Gothic - gra bitewna

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.

Jaka skala była by najlepsza ??

28mm
5
29%
1/72 (20mm)
11
65%
1/32
1
6%
 
Liczba głosów: 17
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

mam

ale nie pragne z nigo kozystac ;d
dopuki nie narusza zasad obowiazujacych

jak dodadza do statusu karanie za bledy ortograficzne i temu podobne to zaczne
(albo sie wypisze z forum predzej ;d
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Co do błędu w ankiecie ,to popraw AW-u ;) ja nie mogę.

Kandrinazi -> Niewiesz co to Ghotic?? Na twoim miejscu szybko bym to naprawił ;D. Dwujka jest przeciętna, trójka to szmelc ;) , ale w jedynkę z polską lokalizacją MUSISZ zagrać. Lokalizacja gothic'a jest najleprza jaką widziałem :D
Obrazek
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Sorry Xardas, ja używam kompa głównie jako maszyny do pisania i łaczenia się z internetem, z gierek mam kilka ulubionych staroci i tylko w nie grywam.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

no Gothic to juz staroc

nie przeszedlem ale fajnie sie gralo

mam proble mze znaczna wiekszoscia nowoczesnych gier -> nie przykuwaja mojej uwagi na tyle dlugo bym zdazyl je przejsc ;/
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Nikogo nie namawiam, ale naprawdę warto ;D

EDIT:
1.Mam już alfe podręcznika, kto chce pisać na PW.
2.Zlikwidowałem instytucję ras nie-grywalnych
Obrazek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Po teście wprowadzam:
a) teraz nie można strzelać do jednostek atakowanych (wszystkich)
b) wzrastają umiejętności strzelecki bandytów
Obrazek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Stary Obóz
1.Kopacze <33%
2.Cienie
50%>
3.Strażnicy
4.Magnaci <33%
5.Straż Magnacka
6.Magowie Ognia

1.Kopacze
Bohaterowie:
Wrzód może być wystawiony jeżeli mamy powyżej 3 kopaczy

2Cienie
Bohaterowie (1 /3 cieni ):
Diego
Scety
Fisk
Rączka
Ian może być wystawiony jeżeli mamy powyżej 6 kopaczy

3.Strażnicy
Bohaterowie(1/3 strażników) :
Thorus
Asghan może być wystawiony jeżeli mamy powyżej 3 kopaczy i 2 cieni
Bullit może być wystawiony jeżeli mamy powyżej 6 kopaczy

resztę dopiszę później
Obrazek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Zmieniam formę gry - zasady te co do tej pory napisałem może są i ciekawe ,ale za dużo dłubaniny - przechodzę na mechanikę WAB'a (czemu nie na WFB?? - bo go nie znam ?? ) Magie sam dorobię i trochę zmodyfikuje rdzeń zasad ;)

No i proszę kogoś by pousuwał puste posty ;)

W 1 poście podkreśliłem zmiany w założeniach gierki ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

[Nieaktualne]

Bestie Kolonii

Częste bestie: <25%
Rzadkie bestie:>50%
Samotnicy:>25%

a)Częste bestie.

1.Ścierwojady
Dorosły:
M6;Ws3;Bs-;S3;T2;W1,I4;A1;Ld3;Koszt 3pkt
Młody:
M6;Ws2;Bs-;S2:T1;W1;I4;A1;Ld3;Kosz 2pkt
Bestia, Stado,nie mogą ścigać uciekających oddziałów - posilają sie scierwem

2.Kretoszczur - jedna jednostka w armii
Dorosły:
M3;Ws2;Bs-;S3;T3;W1,I2;A1;Ld6;Koszt 4pkt
Młody:
M3;Ws2;Bs-;S2;T2;W1,I2;A1;Ld6;Koszt 3pkt
Bestia,Kopacz

3.Wilki:
M5;Ws3;Bs-;S3;T3;W1;I3;A1;Ld4; Koszt 7pkt
Bestia,Stado, Rzuca na panikę zaatakowane ogniem

4.Krwiopijce
M4;WS3;BS-;S2;T2;W6;I1;A6;Ld10; Kost 50pkt
Rój,Skirmish

b)Rzadkie bestie.

1.Jaszczur
M5;Ws3;Bs-;S4;T4;W1,I2;A2;Ld7;Koszt 15pkt
Bestia,

2.Topielec
M4;Ws3;Bs-;S4;T3;W1,I3;A2;Ld7; Koszt 10pkt
Bestia;Można wystawić w jeziorze, jest nie widoczna wtedy, nie może się poruszać dopóki nie zaszarżuje jakiegoś wroga - odległość szarży wynosi +k6 cali

3.Zębacz
M5;Ws3;Bs-;S3;T3;W1;I3;A2:Ld4; koszt 10pkt
Bestia,Stado

4.Brzytwa - jedna jednostka w armi
M5;Ws3;Bs-;S4;T3;W1;I4;A3;Ld4; koszt 15pkt
Bestia;Stado

c)Samotnicy.

1.Ognisty jaszczur
M5;Ws3;Bs3;S4;T5;W1,I2;A3;Ld8;Koszt 40pkt
Bestia,Ognisty strzał

2.Cieniostwór - 1 na armię
M8;Ws5;Bs-;S7;T5;W4,I3;A4;Ld10;Koszt 450 pkt
wzbudza strach,odporny na magie; wrażliwy na ostrzał ostrzelany ma -2 do T;samotnik,
"Duża ta bestia" - jednostka stanowi duży cel

3.Wąż błotny - 1 na każde 500pkt
M4;Ws2;Bs-;S3;T5W6A2;Ld8; koszt 80pkt
Samotnik;wzbudza strach- nie dotyczy jednostek prowadzonych przez bohaterów.

4.Ogary - 1 jednostka w armii
M4;Ws4;Bs-;S5;T3;W2,I3;A3;Ld7 ; koszt 45
Bestie; Stado
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 czerwca 2008, 18:36 przez xardas12r, łącznie zmieniany 5 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
dragon
Starszyj Lejtienant
Posty: 704
Rejestracja: środa, 27 września 2006, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dragon »

Nie znam Gothic-a, ale wydaje mi sie, ze mechanika Warhammerowska zupelnie tam nie pasuje.
Warhammer (takze historyczny) to wlaka formacjami, manewry, zas Gothic ma znacznie blizej do skirmishowego Mordhaim-a. Fakt Wojenny Młot to tez skirmish, no ale powiedzmy sobie szczerze, lekko inny niz Mordheim. ;)
Politycy wszędzie są tacy sami. Obiecują zbudować most nawet tam, gdzie nie ma rzeki.

Nikita Chruszczow
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Będzie ciekawie. Jedna armia na 2000 pkt to będzie maksymalna siła mobilizacyjna 1 obozu ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

[Nieaktualne]

Nowy Obóz

Magowie: >25%
Najemnicy: <25%
Bandyci: <25%
Ciżba: >25%


a)Magowie
b)Najemnicy


c)Bandyci
1.Lares
M4 WS4 BS4 S3 T3 W2 I3 A2 Ld8 KOSZT: 40
Broń ręczna,długi łuk, postać,lekki pancerz.Musi być wystawiony w oddziale szkodników

2.Szkodniki
M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 KOSZT:7 pkt
Lekka piechota, broń ręczna, krótki łuk. Za 2 pkt mogą mieć lekki pancerz (sv 6+),za +1 pkt mogą wymienić krótki łuk na długi łuk.

3.Lewus
M4 WS4 BS4 S3 T3 W1 I3 A2 Ld7 KOSZT: 20
Broń ręczna,długi łuk, postać.Może być wystawiony w oddziale bandziorów.

4.Bandziory
M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 KOSZT:6 pkt
Skirmish, broń ręczna, krótki łuk.Za +1 pkt mogą wymienić krótki łuk na długi łuk.

d)Ciżba

[Nieaktualne]
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 czerwca 2008, 18:32 przez xardas12r, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Kolejna zmiana w pomyśle się szykuję :P Z sporych armii przechodzę do walk naprawie małej ilości figurek ;) Armia ludzka typowa będzie składać się z 2-4 figsów ;)

A oto i pierwsze figurki do systemu :

Obrazek

Gobliny do LOTR'a chyba najlepiej pasują do realiów Gothica. Oczywiście mogły by być trochę niszę i nie mieć zbroi ,ale są za to naprawdę tanie.
Obrazek
Obrazek

Są to gobliny wojownicy:
Obrazek

Mam nadzieje ,że choć trochę podobne ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Hym... ciekawe, a nie próbowałeś przerobić zasad LOTR'a, w końcu to scirmish i też pachnie GW (wiadro kości k6). W sumie to nawet się dziwię, że wydano takiego WAB'a, a odpowiednika LOTR'a w historii nie. Xardas miałby co przerabiać, a poza tym można by zrobić potyczkę pomiędzy np. wrogimi osadami Słowian, lub atak wikingów na wioskę.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

LOTR'a mocno nie trawie ;) Wszystko co zamieściłem do dzisiejszego postu to nieprawda. Wracam na swoją mechanikę ;) Za ok 2 tygodnie raport z potyczki plemienia goblinów z ... orkiem :>

Stawiam na orka :P
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”