Firestorm: Armada - czyli statki kosmiczne które robią wziuu
- jimmor
- Adjudant Commandant
- Posty: 1903
- Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 483 times
- Kontakt:
Firestorm: Armada - czyli statki kosmiczne które robią wziuu
Witam,
wkrótce do rąk mojego znajomego trafi podręcznik do FS:A. Czy ktoś już się zetknął z tym systemem? Po śmierci Full Thrusta, Babylonu 5, wobec agonii Battlefleet Gothic to chyba jedyny "żywy" system do walk kosmicznych...
wkrótce do rąk mojego znajomego trafi podręcznik do FS:A. Czy ktoś już się zetknął z tym systemem? Po śmierci Full Thrusta, Babylonu 5, wobec agonii Battlefleet Gothic to chyba jedyny "żywy" system do walk kosmicznych...
- jimmor
- Adjudant Commandant
- Posty: 1903
- Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 483 times
- Kontakt:
I tak i nie. To nie wargaming historyczny i figurki skądś trzeba brać. Fluff też. Jeżeli GW / Mongoose Publishing zaprzestali supportowania systemów to nie ograniczyli się do zakończenia produkcji figurek - nie wypuszczają uaktualnień zasad, nie robią FAQ-ów, etc i przede wszystkim nie promują systemu. A bez promocji nie ma z kim grać, bo ludzie o systemie nie wiedzą - tak jak ja nie wiedziałem o istnieniu Starmady... Ktoś w to gra w Wawie?Nie myl wydaania figurek do wydawania systemów. Kosmiczne strategie to nie jest GW stajl.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Polecam Ci:
http://www.star-ranger.com/Home.htm
Tą stronę i forum.
To najlepsze miejsce jeśli chodzi o granie w kosmiczne sprawy w sieci jest.
Moje ulubione okręty z Cold Navy nie mają systemu same z siebie.
Natomiast co do niszowości. To zawsze było najbardziej niszowe z odłamów tego hobby :>
Nie mam pojęcia w co się gra w Wawie bo ja nie grywam w Wawie tylko po domu. I ostatnio mam dłuuga przerwę.
Z tego co wiem gra się w Gothica, nawet Polacy wydali fanowski dodatek i opublikowali w necie nie tak dawno.
Z Gustavusem katowaliśmy w Full Thrusta.
Starmade mam, ale mi nie podchodzi specjalnie akurat. Nie lubię heksów.
http://www.star-ranger.com/Home.htm
Tą stronę i forum.
To najlepsze miejsce jeśli chodzi o granie w kosmiczne sprawy w sieci jest.
Moje ulubione okręty z Cold Navy nie mają systemu same z siebie.
Natomiast co do niszowości. To zawsze było najbardziej niszowe z odłamów tego hobby :>
Nie mam pojęcia w co się gra w Wawie bo ja nie grywam w Wawie tylko po domu. I ostatnio mam dłuuga przerwę.
Z tego co wiem gra się w Gothica, nawet Polacy wydali fanowski dodatek i opublikowali w necie nie tak dawno.
Z Gustavusem katowaliśmy w Full Thrusta.
Starmade mam, ale mi nie podchodzi specjalnie akurat. Nie lubię heksów.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
- jimmor
- Adjudant Commandant
- Posty: 1903
- Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 483 times
- Kontakt:
Niszowość to poniekąd moja specjalność
W BFG parę osób faktycznie gra, ale ten system rozpada się w oczach niestety. Fascynuje mnie, że z jednej strony GW wyparł się systemu, a z drugiej ludzie w niego grający nadal trzymają się wymogów WYSIWYG.
Jeżeli jesteś zainteresowany FS:A - kolega ma już u siebie, pewnie za jakiś tydzień będziemy kombinować nad grami testowymi. Także jeżeli jesteś zainteresowany BAB5 ACTA 2e (kosmiczny klon VaS-a) zapraszam do kontaktu - najlepiej przez ultraniszowe forum które mam w stopce. Też gramy w domu. A BAB5 ACTA 2e będziemy w sobotę gościnnie prezentować na walkirii:
Forum Klubu Walkiria
W BFG parę osób faktycznie gra, ale ten system rozpada się w oczach niestety. Fascynuje mnie, że z jednej strony GW wyparł się systemu, a z drugiej ludzie w niego grający nadal trzymają się wymogów WYSIWYG.
Jeżeli jesteś zainteresowany FS:A - kolega ma już u siebie, pewnie za jakiś tydzień będziemy kombinować nad grami testowymi. Także jeżeli jesteś zainteresowany BAB5 ACTA 2e (kosmiczny klon VaS-a) zapraszam do kontaktu - najlepiej przez ultraniszowe forum które mam w stopce. Też gramy w domu. A BAB5 ACTA 2e będziemy w sobotę gościnnie prezentować na walkirii:
Forum Klubu Walkiria
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mam B5 ACTA I - nie był to mój ulubiony system, kiedyś testowałem ze Skoczkiem chyba.
Do Firestorma mnie nie ciągnie. W zasadzie FullThrust zaspokaja me potrzeby jesli chodzi o gameplay, tylko jest ubogi o sprawy technologiczne troche.
Do Firestorma mnie nie ciągnie. W zasadzie FullThrust zaspokaja me potrzeby jesli chodzi o gameplay, tylko jest ubogi o sprawy technologiczne troche.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
- jimmor
- Adjudant Commandant
- Posty: 1903
- Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 483 times
- Kontakt:
Full Thrust (graliśmy w wersję z ruchem wektorowym) znudził nas nieco małą manewrowością okrętów. Bitwy (może to i realistyczne, ale mało w tym zabawy) ograniczały się do jednego minięcia się flot - na drugie nie starczało już zwykle czasu, albo jedna ze stron uznawała, że ma dość. Dlatego przesiędliśmy się na Bab5 2e. Tu okręty potrafią zmienić kurs i mają o wiele więcej firepowera... zobaczymy jak będzie z FS:A. Może jakiś battle-raport z testów wysmażę.
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No właśnie, to czemu graliście na zasady opcjonalne z ruchem wektorowym?
Jest akurat w FT kiepską komplikacją.
Jest akurat w FT kiepską komplikacją.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
- jimmor
- Adjudant Commandant
- Posty: 1903
- Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 483 times
- Kontakt:
Mieliśmy w grupie matematyka :lol2:
Wyłożył nam absurdalność ruchu cinematic tak dobitnie, że nie mogliśmy się przemóc by grać na innych zasadach. No to walczyliśmy na wektorowym, z bateriami mającymi po 6 kątów ostrzału i całą resztą komplikacji. Oczywiście z zasadami tworzenia własnych okrętów. Efekt: doszliśmy do wniosku że silniki to zbędny balast i okręty muszą mieć akurat tyle thrusta, żeby się obrócić. Prawdziwy Full Thrust. Wtedy się zabawa nam znudziła...
Wyłożył nam absurdalność ruchu cinematic tak dobitnie, że nie mogliśmy się przemóc by grać na innych zasadach. No to walczyliśmy na wektorowym, z bateriami mającymi po 6 kątów ostrzału i całą resztą komplikacji. Oczywiście z zasadami tworzenia własnych okrętów. Efekt: doszliśmy do wniosku że silniki to zbędny balast i okręty muszą mieć akurat tyle thrusta, żeby się obrócić. Prawdziwy Full Thrust. Wtedy się zabawa nam znudziła...
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
W cinematic lepiej się grało, też tak uważam.
Nie mogę się powstrzymać 9wybaczcie mi), by nie przypomnieć/pochwalić moimi scratchbuildingowymi okręcikami:
http://umpapa.multiply.com/photos/album ... e_painting
Piękne czasy były. :pom:
Nie mogę się powstrzymać 9wybaczcie mi), by nie przypomnieć/pochwalić moimi scratchbuildingowymi okręcikami:
http://umpapa.multiply.com/photos/album ... e_painting
Piękne czasy były. :pom:
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja