Jakich pojazdów wam w grze brakuje? Alternatywne statystyki

Forum systemu bitewnego "Operation: World War II".
Awatar użytkownika
Kamil88
Adjudant
Posty: 216
Rejestracja: niedziela, 26 listopada 2006, 15:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kamil88 »

W porównaniu do Tygrysa jest ok !
Awatar użytkownika
Borsuk
Sous-lieutenant
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 14:19
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Borsuk »

kupiłem ostatnio 2 szermany firefli i dwa achillesy z firmy Hat fajne mają troche czesci małe dopieszczenie i jest zajefane polecam :rotfl:
"Przejdziemy przez Niemców jak gówno przez kaczkę" - Gen. Patton
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43346
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3919 times
Been thanked: 2489 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Jak pomalujesz to czekamy na obrazki :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Kamil88
Adjudant
Posty: 216
Rejestracja: niedziela, 26 listopada 2006, 15:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kamil88 »

Dam wam ciężki orzech do zgryzienia, co powiecie na statystyki do Goliatów ? :twisted:
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43346
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3919 times
Been thanked: 2489 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Używano ich gdzieś poza naszym rejonem? Pewnie jestem niedouczony, ale ja je znam tylko z powstania warszawskiego :)
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Kamil88
Adjudant
Posty: 216
Rejestracja: niedziela, 26 listopada 2006, 15:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kamil88 »

Goliaty (SdKfz. 303) były używane na wszystkich frontach od wiosny 1942 roku. Faktycznie głowinie ich używano podczas Powstania Warszawskiego. Ponoć użyto ich w D-Day. Ogólnie jestem ciekawy koncepcji w grze, takie Goliaty z max. ilością 60 kg. ładunków wybuchowych, mogą narobić niezłego bałaganu. Oczywiście będą dostępne w głównie w Engineer Platoon' ach, w raczej używane przeważnie w scenariuszach.
Awatar użytkownika
Borsuk
Sous-lieutenant
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 14:19
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Borsuk »

Zgadza sie Goliatów używano w D-Day na plażach normandi. Wielu amerykanów poniosło smierc. Zazwyczaj wykorzystywane do niszczenia obiektów fortyfikacji nieprzyjaciela i gniazd oporu w D-Day jako półłapki na plazy (dzisiejsze Cleimory) zdalnie odpalane zapomocą kabla.
Możecie znalezc w książce "Najdłuższy dzien" autor Cornelius Rayan
"Przejdziemy przez Niemców jak gówno przez kaczkę" - Gen. Patton
Awatar użytkownika
Witzland
Sergent
Posty: 116
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 09:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witzland »

Jestem bardzo zainteresowany statystykami do goliatów. Widziałem je na kilku zdjęciach archiwalnych z frontu wschodniego (używano ich tez do zwalczania radzieckich czołgów z zasadzki).
Ale nie ma statystyk...
Awatar użytkownika
Borsuk
Sous-lieutenant
Posty: 474
Rejestracja: poniedziałek, 14 maja 2007, 14:19
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Borsuk »

No własnie a przydały by sie bo mam zamiar kupic niemieckich pionierów
"Przejdziemy przez Niemców jak gówno przez kaczkę" - Gen. Patton
Awatar użytkownika
Witzland
Sergent
Posty: 116
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 09:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witzland »

Hehe ja już kupiłem :lol:
Mam zamiar ich użyć częściowo jako pracowników przy budowie kolei :D (ostatnio odrestaurowałem kolejkę PIKO i myślę że będzie dobra do scenariuszy OO)
A taki goliat byłby świetny przy rekonstrukcji powstania warszawskiego :D
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Sdkfz 141/1 Panzer III Ausf J (Medium Tank) 42-44
POINTS: 640 (RP:1)
Main weapon (turret): KwK39 50mm medium gun (L60) with coaxial Mg34 light machine gun.
Secondary weapon (lower hull): Mg34 light machine gun with support.
Crew: 4 men and 1 sergeant (leader), all armed with MP40 sub-machine guns.
Duties: Commander, machine-gunner/radio operator, gunner, assistant, driver.
Characteristics: Coaxial weapon, long barrel (main weapon), radio operator, weapon support.

Variants:
• Ambush camouflage can be added for +30 points.
• 1 tank per platoon can become an HQ by adding a long-range radio and replacing the sergeant with a lieutenant for +30
points.
• A KwK39 50mm medium gun (L48) can be change with KwK07 75mm medium gun (L24) with short barrel for + 70 (1942-1943, Sdkfz 141/2 Ausf N)
• An Mg34 light machine gun with anti-aircraft weapon support can be added for +70 points. Secondary weapon (upper hatch). Additional duty for the Commander: anti-aircraft machine-gunner (exposed).
• Schurzen can be added for +30 points.
• You can buy 1-3 improved shells for +50 points each (only pz III J ).

Sdkfz 161 Panzer IV F2,G,H,J (Medium Tank) 42-45
POINTS: 810 each (RP:1)
Main weapon (turret): KwK40 75mm medium gun (L48) with coaxial Mg34 light machine gun.
Secondary weapon (lower hull): Mg34 light machine gun with support.
Crew: 4 men and 1 sergeant (leader), all armed with MP40 sub-machine guns.
Duties: Commander, machine-gunner/radio operator, gunner, assistant, driver.
Characteristics: Coaxial weapon, soft skin, long barrel (main weapon), radio operator, weapon support.

Variants:
• Ambush camouflage can be added for +30 points.
• 1 tank per platoon can become an HQ by adding a long-range radio and replacing the sergeant with a lieutenant for +30
points.
• An Mg34 light machine gun with anti-aircraft weapon support can be added for +70 points. Secondary weapon (upper
hatch). Additional duty for the Commander: anti-aircraft machine-gunner (exposed).
• Schurzen can be added for +30 points.
• Nähverteidigungswaffe can be added for +100 points, only if the tank has also bought Schurzen.
• A lateral smoke-launcher can be added for +80 points (not available if you buy Nähverteidigungswaffe).
• You can remove the soft skin for +30 points.
• Medium armour can be added for +100 points.
• You can buy 1-3 improved shells for +50 points each.(F2 ,G, H ,J)
• A KwK40 75mm medium gun (L48) can be change with KwK07 75mm medium gun (L24) with short barrel for - 200 (Sdkfz 161 Panzer IV Ausf F1)
Obrazek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

1-5 PzKpfw V "Panther" Ausf.F(Medium Tank) (1945)
POINTS: 1420 each (RP:1)
Main weapon (turret): Main weapon (turret): KwK42 75mm medium gun (L70) with coaxial Mg34 light machine gun.
Secondary weapon (lower hull): Stg 44 with support.
Crew: 4 men and 1 sergeant (leader), all armed with MP40 sub-machine gun.
Duties: Commander, machine-gunner/radio operator, gunner, assistant, driver.
Characteristics: Coaxial weapon,extra-long barrel (main weapon), extra-heavy armour, radio operator, weapon support,
Variants:
• Ambush camouflage can be added for +30 points.
• 1 tank per platoon can become an HQ by adding a long-range radio and replacing the sergeant with a lieutenant for +30
points.
• An Mg34 light machine gun with anti-aircraft weapon support can be added for +70 points. Secondary weapon (upper
hatch). Additional duty for the Commander: anti-aircraft machine-gunner (exposed).
• Schurzen can be added for +30 points.
• You can buy 1-3 improved shells for +50 points each.
• Nähverteidigungswaffe can be added for +100 points.
• You can change KwK42 75mm medium gun with KwK43 88mm heavy gun (L71) with extra-long barrel for +200 pkt
•A night vision device can be added for +90 (You can see in night as
day)

I jak ???
Ostatnio zmieniony czwartek, 18 października 2007, 11:01 przez xardas12r, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Post autor: Przemos19 »

Night vision wg mnie za tani odrobine, tak ze 100pkt by bylo lepsze :)
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Post autor: xardas12r »

Działa odwrotnie do ambush'a ,a ten 30 kosztuje ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil88
Adjudant
Posty: 216
Rejestracja: niedziela, 26 listopada 2006, 15:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kamil88 »

Fajnie że pomyślałeś o tym modelu, bo tylko takie posiadam, jak dla mnie powinien kosztować te 1500 ale z 88
ODPOWIEDZ

Wróć do „Operation: World War II”