Wargame: Red Dragon

Oczywiście najbardziej lubimy strategie i gry historyczne.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: Telamon »

Ataku nie kontynuowałem bo nie miałem po co. Liczyłem na kontratak w stylu niemieckim z pierwszej wojny i ok 20 wozów zajęło pozycje w lesie. T-55 zwiadowcze muszę dokładać do formacji, bo wczesne czołgi ZSRR są ślepe w porównaniu z natowskimi.
Po godzinie gry, w trakcie której aktywnie korzystałem z artylerii, ppk oraz zaopatrzeniowców nie zostało mi dość zapasów aby zabezpieczyć ten atak. Moje czołgi z pewnością rozbiłyby pierwszą linię ale utknęłyby z braku paliwa i amunicji po drugiej stronie lasu tym samym stając się łatwym celem dla kolejnej fali Rosjan. Marnotrawstwo środków, wolałem wpierw odbić pierwsze pozycje i czekać na kolejny atak (nie wiedziałem ile pozostało Ci sił w rezerwie). Może gdybym zgromadził więcej sił do uderzenia abym mógł być pewny sukcesu... Poza tym przy takiej liczbie punktów wystarczyło czekać i szarpać szukając fajnych celów.

Wydawało mi się, że to artyleria. Po za tym nie zabił, a ją chyba wycofałem. Apach wtedy się bawił z moim KUB'em. Masz może jeszcze powtórkę ?
BMP-1K to ostatnia zabita jednostka czerwonych w grze, tak pokazywał mi rejestr. Powtórkę mam, zresztą automatycznie powinno je zapisywać pod zakładką "profil".
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Ultimate General: Gettysburg i UG: American Civil War

Post autor: Telamon »

Kolejna potyczka stoczona, z Xardasem, na pierwszej mapie (z francuskimi samochodzikami). Również dolina ale otoczona lasami i poprzecinania rzekami z mostami (których chyba nie da się zniszczyć...).

Ja niestety znów niebieskimi i znów nową dla mnie armią czyli RFN. Xardas Czechosłowacją - ja tej armii w ogóle nie znam, jej sprzętu i możliwości więc była to dla mnie podwójna nowość.

Graliśmy na 3000 pkt. zniszczenia, bitwa zajęła 40 minut. Dzieliła się na dwie fazy:

1. Wypad dwóch drużyn zwiadowców czeskich na moje skrzydło. Zniszczyli Leoparda 1 ale sami zginęli. Główne co osiągnęli to wiązanie części moich sił w tamtym punkcie. Moi zwiadowcy prawie nic nie zrobili tym razem oprócz wypatrywania wroga.

W tej fazie toczył się również pojedynek artyleryjski. W lufach komuniści mieli przewagę 5:1, zamiast ładnych Dan wystawili radzieckie Goździki. Xardas przemieszczał swoje działa samobieżne lecz i tak odniosłem moimi niemieckimi wyrzutniami rakiet większy sukces zabijając np. czołg dowodzenia T-55. Wykryłem również główne zgrupowanie czołgów wroga które ostrzelałem całością mojej artylerii.

2. Tak zmotywowany batalion pancerno-zmechanizowany ruszył... do przodu co mnie trochę zaskoczyło. Xardas zajął więcej stref zatem mógł sobie pozwolić na więcej lepszego sprzętu - jego siły składały się z piechoty zmotoryzowanej w BMP-2 i BMP-1... oraz czeskiej milicji uzbrojonej w karabiny vz.52 oraz panzerfausty. Stanowiły one dodatek do kilkunastu bardzo nowoczesnych, kosztownych, najlepszych czołgów czeskich przewyższających nawet moje podstawowe Leopardy, których miałem mniej. T-72S, świetna T-72 Moderna, T-55AM2 Dyna-1. Wspierała je artyleria plot.

Ich trasa przebiegała jednak przez "leśne pasy". Dwa strzegące drogi Leopardy 2 zostały zniszczone praktycznie natychmiast, trochę dłużej zajęła likwidacja trzech marderów ale lasu strzegła piechota (jagerzy i dobrzy panzergrenadierzy). Praktycznie oni ponieśli cały ciężar obrony, na skrzydle zostali wybici lecz unicestwili wszystkie te bardzo nowoczesne czołgi nacierające w tym pasie oraz większość piechoty. Strzelając z boku Leopard 1A1 unicestwił nawet 1-2 Moderny i kilka transporterów z piechotą. Natomiast to co przedarło się przez linię drzew wpadło na kilka leopardów 2. W ostatnim momencie Xardas zrzucał napalm na te czołgi tracąc cenne samoloty.

Stosunek strat 3:1 na moją korzyść.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: xardas12r »

Zwiad przede wszystkim kierował ogniem artylerii. Wygrałeś pojedynek artyleryjski, niszcząc mi piony. Za późno się nimi uchyliłem.

W sumie w tej części można zniszczyć WBO?

Wykryłeś moje zgrupowanie jak się szykowało do ataku. W planie najpierw miały cię zaatakować stare czołgi z milicją, wskazać cel dla artylerii, a potem wkroczyć miały T-72 i posprzątać.
Obrazek
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: Telamon »

Zwiad przede wszystkim kierował ogniem artylerii. Wygrałeś pojedynek artyleryjski, niszcząc mi piony. Za późno się nimi uchyliłem.
Goździki są mym zdaniem groźniejsze, zniszczyłem ich większą część na szczęście. ;)
W sumie w tej części można zniszczyć WBO?
Tak.
Wykryłeś moje zgrupowanie jak się szykowało do ataku. W planie najpierw miały cię zaatakować stare czołgi z milicją, wskazać cel dla artylerii, a potem wkroczyć miały T-72 i posprzątać.
Skutek byłby prawdopodobnie podobny - atakujesz pierwszym zgrupowaniem przez las, strzelając artylerią. Odsłaniasz swoje działa zbite w kupy i tym samym ściągasz na nie ogień kontrartyleryjski. Pierwsza fala T-62 oczywiście zginie w lesie nabijając trochę punktów tak potrzebnych do osiągnięcia limitu. Ba, oddział jagerów kosztuje 15 punktów zatem jeżeli zabije 4 takie czołgi spłaca się z nawiązką... Gdy oddział panzergrenadierów warty 25 punktów zabijał modernę za 160...

Potem ruszają czołgi Moderna, a ja już jestem wstanie przewidzieć miejsce ataku i ustawiłem kolejną linię obrony za przerzedzoną piechotą ściągając rezerwy z innych odcinków.


Najbardziej we znaki dała mi się nieznajomość talii oraz możliwości oddziałów. W RFNie miałem jedynie pewne rozeznanie ze względu na podobieństwo części jednostek do tych z innych krajów ale reszta była dość unikatowa. Brak temu krajowi dobrej, zróżnicowanej obrony plot. Brak im pewnej finezji jak u czerwonych.
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: MKG »

Albo jestem zbyt głupi albo zawsze siadam do gry jak jestem zbyt zmęczony, ale jakoś czuję, ze komputer gra lepiej ode mnie...
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: Telamon »

Zagraj z komputerem 2 vs 2 i podglądaj sojusznika.
Kosma
Caporal
Posty: 71
Rejestracja: piątek, 13 czerwca 2014, 23:57

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: Kosma »

Powiedzcie Panowie czy da radę grać w tę część po tym ,jak się pogralo w Steel Division?
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: Telamon »

Ja grałem Steel Division, opisałem wrażenia z niej. Nie gram w Wargame: Red Dragon bo nie dlatego iż mój komputer słabo sobie radzi z następcą ale ponieważ jest we wszystkich aspektach lepszy i bardziej skomplikowany.. Steel Division został uproszczony na potrzeby gier multi, do tego Paradox pociął tą grę niemiłosiernie pod sprzedaż DLC.

Efekt: Mieszane recenzje na steam, a z tego co czytałem na czacie Wargame studio nie bardzo ma pomysł co z tym fantem zrobić.

Jeżeli przechodzisz ze SD na WRD to musisz zwrócić uwagę na jedną rzecz - tu zamiast procentowego panowania nad mapą trzeba zająć selektory, pilnować tych "wjazdowych", dbać o ich ciągłość. Używa się w tym celu oddziałów sztabowych. Poza tym bitwy są większe, oddziały operują zazwyczaj w plutonach po 3-4 drużyny. Resztę da się opanować w grze obserwując jak co działa np. odróżnić pociski Wystrzel-i-zapomnij od ręcznie kierowanych itd.
Kosma
Caporal
Posty: 71
Rejestracja: piątek, 13 czerwca 2014, 23:57

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: Kosma »

Grałem już w Red Dragona i w EE. Pytam,bo nie wiem czy po tym jak grałem w nowszą cześć jest sens wracać do starego Red Dragona?
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: Telamon »

Jest sens. W RD bowiem jest napalm! :P
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: Telamon »

Dzisiejsza gra coś nie bardzo wyszła.
Komputer otrzymał talię startową redforu (kilkadziesiąt czołgów różnej jakości, mnóstwo zmechanizowanej piechoty). Zamiast zaatakować wroga - czego wszyscy oczekiwaliśmy - okopał się na pozycjach trzymając rezerwy na głębokich tyłach. Ja nie zdążyłem przygotować ataku, moje siły zostały bowiem zauważone, a następnie ostrzelane więc musiałem się przegrupować. Wszystko sprowadziło się do starć mojej obrony plot oraz myśliwców z lotnictwem i śmigłowcami przeciwnika w których to nabiłem dostateczną ilość punktów oraz do obustronnego i dość bezskutecznego ostrzału artyleryjskiego.

Pierwszy raz widziałem aby w trybie potyczki i zniszczenia komputer zdecydował się bronić zamiast walić bezmyślnie przed siebie...
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: xardas12r »

Na pewno red for to był? Mi przed startem wyświetlało się DDR...
Obrazek
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: Telamon »

Mi również, ale na powtórce sprawdziłem szybko talię i skład armii komputera pokrywał się z talią redforce. W niej jest nawet piechota w śmigłowcach do tych niezdarnych ataków samobójczych.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: Telamon »

Graliśmy nowy tryb, Xardas w skrócie opisze co i jak z bitwy. Bardzo krótkie starcie.

W następnym tygodniu raczej czasu mieć nie będę. Za dużo malowania, a tylko wieczorami przy tych temperaturach da się to robić.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Wargame: Red Dragon

Post autor: xardas12r »

Za pierwszym razem nas rozłączyło, druga bitwa 20min.

Rozgrywka polegała na zajmowaniu stref, jeżeli ktoś miał przewagę, naliczało mu punkty zajęcia.

W miarę sprawnie oboje zajęliśmy punkty po 2pkt, na punktach o wartości 1 usadowiły się dowództwa obu stron.

Najpierw pomacaliśmy się zwiadem i artylerią, Telamonowi udało trafić mojego UAZ'a z oficerem. Ja zaś wykryłem, gdzie znajduje się Leopard dowodzenia na Foxtrocie. Ściągnąłem 80% swoich sił pancernych (4 czołgi) i dodatkowy pluton piechoty na Foxtrota. Piechota zajęła miejsca w machinach. Czołg dowodzenia ostrzelałem kasetówkami i Goździkami, spodziewane pozycje piechoty dostały rakietami termobarycznymi. Artyleria zniszczyła czołg, zaś do szturmu ruszyło 6 BWP dowożąc piechotę pod płonącą fabrykę. Na skrzydle uderzył Specnaz. Czołgi obezwładniły wrogie BWP i przystąpiły do wsparcia własnej piechoty. W tym momencie skończył się czas. Poniosłem 60% strat przeciwnika i miałem 18 punktów kontroli więcej. Małe zwycięstwo.

Sytuacja na koniec bitwy:

Obrazek

I w punkcie styku wojsk:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry komputerowe”