Warmaster

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Warmaster

Post autor: Kretus »

Na forum nie było jeszcze tematu o Warmaster, jednej z najlepszych gier z warsztatu Games Workshop?
Ostatnio z kolegą Vazhylem reanimowaliśmy wygrzebańca. Bitwa po 2000 pkt na stronę, zwierzoludzie kontra najemnicy. Modele głównie z Pendraken, tylko część z Games Workshop. Strefy rozstawienia bardzo płytkie, mam nieco za mały stół.

Generalnie, mnóstwo dobrej zabawy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Więcej zdjęć w galerii:
https://goo.gl/photos/UpNP2aKUppKCfJ3f9
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Eldritch Monk
Carabinier
Posty: 29
Rejestracja: niedziela, 19 kwietnia 2015, 17:40
Lokalizacja: Poznań/Luboń

Re: Warmaster

Post autor: Eldritch Monk »

Jest gdzieś do WM living rulebook jeszcze? Swego czasu się grało, później komuś pożyczyłem armie z podręcznikiem i nawet nie pamiętam komu :(
Świetna gra, bardzo dobrze ją wspominam.
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Warmaster

Post autor: Kretus »

Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Warmaster

Post autor: Indar »

Figureczki można jeszcze gdzieś dostać, czy zostaje jedynie rynek wtórny?
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Warmaster

Post autor: Kretus »

Tylko rynek wtórny, zazwyczaj w horrendalnych cenach.
Kilka firm produkuje zamienniki, albo modele do armii, których nie zdążył wydać GW.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Wrednobrody
Sergent
Posty: 101
Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2013, 12:16
Been thanked: 1 time

Re: Warmaster

Post autor: Wrednobrody »

A czy można u nas w ogóle kupić jakiekolwiek zamienniki (w sklepie zwykłym, lub internetowym) w skali 10mm, czy wszystko trzeba sprowadzać z zagranicy?
Kadzik

Re: Warmaster

Post autor: Kadzik »

W Polsce nie widziałem :(
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Warmaster

Post autor: Sarmor »

SpellCrow zapowiadał barbarzyńców (maruderzy Chaosu?) i jaszczuroludzi, ale ostatnio jest cicho.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: Warmaster

Post autor: brathac »

Pendraken i Kallistra robią fantasy w 10mm.

Onslaught Miniatures też zapowiada jakieś elfy.
Szary
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 20:16
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Warmaster

Post autor: Szary »

Sam mam trochę nieumarłych, ale w rozsądnej przyszłości nie widzę możliwości by ich rozbudować w armię, zwłaszcza, że gra jest mocno "specialist" :?
Wrednobrody
Sergent
Posty: 101
Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2013, 12:16
Been thanked: 1 time

Re: Warmaster

Post autor: Wrednobrody »

Akurat nieumarli (Khemri) pojawiają się czasem na allegro, ale głównie te mniej potrzebne jednostki - artyleria, potwory, latacze. Podobnie z High Elfami - czasem ktoś rzuci na rynek jakieś balisty lub bohatera na orle. Poza tym bida ...
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Warmaster

Post autor: Kretus »

SpellCrow zapowiadał barbarzyńców (maruderzy Chaosu?) i jaszczuroludzi, ale ostatnio jest cicho.
Z ciekawości popatrzyłem na projekty, bardzo fajne, zwłaszcza że chętnie sprawiłbym sobie nową armię. Ktoś wie dlaczego sprawa przycichła?
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Warmaster

Post autor: Sarmor »

Wydaje mi się, że mają zbyt wiele zaczętych projektów - Umbra Turris, 10mm fantasy, fantastyczną wersję I WŚ. A i tak zysk przynoszą głównie żywiczne elementy do Wh40k.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
jimmor
Adjudant Commandant
Posty: 1886
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Warmaster

Post autor: jimmor »

Przyglądam się zasadom Warmastera (nigdy nie grałem) i zastanawia mnie jeden element: czemu przy szarży nacisk jest kładziony na maksymalne rozszerzenie frontu atakującego oddziału? Jeżeli jest taka możliwość atakująca kolumna standów zmienia się w 'battle line'. Skąd takie rozwiązanie? Wydaje się to komplikować szarżę w wykonaniu brygad np...
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Warmaster

Post autor: Kretus »

Przyglądam się zasadom Warmastera (nigdy nie grałem) i zastanawia mnie jeden element: czemu przy szarży nacisk jest kładziony na maksymalne rozszerzenie frontu atakującego oddziału? Jeżeli jest taka możliwość atakująca kolumna standów zmienia się w 'battle line'. Skąd takie rozwiązanie? Wydaje się to komplikować szarżę w wykonaniu brygad np...
Hej.
Jest to nakaz "maksymalizowania kontaktu" do walki, spotykany też w innych grach. Ma on zapobiegać tworzeniu sztucznych punktów przełamania, np. atakowaniu dobrego oddziału słabym oddziałem np. z dołączonym bohaterem na potworze minimalnym kontaktem tak by walczyły pojedyncze podstawki, i w ten sposób uzyskiwanie wygranej a następnie pościgu. Generalnie walczyć powinny całe oddziały, nie ich fragmenty. Szarże z brygad nie są przy tym zbyt trudne ani ograniczone.

Natomiast jeśli chodzi o rozciąganie linii także w sytuacji gdy nie jest możliwy kontakt do zwarcia całością oddziału (np. szarża piechoty na bok oddziału piechoty), sam na dobrą sprawę nie wiem czemu to służy i fakt, często zasłania widoczność. W teorii pozwala na poprawienie wyniku walki o 1 punkt (dodatkowe wsparcie). Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, po prostu w WM nie ma szarż kolumnami. Osobiście bardziej irytują mnie inne rzeczy.... :)

Generalnie jeśli mogę coś zasugerować - nie czytaj zasad szarży z podręcznika, ale te oznaczone jako testowe, chyba z Annual 2002. Zostały przeniesione do zasad WMA, i powszechnie przyjęły się na świecie jako jedynie słuszne. Przy tym zasada, która Cię zainteresowała, również tam występuje.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”