'Andrzej Sapkowski wargaming project'

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

'Andrzej Sapkowski wargaming project'

Post autor: kadrinazi »

Wydawnictwo Projektów Dziwnych 'Kadrinazi-się-nudzi-w-pracy' przedstawia fragmenty z...
<Andrzej Sapkowski wargaming project>

( z rozdziału pierwszego pod tytułem 'Bitwa niezwykle chwalebna i krwawa pod Starymi Pupami, zwana czasami Bitwą pod Brenną')

[na zasadach WFB/WAB, zmienionych dla wiekszej miodności gry i klimatu Sapka ]

ARMIA SPRZYMIERZONYCH:

I. Hufiec Ochotniczy z Mahakamu (Krasnoludy):
1. Rota krasnoludzka
M3 WS4 BS3 S4 T4 W1 I2 A1 Ld9 koszt: 13 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, broń ręczna
Opcje: włócznia +1 pkt, tarcza +2 pkt, halabarda +1 pkt, broń dwuręczna +2 pkt, pawęż +3 pkt (daje +2 do save’a, ale tylko dla modeli walczących z przeciwnikiem od frontu oddziału), kusza + 3 pkt (0-2 roty)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
‘Złota chorągiew ze skrzyżowanymi młotami’ – jeden oddział może za +20 pkt nominować swego Chorążęgo do Chorążego Hufca. Działa on wtedy jak ASB dla wszystkich Krasnoludów w 12”.
‘Nigdy mi nie uwierzą, gdy będę to opowiadał’ – Krasnoludzkie roty są odporne na zasadę ‘Niczym puginał’
‘Równy krok! Dzierż szyk’ – za +2 pkt za model Rota może być Stubborn.


2. Barclay Els, pułkownik Hufca Ochotniczego:
M3 WS5 BS3 S4 T5 W2 I3 A3 Ld10 koszt: 115 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, broń ręczna
Opcje: tarcza +2 pkt, broń dwuręczna +2 pkt,
Zasady specjalne:
Dowódca Hufca – Krasnoludy w 12” mogą używać Ld Elsa. Żaden inny oddział nie używa jego Ld.
‘Pieśń , k* mać, pieśń!’ – krasnoludzkie roty w 6” od Elsa mogą przerzucić niezdany test Paniki.

II. Wolna Kompania:
1. Banderia kondotierska:
M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I5 A1 Ld7 koszt: 15 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Opcje: tarcza + 1 pkt, włócznia + 1 pkt.
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.
‘W konie, cholera!’ – jeżeli oddział ucieka od szarży przeciwnika to zbiera się automatycznie na koniec tego ruchu. Dogoniony przez szarżującego nie jest więc zniszczony.

2. Pułkownik Julia ‘Słodka Trzpiotka’ Abatemarco:
M8 WS5 BS3 S4 T3 W2 I5 A3 Ld9 koszt: 70 pkt
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Zasady specjalne:
‘Skończyłam akademię wojskową. Jestem oficerem z cenzusem’ – oddziały Sprzymierzonych w 6” mogą używać Ld ‘Słodkiej Trzpiotki’
‘Za dukat, co jak słońce złoty’ – Abatemarco i oddział w którym się znajduje są Stubborn.

3. Pułkownik Adam ‘Adieu’ Pangratt
M8 WS5 BS3 S4 T3 W2 I5 A3 Ld9 koszt: 80 pkt
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Zasady specjalne:
‘Wódz Wolnej Kompanii’ – oddziały Wolnej Kompanii i wolentarze w 12” mogą używać Ld ‘Adieu’ tak jakby był Generałem
‘Mówią ‘Adieu’ ubity...’ – w momencie śmierci ‘Adieu’ wszystkie oddziały Wolnej Kompanii muszą zdać test Paniki


III. Wojska Redanii, Temerii i Kaedwen:
1. Chorągwie pancerne
M7 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 Ld8 koszt: 25 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna.
Opcje: włócznia +2 pkt, kopia +4 pkt, tarcza +1 pkt, zbroja płytowa +3 pkt (save 4+)
Command Group: Weteran + 12 pkt, Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt.
Zasady specjalne:
‘Niczym puginał’ – oddział z taką zasadą łamie automatycznie oddział wroga pokonany w pierwszej szarży w toku gry (w kolejnych szarżach rumaki oddziału są już nieco zmęczone...). Oddział może też kontr szarżować – zaatakowany przez inną kawalerię otrzymuje bonusy za broń tak jakby sam szarżował.

2. Chorągwie lekkie
M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 Ld7 koszt: 14 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Opcje: tarcza + 1 pkt, włócznia + 1 pkt, kusza + 3 pkt (0-2 oddziały, mogą się ruszyć i strzelić)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.


3. Lancknechci temerscy
M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 koszt: 10 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna,
Opcje: pika +3 pkt, włócznia +1 pkt, tarcza +2 pkt, halabarda +1 pkt, broń dwuręczna +2 pkt, pawęż +3 pkt (daje +2 do save’a, ale tylko dla modeli walczących z przeciwnikiem od frontu oddziału), kusza + 3 pkt (0-2 oddziały)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
‘Zawodowy jurgieltnik’ – ignorują panikę za zniszczone/spanikowane oddziały o Ld6 lub mniejszym

4. Piechurzy redańscy
M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 koszt: 9 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna,
Opcje: pika +3 pkt, włócznia +1 pkt, tarcza +2 pkt, halabarda +1 pkt, broń dwuręczna +2 pkt, pawęż +3 pkt (daje +2 do save’a, ale tylko dla modeli walczących z przeciwnikiem od frontu oddziału), kusza + 3 pkt (0-2 oddziały)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.


5. Pikinierzy mariborscy i wyzimscy:
M4 WS2 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 koszt: 8 pkt/model
Ekwipunek: pika, broń ręczna,
Command Group: Weteran + 5 pkt, Muzyk +4 pkt, Chorąży + 5 pkt.
Zasady specjalne:
BPP – odczuwają Strach (Fear) w stosunku do każdej kawalerii nad którą nie mają przewagi liczebnej przynajmniej 2:1.
‘Strach przydaje piętom nadzwyczajnej lotności’ – uciekają 2kd +2...

6. Piechota z Brugge:
M4 WS2 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 koszt: 7 pkt/model
Ekwipunek: włócznia, lekka zbroja
Command Group: Weteran + 5 pkt, Muzyk +4 pkt, Chorąży + 5 pkt.
Zasady Specjalne:
BPP – odczuwają Strach (Fear) w stosunku do każdej kawalerii nad którą nie mają przewagi liczebnej przynajmniej 2:1.
‘Słabiej zbrojni, tako pancerzem jak i duchem’ – pozostałe oddziały sprzymierzone nie rzucają Paniki za uciekający/zniszczony oddział z Brugge

7. Chorągwie wolentarskie z Brugge:
M8 WS3 BS2 S3 T3 W1 I5 A1 Ld6 koszt: 12 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Opcje: tarcza + 1 pkt, włócznia + 1 pkt.
Command Group: Weteran + 5 pkt, Muzyk +4 pkt, Chorąży + 5 pkt.
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.
‘Słabiej zbrojni, tako pancerzem jak i duchem’ – pozostałe oddziały sprzymierzone nie rzucają Paniki za uciekający/zniszczony oddział z Brugge

8. 0-1 Bura Chorągiew:
M7 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 Ld8 koszt: 22 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń, broń ręczna.
Opcje: włócznia +2 pkt, tarcza +1 pkt,
Command Group: Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt.
Zasady specjalne:
‘Pijany jak zwykle setnik Półgarniec’ – Półgarniec jest Weteranem oddziału i kosztuje +15 pkt. Musi być wykupiony. Tak długo jak setnik żyje, jego pijacki upór sprawia, że Bura Chorągiew jest Odporna na Panikę.
‘Zawsze Bura’ – oddział może kotrszarżować.

9. Graf Kobus de Ruyter:
M7 WS5 BS3 S4 T3 W2 I4 A2 Ld9 koszt: 75 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Żołnierz od ośmiu pokoleń’ – Graf ignoruje Panikę – przekazuję tę zasadę oddziałowi w którym się znajduje.
‘Uderzyli samobójczo, strasznie’ – oddział w którym znajduje się Graf ma bonus k3 +1 do zasięgu szarży

10. Wojewoda Bronibor:
M7 WS5 BS3 S4 T3 W2 I4 A3 Ld8 koszt: 65 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Pytałem, czy rozpiera was k* , duma?’ – oddziały z zasadą BPP w promieniu 6” od wojewody ignorują ją.

11. Konetabl Jan Natalis:
M7 WS4 BS3 S4 T3 W2 I4 A2 Ld9 koszt: 110 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Z wysokości na pole bitewne prospekt mając’ – Konetablm, jeżeli jest obecny w armii MUSI być jej Generałem
‘Natalis to stary wyga’ – strona dowodzona przez konetabla ma prawo wybrać stronę pola bitwy (stołu...) i decyduje, która armia wystawia się pierwsza

12. Generał Blenheim Blenckert:
M7 WS4 BS3 S4 T3 W2 I4 A2 Ld9 koszt: 100 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Niech przyjdzie Blenckert’ – jeżeli armia Sprzymierzonych nie zawiera Konetabla Natalisa, to Blenckert (jeżeli jest obecny) staje się Generałem,
‘Poczet z chorągwią na czoło’ – Blenckert dodaje +1 do wyniku walki w której bierze udział


ARMIA NILFGAARDU:

1. Jazda ciężka (dywizje kopijnicze i pancerne: ‘Alba’, ‘Magne’, ‘Deithwen’, ‘Frudsberg’, ‘Venendal’):
M7 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 Ld8 koszt: 25 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna.
Opcje: włócznia +2 pkt, kopia +4 pkt, tarcza +1 pkt, zbroja płytowa +3 pkt (save 4+)
Command Group: Weteran + 12 pkt, Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt. UWAGA: jeżeli oddział liczy 10 modeli lub więcej FCG jest darmowy!
Mogą być Stubborn za +3 pkt, mieć Ld 9 za +2 pkt.
Zasady specjalne:
‘Niczym puginał’ – oddział z taką zasadą łamie automatycznie oddział wroga pokonany w pierwszej szarży w toku gry (w kolejnych szarżach rumaki oddziału są już nieco zmęczone...). Oddział może też kontrszarżować – zaatakowany przez inną kawalerię otrzymuje bonusy za broń tak jakby sam szarżował.

2. Jednostki elitarne (dywizja ‘Ard Feainn’ i brygada ‘Nauzicaa’)
M7 WS5 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 Ld8 koszt: 29 pkt/model
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna.
Opcje: włócznia +2 pkt, kopia +4 pkt, tarcza +1 pkt, zbroja płytowa +3 pkt (save 4+)
Command Group: Weteran + 12 pkt, Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt. UWAGA: jeżeli oddział liczy 10 modeli lub więcej FCG jest darmowy!
Mogą być Stubborn za +3 pkt,
Zasady specjalne:
‘Niczym puginał’ – oddział z taką zasadą łamie automatycznie oddział wroga pokonany w pierwszej szarży w toku gry (w kolejnych szarżach rumaki oddziału są już nieco zmęczone...). Oddział może też kontrszarżować – zaatakowany przez inną kawalerię otrzymuje bonusy za broń tak jakby sam szarżował.

3. Lekka jazda (II Brygada Vicovarska, VII Brygada Daerlańska)
M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I4 A1 Ld7 koszt: 14 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna, koń
Opcje: tarcza + 1 pkt, włócznia + 1 pkt, kusza + 3 pkt (0-2 oddziały, mogą się ruszyć i strzelić)
Command Group: Weteran + 10 pkt, Muzyk +5 pkt, Chorąży + 10 pkt.
Zasady specjalne:
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.
'Czarni idą!' - lekka jazda nilfgaardzka może kontrszarżować

4. Brygada ‘Vrihedd’ (Elfy):
M8 WS4 BS4 S4 T3 W1 I5 A1 Ld8 koszt: 22 pkt/model
Ekwipunek: lekka zbroja, broń ręczna.
Opcje: łuk za +2 pkt
Opcje: Command Group: Weteran + 12 pkt, Muzyk +6 pkt, Chorąży + 12 pkt.
Zasady specjalne:
Lekka jazda – może walczyć w formacji zwartej (bez bonusa za ranki) lub jako skirmish. Z jednego szyku w drugi przechodzi na początku fazy ruchu (więc na w momencie szarży) tak długo jak w oddziale jest muzyk.
‘Scoia’tael’ – elfy odczuwają Nienawiść (Hate) do wszystkich ludzkich przeciwników. Z powodu złej sławy wzbudzają Strach (Fear) u ludzi z Ld7 lub mniejszym
‘Są tacy inni. Tacy obcy’ – Brygada ‘Vrihedd’ nie może używać Ld ludzkiego Generała, nie przyłączają się niej też ludzcy oficerowie.

5. Oberszterowie jazdy ciężkiej:
- Tibor Eggebracht (‘Alba’),
- Liam aep Muir Moss (‘Deithwen’),
- Ramon Tyrconnel (‘Ard Feainn’)
- Kees van Lo (‘Nauzicaa’)
M7 WS5 BS3 S4 T3 W2 I4 A3 Ld9 koszt: 85 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
‘Niech żyje Cesarz!’ – dodają +1 do wyniku walki oddziału w którym się znajdują

6. Oberszterowie jazdy lekkiej:
- Elan Trahe (VII Daerlańska)
- Isengrim Faoiltiarna (‘Vrihedd’)
M8 WS5 BS3 S4 T3 W2 I4 A3 Ld9 koszt: 80 pkt
Ekwipunek: lekka zbroja, koń, broń ręczna, tarcza
Zasady specjalne:
‘Niech żyje Cesarz!’ – dodają +1 do wyniku walki oddziału w którym się znajdują

7. Generałowie imperialni:
- generał major Markus Braibant (IV Armia Konna),
- generał lejtnant Rhetz de Mellis-Stoke
M7 WS4 BS3 S4 T3 W2 I3 A2 Ld9 koszt: 100 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
Generał – jeżeli armia nie zawiera Feldmarszałka Coehoorna to jeden z tych oficerów może być generałem armii
‘De Mellis –Stoke i Braibant poradzą sobie z odsieczą’ – mają prawo przerzucić (Re-roll) jeden test Ld na turę.


8. Feldmarszałek Menno Coehoorn:
M7 WS4 BS3 S4 T3 W2 I3 A2 Ld10 koszt: 120 pkt
Ekwipunek: ciężka zbroja, koń z kropierzem, broń ręczna
Zasady specjalne:
Feldmarszałek – jeżeli Coehoorn jest w armii to musi być jej generałem.
‘Nim uderzymy, chce wiedzieć, co jest za tymi wzgórzami’ – Coeoorn nie miał szczęścia do zwiadowców. Przeciwnik armii Nilfgaardu ma prawo po zakończeniu rozstawiania wojsk przestawić jeden własny oddział w swoje strefie rozstawienia.
‘Wy musicie żyć! Jesteście niezbędni Cesarstwu!’ – wszystkie oddziały Nilfgaardu w promieniu 6” od feldmarszałka są Stubborn.


ZASADY WYSTAWIANIA ARMII:
(wersja 1.02 :))

Bohaterowie - do 25% w.p. armii
Oddziały - przynajmniej 75 % W.p. armii
Armia może nie mieć żadnego bohatera.
Tylko niektórzy z bohaterów mogą działać jako Generał armii.
Wymogiem wystawienia bohaterów jest posiadanie przynajmniej jednego oddziału z jego formacji na każdego bohatera:
1+ rota krasnoludzka dla płk. Elsa,
Jedna branderia kondotierska na 'Słodką Trzpiotkę'/'Adieu' (analogicznie - jeżeli chcemy mieć obydwoje tych bohaterów musimy mieć dwie branderie),
dowolny oddział piechoty ludzkiej dla Bronibora,
dowolny oddział jazdy ludzkiej (ale nie kondotierów) dla pozostałych bohaterów sił Sprzymierzonych

Na każdego oficera nilfgaardzkiej jazdy ciężkiej (można wystawiać innych, bez nazwisk znanych z książek), generała i feldmarszałka wymagany jest oddział jazdy ciężkiej/elitarnej jazdy.
Na każdego oficera nilfgaardzkiej jazdy lekkiej (można wystawiać innych, bez nazwisk znanych z książek) wymagany jest oddział lekkiej jazdy
Armia z przynajmniej jednym oddziałem elfów może wystawić Isengrima Faoiltiarne.

Na razie to tyle, jeszcze trochę nad tym posiedze i poprawię parę szczegółów, ale to dopiero za jakiś czas...
Ostatnio zmieniony niedziela, 19 lipca 2015, 19:45 przez kadrinazi, łącznie zmieniany 2 razy.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

tylko czemu na tej podlej mechanice

przerob na Warmaster Ancients i bedzie git ;D
Ostatnio zmieniony wtorek, 28 sierpnia 2007, 21:58 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

W Warmasterze? A dajże spokój, bohaterowie nie bedą tacy klimtyczni... Poza tym czekałem kiedy się AWu odezwiesz żeby mnie zjechać za wybranie mechaniki :lol: Jak zwykle się nie zawiodłem na Tobie!
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
RyTo
Major
Posty: 1165
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 22:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: RyTo »

A ja już, nie wiedzieć czemu, miałem nadzieję, że po systemie fabularnego RPGa pan Sapkowski teraz promuje kolejną rzecz... :cool:
As-tu le cauchemar, Hoffmann?
Awatar użytkownika
rrober
Sous-lieutenant
Posty: 437
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 09:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rrober »

Moim zdaniem świetne :!: :!: :!:

Z tego co pamiętam to zostało jeszcze całkiem sporo formacji i bohaterów :lol:
Pozdrawiam,
rrober
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

RyTo pisze:A ja już, nie wiedzieć czemu, miałem nadzieję, że po systemie fabularnego RPGa pan Sapkowski teraz promuje kolejną rzecz... :cool:
Kres mial kiedys opublikowac swoje zasady Napoleonskie do ktorych grywa

ale juz dobre 10 lat temu i cos nie slychac
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Wrzuciłem pełną listę (przynajmniej do kolejnego uzupełnienia...) + zasadę wystawiania armii.
Kontakt tylko na maila
Zeka

Post autor: Zeka »

Cóż rzec? Pomysł wyborny :) Pamiętam z jaką przyjemnością czytałem o Geralcie i jego przygodach...
Jest tylko problem związany z zebraniem modeli. Na pierwszy rzut oka to Imperium, Bretonnia, Krasnoludy i Elfy GW...

EDIT
Tak mi do głowy przyszło, że w skali Warmastera wspomniana bitwa wyglądałaby naprawdę imponująco...
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bogus_law »

Zeka pisze:Na pierwszy rzut oka to Imperium, Bretonnia, Krasnoludy i Elfy GW...

EDIT
Tak mi do głowy przyszło, że w skali Warmastera wspomniana bitwa wyglądałaby naprawdę imponująco...
Kllistra i Pendraken robi w tej skali sporo modeli które powinny się nadawać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”