System DWS

Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Chyba chodziło Nocnemu Łowcy o Panzerfana, bo słowik jest Błażej, a nie Tomasz, a Nocny łowca jest Arkadiusz, a również nie Tomasz. To tak gwoli wyjaśnienia Smile choc zabawna jest ta komedia pomyłek Wink
Rysiu, to taki insider :) Jak bylem w Gdansku chyba poltora roku temu to gralem z Arkiem w Arnhem doszlo do sytuacji ze Arek podawal mi jakis zeton mowiac "To masz" a ja wzialem zeton i powiedzialem "Dzieki, Blazej" (bylo pozno a ja chyba bylem po "lokalu" ;) ) i tak jakos zostalo z "To-maszem" :)

Co do zasad napisze wieczorem ale wlasnie DWS ma byc gra gdzie zasady maja gdzies ok. 20 stron, zetonow nie jest duzo a zasady maja bardziej zastosowanie "w glowie" niz na planszy.
Ostatnio zmieniony czwartek, 30 listopada 2006, 15:59 przez slowik, łącznie zmieniany 1 raz.
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43397
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

slowik pisze:
Chyba chodziło Nocnemu Łowcy o Panzerfana, bo słowik jest Błażej, a nie Tomasz, a Nocny łowca jest Arkadiusz, a również nie Tomasz. To tak gwoli wyjaśnienia Smile choc zabawna jest ta komedia pomyłek Wink
Rysiu, to taki insider :) Jak bylem w Gdansku chyba poltora roku temu to gralem z Arkiem w Arnhem doszlo do sytuacji ze Arek podawal mi jakis zeton mowiac "To masz" a ja wzialem zeton i powiedzialem "Dzieki, Blazej" (bylo pozno a ja chyba bylem po "lokalu" ;) ) i tak jakos zostalo z "To-maszem" :)
No proszę i ja wyszedłem na wała :lol: Ale nic to :lol:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Witam. To ja pare grosze swoich tu zamieszcze. Sposób Tworzenia zasad gry z mojego punktu widzenia powinien, przebiegać tak - Autor[Autorzy] tworzy system [uproszczony] w wersii beta następnie przedstawia go w całości i poddaje testowaniu. Rozmowa na temat bez przedstawionej propozycji w jakiś sposób zamknietej [zasady bedące jakąś spójnością] jest troche bez sensu ;), robi się z tego temat rzeka... ;]
Mam w głowie system który urzyje w Ardenach 1940. Zapraszam na forum autorów :).
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43397
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ja mam nieco inne podejście. Gra powinna byc całością bo inaczej robi się z niej to co w pierwszych wersjach B-35, które były posklejanymi pomysłami wielu osób, na tej zasadzie, żeby każdy mógł dodac coś od siebie i poczuc się autorem, potem to samo widziałem w drugiej edycji - porpawiało ją chyba z 10 osób, bo tyle jest podpisane i jak to wyszło to można się przekonac. Trzecią edycję poprawiałem w zasadzie sam i jakoś się dało i udało się zrobic spójne zasady.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Jak napisal juz Raleen u nas raczej wpierw chcemy stworzyc zasady (calosc), przetestowac calosc i zmodyfikowac to co wymaga takiej procedury.
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Przeczytałem sobie pobieżnie wątek i bardzo mnie cieszy, że będzie zaopatrzenie robione na zasieg- od baz zaopatrzenia. Mam nadzieję również, że zaoptrzenie będzie punktowo przedstawiane i że te punkciki będą jeździły po mapie...
Co do rozdziału na paliwo i amunicję: tak system jest w OCS. Czołgi i jednostki zmotoryzowane by móc wykonać ruch muszą najpierw wydać punkty paliwa. Podczas walki, zarówno atakujący jak i obrońca wydają punkty amunicji. Atakujący żeby mógł wykonać atak musi wydać amunicję, obrońca by móc się bronić nie musi tego robić. Brak amunicji, lub jej uszczuplenie w zasobach to oczywiste minusy w ataku. Artyleria chcąc wykonać ostrzał musi też poświęcić amunicje. NIe pamietam kiedy ale chyba kiedy jednostkach jest odcieta od swoich baz zaopatrzenia wtedy musi wydać swoje wew. zapasy w walce. Chciałem powiedzieć, że cała gra działa rewelacyjnie, nie ma żadnych trudności. Gorąco zachęcam do pewnego uszczegółowienia zaopatrzenia, które było sercem wojny.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43397
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Słowik rozbudował element zaopatrzenia rzeczywiście imponująco, ale nie jest to zbyt skomplikowane. Ja też wcześniej się zastanawiałem jak to zrobic, ale trudno mi się było oderwac od schematów z B-35 i Tannenbergu. On to zrobił samodzielnie i oryginalnie, bo ma też pewną wiedzę na ten temat, której ja niestety nie posiadam.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Czyli szykuje się rewelacja! Bo jeśli zaopatrzenie będzie dobre, to cała gra też będzie działała.

Bardzo mi się podoba możliwość zmiany trybów ruchu- znowu podobnie jak w OCS.
Czy zasady są już skończone? Czy też są ciągle dopieszczane? Czy były już jakieś testy gry?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43397
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Słowik coś ostatnio mocno pracował i ja to muszę trochę popoprawiac, żeby było bardziej po polsku :wink: . Testów za bardzo nie było, ale sprawę tabel walki i paru rzeczy z tym związanych mam dogłębnie przemyślaną. Testy może na Smolnej..
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Przeczytałem sobie pobieżnie wątek i bardzo mnie cieszy, że będzie zaopatrzenie robione na zasieg- od baz zaopatrzenia. Mam nadzieję również, że zaoptrzenie będzie punktowo przedstawiane i że te punkciki będą jeździły po mapie...
Tak mamy zamiar to zrobic, jednak czy punkciki beda jezdzic po mapie watpie (zbyt wiele by bylo tych punkcikow) -> jednak jak najbardziej bedzie mozliwosc zwalczania szlakow zaopatrzenia atakujac np. z powietrza na sztaby/bazy zaopatrzeniowe ograniczajac (czy tez probujac ;) ) w ten sposob ich zasieg zaopatrzenia.
Co do rozdziału na paliwo i amunicję: tak system jest w OCS. Czołgi i jednostki zmotoryzowane by móc wykonać ruch muszą najpierw wydać punkty paliwa. Podczas walki, zarówno atakujący jak i obrońca wydają punkty amunicji. Atakujący żeby mógł wykonać atak musi wydać amunicję, obrońca by móc się bronić nie musi tego robić. Brak amunicji, lub jej uszczuplenie w zasobach to oczywiste minusy w ataku. Artyleria chcąc wykonać ostrzał musi też poświęcić amunicje. NIe pamietam kiedy ale chyba kiedy jednostkach jest odcieta od swoich baz zaopatrzenia wtedy musi wydać swoje wew. zapasy w walce.
Hmm, bedzie podobnie, jednak nie tak :)
Otoz napewno jednostki pancerne prowadzace atak musza miec zaopatrzenie (z zapasu wlasnego albo normalnie), a jednostki broniace sie nie (mimo ze wtedy maja penalty sily).
Jednak clou jest taki ze jednostki pancerne moga czasami takze broniac sie uzywac sily w ataku (ktore u jednostek pancernych jest raczej wyzsza niz sila w obronie) stosujac cos co w grze nazywamy "walka manewrowa" -> stad widzimy ze bronic mozna sie nawet bez zaopatrzenia ale koniec moze nadejsc predko ;)

Nie bedzie podzialu na amunicje i paliwo, jednak bedzie cos takiego ze zaopatrzenie dla jednostek pancernych musi tez plynac z odpowiednich sztabow (sztab dywizji piechoty nie moze zaopatrywac tak sobie batalionow pancernych) i beda rozne opcje jak np. to
Przyklad : Brygada pancerna (trzy zetony-bataliony) nie jest osiagana przez zaopatrzenie plynace z dywizji. W ten sposob bataliony wykonywujac ruch uzywaja "zapasu wlasnego" (w grze nazwane "zapasem" - kazdy batalion ma zapas na dwa etapy, potem nastepuje brak) i przez to przykrywane sa odpowiednim zetonem (Z1). Mozliwe jest jednak tez to ze np. jednemu batalionowi kladzie sie od razu Z2 a jeden inny batalion nie traci Z1. Wiem ze troche dziwnie to napisalem (spiesze sie i rozmawiam rownoczesnie po niem. :) ), ale czy wydaje sie jasne?

Jest tez kilka innych rzeczy dotyczace bazy zaopatrzenia, tzn. zrodla zaopatrzenia, zapasy jednostek i dywizji (np. dywizja ma takze pewien zapas mogac w ten sposob zaopatrywac swe jednostki przez pewien czas samodzielnie - tzn. bez kontaktu z baza zaopatrzenia), o prowadzieniu drog zaopatrzenia do jednostek (sprawa SK bedzie sie miala troche inaczej niz w dotychczasowych grach Polskich) ale o tym pozniej i jak bedzie juz po Polsku :)
W DWS beda tez "wydarzenia" przez co moze nawet nastapic cos takiego ze zaopatrzenie mozna bedzie probowac prowadzic przez wroga SK ale to juz za gleboko w szczegol wchodze...
Bardzo mi się podoba możliwość zmiany trybów ruchu- znowu podobnie jak w OCS.
Czy zasady są już skończone? Czy też są ciągle dopieszczane? Czy były już jakieś testy gry?
Tak, pomysl z trybami takze uwazam za swietny. Zasady nie sa jeszcze skonczone, sa jednak calkiem daleko -> zostalo jeszcze kilka spraw jak sprecyzowanie zasad lotniczych itd. ale postaram sie to zrobic w nastepnym tygodniu. Jak Raleen napisal, musi to on potem tez sforumulowac jakos po Polsku ;)
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Chetnie wstawie kilka zetonow do operacji Crusader :

Przedstawie wam dwie brygady pancerne wchodzace w sklad 7.DPanc. :
22. Brygada pancerna (Zeton sztabu i batalionow pancernych) :
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Brygada ta byla niezbyt dobrze wyszkolona jednostka gdy uzyto jej w operacji Crusader - az krotko przed operacja trenowala ona jeszcze walke i manewry pustynne. Byla jednak w calosci wyposazona w czolgi typu Crusader a byl to wtedy najnowoczesniejszy rodzaj czolgow w armii brytyjskiej. Brygada ta pozniej byla czescia 1.DPanc.

4. Brygada pancerna (Zeton sztabu i batalionow pancernych) :
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Brygada ta byla wyposazona w tej operacji w amerykanskie czolgi M3 Stuart (anglicy nazywali je "Honey"). Czolg ten byl wszak nielepiej uzbrojony niz inne czolgi ktorymi dysponowali brytyjczycy ale dysonowal on wysoka predkoscia i zwinnoscia (inaczej niz brytyjskie czolgi typu Cruiser nie "gubil" on gasienic przy manewrach z wysoka predkoscia)
urodzony 13. grudnia 1981....
Gonzo
Podpułkownik
Posty: 974
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:20
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Post autor: Gonzo »

Można by było jeszcze opisać współczynniki na żetonach.
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Śliczne :)
Caellan
Piechur
Posty: 49
Rejestracja: czwartek, 23 marca 2006, 15:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Caellan »

Pikne te żetony :) Jakich będą rozmiarów?

Zapowiada się miodzio :)
"Zabijcie wszystkich, Bóg pozna swoich!"
Zeka

Post autor: Zeka »

Słowik, narobiłeś mi smaku na II wojnę światową :) Piękne żetony!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwum”