Powrót Specialist Games?

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Powrót Specialist Games?

Post autor: Sarmor »

Na stronie jednego ze sklepów GW pojawiła się poniższy plakat:
Obrazek

Trzy inne sklepy potwierdzają te informacje, ale centrala na razie siedzi cicho.
http://www.belloflostsouls.net/2015/11/ ... turns.html

Po końcu WFB takie posunięcie wydaje się mało prawdopodobne, choć kto wie... Może chodzi o powrót w formie gier jednopudełkowych (jak niedawno wydana Herezja Horusa)?
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Przemos19 »

Odnośnie Betrayal at Calth to Forgeworld wydał zestawy naramienników i innych konwersji do tego zestawu - to zabieg marketingowy taki legion marines w grze pudełkowej.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Widziałem.. Ale co tu kryć..

Większość tych gier jest w dzisiejszych czasach przestarzała.. przespali 15 lat.

To mówiąc
Modele do Epica zawsze w cenie to chyba najlepsza gra GW.

BloodBowl jest perfekcyjny i jest sporo producentów drużyn.

Gothic chyba by skorzystał najbardziej.

Mordheim i Necromundy na starych zasadach nie ma co dzisiaj wskrzeszać. To są fajne gry ale nie porwą masy nowych klientów.
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: MKG »

Popratim-uwidim, jak to mawiali starożytni Rosjanie...
Jakoś po ostatnich wyczynach GW ciężko jest mi patrzeć z entuzjazmem na ich zapowiedzi.
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: RAJ »

Czy ja wiem?
Do tej pory nie ma gry, która zapewniałaby rozwój postaci taki jak w Necromundzie.
IMHO nisza do wypełnienia istnieje.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Sarmor »

Ale GW tej niszy nie wypełni, bo zrobią grę na K6, a to już znacznie ogranicza możliwości rozwoju. :P

Ja tam liczę tylko na modele, bo dobrych zasad z możliwością ich dalszego rozbudowywania się nie spodziewam...
TheNode.pl – zapraszam!
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: RAJ »

A co ma k6 do kampanijnego rozwijania figurek/postaci?
Ja bardzo chętnie bym znowu pograł Van Saarami. :)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Raju jesteś mocno nie na czasie z grami :P

Ale jak słusznie zauważył Sarmor.. mówisz o dobrej części Necromundy a jej problemem są fatalne zasady oparte na k6 z 1986 które nie dają wiele możliwości i są jak Ford T koło dzisiejszej Toyoty.
Jasne w swojej epoce szokowały nowoczesnością rozwiązań i doskonałością modelu rozgrywki, ale dzisiaj sa eksponatem muzealnym.
I mówię to mimo tego, że Necromunda to moja ulubiona gra wszech czasów i mam do niej pod oryginalnych modeli 200 modeli i pewnie z połowę tego robionych samodzielnie/konwertowanych.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Sarmor »

Raju, przy mechanice, w której test polega na wyrzuceniu jedną kostką jak najwięcej (czy najmniej), im mniej ścianek ma kostka, tym większe różnice między oddziałami i tym mniejsze możliwości rozwoju współczynników postaci.
A mając bardzo ograniczone możliwości zwiększania współczynników, pozostaje zwiększać liczbę współczynników lub zasad specjalnych - ale żadne z tych rozwiązań nie jest dobre.

BTW jak bardzo różnił się rozwój postaci w Mordheimie i Necromundzie? Zawsze mi się wydawało, że był bardzo podobny.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

W Mordheimie był podział na Bohaterów, którzy działali jak w Necro z ułatwieniem (zmniejszona losowość awansów) i henczmanów z bardzo ograniczonym rozwojem.

Problem Necromundy rozwinięć i K6 polega na tym, że jest spora szansa na wybicie 5-6 strzelania bardzo szybko..
A to rozkłada grę nieco i sens osłon i całego tego terenu. Jak jeden gang ma dwa takie modele to juz się robi masakra bo trafienia są praktycznie na pewniaka.

Poznałem ta grę na wylot, ostatnia kampanię grałem ze 2 lata temu.

Przy czym to wciąż jest wspaniała gra, z chęcią zagram kolejna, znając jej ograniczenia, ale ona potrzebuje houserulesów a w ogóle to jakichś zasad naprzemiennych pojedynczych aktywacji w ogóle, o których myślę cąły czas bo uwielbiam ten klimat (i mam te ponad 200 modeli :) ale zasady są no nienajlepsze..


BTW Malifaux ma zasady kampanijne z Necro skopiowane prawie w 90% tylko przeniesione na mechanikę karcianą.
Ale mimo, że ostatnio ją wielbię to absolutnie nie jest mechanika pod Necromunde.

Bardziej tam widzę coś w stylu Inkwizytora, ale już prosta losowa aktywacja karciana z TFL niesamowicie wzbogaci ta gre i obniżenie level capa dla wzrostu współczynników (inna opcja którą rozważałem są małe ekspy przy rozwijaniu strzelania-tzn jedno rozwinięcie wylosowane daje ci 1 expa a potrzeba np; 2 małych ekspów by podnieść współczynnik o 1).

Podejrzewam, że ultraprosta mechanika z Frostgrejwa tez by dała radę w wersji sci-fi
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: RAJ »

AWu pisze:Raju jesteś mocno nie na czasie z grami :P
Super, to podaj mi tytuły s-f, które posiadają te cechy necromundy o których pisałem.
O mordheimie wiem, ale wole s-f, poza tym to ta sama "stajnia".
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
MichaelLando
Sous-lieutenant
Posty: 350
Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 00:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: MichaelLando »

AWu może zechciałbyś mi kilka modeli sprzedać do Necromundy???
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: AWu »

Mogę wymienic na takie których nie posiadam kilka.

Z głowy bez szukania: Space Mogul - wzorowane, iTEN jakies ma

A jest sporo gier, których nie znam/ nie czytałem.
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: RAJ »

AWu pisze:Z głowy bez szukania: Space Mogul - wzorowane, iTEN jakies ma
To do mnie? tylko, że nie ma takich gier...
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Radosław Kotowski
Chui
Posty: 747
Rejestracja: środa, 31 grudnia 2014, 17:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 214 times
Been thanked: 22 times

Re: Powrót Specialist Games?

Post autor: Radosław Kotowski »

Ja czekam na Mordheima i Gothica :)
Jak my tu przetrwaliśmy?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”