...a ja do instrukcji Steel Wolves. Zatem na to pytanie:Arthurius pisze:Dzięki za kolejne info, wszystko przez to, że jak pisałem wcześniej nie mam dostępu do instrukcji IJN
nie jestem w stanie precyzyjnie odpowiedzieć.Jeszcze jedno pytanko: czy w IJN są podobne zasady dotyczące ,Loners' co w Steel Wolves?
Niemniej w instrukcji do IJN napisali, że co prawda reguły dotyczące lonerów są "wstecznie zapożyczone" ze Steel Wolves, ale musiały być dostosowane do warunków wojny na Pacyfiku. O ile bowiem na Atlantyku pływało dużo samotnych statków (z tego co wiem, głównie tych najszybszych), o tyle Japończycy przytłaczającą większość swego transportu morskiego organizowali w konwoje "w stylu task forces". Niemniej samotnie płynące jednostki zdarzały się, choć głównie były to okręty marynarki wojennej.
Wygląda to tak, że jeśli w tabeli kontaktu obszaru wyrzuci się wynik "biały", a w tym rzędzie występują też pola czerwone, to jest szansa na napotkanie lonera. Należy rzucić ponownie i jeśli ten drugi rzut wskaże pole czerwone, to płynie samotnik.
Wtedy losujemy jeden żeton z kubka: w War Periodzie 1 z kubka A, w WP2 z B, w WP3 z C, w WP4 z D. Potem rzucamy kostką, od wyniku odejmujemy wartość Super Skippera i porównujemy z tactical rating okrętu podwodnego. Jeśli wynik jest równy lub niższy, op. jest umieszczany w tej samej kolumnie co wylosowana jednostka, jeśli większy - w sąsiedniej.
Jeśli wylosowaliśmy Combat Event, rzucamy kostką, ale uwzględniamy tylko wyniki 3 i 4 - pozostałe traktujemy jako no-event. Jeżeli wylosujemy samolot, to wykonuje on pojedynczy kontratak, po którym walka się kończy.
Gdy samotnikiem okaże się Merchant, możemy dobrowolnie odpalić Combat Event nr 1 (Surface Gunnery Combat) - o czym pisałem wcześniej. Po zakończeniu walki z lonerem (wojennym lub handlowym) odejmujemy 1 od wyniku rzutu kostka na Endurance Check.
I nie ma nic o uzbrojeniu maru w działa.