Bataan! [Compass Games] Abucay Line

PBEM, CB, ACTS, VASSAL i in.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Faza wyczerpania.

Wykonuję 1K10 na każdy sztab dywizji, która była aktywowana choć raz w danym etapie.
Wynik odpowiednio modyfikuję.
Uwzględnia się sztaby zdezorganizowane i bez zaopatrzenia oraz specjalne modyfikatory za etap.
W tym scenariuszu Japończycy opcjopnalnie modyfikują rzut o "-2".

Japończycy:
16 DP - 1K10=3-2=1.
Poziom efektywności tej dywizji wynosi 5, zatem dywizja przeszła bezpiecznie test na wyczerpanie.

65 BP - 1K10=5-2=3.
Poziom efektywności tej brygady wynosi 5, zatem brygada przeszła bezpiecznie test na wyczerpanie.

Amerykanie (w etapach 1-4 test modyfikują o +4):
Dywizja P 1K10=7+4=11.
Poziom efektywności tej dywizji wynosi 6, zatem dywizja nie przeszła bezpiecznie testu na wyczerpanie.
Traci 1 poziom siły, przy czym raz na etap mogę osłabić jednostkę armijną. Osłabiam artylerię samobieżną, bo ona jest najsłabsza.

41 DP - 1K10=4+4=8
Poziom efektywności tej dywizji wynosi 6, zatem dywizja nie przeszła bezpiecznie testu na wyczerpanie.
Osłabiam jeden oddział piechoty.

51 DP - 1K10=1+4=5.
Słabiutka dywizja 51 przeszła bezpiecznie test na wyczerpanie.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Faza Inżynieryjna.

Nic się nie dzieje, nie buduję mostów, nie buduję fortyfikacji i ich nie niszczę.

Faza ustalania zwycięzcy.

Nic się nie dzieje.

Faza końcowa.

Przestawiam żeton etapów na 4 etap i zaczynam kolejną turę.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Etap 4.
15-18 stycznia 1942 r.

Faza Zdarzeń.
Ciągnę po żetoniku.

Japończycy
"Deadly mortars". W trakcie walki Japończyk może przed rzutem na walkę wykorzystać żeton i jeśli wypadnie wynik z tłem (ten dla strat pancernych), Amerykanin traci dodatkowo jeden poziom siły.

Amerykanie
"One Man Army". Gracz amerykański może pozbawić Japończyków jednego poziomu siły na heksie przyległym do zajmowanego przez oddział dywizji P.

Faza gotowości.

Japońskie lotnictwo gotowe do walki.

Faza posiłków.

Kładę na mapie na heksach startowych.

Faza morska.

Japończycy mają dwa oddziały barek desantowych, ale na razie nie mam co z nimi zrobić.

Faza furażowania.
W tym scenariuszu nie działa.

Faza zaopatrzenia.
Wszyscy zaopatrzeni. W tym scenariuszu Amerykanie nie używają punktów zaopatrzenia.

Faza Inicjatywy.
W tym scenariuszu w 4 etapie Japończycy mają inicjatywę z automatu. Od przyszłego etapu zaczynamy rzucać na inicjatywę więc zacznę rejestrować zwycięstwa skutkujące odwrotem o 2 heksy. Każde takie zwycięstwo daje zwycięzcy +1 do inicjatywy. Zupełnie jak w Tannenbergu Dragona.
Ostatnio zmieniony wtorek, 2 lutego 2021, 22:00 przez Karel W.F.M. Doorman, łącznie zmieniany 1 raz.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Segment Operacji.

Japończycy mają inicjatywę.
Pozostawiają w ręku jeden marker aktywacyjny, resztę wrzucają do kubeczka. Przypominam, że Japończycy mają w zapasie żeton "Activation One Formation".
Gracz japoński zostawia sobie żeton 16 DP.

Amerykanie wrzucają do kubeczka wszystkie swoje trzy żetoniki.

Japończycy.
Gracz japoński wybrał żetonik 16 DP.
Wykonuje aktywację szturmową.

Niewiele ruchu.

Stan po ruchu, z zaznaczonymi szturmami.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... es/Z96.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Atak saperów i sąsiedniego oddziału.

Japończycy wykorzystują armijny 48 pag.
Amerykanie armijny 86 pułk artylerii.
Amerykanie nie mogą próbować stosować uporczywej obrony - za mało poziomów siły na stosie (musi być minimum 3) i obrońca nie siedzi w umocnieniach).

Koordynacja:
Japończycy:
- artyleria:
1K10=4-1+2 (dżungla)=5. Artyleria skoordynowana. Działa w pełnej sile.
- piechota i saperzy z automatu (ta sama dywizja, aktywacja szturmowa).

Amerykanie:
- artyleria:
1K10=4-1+2 (obrońca w dżungli)=5. Artyleria skoordynowana. Działa w pełnej sile.

Saperzy przewodzą atakowi.

Liczymy siły.
Japończycy: 10. Filipińczycy: 7. 1/1.

1K10=3+1 rzeczka +1 dżungla-2 różnica efektywności = 3.
Wynik: DR. Obrońca cofa się 1 heks.
Saperzy ścigają.

Drugi atak.

Amerykanie usiłują wydać rozkaz "No retreat".
1K10=8. Nie wychodzi.

Japończycy nie mają artylerii, wykorzystują lotnictwo.
Amerykanie wykorzystują artylerię 41 DP, która jest atakowana.

Koordynacja:
Japończycy:
- lotnictwo - 1K10=5+1 za trawę, w której siedzi obrońca. Brak wpływu sekwencji szturmowej. Japońskie lotnictwo nie odnalazło celów.
- piechota skoordynowana z automatu.
Filipińczycy:
- artyleria: 1K10=6-1 za sekwencję szturmową+ za trawę. Brak koordynacji. Artyleria strzela połową siły.

Wyznaczyłem wiodący oddział w ataku.
Liczę siły:
Japończycy: 17. Filipińczycy 5. 3/1

1K10=8+1 rzeczka +1 trawa +1 fortyfikacje -2 różnica efektywności=9.
Wynik: AR. Japończycy odbili się od filipińskiego 1 baonu 43 pp z 41 DP.

Koniec pierwszej sekwencji japońskiej.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... es/Z97.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Amerykanie.

Gracz amerykański losuje marker.
Amerykanie wylosowali marker 51 DP. Pozwala im to na łatanie dziur na odcinku japońskiego włamania.

Wybieram aktywację szturmową.
Razem z dywizją aktywuję obydwie posiadane kompanie czołgów.

51 DP kontratakuje japońskich saperów, którzy włamali się w pozycje obronne.
Japończycy z musu próbują obrony uporczywej (są poza zasięgiem sztabu i jeszcze siedzą w terenie innym niż czysty, dżungla bądź trawa.
1K10=10. Japończycy nie będą się bronić uporczywie.

Koordynacja:
- filipińska artyleria znajduje się na heksie przyległym do atakowanego, więc nie wymaga koordynacji,
- sekwencja szturmowa, atakują oddziały jednej formacji z przydzielonymi armijnymi tankami - nie trzeba koordynacji,
- Japończycy nie używają artylerii - nie ma potrzeby koordynowania czegokolwiek.

Atak prowadzi kompania Kentucky 194 batalionu czołgów.

Używam tabeli szturmowej.
Liczę siłę:
Amerykanie: 14. Japończycy 4. 3/1
1K10=7.
Modyfikatory:
+1 dżungla,
Efektywność identyczna.
Wynik "8" czyli A2/D1d.
Amerykanie tracą 2 poziomy, Japończycy 1 i na dodatek są zdezorganizowani.
Kompania czołgów Kentucky ulega zniszczeniu.
Skutek ataku jest jednak pozytywny dla Amerykanów. Zapchanie luki i dezorganizacja saperów powoduje, że na razie można zapomnieć o ich udziale w walce. Szkoda Stuartów, ale musiałem ich użyć by zrównoważyć efektywność saperów.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... es/Z98.jpg
Ostatnio zmieniony środa, 3 lutego 2021, 14:55 przez Karel W.F.M. Doorman, łącznie zmieniany 1 raz.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Japończycy.

Gracz japoński idzie za ciosem.
Zamiast losować marker aktywacyjny używa posiadanego żetonu "Acivate Any One Formation" oddając go graczowi amerykańskiemu.
Aktywuję 16 Dywizję Piechoty.

Zarządzam aktywację mobilną.
Japończycy wyciągają swoją dwukołową Wunderwaffe, sprawdzają łańcuchy i powietrze w kołach, wsiadają na bicykle i ruszają do rajdu po dżungli.

Jeden atak.
No Retreat - Filipińczycy są za słabi na próbę uporczywej obrony.

Koordynacja:

Japończycy:
atakują bez artylerii i tylko z jednego heksu. Nie potrzeba koordynacji.

Filipińczycy nie mają w zasięgu artylerii.

Liczymy siłę:
Japończycy: 10. Filipińczycy 1. 10/1 czyli 8/1.

Tabela walki manewrowej.

1K10=4.
Modyfikatory:
+1 dżungla,
+1 rzeczka,
-2 różnica efektywności.
Razem 4 czyli D3R. Filipińczycy wyparowują, a winni jeszcze wykonać odwrót o 2 heksy. Co oznacza, że Japończycy mają +1 do inicjatywy.
Japoński peleton naciska mocno na pedały.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... es/Z99.jpg

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z100.jpg
Ostatnio zmieniony środa, 3 lutego 2021, 19:27 przez Karel W.F.M. Doorman, łącznie zmieniany 1 raz.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Amerykanie.

Gracz amerykański losuje marker aktywacyjny.
Wylosował 41 Dywizję Piechoty.
Zostaje tylko łatanie dziur i przemieszczanie oddziałów.

Rozkazuje przeprowadzić aktywacje mobilną.
Nigdzie nie atakuję.

Japończycy.

Gracz japoński wylosował żeton 65 Brygady Piechoty.
Wydaję rozkaz przeprowadzenia aktywacji szturmowej.
Japończycy - wraz z przydzielonym pułkiem czołgów - szykują się do szturmu na umocnienia Linii Abucay.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z101.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Obydwa atakowane heksy podejmują próbę stawienia uporczywego oporu. Od lewej do prawej. Co ciekawe słabsza jednostka stawi zaciekły opór, lepsza jakościowo w miasteczku Mabatang nie.

Pierwsze starcie.

Tabela szturmu.

Japończycy przydzielają dwie artylerie o łącznej sile 6 punktów.
Amerykanie jedna artylerię o sile 3.

Koordynacja:
- japońska artyleria (efektywność 6) 1K10="3" -1 za szturm - full coordinated - artyleria japońska strzela pełną siłą,
- japońska piechota z tej samej dywizji i szturmuje - skoordynowana z automatu,
- amerykańska artyleria nie znajduje się na heksie z obrońcą, więc trzeba rzucać na koordynację; 1K10="4"-1 za szturm. Amerykańska artyleria strzela pełną siłą.

Liczymy siły:
Japończycy: 21+6=27. Amerykanie: 8+3=11. 2/1.
1K10="9"
Modyfikatory:
- +1 fortyfikacje,
- +1 No Retreat,
-1 różne dywizje obrońcy
+0 za różnice efektywności.
9+1=10.Wynik ARd. Atakujący cofa się o jeden heks i ulega dezorganizacji.

Drugie starcie.
Amerykanie stosują marker "One-Man-Army". Urywają poziom siły na stosie, który jeszcze nie walczył.

Japończycy przydzielają artylerię o łącznej sile 10.
Amerykanie przydzielają artylerię o sile 2.
Japończycy zagrywają marker "Deadly mortars".

Koordynacja:
- japońska artyleria: 1K10=7-1(szturm)=6. Japońska artyleria walczy połową siły,
- japońska piechota i tanki - koordynacja z automatu,
- amerykańska artyleria 1K10=9-1(szturm). Artyleria amerykańska walczy połową siły.

U Japończyków atak prowadzi jedna z kompanii czołgów, u Amerykanów batalion dywizji P o efektywności 7.

Liczymy siły.
Japończycy: 17. Amerykanie: 17. 1/1
1K10="1"

Modyfikatory:
+1 fortyfikacje,
+1 efektywność amerykańska.
Razem 1+1+1=3. Czyli DR plus możliwa strata dla tanków i strata poziomu dla Amerykanów (deadly mortars). Straty dla tanków nie ma, bo obrońca nie ma ani dział ppanc, ani tanków z działami ppanc, ani nie ma markera zdarzenia symulującego użycie broni ppanc.
Amerykańscy kowboje wyskakują z siodła czyli z umocnień i miasteczka Mabatang.

Z tym, że Amerykanom została jeszcze aktywacja dywizji P, więc na pewno będziemy świadkami próby odbicia umocnień kluczowych dla obrony Linii Abucay.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z102.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Amerykanie.

Wyciągają swój ostatni żeton z kubka. To jest żeton Dywizji P.

Amerykanie wykonują sekwencję szturmową.
Podejmują próbę odbicia zajętych przez Japończyków umocnień. Ruchu nie będzie, gdyż nie mogę osłabiać oddziałów obsadzających linię umocnień. Japończycy maja jeszcze dwie aktywacje, aczkolwiek 65 Brygada Piechoty w tym etapie nie zaatakuje z uwagi na dezorganizację ponad połowy oddziałów piechoty.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Walka. Jeden szturm.

Japończycy próbują zastosować "No Retreat". 1K10="8". Niestety nie wyszło.

Żadna ze stron nie używa artylerii.
Nie ma potrzeby koordynacji. Amerykanie atakują szturmem oddziałami jednej dywizji.
U Japończyków obronie przewodzi jedna z kompanii czołgów. U Amerykanów batalion piechoty o efektywności 7.

Liczymy siły.
Amerykanie 21. Japończycy 8. 2/1 wg tabeli Assault.
1K10=5.
Modyfikatory:
-1 różnica efektywności.
Razem 4 przy 2/1. DR. Japończycy wyskakują z umocnień. Brak No Retreat swoje zrobił. Amerykanie odzyskali linie umocnień. Jej strata na końcu etapu oznaczałaby zniszczenie umocnień przez japońskich saperów i wyłom w linii.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z103.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Japończykom zostały dwa markery aktywacyjne, po jednym na 16 DP i 65 BP.

Losujemy.
Japończycy wylosowali marker 16 Dywizji.

Aktywują ją manewrowo.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z104.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Pierwsza walka to ta na dole, na samotny batalion filipiński.

Żadna ze stron nie używa artylerii.
Japończycy atakują z jednego heksa, nie ma potrzeby sprawdzania koordynacji.

Liczymy siłę:
Japończycy: 10. Filipińczycy 3. 3/1 wg tabeli walki manewrowej.

1K10=5.
Modyfikatory:
-2 japońska efektywność,
+1 teren poprzecinany.
Razem 5-2+1=4 dla 3/1.
D1R. Filipińczycy tracą poziom i cofają się o 2 heksy (walka w manewrze). Japończycy zyskują +1 do inicjatywy. Japończycy wykonują pościg. Jednostki niezmotoryzowane mogą ścigać tylko na opuszczony heks. Jednostki zmotoryzowane mogłyby o 2 heksy (aczkolwiek nie w dżungli).


Druga walka ze stosem z tankami.

Japończycy używają artylerii 16 Dywizji.
Amerykanie używają artylerii 51 Dywizji.
Amerykanie wyznaczają jako prowadzący filipiński batalion piechoty (by nie ryzykować utraty kompanii tanków).

Koordynacja:
- japońska artyleria: 1K10=7+1 za aktywację mobilną. W walce artyleria uczestniczy połową siły,
- japońska piechota atakuje z jednego heksu, koordynuje się z automatu,
- filipińska artyleria stoi na bronionym heksie, koordynowana jest z automatu.

Liczymy siły.
Japończycy 11. Amerykanie 7. 3/2. Tabela ataku manewrowego.

1K10=7.
Modyfikatory:
-2 japońska efektywność.
Wynik 5 dla 3/2. DR. Amerykanie odskakują dwa heksy. Japończycy zyskują +1 do inicjatywy i nie ścigają.

Koniec trzeciej aktywacji japońskiej 16 Dywizji. Dwa udane ataki, które wysadziły z siodła filipińską 51 DP wspartą ostatnią dostępną kompania czołgów Stuart. Amerykanie muszą uruchomić 21 Dywizję Piechoty stojącą dotychczas w rezerwie. Zrobią to używając w przyszłym etapie żetony "Activation any one Formation.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z105.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10383
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2025 times
Been thanked: 2755 times

Re: Bataan! [Compass Games] Abucay Line

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Ostatnia aktywacja japońska, czyli 65 Brygada Piechoty. Zdezorganizowana nieudanym szturmem dywizja wykonuje wyłącznie manewr. Japoński dowódca wykonuje manewr oddziałami na skrzydło 16 DP.

Obrazek
http://portal.strategie.net.pl/PortalIm ... s/Z106.jpg
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozgrywki w sieci”