WarZone 4.1

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

WarZone 4.1

Post autor: Indar »

Od razu napiszę że nie jestem współtwórcą systemu i poza tym że jestem graczem to nie mam z nim nic wspólnego. :twisted:

WarZone 4.1 to autorski system oparty o mechanikę drugiej i 3 edycji WZ. Po "śmierci" UWZ, czyli 3-ciej edycji, pasjonaci stworzyli w oparciu o to co najlepsze z poprzednich łorzonów własny system - WZ 4.0. Obecna edycja, czyli świeża 4.1 to udoskonalona "czwórka" poprawiająca błędy poprzedniczki. Tak naprawdę wciąż trwają nad nią prace, "dopieszczane" są podręczniki armijne i poprawiane pewne zasady co do których były wątpliwości.
Co do mechaniki to wszystko opiera się o klasyczny system akcji, gdzie każdy szwej w oddziale może ich wykonać zazwyczaj 3 - bez ograniczenia co do rodzaju. Z jednej strony daje to możliwość bardzo nielubianego trybu "wychodze - strzelam - wracam za zasłonę", z drugiej daje wolną rękę co do działania. Statystyki modeli (oddziałów) są na tyle niskie że taki sposób gry nie jest jednak zbyt rozsądny (przeciętna wartość cechy "strzelanie" to ok 8,9 /20 - do tego modyfikator co daje nam jeden stzał na +-8 przy zmarnowaniu wszystkich akcji) Mechanika trochę archaiczna, ale okazuje się że można z niej sporo wyciągnąć.
System jest nastawiony na walkę dużych oddziałów piechoty - modele pojedyncze i oficerowie są tylko wspomagaczami których głównym zadaniem jest faktyczne dowodzenie. Praktycznie nie ma modeli które są z natury rzeźnikami i potrafią wygra całą bitwę, ich statystyki i wyposażenie za bardzo nie odbiega od wyposażenia zwykłych oddziałów. Zdarzają się modpoje specjaliści, ale nie są to niezniszczalni tytani z mega wysokim pancerzem i rerollem woundów. Dodatkowym smaczkiem są zasady środowiskowe które mocno zmieniają rozgrywkę i robią z niej grę jeszcze bardziej taktyczną.
Pomimo tego że system jest autorski to ma sporą grupę graczy - są nawet organizowane turnieje. Może nie bardzo liczne, ale jednak :D . Sporo osób którym z pewnych względów nie podpasował WZR - który jest zupełnie innym systemem, próbuje pogrywać w 4.1 . Zaletą - poza miodnością rozgrywki jest to że można wykorzystywać dowolne modele. Zazwyczaj gramy na starych klasycznych modelach WZ, ale duża cześć używa nowych wzorów z WZR, które są bardzo ładne.
Osobiście polecam!

Podręcznik główny (data ostatniej aktualizacji - 19.XI.2015):
https://www.dropbox.com/s/6hnxgnem7rhcf ... 1.pdf?dl=0

FAQ podręcznikowy i armijny (data ostatniej aktualizacji - 20.III.2015):
https://www.dropbox.com/s/bt8bkszw54k5h ... Q.pdf?dl=0

Lista armii Capitolu :cap: (data ostatniej aktualizacji - 19.XI.2015):
https://www.dropbox.com/s/4qi87uncgtxo6 ... l.pdf?dl=0

Lista armii Cybertronicu :cyb: (data ostatniej aktualizacji - 19.XI.2015):
https://www.dropbox.com/s/vytz8mpp7uzz5 ... c.pdf?dl=0

Lista armii Bauhausu :bau: (data ostatniej aktualizacji - 19.XI.2015):
https://www.dropbox.com/s/sioqnuqs0ccb8 ... s.pdf?dl=0

Lista armii Bractwa :bra: (data ostatniej aktualizacji - 19.XI.2015):
https://www.dropbox.com/s/h57vwhxsb1ze6 ... o.pdf?dl=0

Lista armii Mishimy :mis: (data ostatniej aktualizacji - 13.XI.2015):
https://www.dropbox.com/s/22dks8sbe4c76 ... a.pdf?dl=0

Lista armii Imperialu :imp: (data ostatniej aktualizacji - 19.XI.2015):
https://www.dropbox.com/s/bwj16olf4371s ... l.pdf?dl=0

Lista armii Imperialu - Wilków :imp: (data ostatniej aktualizacji - 28.X.2015):
https://www.dropbox.com/s/pnwpk3tkq5feq ... i.pdf?dl=0

Lista armii Imperialu - Klanu Kingsfield :imp: (data ostatniej aktualizacji - 19.XI.2015):
https://www.dropbox.com/s/so1qluv4ncyl4 ... d.pdf?dl=0

Lista armii Algerotha :lc: (data ostatniej aktualizacji - 4.V.2015):
https://www.dropbox.com/s/bzna21ndfdvmn ... 1.pdf?dl=0
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 30 listopada 2015, 09:11 przez Indar, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: WarZone 4.1

Post autor: GRZ »

Daj lepsze linki :P
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: WarZone 4.1

Post autor: Indar »

Poprawiłem link do podręcznika głównego - później poprawię resztę.
I.
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”