Ok, to po co w instrukcji jest zapis, że jednostki CK mogą zostać celowo zaatakowane i wówczas przechodzą na stronę przeciwnika? Skoro taki atak w praktyce jest potrzebny do niczego, no i ewentualne zaatakowanie ich przez Ukraińców nie powoduje żadnych skutków, bo w sojusz z Polakami nie wejdąIslam Gerej III pisze:5. W instrukcji stoi, że jednostki C.K. celowo zaatakowane przechodzą na stronę przeciwnika (ale chyba nie Polaków ). Czyli atak Polaków na Dworzec Główny w scenariuszy SF oznacza automatyczny sojusz tych C.K. z ZURL? Bez względu na to czy stoją tam Ukraińcy czy nie, tak?
Nie, tylko celowy atak (zadeklarowany wyraźnie przez gracza) na jednostki c.k. wciąga ich w konflikt po stronie przeciwnika atakującego. Zajęcie dworca, na którym znajdują się neutralni c.k. nie „prowokuje” ich.
OK, ale to jest nielogiczne i powoduję, że w praktyce mamy w grze jakieś abstrakcyjne obszary krawędzi... Jeśli w 4.1 przy limicie jednostek napisane jest, że przy ataku z kliku stron limit pola liczony jest od każdego pola wyjściowego, a nie pola na którym toczy się bitwa, to jednostki atakujące licząc się do limitu pola wyjściowego muszą je zajmować i móc przeprowadzić tam normalną akcję przed starciami8. Czy robiąc ruch o kilka pól i stając na krawędzi pola atakowanego zajmujemy ostatnie pole z którego atakujemy i możemy tam się aprowizować czy nie?
Nie, w czasie testów nie pozwalaliśmy na takie łączenie akcji.
To jest oczywiste, że ta odsiecz pojawi w następnej turze Chodzi mi o to, czy kartę numer 22. Ukraińcy mogą zagrać bez negatywnych konsekwencji podanych na karcie jeśli w najbliższej turze przeciwnika ma się ta odsiecz pojawić, tak?13. Niektóre kart wyd. powodują przyśpieszenie odsieczy o 1. A co jeśli odsiecz jeszcze nie dotarła, ale pojawi się w tej samej rundzie, w fazie gracza bez inicjatywy? Traktujemy jakby już dotarła?
Nie wpływa to wówczas na jej przybycie (tak czy siak pojawi się w najbliższej turze).
Po wczorajszej rozgrywce mamy jeszcze wątpliwości w kwestii możliwości podglądania żetonów zaop. na zajmowanych polach bez robienia aprowizacji... Proszę też o odpowiedzi na pytania 5. i o granicę między poszczególnymi wsiami. Bardzo dobra gra potrzebuje bardzo dobrego FAQ'a!