Ostfront
- Legun
- Chef d'escadron
- Posty: 1026
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 15 times
Ostfront
Co prawda okres się nie zgadza, ale zawsze można wątek przenieść do IIWŚ, jak tak będzie lepiej.
Gra dawno zapowiadana, niedawno ożywiona - na pierwszy etap kampania zimowa 42/43 na froncie na południe od Orła (włącznie). I bardzo poważny temat do dyskusji - warunki zwycięstwa:
Jak realnie mogłoby wyglądać niemieckie zwycięstwo w tej kampanii?
Jaki przebieg fronu i jaki bilans strat można by uznać za remis?
Jest na planszy 20 celów wojny:
Briańsk, Orzeł, Kursk, Woroneż, Charków, Dniepropietrowsk, Zaporoże, Konstantinowka, Stalino, Woroszyłowgrad, Rostów, Stalingrad, Sewastopol, Noworosyjsk, Majkop (kontrolowane na początku przez Nimców) oraz Soczi, Tbilisi, Grozny, Biekietowka i Tambow kontrolowane przez Sowietów. Ile celów Sowieci muszą zdobyć, aby był remis jeśli straty są wyrównane?
Jeśli jest 20 celów wojny i jakieś 350 punktów siły do stracenia przez Niemców, to ile PS jest warty jeden cel wojny? 6 Armia ma 24PS, wszystkie armie sojusznicze jakieś 60PS.
Gra dawno zapowiadana, niedawno ożywiona - na pierwszy etap kampania zimowa 42/43 na froncie na południe od Orła (włącznie). I bardzo poważny temat do dyskusji - warunki zwycięstwa:
Jak realnie mogłoby wyglądać niemieckie zwycięstwo w tej kampanii?
Jaki przebieg fronu i jaki bilans strat można by uznać za remis?
Jest na planszy 20 celów wojny:
Briańsk, Orzeł, Kursk, Woroneż, Charków, Dniepropietrowsk, Zaporoże, Konstantinowka, Stalino, Woroszyłowgrad, Rostów, Stalingrad, Sewastopol, Noworosyjsk, Majkop (kontrolowane na początku przez Nimców) oraz Soczi, Tbilisi, Grozny, Biekietowka i Tambow kontrolowane przez Sowietów. Ile celów Sowieci muszą zdobyć, aby był remis jeśli straty są wyrównane?
Jeśli jest 20 celów wojny i jakieś 350 punktów siły do stracenia przez Niemców, to ile PS jest warty jeden cel wojny? 6 Armia ma 24PS, wszystkie armie sojusznicze jakieś 60PS.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
- Legun
- Chef d'escadron
- Posty: 1026
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 15 times
Pewnie "Totenkopf"
Plany na pewno były nierealistyczne. Utrzymanie Stalingradu oraz zdobycie Zakaukazia i Groznego na pewno daje Niemcom zwycięstwo miażdżące. Punktem wyjścia dyskusji powinien być jednak remis.
Plany na pewno były nierealistyczne. Utrzymanie Stalingradu oraz zdobycie Zakaukazia i Groznego na pewno daje Niemcom zwycięstwo miażdżące. Punktem wyjścia dyskusji powinien być jednak remis.
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43400
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Ja bym był za tym, żeby tu zostało, bo jest tu mało postów, a w dziale o II wojnie zrobiłem przyklejony temat, w którym jest link do tego tematu, więc kto zainteresowany trafi.Co prawda okres się nie zgadza, ale zawsze można wątek przenieść do IIWŚ, jak tak będzie lepiej.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43400
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Zulu coś wypatrzył ale się nie odzywa .
Ja mam tylko pytanie czy w wersji polskiej nazwy będą tłumaczone
Przyznam się, że nie siedzę w temacie, w każdym razie nie na tyle by pomóc.
A jak to wychodziło w rozgrywkach na Smolnej Jak daleko Niemcy dochodzili?
Widziałem też żetony-podkładki dwu i trzypolowe zdaje się, analogiczne jak w Kircholmie. Do czego one służą
Ja mam tylko pytanie czy w wersji polskiej nazwy będą tłumaczone
Przyznam się, że nie siedzę w temacie, w każdym razie nie na tyle by pomóc.
A jak to wychodziło w rozgrywkach na Smolnej Jak daleko Niemcy dochodzili?
Widziałem też żetony-podkładki dwu i trzypolowe zdaje się, analogiczne jak w Kircholmie. Do czego one służą
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Legun
- Chef d'escadron
- Posty: 1026
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 15 times
Co do wydania, to daleka jeszcze droga. Angielskie nazwy na mapie wynikają z faktu, że udało się je przekleić ze scenariusza do TAOW - wpisywanie setki nazw od nowa jakoś mi się nie uśmiechało. Jeśli znajdą się siły do wydania gry, to jednak koszty drukowania dwóch map, jeśli się można obejść z jedną, nie wydają się uzasadnione.Raleen pisze:Ja mam tylko pytanie czy w wersji polskiej nazwy będą tłumaczone
Było tak, jak napisła Andrzej - wprowadzające scenariuse nie moga dać obrazu równowagi w kampanii.Raleen pisze: A jak to wychodziło w rozgrywkach na Smolnej Jak daleko Niemcy dochodzili?
Kircholmu nie znam, ale jedyne, co jest specjalne to oznaczniki linii rozgraniczenia pomiędzy armiami.Raleen pisze:Widziałem też żetony-podkładki dwu i trzypolowe zdaje się, analogiczne jak w Kircholmie. Do czego one służą
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 364
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 40 times
W poprzedniej wersi były na planszy zaznaczone umocnienia, w tym te które miały wpływ na grę w scenariuszu Riposta Mansteina, na tej planszy ich nie ma.Czy to oznacza że ich nie będzie?
Jako osoba lubiąca się uczyć geografi z gier, apelował bym o umieszczenie na planszy nazw dużych rzek i pasma górskiego na południu.
Jako osoba lubiąca się uczyć geografi z gier, apelował bym o umieszczenie na planszy nazw dużych rzek i pasma górskiego na południu.
- Legun
- Chef d'escadron
- Posty: 1026
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:51
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 15 times
Ponieważ zgodnie zapostulowaliście wprowadzenie umocnień polowych, zaś z drugiej strony pojawiła się koncepcja 'Ostfrontu" jak całej serii gier (a nie tylko samego Stalingradu), mapa mogłaby służyć też do gry opartej na kampanii letniej 42. Wtedy umieszczone na mapie fortyfikacje nie mają sensu. Inna sprawa, że konieczność rozmieszczenia na mapie kiludziesięciu żetonów fortyfikacji jest dość kłopotliwa - nie wiem, czy czasem nie jest prościej przyjąć, że jakby kiedyś wydawało się "Fall Blau", to i tak trzeba przygotować nową mapę, obejmującą Baku i Astrachań. Jakie jest Wasze zdanie?anonim pisze:W poprzedniej wersi były na planszy zaznaczone umocnienia, w tym te które miały wpływ na grę w scenariuszu Riposta Mansteina, na tej planszy ich nie ma.Czy to oznacza że ich nie będzie?
Autorze! Nie zmuszaj gracza do powtarzania historycznych błędów - pozwól mu robić własne.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Legun wszystkich uczy geografii.anonim pisze:Jako osoba lubiąca się uczyć geografi z gier, apelował bym o umieszczenie na planszy nazw dużych rzek i pasma górskiego na południu.
Faktem jednak jest, że rzeki powinny być oznaczone.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 364
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 40 times
Legun
Powiększyć mapę tak by obejmowała Baku i Astrachań i zrobić dwie kampanie w jednej grze. Już sobie wyobrażam: 3 scenariusze wprowadzające,3 scenariusze niewielkie, ale uwzględniające już wszystkie zasady, 2 kampanie i 6 scenariuszy dodatkowych, razem 14 scenariuszy rozdzielonych po równo na dwa okresy działań wojennych przed i po zagładzie 6 armii.
A tak schodząc na ziemię, jeśli by miała powstać osobna gra o kampanii letniej to proponuję tej mapie zmienić kolory na bardziej zimowe, bo niemiecka klęska pod Stalingradem bardziej kojarzy się z zimą, a mapa przedstawia wiosnę lub lato.
Ja mam uwagę do Riposty Mansteina jak grałem w ten scenariusz miałem wrażenie że Rosjanie praktycznie nie mają szans wyprzeć Niemców z fortyfikacji, a i Niemcy nie mają wystarczająco dużo sił by zaatakować Rosjan nawet wtedy gdy część sił z tego kierunku ruszy do wsparcia obrońców Charkowa dlatego bym proponował by w tym scenariuszu wpływ fortyfikacji, jeśli pojawią się w grze, osłabić. Obydwie moje rozgrywki wyglądały tak że na kierunku Charkowskim trwały zażarte walki a wojsko obydwu stron przy fortyfikacjach i dużej rzece stało bezczynnie bo nie mogło wspomóc walczących z powodu przeciwnika. Dlatego gdyby Rosjanie byli w stanie przełamać fortyfikacje walki mogłyby toczyć się na całym froncie a nie tylko na jego połowie.
Ponieważ zgodnie zapostulowaliście wprowadzenie umocnień polowych, zaś z drugiej strony pojawiła się koncepcja 'Ostfrontu" jak całej serii gier (a nie tylko samego Stalingradu), mapa mogłaby służyć też do gry opartej na kampanii letniej 42. Wtedy umieszczone na mapie fortyfikacje nie mają sensu. Inna sprawa, że konieczność rozmieszczenia na mapie kiludziesięciu żetonów fortyfikacji jest dość kłopotliwa - nie wiem, czy czasem nie jest prościej przyjąć, że jakby kiedyś wydawało się "Fall Blau", to i tak trzeba przygotować nową mapę, obejmującą Baku i Astrachań. Jakie jest Wasze zdanie?
Powiększyć mapę tak by obejmowała Baku i Astrachań i zrobić dwie kampanie w jednej grze. Już sobie wyobrażam: 3 scenariusze wprowadzające,3 scenariusze niewielkie, ale uwzględniające już wszystkie zasady, 2 kampanie i 6 scenariuszy dodatkowych, razem 14 scenariuszy rozdzielonych po równo na dwa okresy działań wojennych przed i po zagładzie 6 armii.
A tak schodząc na ziemię, jeśli by miała powstać osobna gra o kampanii letniej to proponuję tej mapie zmienić kolory na bardziej zimowe, bo niemiecka klęska pod Stalingradem bardziej kojarzy się z zimą, a mapa przedstawia wiosnę lub lato.
Ja mam uwagę do Riposty Mansteina jak grałem w ten scenariusz miałem wrażenie że Rosjanie praktycznie nie mają szans wyprzeć Niemców z fortyfikacji, a i Niemcy nie mają wystarczająco dużo sił by zaatakować Rosjan nawet wtedy gdy część sił z tego kierunku ruszy do wsparcia obrońców Charkowa dlatego bym proponował by w tym scenariuszu wpływ fortyfikacji, jeśli pojawią się w grze, osłabić. Obydwie moje rozgrywki wyglądały tak że na kierunku Charkowskim trwały zażarte walki a wojsko obydwu stron przy fortyfikacjach i dużej rzece stało bezczynnie bo nie mogło wspomóc walczących z powodu przeciwnika. Dlatego gdyby Rosjanie byli w stanie przełamać fortyfikacje walki mogłyby toczyć się na całym froncie a nie tylko na jego połowie.