Assyrian Wars is a multi player game, but with the Assyrian player against all others. Temporary Alliance changes possible. Conflicting trade interests may cause minor conflicts.
Each game turn represents the ruler period of one Assyrian King, the last turn decline and fall. Turns are divided into impulses. Follow the order of states on the impulse track each card played represents an impulse.
Assyrian Wars combines the advantages of point to point games with the Blitzkrieg General system reckoning ancient warfare.
Assyrian Wars gives an easy entry for beginners.
Still the game provides complex games situations depending on players strategy. Every game is different for nobody knows which random cards a player gets in addition to his fixed home cards.
For the experienced players there are challenging specials like Heavy Infantry, Light Infantry, Bowmen, Heavy Cavalry, Light Cavalry, Horsebowmen, and Chariots.
Assyrian Wars allows detailed siege warfare. 87 cities are waiting for you to take them.
Can you overcome the massive city walls and water your horses at the Rivers of Babylon?
Miał ktoś z Was okazję próbowac? Jeśli tak, podzielcie się wrażeniami .
Ciekawe np. co wymyślili z oblężeniami, skoro na końcu pisze, że jest jakiś zaawansowany system rozgrywania oblężeń.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Grałem w to raz w Klubie przy Smolnej, ale lepiej, żeby opowiadali fachowcy od starożytności, bo ja niewiele kumałem, poza tym, że jestem Babilon (co mi bardzo odpowiadało ). Właścicielem gry i wybitnym specjalistą w tej dziedzinie jest Feldmarszałek Czupur, ale nie wiem, czy on uczęszcza na to forum.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r. ...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Uczęszcza, choc ostatnio rzadko go widac, i jako że zawodowo chyba będzie się w tym grzebał (zdaje się jako archeolog) mógłby coś dorzucic, ale pewnie poczekamy...
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Już jest w moich rękach. Wstępnie sugeruję [w najbliższym czasie] przetestowanie w Klubie. Tak późno bo zakładam, iż wcześniej pomęczymy "SoR". Do tego czasu postaram się ogarnąć instrukcję (tłumaczenie, "wyciąg" przepisów") oraz podrzucić do oceny merytorycznej do dr. Stępniowskiego z IA UW, który nie to że się zna ale wręcz kocha w i lubuje w tej tematyce...
lka słów o grze:
Obszar: Bliski Wschód od Gordionu i Morza Kaspijskiego na północy po Teby i Dilmun (Bahrajn) na południu.
Czas: 722-605 pne tj. ostatnie lata świetności i upadku imperium asyryjskiego.
System: P2P, 5 państw-graczy (Asyria, Egipt, Babilon, Elam, Media) oraz liczne mniejsze państwa (Syria, Fenicja, Urartu, Persja etc.) oraz miasta (Dilmun, Cypr etc.)
Karty: 110 kart w tym Home Card dla każdej nacji oraz karty Grup Armii.
Żetony: rodzaje oddziałów: piechota (lekka, ciężka, łucznicy), kawaleria (lekka, ciężka, łucznicy konni) oraz rydwany i flota.
Gra składa się z 5 rund, te zaś dzielą się na impulsy. Ich ilość zależy od tempa zgrywania kart przez graczy. Po zgraniu ostatniej karty kończy się dana tura i następuje przejście do tzw. Interphase. W niej sprawdza się podbój państw graczy oraz mniejszych państw, promocja dowódców, obliczanie dochodu, odbywa się tajna dyplomacja oraz wprowadza wydarzenia historyczne (Kimmerowie, Scytowie, zmiana władców etc).
Do wszelkich działań podejmowanych przez gracza potrzebne są tzw. Action Points (AP). Ich ilość zależy od ilości posiadanych miast, miast z silną gospodarką (np. Niniwa, Babilon, Teby), handlu oraz zebranego trybutu oraz z zagranych kart. AP wydaje się na ruch (1AP za jedno pole za każdą jednostkę lub armię), rekrutację wojsk regularnych (2AP za każdy punkt siły), najemników (1/2AP za każdy punkt siły), odbudowę oddziałów (j.w.), zbieranie ich po walce, zaangażowanie jednostek do zwalczania handlu przeciwników, oblężeń, zaopatrywania oddziałów poza własnym terytorium, wypowiadanie wojen, prowadzenie akcji dyplomatycznych etc. oraz zagrywanie niektórych wydarzeń.
Gracze posiadają na początku każdej rundy (po za HomeCards) od 1 do 3 kart (państwa małe), 2-6 (państwa-graczy) oraz 4-10 (Asyria). We własnym impulsie można zagrać jedną zwykłą kartę oraz jedną HomeCard oraz dowolną ilość kart bitewnych. W impulsach przeciwnika zagrywać można karty bitewne oraz karty reakcji (Response Cards). Kartę można zagrać jako wydarzenie (za darmo lub za AP) lub jako dodatkowe AP.
Walki trwają jedną rundę chyba że zakończy się ona remisem lub zostanie zagrana karta bitewna, dzięki której odbywa się kolejna runda (np. Asyryjska Krwawa Łaźnia). Za każdą z jednostek wykonuje się rzut. Wynik poniżej jej siły oznacza zadanie strat przeciwnikowi (hit). Wygrywa ten kto zada więcej strat. Starcie można podzielić na dwie fazy (ostrzał oraz walka wręcz) czasami warto rzucić wszystko do walki zamiast strzelać, gdyż oddziały cięzkozbrojne negują jeden lub dwa "hity" z ostrzału...
Oblężenia miast mają trzy formy – oblężenie przez zagłodzenie (bez ataków, jedynie z wycieczkami obrońcy), atak oraz standardowe oblężenie które powoduje straty u atakującego oraz zniszczenia murów miejskich.
Feldmarszałku czy planujesz tlumaczenie choćby fragmentów instrukcji ?
Od dawna zamierzam nabyć tę gre czytałem kiedyś instrukcje (chyba to wciąż ta sama wersja co na stronie UGG) i wydaje mi się ,ze nie jest najłatwiejsza( bo wyłamuje sie ze schematu GMT )
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Jakoś w pierwszej dekadzie grudnia wydrukowałem sobie instrukcje (jeszcze nie mając gry) coby wczuć się w klimat. Gra przyszła przed Świetami - dziś z ciekawości zajrzałem do "Living Rules"... i co? i "it's alive!!! IT'S ALIVE". Kolosalnych zmian nie wprowadzili, raczej uściślenia, dopowiedzenia, poprawki oraz rozszerzenie przykładów. Mechaniki gry nie zmienili. Dodano słowniczek!!! oraz index!!! jutro będziemy grać jeszcze według oryginalnych przepisów - tych nowych do jutra nie dam rady "wkuć".
Co do tłumaczenia - prawdopodobnie zabiorę się za to w styczniu. Oczywiście nowej wersji.
Strategosie - racja! Przepisy nie "prowadzą za rączkę", często wprowadzają pojęcia które wyjaśniają 7 stron dalej. Czasami wręcz pewnych rzeczy trzeba się domyślać i wyciągać wnioski z 4-5 zapisów. Z tego co widziałem poprawiono to w nowej wersji. Szczęśliwie dali w starej dobry Tutorial...
To miłabym prośbę :gdybyś opracował tłumaczenie byłbym wdzięczny za udostepnieniego go - jesli to możliwe. Niestety nie miałem do czynienia z angielskim w żadnej ze szkół i znam jedynie bliską mi terminologie dzięki studiowaniu instrukcji ze słownikiem oraz długoletnim doświadczeniom w rzogryzaniu anglojezycznych gier planszowych i komputerowych .
Ze swej strony oferuje wspólprace w rostrzyganiu watpliwości w miarę jak nabędę doświadczenie w praktycznej grze co nastapi w przyszłym roku - może w lutym- marcu ( równeiez Archanioł zamówi zapewne AW i silna grupa z Płocka dołączy do twórczej analizy instrukcji:)
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"
Z tego, co wiem, to AW dla Archanioła na pewno będzie w transzy wiosennej
Ja z mojej strony na pewno ściągnę dodatek Kartagiński do Sword of Rome + mapę de Luxe (konieczna do tegoś dodatku) a poza tym Twilight Struggle tudzież zapewne Wilderness War (o pierwszeństwie zdecyduje kolejność wydawania). Poza tym czekam na Pax Romana (zapowiada się naprawdę imponująco).
Mnie w tej grze szczególnie podobają się pomysłowe karty. Widać, że są przemyślane i dają graczom dużo dodatkowych możliwości. Niestety, ich estetyka jest czasami dosyć kontrowersyjna (jak zresztą całej gry).
...choć np. żetony wykonane są bardzo porządnie i estetycznie.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r. ...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Assyrian Wars nominowana w kategorii Historyczna Gra Planszowa Roku!
http://www.consimworld.com/archives/000839.html
March 14, 2006
2006 Origins Awards Nominees
Announcing the 2006 Origins Awards Nominees for category, Historical Board Game of the Year. The Origins Award winners will be presented at Origins International Game Expo 2006, June 29-July 2, in Columbus, Ohio.
Nominees for Historical Board Game of the Year: (Historical College)