Irak 2003

..i inne gry Takeo Takagi
Awatar użytkownika
Takeo Takagi
Shosa
Posty: 1009
Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Takeo Takagi »

Ulepszona (lekko) grafika jest efektem ubocznym procesu ogólnego poprawiania kart. Porównajcie, proszę, pierwszą i drugą wersję karty z obrazkiem U2. Poza samym obrazkiem karta jest zupełnie nowa. Poprawiłem już także zasady, zostały mi drobiażdżki przy mapie strategicznej do zrobienia - i będzie można ruszyć z betatestem 2.0. Grafiki samej w sobie nie ruszam, bo tutaj niewiele mogę zrobić.
Poza tym mam teraz problem z drukiem, bo padła mi kolorowa drukarka w pracy i muszę czekać, aż zjawią się ci "tacy owacy" informatycy, by ją naprawić ;) Bez świeżych wydruków nie mogę robić drugiego betatestu :?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Takeo Takagi pisze:Oczywiście, nie spodziewam się takich cudów, jak militarne zwycięstwo Iraku nad Koalicją - może co najwyżej udałoby się rozbić jakieś drobne oddziałki co elitarniejszym jednostkom Gwardii Republikańskiej. Strategia działania obu stron będzie diametralnia odmienna. Gracz iracki będzie się musiał nakombinować, jak obronić jak najwięcej z tego, co ma, przy coraz bardziej ograniczonych zasobach. Gracz aliancki zaś będzie zmuszony do ciągłej ofensywy, by spełnić warunki zwycięstwa przy nałożonym limicie czasu.
Takeo, myślę, że warunki zwycięstwa dla Irakijczyków można przygotować wyciągając wnioski z konfliktu w Wietnamie. W Wietnamie USA straciło ok. 50-60 tys. ludzi a Wietnamczycy - ok. 2 mln. A mimo to Wietnamczycy wygrali.

Warunkiem zwycięstwa dla Irakijczyków powinno być zadanie pewnych strat USA, przy tym niezbyt wielkich, które skłoniłyby opinię publiczną tego państwa do domagania się przerwania wojny. Innych warunków zwycięstwa, dających jakiekolwiek szanse Irakijczykom w tej chwili nie widzę.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Takeo Takagi
Shosa
Posty: 1009
Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Takeo Takagi »

Jest to dobry pomysł, gdyby robić grę "Irak 2003 - 20??". Na razie jednak chcę przedstawić jedynie 25-dniową inwazję koalicji na Irak saddamowski. Ówczesnym głównym celem koalicji było obalenie reżimu Saddama Husajna (pomijam casus belli w postaci WMD, bo jest on tutaj bez znaczenia) w możliwie szybki i bezkrwawy sposób. Dopiero w dalszej perspektywie miało to być budowanie demokracji, zapewnienie bezpieczeństwa i ssanie ropy - inna sprawa, że Amerykanie w ogóle do tego głowy nie mieli.
Z kolei celem Husajna było ocalenie tyle, ile się da - głównie przez pokazanie własnemu społeczeństwu, że Amerykanie nie są tacy potężni, by zająć bez oporu kraj, by wyłapać przywódców, by rozbroić zwolenników reżimu.
Gdybym miał oceniać wynik historyczny kampanii wg zasad gry, to bym dał Koalicji minimalne zwycięstwo - opanowali przy niewielkich stratach w 25 dni większość terytorium, rozbili Gwardię Republikańską, wyłapali kilku przywódców. Potem dopiero zaczęło się im to wszystko paprać.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

To byłoby rzeczywiście bardziej interesujące i szanse obu stron większe. Wtedy np. zależnie od tego jak poszła Amerykanom kampania, można by różnie ułożyć warunki zwycięstwa.

Czy czegoś takiego Pędrak nie chciał przypadkiem robić?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Takeo Takagi
Shosa
Posty: 1009
Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Takeo Takagi »

W związku z tym, że dotarłem do nowych źródełek wiedzy o kampanii z 2003 r., to muszę zrobić kilka poprawek do zasad. Ponadto mam parę nowych pomysłów, które chcę uwzględnić, by poprawić "grywalność" strony irackiej. Dotąd gracz, który grał Irakiem, sporą część czasu poświęcał patrzeniu, jak jego siły znikają w zwarciu z koalicyjnym walcem. Muszę przerobić zasady tak, by bardziej odzwierciedlały asymetryczność oraz tło polityczno-społeczne konfliktu. Dorobię też znacznie więcej kart, żeby jeszcze bardziej zwiększyć zakres możliwych działań graczy.
Chciałbym jednak wyrobić się z nową, testową wersją do jakiegoś najbliższego konwentu. Cierpliwości :)
Ciasteczko po prostu mi się należy.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Ja się piszę na testowanie. Aż się nie mogę doczekac.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

Takeo na pewno się pojawi na Polach Chwały. Pojawi się? :)
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Awatar użytkownika
Takeo Takagi
Shosa
Posty: 1009
Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Takeo Takagi »

Takeo chcieć :)
Ciasteczko po prostu mi się należy.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Chcieć to móc. XD
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Takeo Takagi
Shosa
Posty: 1009
Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Takeo Takagi »

Coby nie było, że nic nie robię - meldóje, rze wykonuje cienszkom prace muzgowom.
W tej chwili rozwiązuje dylemat związany z wprowadzeniem dodatkowych zasad dotyczących niezadowolenia/rewolty Irakijczyków, co przy uwzględnieniu różnych sekciarskich odłamów ruchu oporu może dać ciekawą łamigłówkę do rozwiązania przez graczy. Ale to oznacza kolejne żetoniki i spowalnia grę. Być może trzeba by z tego zrobić zasady opcjonalne?
Poza tym w pracy padła mi kolorowa drukarka laserowa i nie mam na czym drukować nowych wersji mapy, kart i żetonów T_T
Ciasteczko po prostu mi się należy.
Awatar użytkownika
Monthion
Sous-lieutenant
Posty: 477
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:55
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Post autor: Monthion »

Nic się nie dzieje w temacie, czyżby projekt został zarzucony. Mam nadzieje że gra nie dołączy do Raleenowskiej Ostrołęki jako planszówkowa odpowiedź na Duke Nukem Forever czy do niedawna Chinese Democracy :P
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Odpowiedź jest prosta: brak czasu i nawał w pracy autora. A projekt jak najbardziej będzie kontynnuowany.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Takeo Takagi
Shosa
Posty: 1009
Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Takeo Takagi »

Ałtor siedział ostatnie 2 miesiące nad tłumaczeniem "Orła i Gwiazdy" na inglisz i nie miał czasu na nic innego. Teraz jeszcze RAJ mi wrzucił "Elusive Victory" do zrecenzowania, ale może się w końcu odkopię :)
Ciasteczko po prostu mi się należy.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Takeo Takagi pisze:Ałtor siedział ostatnie 2 miesiące nad tłumaczeniem "Orła i Gwiazdy" na inglisz i nie miał czasu na nic innego. Teraz jeszcze RAJ mi wrzucił "Elusive Victory" do zrecenzowania, ale może się w końcu odkopię :)
No właśnie, może ja Ci też coś wrzucę? ;)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Piotro
Sergent-Major
Posty: 181
Rejestracja: wtorek, 19 maja 2009, 23:09
Lokalizacja: Wrocław/Częstochowa

Post autor: Piotro »

Tak sobie czytam o twojej grze, pomysł przypadł mi do gustu i postanowiłem zrobić coś od siebie. Zajęło mi to jakieś 30 minut więc nie był to problem (a raczej przyjemność) tym bardziej że pozwoliło mi odwlec robienie tego co naprawdę powinienem :)
Jakby ci się spodobało, to mogę ci wysłąć plik, do którego wrzucałbyś już tylko grafiki i zmieniał teksty - ale przydałaby sie odrobina znajmości photoshopa.
Obrazek
Powodzenia w robieniu i testowaniu gry :)
Zablokowany

Wróć do „Irak 2003”