Przeczytałem sobie pobieżnie wątek i bardzo mnie cieszy, że będzie zaopatrzenie robione na zasieg- od baz zaopatrzenia. Mam nadzieję również, że zaoptrzenie będzie punktowo przedstawiane i że te punkciki będą jeździły po mapie...
Tak mamy zamiar to zrobic, jednak czy punkciki beda jezdzic po mapie watpie (zbyt wiele by bylo tych punkcikow) -> jednak jak najbardziej bedzie mozliwosc zwalczania szlakow zaopatrzenia atakujac np. z powietrza na sztaby/bazy zaopatrzeniowe ograniczajac (czy tez probujac
) w ten sposob ich zasieg zaopatrzenia.
Co do rozdziału na paliwo i amunicję: tak system jest w OCS. Czołgi i jednostki zmotoryzowane by móc wykonać ruch muszą najpierw wydać punkty paliwa. Podczas walki, zarówno atakujący jak i obrońca wydają punkty amunicji. Atakujący żeby mógł wykonać atak musi wydać amunicję, obrońca by móc się bronić nie musi tego robić. Brak amunicji, lub jej uszczuplenie w zasobach to oczywiste minusy w ataku. Artyleria chcąc wykonać ostrzał musi też poświęcić amunicje. NIe pamietam kiedy ale chyba kiedy jednostkach jest odcieta od swoich baz zaopatrzenia wtedy musi wydać swoje wew. zapasy w walce.
Hmm, bedzie podobnie, jednak nie tak
Otoz napewno jednostki pancerne prowadzace atak musza miec zaopatrzenie (z zapasu wlasnego albo normalnie), a jednostki broniace sie nie (mimo ze wtedy maja penalty sily).
Jednak clou jest taki ze jednostki pancerne moga czasami takze broniac sie uzywac sily w ataku (ktore u jednostek pancernych jest raczej wyzsza niz sila w obronie) stosujac cos co w grze nazywamy "walka manewrowa" -> stad widzimy ze bronic mozna sie nawet bez zaopatrzenia ale koniec moze nadejsc predko
Nie bedzie podzialu na amunicje i paliwo, jednak bedzie cos takiego ze zaopatrzenie dla jednostek pancernych musi tez plynac z odpowiednich sztabow (sztab dywizji piechoty nie moze zaopatrywac tak sobie batalionow pancernych) i beda rozne opcje jak np. to
Przyklad : Brygada pancerna (trzy zetony-bataliony) nie jest osiagana przez zaopatrzenie plynace z dywizji. W ten sposob bataliony wykonywujac ruch uzywaja "zapasu wlasnego" (w grze nazwane "zapasem" - kazdy batalion ma zapas na dwa etapy, potem nastepuje brak) i przez to przykrywane sa odpowiednim zetonem (Z1). Mozliwe jest jednak tez to ze np. jednemu batalionowi kladzie sie od razu Z2 a jeden inny batalion nie traci Z1. Wiem ze troche dziwnie to napisalem (spiesze sie i rozmawiam rownoczesnie po niem.
), ale czy wydaje sie jasne?
Jest tez kilka innych rzeczy dotyczace bazy zaopatrzenia, tzn. zrodla zaopatrzenia, zapasy jednostek i dywizji (np. dywizja ma takze pewien zapas mogac w ten sposob zaopatrywac swe jednostki przez pewien czas samodzielnie - tzn. bez kontaktu z baza zaopatrzenia), o prowadzieniu drog zaopatrzenia do jednostek (sprawa SK bedzie sie miala troche inaczej niz w dotychczasowych grach Polskich) ale o tym pozniej i jak bedzie juz po Polsku
W DWS beda tez "wydarzenia" przez co moze nawet nastapic cos takiego ze zaopatrzenie mozna bedzie probowac prowadzic przez wroga SK ale to juz za gleboko w szczegol wchodze...
Bardzo mi się podoba możliwość zmiany trybów ruchu- znowu podobnie jak w OCS.
Czy zasady są już skończone? Czy też są ciągle dopieszczane? Czy były już jakieś testy gry?
Tak, pomysl z trybami takze uwazam za swietny. Zasady nie sa jeszcze skonczone, sa jednak calkiem daleko -> zostalo jeszcze kilka spraw jak sprecyzowanie zasad lotniczych itd. ale postaram sie to zrobic w nastepnym tygodniu. Jak Raleen napisal, musi to on potem tez sforumulowac jakos po Polsku
urodzony 13. grudnia 1981....