Bataan! [Compass Games] Abucay Line
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Segment reorganizacji.
Faza Reorganizacji.
Obydwaj gracze ściągają żetony dezorganizacji.
Faza Wyczerpania.
Wszystkie aktywowane dywizje wykonują rzut.
Japończycy modyfikują o -2, Amerykanie o +4.
- japońska 16 DP: 1K10=9-2=7. Poziom efektywności sztabu to 5. 16 Dywizja traci poziom siły. mogę stracić poziom armijny, tracę najsłabsze tanki;
- japońska 65 Brygada Piechoty: 1K10=8-2=6. Efektywność sztabu to 5. Dywizja traci niestety poziom;
- amerykańska Dywizja P(hilippine Scouts): 1K10=8+4=12. Efektywność sztabu dywizji to 6. Dywizja traci poziom. Ściągam słabą artylerię armijną;
- filipińska 41 DP: 1K10=1+4=5; Efektywność sztaby dywizji to 5, więc nie traci ona poziomu siły;
- filipińska 51 DP: 1K10=8+4=12. Efektywność sztabu dywizji to 5. Dywizja traci 1 poziom siły. w piechocie.
Pozostałe fazy tego segmentu są pomijane.
Kończę IV etap. Kolejny po niedzieli.
Faza Reorganizacji.
Obydwaj gracze ściągają żetony dezorganizacji.
Faza Wyczerpania.
Wszystkie aktywowane dywizje wykonują rzut.
Japończycy modyfikują o -2, Amerykanie o +4.
- japońska 16 DP: 1K10=9-2=7. Poziom efektywności sztabu to 5. 16 Dywizja traci poziom siły. mogę stracić poziom armijny, tracę najsłabsze tanki;
- japońska 65 Brygada Piechoty: 1K10=8-2=6. Efektywność sztabu to 5. Dywizja traci niestety poziom;
- amerykańska Dywizja P(hilippine Scouts): 1K10=8+4=12. Efektywność sztabu dywizji to 6. Dywizja traci poziom. Ściągam słabą artylerię armijną;
- filipińska 41 DP: 1K10=1+4=5; Efektywność sztaby dywizji to 5, więc nie traci ona poziomu siły;
- filipińska 51 DP: 1K10=8+4=12. Efektywność sztabu dywizji to 5. Dywizja traci 1 poziom siły. w piechocie.
Pozostałe fazy tego segmentu są pomijane.
Kończę IV etap. Kolejny po niedzieli.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Jedziemy dalej z inwazją na Filipiny.
5 etap.
Segment Strategiczny
Faza wydarzeń.
Japończycy znowu wylosowali marker "Deadly mortars".
Amerykanie wylosowali marker "Medal of Honor". Można go wykorzystać w dowolnej walce przed rzutem na jej wynik. Jeśli Japończycy atakują, wynik modyfikujemy o +1, jeśli Amerykanie wynik modyfikujemy o -1. W obydwu wypadkach na korzyść gracza amerykańskiego.
Faza Gotowości.
Odwracam żetony lotnictwa na awers.
Faza uzupełnień.
Nie ma uzupełnień.
Faza morska.
Japończycy nie ruszają dwóch żetonów barek.
Faza Furażowania.
W tym scenariuszu nie działa.
Faza Zaopatrzenia.
Wszystkie oddziały są zaopatrzone.
Faza Inicjatywy.
Każdy gracz rzuca kością. Gracz japoński dodaje +3 za trzy ataki, w których w zeszłym etapie zmusił Amerykanów do odwrotu o 2 heksy.
Japończycy 1K10=8+3=11.
Amerykanie 1K10=7.
Zeruję licznik modyfikatorów do inicjatywy.
Japończycy mają inicjatywę w 5 etapie.
Gracz japoński wybiera do aktywacji 16 Dywizję Piechoty.
Pozostałe trzy markery (1x16 DP, 2x65 BP) wrzuca do kubeczka.
Amerykanie mogliby do kubeczka wrzucić 5 markerów (tyle, ile mają Japończycy +1). Mogą jednak wrzucić tylko 3, bo tyle mają.
W tym etapie posiadają jednak żeton "Activate any one formation" i będą mogli ruszyć jedną z dwóch dywizji zatrzymanych w rezerwie. Przepisy scenariuszowe ograniczają tę możliwość jak na razie do 21 Dywizji Piechoty. Dobre i to.
5 etap.
Segment Strategiczny
Faza wydarzeń.
Japończycy znowu wylosowali marker "Deadly mortars".
Amerykanie wylosowali marker "Medal of Honor". Można go wykorzystać w dowolnej walce przed rzutem na jej wynik. Jeśli Japończycy atakują, wynik modyfikujemy o +1, jeśli Amerykanie wynik modyfikujemy o -1. W obydwu wypadkach na korzyść gracza amerykańskiego.
Faza Gotowości.
Odwracam żetony lotnictwa na awers.
Faza uzupełnień.
Nie ma uzupełnień.
Faza morska.
Japończycy nie ruszają dwóch żetonów barek.
Faza Furażowania.
W tym scenariuszu nie działa.
Faza Zaopatrzenia.
Wszystkie oddziały są zaopatrzone.
Faza Inicjatywy.
Każdy gracz rzuca kością. Gracz japoński dodaje +3 za trzy ataki, w których w zeszłym etapie zmusił Amerykanów do odwrotu o 2 heksy.
Japończycy 1K10=8+3=11.
Amerykanie 1K10=7.
Zeruję licznik modyfikatorów do inicjatywy.
Japończycy mają inicjatywę w 5 etapie.
Gracz japoński wybiera do aktywacji 16 Dywizję Piechoty.
Pozostałe trzy markery (1x16 DP, 2x65 BP) wrzuca do kubeczka.
Amerykanie mogliby do kubeczka wrzucić 5 markerów (tyle, ile mają Japończycy +1). Mogą jednak wrzucić tylko 3, bo tyle mają.
W tym etapie posiadają jednak żeton "Activate any one formation" i będą mogli ruszyć jedną z dwóch dywizji zatrzymanych w rezerwie. Przepisy scenariuszowe ograniczają tę możliwość jak na razie do 21 Dywizji Piechoty. Dobre i to.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Trochę nieśmiało spróbuję przerwać ten monolog...
Te wylosowane żetony są jawne dla przeciwnika? Pewnie w grze z samym sobą nie ma to znaczenia, ale na dwóch...
Bardzo mi przypominają żetony bonusowe z mojej gry i żetony wydarzeń z drugiej. Nie jest to oczywiście nic szczególnie oryginalnego.
Karel W.F.M. Doorman pisze:Faza wydarzeń.
Japończycy znowu wylosowali marker "Deadly mortars".
Amerykanie wylosowali marker "Medal of Honor". Można go wykorzystać w dowolnej walce przed rzutem na jej wynik. Jeśli Japończycy atakują, wynik modyfikujemy o +1, jeśli Amerykanie wynik modyfikujemy o -1. W obydwu wypadkach na korzyść gracza amerykańskiego.
Te wylosowane żetony są jawne dla przeciwnika? Pewnie w grze z samym sobą nie ma to znaczenia, ale na dwóch...
Bardzo mi przypominają żetony bonusowe z mojej gry i żetony wydarzeń z drugiej. Nie jest to oczywiście nic szczególnie oryginalnego.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Są oczywiście tajne. Tu raz, że gram sam ze sobą, dwa że rozgrywka ma charakter instruktażowo-zachęcający. W końcu sam się nie zaskoczyłem żetonem AT Guns
Kółek drugi raz nie wynajdziemy. Gra jest z 2010 roku. Ja też na potęgę korzystam z myśli innych, a czasami widzę, że może i z mojej korzystają (np. przepisy o rozkazach w Orłach Hexasimu). Ku chwale naszego wspaniałego Hobby!Bardzo mi przypominają żetony bonusowe z mojej gry i żetony wydarzeń z drugiej. Nie jest to oczywiście nic szczególnie oryginalnego.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
W sumie jedyną wiadomą jest posiadanie żetonu "Activate any one formation" od momentu pierwszego użycia. Tu wylosowałem w pierwszym etapie rozgrywki, a wcale nie musiałem. I gdyby od razu wylosowali go Japończycy gra wyglądałaby zupełnie inaczej.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Pierwsza aktywacja w 3 etapie rozgrywki. Japończycy mają inicjatywę. Japońska 16 DP kontynuuje swój manewr okrążający w dżungli. Jeden atak wg tabeli szturmowej (mimo manewrowej aktywacji szturm na fortyfikacje) na trzy heksy.
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z107.jpg
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z107.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Atak.
Filipińczycy próbują wydać rozkaz No Retreat. 1K10=7. Nie ma No Retreat.
Japończycy używają dostępnej artylerii (dwa pułki) i lotnictwa.
Amerykanie mając przed sobą możliwość rozpoczęcia zwijania umocnień Linii Abucay robią to samo.
Atak na teren nie będący ani dżunglą ani trawą Kunai. Ponieważ aktywacja mobilna do rzutu będę dodawał 1.
Koordynacja:
- japońskie lotnictwo 1K10=1+1=2. Lotnictwo skoordynowane z atakiem;
- japońska artyleria (efektywność 6): 1K10=1+1. Japońska artyleria skoordynowana, walczy całością siły;
- japońska piechota: ponieważ to aktywacja mobilna i atak następuje z 3 heksów trzeba go skoordynować (mimo użycia tabeli szturmowej). 1K10=7+1=8. Japońska piechota nie skoordynowała się w ataku. Atak z modyfikatorem +2;
- amerykańska artyleria (efektywność 5): 1K10=8+1=9. Amerykańska artyleria strzela połową siły.
Obaj gracze używają markerów wydarzeń. Japończyk używa markera "Deadly mortars", Amerykanin markera "Medal of Honor".
Liczymy siły.
Japończycy: 10 (artyleria) + 25 (piechota) = 35. Amerykanie: 4 (artyleria) + 7 (piechota) = 11. 3/1.
Tabela szturmowa.
1K10=6.
Modyfikatory:
+2 brak koordynacji japońskiej piechoty,
+1 japońskie fortyfikacje,
+1 teren zajmowany przez obrońcę,
+1 Medal of Honor,
- 2 japońskie lotnictwo,
- 1 różnica w efektywności (6 Japończycy, 4 Filipińczycy),
-1 za obronę na heksie oddziałów różnych amerykańskich dywizji.
Summa summarum: +5-4=+1.
Końcowy wynik 7 czyli A1/D1.
Atakujący traci jeden poziom. Filipińczycy tracą jeden poziom z tabeli. Ponieważ wynik w tabeli był oznaczony brązowym tłem, a Japończycy użyli swoich śmiertelnie skutecznych moździerzy, Filipińczycy tracą dodatkowy poziom. Wprawdzie Japończycy nie wymusili odwrotu, ale znacząco osłabili Filipińczyków i zużyli większość dostępnej na tym skrzydle amerykańskiej artylerii.
Filipińczycy próbują wydać rozkaz No Retreat. 1K10=7. Nie ma No Retreat.
Japończycy używają dostępnej artylerii (dwa pułki) i lotnictwa.
Amerykanie mając przed sobą możliwość rozpoczęcia zwijania umocnień Linii Abucay robią to samo.
Atak na teren nie będący ani dżunglą ani trawą Kunai. Ponieważ aktywacja mobilna do rzutu będę dodawał 1.
Koordynacja:
- japońskie lotnictwo 1K10=1+1=2. Lotnictwo skoordynowane z atakiem;
- japońska artyleria (efektywność 6): 1K10=1+1. Japońska artyleria skoordynowana, walczy całością siły;
- japońska piechota: ponieważ to aktywacja mobilna i atak następuje z 3 heksów trzeba go skoordynować (mimo użycia tabeli szturmowej). 1K10=7+1=8. Japońska piechota nie skoordynowała się w ataku. Atak z modyfikatorem +2;
- amerykańska artyleria (efektywność 5): 1K10=8+1=9. Amerykańska artyleria strzela połową siły.
Obaj gracze używają markerów wydarzeń. Japończyk używa markera "Deadly mortars", Amerykanin markera "Medal of Honor".
Liczymy siły.
Japończycy: 10 (artyleria) + 25 (piechota) = 35. Amerykanie: 4 (artyleria) + 7 (piechota) = 11. 3/1.
Tabela szturmowa.
1K10=6.
Modyfikatory:
+2 brak koordynacji japońskiej piechoty,
+1 japońskie fortyfikacje,
+1 teren zajmowany przez obrońcę,
+1 Medal of Honor,
- 2 japońskie lotnictwo,
- 1 różnica w efektywności (6 Japończycy, 4 Filipińczycy),
-1 za obronę na heksie oddziałów różnych amerykańskich dywizji.
Summa summarum: +5-4=+1.
Końcowy wynik 7 czyli A1/D1.
Atakujący traci jeden poziom. Filipińczycy tracą jeden poziom z tabeli. Ponieważ wynik w tabeli był oznaczony brązowym tłem, a Japończycy użyli swoich śmiertelnie skutecznych moździerzy, Filipińczycy tracą dodatkowy poziom. Wprawdzie Japończycy nie wymusili odwrotu, ale znacząco osłabili Filipińczyków i zużyli większość dostępnej na tym skrzydle amerykańskiej artylerii.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Amerykanie.
No i mam zgryz. Japończycy podstawili pod uderzenie sztab 65 BP. Kusząca propozycja, ale musiałbym użyć żetonu "Activate any one formation", a wtedy nie aktywuję znajdującej się w rezerwie 21 DP. Bo zdawać się na los nie ma sensu. Jak użyję żetonu "activate", to go oddam przeciwnikowi i wróci do mnie najwcześniej za dwa etapy.
Szybka decyzja generała McArthura.
Aktywuje znajdującą się w rezerwie 21 DP. Żeton Activate oddaje graczowi japońskiemu.
Aktywacja manewrowa.
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z108.jpg
No i mam zgryz. Japończycy podstawili pod uderzenie sztab 65 BP. Kusząca propozycja, ale musiałbym użyć żetonu "Activate any one formation", a wtedy nie aktywuję znajdującej się w rezerwie 21 DP. Bo zdawać się na los nie ma sensu. Jak użyję żetonu "activate", to go oddam przeciwnikowi i wróci do mnie najwcześniej za dwa etapy.
Szybka decyzja generała McArthura.
Aktywuje znajdującą się w rezerwie 21 DP. Żeton Activate oddaje graczowi japońskiemu.
Aktywacja manewrowa.
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z108.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Japończycy.
Losują żeton aktywacyjny.
Wylosowali 65 BP.
Aktywacja manewrowa.
Jeden atak - wg tabeli szturmowej (atak na umocnienia poprzednio "napoczęte" przez 16 DP.
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z109.jpg
Losują żeton aktywacyjny.
Wylosowali 65 BP.
Aktywacja manewrowa.
Jeden atak - wg tabeli szturmowej (atak na umocnienia poprzednio "napoczęte" przez 16 DP.
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z109.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Filipińczycy próbują wydać rozkaz No Retreat.
1K10=6. Nie wyszło.
Japończycy używają piechoty i jednego pułku artylerii za 6 ps.
Piechota atakuje z jednego heksu, nie wymaga koordynacji.
Amerykanie nie mają już dostępnej artylerii.
Rzut na koordynację artylerii: 1K10=6+1=7. Artyleria nieskoordynowana walczy połową siły, czyli 3.
Filipińczycy nie wymagają koordynacji.
To mi jednak wystarcza.
Liczę siły.Japończycy: 13+3=16. Filipińczycy 4. 4/1.
1K10=2.
Modyfikatory:
+1 umocnienia,
+1 teren poprzecinany,
+1 rzeczka,
-1 różne dywizje obrońcy,
-2 różnica efektywności.
Razem +3-3=0.
Wynik 2+0=0. D2R. Obrońca traci 2 poziomy i wycofuje się o jeden heks. Tu z obrońcy nic nie zostało. Japończycy zajmują heks z umocnieniami.
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z110.jpg
1K10=6. Nie wyszło.
Japończycy używają piechoty i jednego pułku artylerii za 6 ps.
Piechota atakuje z jednego heksu, nie wymaga koordynacji.
Amerykanie nie mają już dostępnej artylerii.
Rzut na koordynację artylerii: 1K10=6+1=7. Artyleria nieskoordynowana walczy połową siły, czyli 3.
Filipińczycy nie wymagają koordynacji.
To mi jednak wystarcza.
Liczę siły.Japończycy: 13+3=16. Filipińczycy 4. 4/1.
1K10=2.
Modyfikatory:
+1 umocnienia,
+1 teren poprzecinany,
+1 rzeczka,
-1 różne dywizje obrońcy,
-2 różnica efektywności.
Razem +3-3=0.
Wynik 2+0=0. D2R. Obrońca traci 2 poziomy i wycofuje się o jeden heks. Tu z obrońcy nic nie zostało. Japończycy zajmują heks z umocnieniami.
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z110.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Amerykanie.
Losujemy marker aktywacyjny.
Dywizja P. W porę.
Aktywacja manewrowa.
Szykowałem kontratak, ale Japończycy tak się ustawili, że zadyrygowane bataliony nie doszły do celu (strefa kontroli).
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z111.jpg
Losujemy marker aktywacyjny.
Dywizja P. W porę.
Aktywacja manewrowa.
Szykowałem kontratak, ale Japończycy tak się ustawili, że zadyrygowane bataliony nie doszły do celu (strefa kontroli).
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z111.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Japończycy.
Losujemy marker aktywacyjny.
16 DP.
Pass. Japończycy kładą żeton aktywacyjny do puli.
Losujemy marker aktywacyjny.
16 DP.
Pass. Japończycy kładą żeton aktywacyjny do puli.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Amerykanie.
Losujemy marker aktywacyjny.
51 DP.
Aktywacja mobilna.
Z opóźnieniem ściągam bataliony znad Zatoki Manilskiej. Poprawiam pozycje. Zero ataków.
Losujemy marker aktywacyjny.
51 DP.
Aktywacja mobilna.
Z opóźnieniem ściągam bataliony znad Zatoki Manilskiej. Poprawiam pozycje. Zero ataków.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Leliwa
- Hetman polny koronny
- Posty: 5300
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
- Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 256 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Wreszcie poddani Tenno odpoczną, bo by im wszystkie rowery na złom poszły od wilgoci i błota.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10575
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2101 times
- Been thanked: 2829 times
Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line
Poddani boskiego Hirohito maja jeszcze trzy aktywacje i dalecy są od odpoczynku
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.