Bataan! [Compass Games] Abucay Line

PBEM, CB, ACTS, VASSAL i in.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10381
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2024 times
Been thanked: 2754 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Japończycy.

Losujemy marker aktywacyjny.
Wylosowałem 65 BP. W puli aktywacyjnej mam zachomikowany żeton 16 DP. Próbuję skoordynować obydwie dywizje. Wybieram żeton 16 DP i testuję efektywność. 1K10=4 to mniej niż efektywność sztabu.
Wykonuję aktywację szturmową, bo tylko ta jest możliwa przy koordynacji.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z112.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10381
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2024 times
Been thanked: 2754 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Jedyna walka.
Amerykanie próbują wydać rozkaz No Retreat. Najlepszy oddział na stosie ma efektywność "7".
1K10=10. bez efektu mimo elitarnej amerykańskiej piechoty.

Obaj gracze wybierają do przewodzenia oddziały o efektywności 7.

Japończycy i Amerykanie używają dostępnej artylerii. Obrońca siedzi w trawie kunai (+1 do koordynacji)
Koordynacja:
Japońska artyleria: 1K10=10+1-1 (za szturm) = 10. Japońska artyleria strzela połową siły.
Japońska piechota. 1K10=1-1 (za szturm). Piechotę udało się skoordynować wzorowo.
Amerykańska artyleria dywizji P.
1K10=10-1(szturm)+1(obrońca w trawie). Amerykańska artyleria strzela połową siły.

Liczymy siły.
Japończycy: 5 (art) + 32 = 37. Amerykanie 2 (art) + 9 = 11. 2/1
1K10=4.
Modyfikatory:
+1 fortyfikacje,
-1 różne dywizje obrońcy.

Tyle modyfikatorów.
Wynik: 4+1-1=4. DR. Amerykanie z Filipińczykami wyskakują z umocnień wycofując się o 1 heks (tabela szturmów).
W związku z problemami z limitem oddziałów na stosie jeden z filipińskich batalionów "uciekł do przodu". Tutaj nadliczbowe oddziały na stosie się eliminuje, więc takie rozwiązanie sytuacji było lepsze.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z113.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10381
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2024 times
Been thanked: 2754 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Amerykanie.

Ostatnia aktywacja.
Wyciągam żeton 41 DP.
Wykonuję aktywację mobilna, nigdzie nie dochodzi do ataków.
Koniec segmentu operacyjnego.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10381
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2024 times
Been thanked: 2754 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Segment reorganizacji.

W Fazie reorganizacji nic nie robię.

Faza wyczerpania. Rzucam na każda dywizję.
- japońska 16 DP 1K10=6-2. Brak strat,
- japońska 65 BP. 1K10=10-2=8. Jedna strata. Tracę czołgi armijne,
- amerykańska dywizja P. 1K10=3+2=5 bez strat,
- filipińska 21 DP. 1K10=9+2=11. Strata jednego poziomu,
- filipińska 41 DP. 1K10=10+2=12. Strata jednego poziomu. Ściągam armijną artylerię samobieżną,
- filipińska 51 DP. 1K10=3+2=5. Bez strat.

Faza inżynieryjna.
Japońscy saperzy wysadzają dwa heksy fortyfikacji zajętych przez piechotę.

Koniec trzeciego (5 w numeracji) etapu.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10381
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2024 times
Been thanked: 2754 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

6 etap.

Segment Strategiczny.

Faza Zdarzeń.
Losujemy markery.
Najpierw Japończycy. Wylosowali "Fast road march". Mogę oddziałom dowolnej japońskiej dywizji zwiększyć dwukrotnie ruchliwość, jeśli nie rozpoczynają i nie kończą ruchu w strefie kontroli przeciwnika. Uwaga! Teren porośnięty dżunglą nie jest objęty strefa kontroli.
Amerykanie wylosowali "One man Army" (Już było. Zadaje na końcu walki z automatu Japończykom straty, jeśli przylegają do oddziałów dywizji P.).

Faza gotowości.
Odwracam żetony lotnictwa i artylerii.

Fazy marynarki i furażowania pomijam.

Faza Zaopatrzenia. Wszystkie oddziały są zaopatrzone (przepisów o PZ jeszcze nie stosujemy).

Faza inicjatywy.
W zeszłym etapie nikt nie zebrał ani jednego punktu inicjatywy. Znaczy nikt nikogo nie zmusił do odwrotu o 2 heksy.
Rzucam za Japończyków: 1K10=2.
Rzucam za Amerykanów: 1K10=1.

Japończycy mieli sporego fuksa.
Wybieram marker aktywacyjny japońskiej 65 Brygady, resztę wrzucam do kubełka.
Do amerykańskiego kubełka wrzucam wszystkie żetony amerykańskie i filipińskie (Dywizje P, 21, 41 i 51).

Japończycy zaczynają. Aktywacja szturmowa.

Jeden szturm na kolejny heks linii umocnień Abucay. Mam rozbić 6 z 8 heksów.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z114.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10381
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2024 times
Been thanked: 2754 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Jedyny szturm.

Japończycy używają czterech pułków artylerii i dwóch jednostek lotniczych,.
Amerykanie trzech dostępnych pułków artylerii.
Obrońca nie siedzi ani w dżungli ani w trawie.
Koordynacja:

- japońskie lotnictwo: 1K10=1. Skoordynowane,
- japońska artyleria: 1K10=10-za aktywację szturmową "9". Artyleria japońska walczy połową siły,
- japońska piechota - aktywacja szturmowa, atak jednej dywizji, koordynacja z automatu,
- amerykańska artyleria. Jeden oddział stoi na atakowanym heksie, nie wymaga koordynacji. Dla reszty 1K10=10-1. Brak koordynacji, artyleria amerykańska strzela połową siły.
Amerykanie próbują wydać rozkaz No retreat. 1K10=7. Wychodzi, bo walce przewodzi doborowy batalion dywizji P.

Liczymy siły:
Japończycy: 8 (art) + 18 (piechota) = 26.
Amerykanie: 7 (art) + 8 (piechota) = 15.
1,5/1.

1K10=7.
Modyfikatory:
+1 umocnienia,
+1 No Retreat,
- 0 efektywność,
-2 lotnictwo,
-1 różne dywizje obrońcy.
+1+1-0-2-1=-1.
Wynik: 7-1=6. A2/D2. Straszna rzeź. Obydwie strony tracą po dwa poziomy. Amerykanin zagrywa wydarzenie One man Army i zdejmuje Japończykom trzeci poziom. Ponieważ brak wyniku nakazującego Amerykanom odwrót, nie muszą tracić z tego tytułu poziomu. Obydwie strony pozostają na zajmowanych pozycjach.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozgrywki w sieci”