GBoH vol. VI. Julius Caesar: Conquest of Gaul (GMT)
- Silver
- Général de Division
- Posty: 3535
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 104 times
Re: GBoH vol. VI. Julius Caesar: Conquest of Gaul (GMT)
W tabelach do Caesar The Civil Wars jest jak napisałem i raczej w innych grach tej serii nie powinno być inaczej.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 385
- Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 154 times
Re: GBoH vol. VI. Julius Caesar: Conquest of Gaul (GMT)
Czy mógłbym prosić o pomoc w wyjaśnieniu przepisów?
1. Mam pytanie związane z Line Command „plemieńców”. Następująca sytuacja (wszystkie jednostki są w zasięgu dowodzenia, załóżmy, że dowódca jest w odległości dwóch heksów od najbliżej jednostki w danej linii) – każde „zgrupowanie” jest w odległości jednego heksa od siebie:
a. Sześć jednostek piechoty obok siebie (powiedzmy, że tu jest dowódca).
b. Pięć jednostki piechoty obok siebie.
c. Pięć jednostki kawalerii obok siebie.
d. Jedna jednostka piechoty.
Line command nie może zostać wydane D. Czy w pozostałych przypadkach może zostać wydane line command. Czyli A lub B lub C? (lider jest w odległości dwóch heksów każda jednostka jest „przytulona” do co najmniej jednej innej jednostki, rozkaz wydawany jest piechocie lub kawalerii) w danej Orders Phase. Czyli ten sam dowódca może wydać najpierw Line Command A, złapać momentum – wydać Line Command B, złapać momentum – wydać Line Command C, a na koniec się ruszyć?
2. Shock combat. 8.32 mówi, że jednostka może atakować i być atakowana tylko raz w SCS. Czy nie jest to sprzeczne z Cavalry Pursuit, w którym ścigający oddział kawalerii może musieć zaatakować w czasie jego trwania raz lub dwa razy przeciwnika (10.52 i 10.53).
1. Mam pytanie związane z Line Command „plemieńców”. Następująca sytuacja (wszystkie jednostki są w zasięgu dowodzenia, załóżmy, że dowódca jest w odległości dwóch heksów od najbliżej jednostki w danej linii) – każde „zgrupowanie” jest w odległości jednego heksa od siebie:
a. Sześć jednostek piechoty obok siebie (powiedzmy, że tu jest dowódca).
b. Pięć jednostki piechoty obok siebie.
c. Pięć jednostki kawalerii obok siebie.
d. Jedna jednostka piechoty.
Line command nie może zostać wydane D. Czy w pozostałych przypadkach może zostać wydane line command. Czyli A lub B lub C? (lider jest w odległości dwóch heksów każda jednostka jest „przytulona” do co najmniej jednej innej jednostki, rozkaz wydawany jest piechocie lub kawalerii) w danej Orders Phase. Czyli ten sam dowódca może wydać najpierw Line Command A, złapać momentum – wydać Line Command B, złapać momentum – wydać Line Command C, a na koniec się ruszyć?
2. Shock combat. 8.32 mówi, że jednostka może atakować i być atakowana tylko raz w SCS. Czy nie jest to sprzeczne z Cavalry Pursuit, w którym ścigający oddział kawalerii może musieć zaatakować w czasie jego trwania raz lub dwa razy przeciwnika (10.52 i 10.53).
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: GBoH vol. VI. Julius Caesar: Conquest of Gaul (GMT)
Mogę odpowiedzieć na podstawie zasad SPQR, które są tu chyba takie same (chociaż do sprawdzenia).
Wydaje mi się, że tak jak napisałeś, natomiast co do tego, że pojedyncza jednostka nie może tworzyć linii - byłoby to nielogiczne, bo pojedynczą jednostką łatwiej się ruszyć niż kilkoma jednostkami, więc można ją potraktować w tym przypadku jako linię.
Co do pościgu kawalerii, wydaje mi się, że należy to potraktować jako wyjątek od tej ogólnej zasady z 8.32.
Wydaje mi się, że tak jak napisałeś, natomiast co do tego, że pojedyncza jednostka nie może tworzyć linii - byłoby to nielogiczne, bo pojedynczą jednostką łatwiej się ruszyć niż kilkoma jednostkami, więc można ją potraktować w tym przypadku jako linię.
Co do pościgu kawalerii, wydaje mi się, że należy to potraktować jako wyjątek od tej ogólnej zasady z 8.32.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2426
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 55 times
Re: GBoH vol. VI. Julius Caesar: Conquest of Gaul (GMT)
W instrukcji nie ma nigdzie informacji, że pojedyncza jednostka nie może otrzymać rozkazu liniowego, zatem należy przyjąć, że tworzy linię.
Btw. najnowszy dodatek do gry bitwy Budikki z I w n.e. w Brytanii wyjdzie w grudniu.
http://www.gmtgames.com/p-616-battles-o ... queen.aspx
Btw. najnowszy dodatek do gry bitwy Budikki z I w n.e. w Brytanii wyjdzie w grudniu.
http://www.gmtgames.com/p-616-battles-o ... queen.aspx
Legiony i ja mamy się dobrze.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 385
- Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 154 times
Re: GBoH vol. VI. Julius Caesar: Conquest of Gaul (GMT)
4.54.3 mówi, że w czasie wydawania Line Command jednostka jest częścią linii jeśli znajduje się obok co najmniej jednej innej jednostki. W przypadku ruszenia pojedynczego oddziału lepiej chyba użyć Individual Order, a nie marnować Line Command?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: GBoH vol. VI. Julius Caesar: Conquest of Gaul (GMT)
Co do ostatniego - jak najbardziej. Natomiast pojedyncza jednostka też może być linią - jeśli ktoś bardzo tego potrzebuje, chociaż oczywiście się to nie opłaca.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2426
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 55 times
Re: GBoH vol. VI. Julius Caesar: Conquest of Gaul (GMT)
To zależy. Jeżeli gracz chce przenieść dowódcę wraz z linią bo chce mieć możliwość aktywacji linii przy momentach to w jego pierwszej aktywacji musi mieć rozkaz liniowy. A np. wokół niego jest tylko jedna jednostka. I to się wtedy opłaca.
Legiony i ja mamy się dobrze.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 385
- Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 154 times
Re: GBoH vol. VI. Julius Caesar: Conquest of Gaul (GMT)
Kolejne pytanie
Czy do przeprowadzenia rally za pomocą Aquili musi być ona w zasięgu dowodzenia Legata?
Czy do przeprowadzenia rally za pomocą Aquili musi być ona w zasięgu dowodzenia Legata?
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2426
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 55 times
Re: GBoH vol. VI. Julius Caesar: Conquest of Gaul (GMT)
Nie musi. Są dwa rodzaje rally Rzymian: przy dowódcach 10.41 oraz z aquilą 10.44.
Legiony i ja mamy się dobrze.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 385
- Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 154 times
Re: GBoH vol. VI. Julius Caesar: Conquest of Gaul (GMT)
Dobra rzeczTeufel pisze:Nie musi.
Dzięki za pomoc.