Ultimate General: Gettysburg

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: Philip79 »

Ostatni patch 0.70 niby posiada następującą poprawkę dotyczącą friendly f.:
Fixed friendly fire that was working wrongly for infantry making it very often to fire through other units and cause several targeting issues.
Tylko jakoś niewiele mi to wyjasnia i brak kwestii artylerii.


ps. wszystkie poprawki dotyczące ostatniego patcha:
http://www.ultimategeneral.com/blog/pat ... ericksburg

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: runnersan »

Dziś sobie wygrałem w kampanii bitwę pod Bull Run jako Unia... I zastanawiam się, czy przypadkiem tym samym kampania nie powinna się skończyć :)
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: Philip79 »

runnersan pisze:Dziś sobie wygrałem w kampanii bitwę pod Bull Run jako Unia... I zastanawiam się, czy przypadkiem tym samym kampania nie powinna się skończyć :)
A oblężenie Vicksburga, równolegle do bitwy pod Gettysburgiem? :) też by sie zdało.
W ogóle to mało tych bitew (jeszcze), zapewne będą dodawać z kolejnymi patchami, w końcu to jeszcze beta.

A tą bitwę to wgrałeś osobno czy ona weszła z patchem?

Mnie osobiście bardziej podobają się mniejsze potyczki, niż walne bitwy. Wtedy mam czas na uwzględnienie większej ilości detali podczas bitwy: dokładniejsze rozmieszczenie jednostek, rodzaj broni, statystyki jednostki, dodatkowe umiejętności itp... Podczas dużych bitew przestaję już myśleć tak detalicznie. :)

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: Neoberger »

runnersan - wg cegły o Wojnie Secesyjnej, którą profes przetłumaczył, to wygrana Unii od Bull Run niczego nie kończyła, a może by bardziej zmobilizowała Konfederację. :)
Berger
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: runnersan »

Tak, czytałem wspomnianą cegłę. Choć w pewnym stopniu zdaje się, że wszystko zależałoby od rozmiarów porażki...

A tą bitwę to wgrałeś osobno czy ona weszła z patchem?
Kampania, pierwsza duża bitwa.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: Philip79 »

Przełomem, wydaje mi się, że był Gettysburg, bo później wojska konfederacji były już tylko w defensywie.

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: Philip79 »

Unia ze swoimi zasobami i przemysłem była skazana na zwycięstwo.
Dlatego ja w ogóle nie rozumiem konfederacji, dlaczego przystąpiła do wojny, nie trzeba było być Nostradamusem, aby wiedzieć, że nie ma szans na zwycięstwo w ostatecznym rozrachunku.

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: Neoberger »

Wolność Stanu i osobista?
Niezgoda na narzucanie przemocą swojego zdania (po co Małpa mobilizowała wojsko na ludzi?)?
A po co ktoś w Sejmie krzyczał, że Polska od Bałtyku...
Berger
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: Philip79 »

Neoberger pisze:Wolność Stanu i osobista?
Niezgoda na narzucanie przemocą swojego zdania (po co Małpa mobilizowała wojsko na ludzi?)?
A po co ktoś w Sejmie krzyczał, że Polska od Bałtyku...
Przyznam, że nie za bardzo zrozumiałem intencję kolegi :)
Prosiłbym bardziej łopatologicznie. Jam prosty człek :)



Zdecydowałem się napisać coś w rodzaju podsumowania, licząc na komentarze, zarówno te które zgadzają się z tym co napisałem, jak i tymi które waszym zdaniem są odmienne. Liczę na dyskusję w formie podsumowania naszych opinii.

Podsumowanie napisałem kierując się wypowiedzią pewnej osoby z innego forum dotyczącego tematyki Ultimate.G CV:
Sam jestem grą bardzo zainteresowany i na pewno ją kupię kiedy tylko nieco stanieje. Choć twórcy mają baaaardzo dużo do poprawienia,widziałem dwa gameplaye na kanale Pixelated Apollo i AI jest przerażająco głupie,nie wiem czy nie gorsze od TW - szarżuje na bagnety kiedy wróg ma więcej ludzi,zbija swoje armie w wielką bezkształtną masę którą łatwo da się wymanewrować i zmasakrować,nie wykorzystuje przewagi liczebnej i dogodnych pozycji oraz wykonuje serię innych bezmyślnych ruchów o których teraz nie będę się rozpisywał. Ów jutuber grał na poziomie normalnym,może na wyższym AI jest nieco mniej durne ale wątpię by poza zwiększaniem sił wroga zachodziły jakieś różnice.


Powiem ci, że mnie się też tak wydawało z niedopracowaniem AI, ale gdy przeanalizowałem parę i przypomniała mi się stara dobra gra (Sida Meyera - Gettysburg) i jej zasady, gdzie morale jednostek i ich stan psychiczny mialy kluczowe znaczenie. Wtedy zauważyłem, że to wcale nie są niedopracowania AI (zapewne nie wszystkie bo na pewno są jeszcze błędy), ale dużo zachowań Ai jest jak najbardziej uzasadnione i historyczne. Jesteśmy przyzwyczajeni do strategii, gdzie morale ma dość marginalne znaczenie, natomiast tutaj, np jest to kluczową sprawa i jednostka która np widzi, że nie ma wsparcia z flanki, lub dostaje ostrzał nie widząc wroga, lub nagły ostrzał z flanki dział, to powoduje u niej drastyczny spadek morale.

Co się tyczy samobójczych szarż wroga, to też ma to uzasadnienie.

Gdy oddział szarżuje na bagnety z flanki, lub gdy ma wsparcie innego oddziału, lub wcześniej osłabił oddział artylerią. Jednostki Unii jest łatwiej złamać mimo jej przewagi liczebnej, ponieważ dowódcy konfederatów są z reguły bardziej doświadczeni.
Zauważyłem też, że wróg potrafi szarżować na bagnety z desperacji lub braku alternatywy, kiedy, nie ma innego wyjścia, bo pozostając w miejscu, po prostu zostanie wybity będąc bez osłony, do tego np jest ostatnią linią obrony strategicznego punku, natomiast próba wycofania często kończy się złamaniem oddziału i utraty nad nim kontroli, wtedy dowódcy AI potrafią decydować się na szarżę licząc np na większe doświadczenie swoich ludzi i lub gdy znajduje się na wyższej pozycji, dogodnej do skutecznej szarży, wykorzystując moment gdy wróg przeładowuje broń, wtedy szarża ma większy impet i jest możliwość złamania oddziału, do tego mogą posiadać znacznie skuteczniejszą broń do walki wręcz. Wtedy taki oddział ma większą szanse na przetrwanie niż pozostać i dać się wystrzelać.

Odporność morale w tej grze ma kluczowe znaczenie, w odwrotności do np Total War gdzie wyżynają się prawie , że do ostatniego.

W Ultimate G., można złamać, albo nawet wyeliminować z walki duży oddział gdy odpowiednio ustawimy baterie dział z flanki, albo dobrze zaplanujemy zasadzkę, wtedy nawet 1500 ludzi potrafi momentalnie wpaść w panikę przeciwko 100 wyszkolonych snajperów.

Kluczem do zwycięstwa są flanki. Odsłonięta flanka to już wyrok śmierci dla wroga (chociaż doskonałym sposobem jest symulowanie, że flanka jest odkryta i łapiemy wroga w zasadzkę) , podobnie jak ogień dział z flanki (szczególnie haubic 12 lub 24 funtowych), wtedy odziały tracą morale w zastraszającym tempie.

Trzeba także bardzo uważać jakie jednostki dajemy na pierwszą linie, bo kiedy damy rekrutów to potrafią oni spanikować już po kilku celnych salwach bardziej doświadczonych jednostek wroga, a AI potrafi bardzo skrupulatnie dobierać cele, waląc z armat w potencjalnie słaba miejsca. Dlatego ja staram się tworzyć jednostki elitarne, które są na wagę złota i cholernie drogie ale trzymanie ich w odwodzie i przerzucanie w newralgiczne punkty obrony niejednokrotnie ratują sytuację. Natomiast odziały niedoświadczonych rekrutów, najlepiej wykorzystywać jako wsparcie ognia flankowego, aby zdobywali doświadczenie.

Ostatnio tworzę niewielkie oddziały snajperów, do 100 ludzi z z drogą bronią o zasięgu do 500m, jeśli są doświadczeni, maja porządnego dowódcę i jeszcze dodatkowe umiejetności, to potrafią czynić cuda. Oddział wroga który nie wie skąd dostaje ostrzał i ponosi straty bardzo szybko traci morale, nie wspomnę o zasadzce kiedy to jedna salwa ukrytych w lesie snajperów, potrafi zmusić do ucieczki ponad 1000 chłopa, którzy kompletnie nie będą wiedzieli co się dzieje.

Dlatego piękne jest w tej grze to, że powinniśmy bardzo starannie dobierać teren, przewidując ruchy wojsk, odpowiednio dobierać jednostki do ich zastosowania, oraz ustawiać baterie dział tak aby wróg najlepiej dostał się w ogień z flanki.

Ostatnia sprawa to kawaleria. Co do jednostek zwiadu wyposażonych zwykle w krótkie karabinki to maja one może niewielką wartość bojowa poza szybkością i umiejętnością zostawiania koni, ale nie nadają się do walki wręcz, ewentualnie można nimi wykańczać uciekające jednostki.
Jednak dragoni wyposażeni w szable i porządną broń szybkostrzelną to już zupełnie inna liga i odpowiednio użyte w krytycznych momentach potrafią narobić wielkiego zamieszania i tutaj już nie chodzi o np likwidacje baterii wroga, bo zauważyłem, że wróg już na sam widok szarży szybko traci pasek morale i zdarza się, że uciekają zanim dragoni ich dopadną.

Oczywiście to wszystko trzeba używać z bardzo dużą ostrożnością bo strata 200 doświadczonych dragonów, czy elitarnej grupy snajperów jest niepowetowana.

Dlatego uważam,że Ultimate G.jest grą wyjątkową, która nawet nie ma produkcji z którą można by ją porównać.

Chętnie podyskutuję na temat waszych spostrzeżeń na temat tej ciekawej gry. Co tym myslicie i jakie są wasze uwagi?


POZDRAWIAM :)

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: Philip79 »

Czy ktoś widział coś takiego?

YT gameplay
https://youtu.be/Bjk17CF4qo0

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5299
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 255 times

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: Leliwa »

Philip79 pisze:
Neoberger pisze:Wolność Stanu i osobista?
Niezgoda na narzucanie przemocą swojego zdania (po co Małpa mobilizowała wojsko na ludzi?)?
A po co ktoś w Sejmie krzyczał, że Polska od Bałtyku...
Przyznam, że nie za bardzo zrozumiałem intencję kolegi :)
Prosiłbym bardziej łopatologicznie. Jam prosty człek :)
Chodzi o to że Południe zostało popchnięte do wojny, w której było w dłuższym terminie skazane na porażkę. Stany dokonujące secesji chciały rozmawiać z Lincolnem o pokojowym zakończeniu sporu, ale Lincoln prowokacyjnie zerwał rozmowy i nie zdecydował się na wycofanie wojsk z Fortu Sumter.
Przez cały okres to Unia była stroną agresywną. Dwie wyprawy Lee na północ nie miały służyć agresji na terytorium Unii i zajęcia jakiegoś terytorium, tylko zmusić Unię po przegranej spektakularnej bitwie do zawarcia pokoju.
Konfederacja występował zgodnie z duchem Deklaracji Niepodległości i Konstytucją gwarantującą stanom prawo do wyjścia z Unii.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: runnersan »

Miedzyczasie nowy patch. Tym razem wydłużyli grę o Gettysburg. Zostały im jeszcze dwa lata wojny....
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Philip79
Sous-lieutenant
Posty: 448
Rejestracja: niedziela, 16 sierpnia 2015, 18:34
Lokalizacja: Radom
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: Philip79 »

Tutaj ładnie opisują zmiany, tylko, że eng:
http://www.ultimategeneral.com/blog/

"kłótnia z idiotą, jest jak gra z gołębiem w szachy. Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak poprzewraca pionki, a na koniec nasra na szachownicę"

Szukasz porządnej strategii?
Więc zanim wywalisz pieniądze w błoto, zobacz Gry Strategiczne, które polecam:

https://www.facebook.com/Gryzalecane/no ... e_internal
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43340
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3918 times
Been thanked: 2488 times
Kontakt:

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: Raleen »

Dyskusja historyczna o Konfederacji i sentymencie Polaków do niej została wydzielona w osobny wątek i przeniesiona do działu "Historia XIX wieku":

http://strategie.net.pl/viewtopic.php?f=64&t=16641
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
runnersan
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 998
Rejestracja: poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 18:16
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: runnersan »

Strasznie mnie denerwuje jedna rzecz w tej grze. Jeśli oddział zostanie rozbity, to tracę dowódcę takiego oddziału. Wydaje mi się to cholernie dziwne, że jeśli brygada dowodzona przez generała powiedzmy Hooda zostanie rozbita, to generał Hood przebiera się w cywilne ciuszki i wraca do domu bawić się z dziećmi.
Choć właściwie nie wiem, czy jednak bardziej nie denerwuje mnie fakt, że taki oddział potem trzeba na nowo powołać. Jeśli już chcieli takie coś zrobić, to niech wyzerują brygadę, ale niech nie tracę dowódcy, nazwy jednostki itp.

Pisze to pod wpływem bitwy pod Fredericksburgiem, gdzie walcząc przeciwko chmarom konfederatów, załamało mi się kilka moich ulubionych, wypieszczonych brygad z własnymi nazwami, dowodzonych przez moich ulubieńców.

Natomiast nowa funkcjonalność jest dostępna tylko na najniższym poziomie trudności... Szkoda, bo brzmi ciekawie. Dobrze zrozumiałem, że teraz straty ponoszone przez AI będą wpływać na jego siłę w kolejnych bitwach podobnie jak to jest w przypadku armii gracza? (obecnie niby już są uwzględniane, ale jakoś tego nie czuję)

Zauważyliście też, że 3 gwiazdkowe oddziały AI przypominają trochę Space Marines? Jak strzelają to zabijają wielu, a żeby ich pokonać, trzeba ich wybić nie mal do nogi.
Zapraszam do przeglądania...

http://wirtualnygeneral.blogspot.com/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”