The 9th Age
- jimmor
- Adjudant Commandant
- Posty: 1901
- Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 478 times
- Kontakt:
Re: The 9th Age
T9A to system stworzony przez turniejowców i to tych najbardziej hardcorowych z ETC. 90% Team'ów to niestety gracze turniejowi i pod grę turniejową zoptymalizowane są przepisy.
Przykład: w systemach typu AoS zasady podstawowe to tak z 5% przepisów ogółem obowiązujących w grze - cała reszta jest rozsiana po dziesiątkach dodatków. T9A dąży do tego by w zasadach podstawowych znalazło się 95% przepisów. Powoduje to, że są one znacznie obszerniejsze niż zasady podstawowe AoS czy KoW i trudniejsze w nauce. Za to jak się już je opanuje, to by grać turniejowo nie trzeba się uczyć zasad 16 armii, niemal wszystko jest w Basic Rule Book. Łatwiej też utrzymać równowagę pomiędzy armiami, natomiast efektywnie przepisy T9A są pewnie ze 3 razy mniejsze niż cały WFB 8 Edycja.
Za chwilę startuje ETC w Zagrzebiu. Zdjęcie pochodzi z DMP, polskiej rozgrzewki przed ETC. Polska ma jedną z najsilniejszych społeczności post-battlowych.
By mogły odbywać się konwenty z prawdziwego zdarzenia konieczne jest wsparcie dla takiej działalności ze strony wydawcy systemu, który w ten sposób pozyskuje nowych graczy. 9ka nie posiada (na razie ) wydawcy, środowisko skupia się więc nie na rozwoju projektu w kierunku poszerzenia bazy graczy czy wciągnięcia casuali a na tym co ich kręci najbardziej - na turniejach. Mam nadzieję, że publikacja 'Złotej edycji' i army booka do demonów pozwoli trochę poluźnić tą politykę nastawioną na 'pro-graczy'.
Przykład: w systemach typu AoS zasady podstawowe to tak z 5% przepisów ogółem obowiązujących w grze - cała reszta jest rozsiana po dziesiątkach dodatków. T9A dąży do tego by w zasadach podstawowych znalazło się 95% przepisów. Powoduje to, że są one znacznie obszerniejsze niż zasady podstawowe AoS czy KoW i trudniejsze w nauce. Za to jak się już je opanuje, to by grać turniejowo nie trzeba się uczyć zasad 16 armii, niemal wszystko jest w Basic Rule Book. Łatwiej też utrzymać równowagę pomiędzy armiami, natomiast efektywnie przepisy T9A są pewnie ze 3 razy mniejsze niż cały WFB 8 Edycja.
Za chwilę startuje ETC w Zagrzebiu. Zdjęcie pochodzi z DMP, polskiej rozgrzewki przed ETC. Polska ma jedną z najsilniejszych społeczności post-battlowych.
By mogły odbywać się konwenty z prawdziwego zdarzenia konieczne jest wsparcie dla takiej działalności ze strony wydawcy systemu, który w ten sposób pozyskuje nowych graczy. 9ka nie posiada (na razie ) wydawcy, środowisko skupia się więc nie na rozwoju projektu w kierunku poszerzenia bazy graczy czy wciągnięcia casuali a na tym co ich kręci najbardziej - na turniejach. Mam nadzieję, że publikacja 'Złotej edycji' i army booka do demonów pozwoli trochę poluźnić tą politykę nastawioną na 'pro-graczy'.
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: The 9th Age
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 1961668699
Dla ludzi, którzy chcą się pośmiać ze sceny turniejowej tej gry (i zapewne wszystkich warhammerów).
Dla ludzi, którzy chcą się pośmiać ze sceny turniejowej tej gry (i zapewne wszystkich warhammerów).
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Re: The 9th Age
TL;DR
Czemu ci wszyscy użytkownicy mają tam tak mało postów?
Czemu ci wszyscy użytkownicy mają tam tak mało postów?
TheNode.pl – zapraszam!
- jimmor
- Adjudant Commandant
- Posty: 1901
- Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 478 times
- Kontakt:
Re: The 9th Age
Mało postów gdyż ETC to jedno wydarzenie w roku i skupia graczy różnych systemów. Społeczności istnieją tak naprawdę poza forum ETC, to forum pełni funkcję organizacyjną.
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
Re: The 9th Age
Niech się cieszą, że nie skończyło się jak w eliminacjach w piłce nożnej do EURO Szwecja-Dania w 2007.
- jimmor
- Adjudant Commandant
- Posty: 1901
- Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 478 times
- Kontakt:
Re: The 9th Age
Aby nieco zmienić ponury nastrój: przygotowuję kampanię crowdfundingową by podręczniki wydać drukiem. W podręczniku mają znaleźć się przykłady armii malowanych przez graczy. Mam już nieco zgłoszeń, ich galerię można znaleźć tutaj:
http://stormrider.pl/
http://stormrider.pl/
- MKG
- Adjoint
- Posty: 760
- Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 24 times
- jimmor
- Adjudant Commandant
- Posty: 1901
- Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 478 times
- Kontakt:
Re: The 9th Age
Konkurs? Chętni przysyłają zdjęcia swoich armii (jimmorr@stormrider.pl) + ewentualną zgodę na publikację autorów zdjęć jeżeli nimi nie są. Co najmniej dwie armie o największej liczbie 'reakcji na post' na mordoksięgu zostaną przedstawione w wydanym drukiem podręczniku a ich autorzy otrzymają darmowe kopie. Zgłaszać można własne armie, także malowane przez wszelakie studia, w takim przypadku informacja jakie studio malowało jest wskazana. Także informacja jaka firma jest producentem figurek...
Pełne zasady:
https://www.the-ninth-age.com/index.php ... post985143
Pełne zasady:
https://www.the-ninth-age.com/index.php ... post985143
- jimmor
- Adjudant Commandant
- Posty: 1901
- Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 478 times
- Kontakt:
Re: The 9th Age
Rusza strona Pre-Launch kampanii crowdfundingowej na druk podręczników T9A
https://www.indiegogo.com/projects/the- ... x/15434322
https://www.indiegogo.com/projects/the- ... x/15434322
-
- Carabinier
- Posty: 22
- Rejestracja: piątek, 10 października 2008, 18:18
- Lokalizacja: Provinz Posen
Re: The 9th Age
Ostatnio postanowiłem, ze w tym roku odkurzę swoje figurki Leśnych (V edycja i wcześniejsze - czyli jeszcze w starym stylu przed erą plastiku) i Mrocznych Elfów (głównie VI edycja), bo da się z tego złożyć dwie fajne armie i zainteresowałem się tą całą 9th Age.
Jako, ze gram teraz głównie w planszówki, postanowiłem przeczytać ten wątek. Jeden z przedmówców wspomniał, że z z punktu widzenia gejminowego figurki 28 mm nadają się bardziej do gier skirmiszowych (niewielka ilość róznorodnych i szczegółowych modeli), a w systemach bitewnych lepiej sprawdziłyby się mniejsze modele np. 1:72.
Ostatnio o tym myślałem i jeśli chodzi o aspekt gejmingowy to się zgadzam. Jednak, gdy w połowie lat 90', jeszcze jako dzieciak dorwałem reklamową broszurkę GW (zasady poznałem dopiero na początku XXI wieku) przedstawiającą kolorowe armie Leśnych Elfów i Bretonii, a takze innych frakcji, tym co mnie oczarowało był właśnie wizualny wygląd tego wszystkiego. I dlatego mimo, ze nie zagrałem żadnej bitwy od dobrych 7 lat (jak wyszła 8 edycja i mechanika hordy to dałem sobie spokój), większość figurek zapakowałem do kartonów i zachowałem. Trudno się rozstać z oldskulowymi metalowymi figurkami.
Mniejsze figurki nie dałyby takiego spektakularnego efektu jak 28 mm. Jeśli miałbym grać figurkami 1:72 to wolałbym już chyba cos w stylu Command & Colors: Warhammer albo żetonówkę w klimacie fantasy w skali Pike & Mustet z bajeranckimi zasadami specjalnymi różnych oddziałów, magią itd. O ile figurki historyczne w skali 1:72 mi się podobają to w przypadku fantasy nie ma tego wow.
Kluczowy jest pewien kompromis. Według mnie idealny system fantasy w skali 28 mm to system, w którym oddziały nie są zbyt duże. Zasady powinny promować regimenty piechoty liczące 10-15 figurek, a w przypadku słabszych wojowników (jakieś gobliny) do 20. W przypadku oddziałów strzelających piechoty walczących w szyku minimalny limit powinien wynosić nawet 6-8, a w przypadku oddziałów walczących w szyku rozproszonym 5. W przypadku kawalerii preferowana powinna być wielkość 5-6 figurek, maks 10. Wtedy jest to całkiem ok, bo 100 figurek pozwala wystawić z 12 oddziałów i komplet bohaterów.
Jako, ze gram teraz głównie w planszówki, postanowiłem przeczytać ten wątek. Jeden z przedmówców wspomniał, że z z punktu widzenia gejminowego figurki 28 mm nadają się bardziej do gier skirmiszowych (niewielka ilość róznorodnych i szczegółowych modeli), a w systemach bitewnych lepiej sprawdziłyby się mniejsze modele np. 1:72.
Ostatnio o tym myślałem i jeśli chodzi o aspekt gejmingowy to się zgadzam. Jednak, gdy w połowie lat 90', jeszcze jako dzieciak dorwałem reklamową broszurkę GW (zasady poznałem dopiero na początku XXI wieku) przedstawiającą kolorowe armie Leśnych Elfów i Bretonii, a takze innych frakcji, tym co mnie oczarowało był właśnie wizualny wygląd tego wszystkiego. I dlatego mimo, ze nie zagrałem żadnej bitwy od dobrych 7 lat (jak wyszła 8 edycja i mechanika hordy to dałem sobie spokój), większość figurek zapakowałem do kartonów i zachowałem. Trudno się rozstać z oldskulowymi metalowymi figurkami.
Mniejsze figurki nie dałyby takiego spektakularnego efektu jak 28 mm. Jeśli miałbym grać figurkami 1:72 to wolałbym już chyba cos w stylu Command & Colors: Warhammer albo żetonówkę w klimacie fantasy w skali Pike & Mustet z bajeranckimi zasadami specjalnymi różnych oddziałów, magią itd. O ile figurki historyczne w skali 1:72 mi się podobają to w przypadku fantasy nie ma tego wow.
Kluczowy jest pewien kompromis. Według mnie idealny system fantasy w skali 28 mm to system, w którym oddziały nie są zbyt duże. Zasady powinny promować regimenty piechoty liczące 10-15 figurek, a w przypadku słabszych wojowników (jakieś gobliny) do 20. W przypadku oddziałów strzelających piechoty walczących w szyku minimalny limit powinien wynosić nawet 6-8, a w przypadku oddziałów walczących w szyku rozproszonym 5. W przypadku kawalerii preferowana powinna być wielkość 5-6 figurek, maks 10. Wtedy jest to całkiem ok, bo 100 figurek pozwala wystawić z 12 oddziałów i komplet bohaterów.
- jimmor
- Adjudant Commandant
- Posty: 1901
- Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 478 times
- Kontakt:
Re: The 9th Age
Jeżeli się przesiadać na mniejszą skalę to na zdecydowanie mniejszą. 10 albo i 6 mm. Wtedy także można epickość uzyskać. Skale pośrednie 20mm/1:72... cóż kojarzą mi się raczej z polami bitwem 360 x 600 cm
- jimmor
- Adjudant Commandant
- Posty: 1901
- Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 478 times
- Kontakt:
Re: The 9th Age
T9A powoli obrasta w jednoosobowe projekty towarzyszące i różne start-upy.
Przykład takiego start-upu to Veil of the Ages - firma stworzona by promować uproszczoną wersję zasad. A teraz nawet uproszczoną wersję uporszczonych zasad:
https://www.kickstarter.com/projects/ve ... =user_menu
Przykład takiego start-upu to Veil of the Ages - firma stworzona by promować uproszczoną wersję zasad. A teraz nawet uproszczoną wersję uporszczonych zasad:
https://www.kickstarter.com/projects/ve ... =user_menu