Forumowa Liga Twilight Struggle - dyskusja ogólna

Zorganizowane rozgrywki ligowe w sieci, odbywające się pod patronatem naszego forum.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Post autor: Silver »

To w takim razie nie wiem gdzie te dodatkowe 2 punkty poszły dla USA.
Teraz będę wiedział jak ustawiać grę.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Post autor: Silver »

Ja oczywiście zgłaszam się na kolejne rozgrywki.
Przeważnie chyba większość może grać wieczorami.
Ja mogę często od rana do popołudnia.
Wieczorami to różnie jak praca pozwoli, ale częściej po 23:00.
Ze względu na pracę to chyba bym mógł przeprowadzić tak średnio 2 rozgrywki na tydzień ale u mnie nie ma regularności.
Możemy grać wg starego regulaminu ale jednak proponuję by te „małe punkty” liczyć w ten sposób że jak ktoś wygra automatem przed 10 turą np. w 8 turze to oczywiście ma 1 duży punkt ale też zdobywa 3 małe (taki odpowiednik goli z piłki nożnej), gdy wygra np. w 7 turze to 4 małe punkty.
Albo jak wczesniej pisałem stworzyć rozgrywki ligowe i rozstawić zawodników w grupach. I system spadków i awansów.
MiG
Sergent
Posty: 121
Rejestracja: wtorek, 20 października 2009, 16:53
Lokalizacja: Konin

Post autor: MiG »

Ja wstępnie też do kolejnej edycji chętnie się dołączę. Pod warunkiem, że ktoś łopatologicznie przeprowadzi mnie przez meandry wargamerooma, bo jak na razie to nie wiem jak się do tego zabrać:)
Awatar użytkownika
Monthion
Sous-lieutenant
Posty: 478
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:55
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Post autor: Monthion »

Dobiegła końca pierwsza edycja naszej Ligi chciałbym wszystkim zaangażowanym w ten projekt złożyć podziękowania i od razu zachęcić do podzielenia się swoimi przemyśleniami odnośnie turnieju oraz wnioskami, postulatami na przyszłość. Ze swojej strony stawiam do rozważenia kilka spraw;

- Dość powszechnym odczuciem jest że grający USA ma małe szanse na odniesienie zwycięstwa i że wariant który graliśmy w turnieju (opcjonalne karty + Aldrich Ames remis + 2 wpływy USA w Kanadzie) za słabo balansuje szanse. Osobiście uważam że to żale słabych graczy :P ale jeśli powszechna będzie wola by grać inaczej to być może warto się będzie nad tym zastanowić.

- W fazie pucharowej skłaniał bym się do tego aby sędzia Ligi losował kolejność grania stronami, bo jeśli zostanie to w gestii graczy mogą się pojawić oskarżenia że to fikcja.

- Warto też pomyśleć nad wielkością odstępów czasowym między kolejnymi edycjami turnieju aby nie robić ich zbyt często i nie spowodować tym samym przesytu

- Pozostaje otwarta kwestia co robić z partiami turniejowymi graczy którzy walczą już tylko o przysłowiową pietruszkę,bo szans na awans dalej nie mają (jak było chyba w drugiej grupie) a także jak traktować potencjalne sytuacje w których jeden gracz miałby walczyć tylko o prestiż a drugi byłby niezwykle zainteresowany zwycięstwem.
Awatar użytkownika
Arteusz
Praetor
Posty: 3144
Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
Lokalizacja: Kielce
Been thanked: 1 time

Post autor: Arteusz »

Gratuluje zwycięzcy. :jupi:
Co do balansu: są zasady licytacji stron w TS. Kto da więcej punktów zwycięstwa przeciwnikowi na starcie ten wybiera stronę. Oraz w przypadku 3 lub więcej punktujących kart na ręce można taka rękę wymienić, ale tylko raz.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Post autor: Silver »

A czy w wargameroom można tak wymienić karty?

To zaczynamy kolejną edycję?
Chyba byłoby chętnych 8 osób, jeśli wszyscy dotychczasowi wyrażą chęć (dodatkowo zgłosił się MiG i znam jeszcze jednego chętnego który dotychczas pisał na innym forum dotyczącym lżejszych planszówek)
Ja się zgłaszam.

Może tym razem po walkach grupowych rozgrywać równoległe dodatkowe walki też o 3, 5 itd miejsca pomiędzy zawodnikami, którzy zajęli 2, 3, 4 miejsca w grupach. To by mobilizowało do końca.

Jeśli miałyby być kolejne turnieje to może zastanowić się nad systemem ligowym i systemem awansów i spadków. Ale wtedy kogo dać do 2 ligi?

Warto też robić przynajmniej 1 screena z zakończenia każdej rozgrywki.

Korzystaliśmy ze wspaniałego, wg mnie, programu Wargameroom. Podpowiada gdy chcemy zrobić ruch mogący kończyć się przegraną. Nie można postąpić wbrew regułom gry. Pokazuje czytelnie aktualne przewagi danego gracza w danym regionie. Szybko się gra. Ma niestety wady bo numeracja kart, szczególnie tych powyżej cyfry 100 nie jest kompatybilna z tymi które występują w planszówce. Mnie to trochę psuło humor bo korzystam, by było szybciej i czytelniej z wydrukowanego zestawienia kart przetłumaczonych.
Ostatnio jednak doszło do dziwnej sytuacji gdzie grając ZSRR zagrywając kartę Margaret Tatcher z wydarzeniem korzystnym dla USA ale kładącym 1 wpływ ZSRR do Argentyny, po zastosowaniu tego wydarzenia chciałem tam właśnie położyć swe wpływy z tej karty to program na to nie pozwolił – na karcie nie ma takiego zakazu.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3920 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Dołączam się do gratulacji dla zwycięzcy.

W świetle różnego rodzaju rozgrywek gratuluję Wam także, że udało się zakończyć i sprawnie przeprowadzić tę pierwszą edycję Ligii. To dobrze wróży na przyszłość.

Proponuję póki co krótką przerwę, żeby ustalić te kwestie dotyczące balansu - żeby nikt nie miał tutaj zastrzeżeń następnym razem.

Co do nowych graczy MiGa musicie przeszkolić w graniu po sieci, bo sygnalizował, że nie jest obeznany, więc także z tych względów krótka przerwa jest niezbędna. Miejmy nadzieję, że jeszcze jeden kolega będzie chętny i dzięki temu będzie do następnej edycji 8 graczy.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Post autor: Silver »

Ja wprowadziłem kolegów: Redy i Marsjanina. Także grałem jeszcze z jedną osobą która zapewne będzie grała z nami w turnieju. To może teraz ktoś inny, kto ma czas zagra sparingi z MiGiem?
Wasylus
Tambour
Posty: 6
Rejestracja: piątek, 17 grudnia 2010, 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wasylus »

Silver pisze: Ostatnio jednak doszło do dziwnej sytuacji gdzie grając ZSRR zagrywając kartę Margaret Tatcher z wydarzeniem korzystnym dla USA ale kładącym 1 wpływ ZSRR do Argentyny, po zastosowaniu tego wydarzenia chciałem tam właśnie położyć swe wpływy z tej karty to program na to nie pozwolił – na karcie nie ma takiego zakazu.
O ile dobrze pamiętam zasady, to influence można kłaść tylko w krajach gdzie posiadasz swoje wpływy (oraz w krajach sąsiednich) W MOMENCIE zagrywania karty. Ty w momencie zagrywania karty Żelaznej Damy jak rozumiem jeszcze nie miałeś w Argentynie żadnych swoich wpływów - dopiero zagranie karty ci takowe dało. Jeśli nie miałeś ich też nigdzie obok to zgodnie z zasadami nie mogłeś położyć dodatkowych żetonów w Argentynie. Program miał rację.
Istnieje też możliwość, iż opowiadam bzdety i to rzeczywiście jest błąd programu.
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Post autor: Silver »

No właśnie miałem obok w Chile.
Łukasz K
Chasseur
Posty: 10
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Łukasz K »

Witam wszytskich,
Pierwszy post na forum :oops:
Również zgłaszam się do kolejnej edycji ligi.
A co do "wersji" gry to przecież 2 punkyu w Kanadzie i nowy Aldrich to teraz standard - wersja Deluxe. Nie uważam sie za jakiegoś wymiatacza ale to + opcjonalne karty i pownno być ok (taki skromny głos w dyskusji).
pulkownik
Carabinier
Posty: 24
Rejestracja: piątek, 25 czerwca 2010, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pulkownik »

Wasylus pisze:
Silver pisze: Ostatnio jednak doszło do dziwnej sytuacji gdzie grając ZSRR zagrywając kartę Margaret Tatcher z wydarzeniem korzystnym dla USA ale kładącym 1 wpływ ZSRR do Argentyny, po zastosowaniu tego wydarzenia chciałem tam właśnie położyć swe wpływy z tej karty to program na to nie pozwolił – na karcie nie ma takiego zakazu.
O ile dobrze pamiętam zasady, to influence można kłaść tylko w krajach gdzie posiadasz swoje wpływy (oraz w krajach sąsiednich) W MOMENCIE zagrywania karty. Ty w momencie zagrywania karty Żelaznej Damy jak rozumiem jeszcze nie miałeś w Argentynie żadnych swoich wpływów - dopiero zagranie karty ci takowe dało. Jeśli nie miałeś ich też nigdzie obok to zgodnie z zasadami nie mogłeś położyć dodatkowych żetonów w Argentynie. Program miał rację.
Istnieje też możliwość, iż opowiadam bzdety i to rzeczywiście jest błąd programu.
Wyglada na błąd programu, nawet jeśli nie miałeś wpływów to jeśli event był zagrany jako pierwszy to mogłeś dołożyć swoje wpływy. Nie liczy się moment zagrania karty a moment wykorzystania OPS
pulkownik
Carabinier
Posty: 24
Rejestracja: piątek, 25 czerwca 2010, 22:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pulkownik »

Czy była rozważana opcja oby grać z wariantem Chinise Civil War - wtedy gra jest bardzo zbalansowana ?
Awatar użytkownika
Monthion
Sous-lieutenant
Posty: 478
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:55
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Post autor: Monthion »

Oto moje propozycje tez do regulaminu 2 edycji Forumowej Ligi Twilight Struggle:
Przeredagowałem nieco tekst pierwotny, dodałem kilka poprawek (mocno przeredagowany punkt 14) i całkiem nowy punkt 18. Terminy zaproponowane nie są ostateczne jeśli zagramy w na dwie grupy 4-osobowe (przy 8 zgłoszenia) konieczne będzie przesunięcie czasu rozgrywek o tydzień. Podobnie jeśli zajdzie potrzeba grania w 3 grupach, z powodu dodatkowej fazy półfinałowej. Zachęcam do dyskusji i składania własnych propozycji .


tekst oryginalny na czarno
zmiany do tez 2 edycji na zielono
PS: Daty zmieniono ale wciąż są na czarno, chyba że coś jest nowością jak na przykład fragment 8 punktu.

1. W co gramy - w Twilight Struggle
2. Za pomocą jakich platform do gry online - Wargamroom oraz Vassal
3. Kto może grać - każdy zarejestrowany użytkownik Forum Strategie. W drodze wyjątku Główny Administrator Forum Strategie może dopuścić do udziału w rozgrywkach osoby niebędące jego użytkownikami.
4. Organizatorem turnieju jest Komisarz Ligi - może on być jego uczestnikiem (w drugiej edycji - Monthion). Sędzia Ligi z kolei wykonuje procedury losowania i rozstrzyga ostatecznie potencjalne spory – nie może on być uczestnikiem turnieju (w drugiej edycji Arteusz)
5. Regulamin Ligi będzie opracowany do soboty 08.01.2011 do 24.00 Niezbędne zmiany dodawać można również po tym terminie aż do końca trwania turnieju
6. Zgłoszenia do Ligi będą prowadzone do niedzieli 09.01.2011 do 24.00
7. Do zgłoszenia (w osobnym temacie na forum) umożliwiającego grę w Lidze konieczne jest podanie jakiegoś kontaktu do siebie (np. gg, numer telefonu). Osoby niebędące użytkownikami Forum Strategie muszą podać dwa kontakty do siebie oraz w zgłoszeniu skorzystać z pośrednictwa Komisarza Ligi
8. Rozgrywki 2 edycji rozpoczynają się 10.01.2011 zaś będą trwać do niedzieli 30.01.2011 do 24.00. (Przy czym faza grupowa potrwa do 23.01.2011)
9. Zgłoszenie do turnieju jest darmowe, w drugiej edycji Ligi nie ma nagród
10. Gramy przy użyciu zasad edycji deluxe (opcjonalne karty + Aldrich Ames remix + 2 punkty wpływu dla USA w Kanadzie na początku)
11. Rozgrywki zostaną przeprowadzone w zależności od liczby zgłoszeń w;
a) 1 grupie - jeśli zgłosi się do 5 graczy (zdobywca największej liczby punktów wygrywa Ligę)
lub
b) w większej ilości grup do których rozlosowuje się osoby zgłoszone i gdzie grają one w pierwszym etapie, po czym zwycięzcy grup grają w finale (ew. półfinałach a potem finale)
Szczegółowy tryb rozgrywek w zależności od liczby zgłoszeń;
6 graczy - 2 grupy po 3 graczy + finał między zwycięzcami grup
7 graczy - 2 grupy (3+4) + finał między zwycięzcami grup
8 graczy - 2 grupy po 4 graczy + finał między zwycięzcami grup
9 graczy - 3 grupy po 3 graczy + 2 półfinały pomiędzy zwycięzcami grup i osobą z 2 miejsca z najwyższą liczbą pkt. + finał między zwycięzcami półfinałów
10 graczy - 3 grupy (3+3+4) + 2 półfinały pomiędzy zwycięzcami grup i osobą z 2 miejsca z najwyższą liczbą pkt.* + finał między zwycięzcami półfinałów
11 graczy - 3 grupy (3+4+4) + 2 półfinały pomiędzy zwycięzcami grup i osobą z 2 miejsca z najwyższą liczbą pkt.** + finał między zwycięzcami półfinałów
12 graczy - 4 grupy po 3 graczy + 2 półfinały pomiędzy zwycięzcami grup + finał między zwycięzcami półfinałów
13 graczy - 4 grupy (3+3+3+4) + 2 półfinały pomiędzy zwycięzcami grup i osobą z 2 miejsca z najwyższą liczbą pkt.* + finał między zwycięzcami półfinałów
14 graczy - 4 grupy (3+3+4+4) + 2 półfinały pomiędzy zwycięzcami grup i osobą z 2 miejsca z najwyższą liczbą pkt.** + finał między zwycięzcami półfinałów
15 graczy - 4 grupy (3+4+4+4) + 2 półfinały pomiędzy zwycięzcami grup i osobą z 2 miejsca z najwyższą liczbą pkt.** + finał między zwycięzcami półfinałów
16 graczy - 4 grupy po 4 graczy + 2 półfinały pomiędzy zwycięzcami grup + finał między zwycięzcami półfinałów

* drugiemu graczowi z grupy 4-osobowej nie wlicza się wyników 2 partii wybranych przez niego
** drugim graczom z grup 4-osobowych nie wlicza się wyników 2 partii wybranych przez nich

12. Po zamknięciu listy zgłoszeń, pierwszego dnia rozgrywek Forumowej Ligi Twilight Struggle Sędzia Ligi wykonuje procedurę losowania graczy do grup (jeśli zachodzi potrzeba). Dopiero po tym gracze mogą w dowolnej kolejności umawiać się na rozgrywki. Procedura losowania par półfinałowych (jeśli zachodzi potrzeba) jest wykonywana przez Sędziego Ligi w pierwszym dniu po rozegraniu fazy grupowej
13. Za zwycięstwo w grze otrzymuje się 1 pkt. za remis 0,5 pkt. a za porażkę 0 pkt.
14. W fazie grupowej gramy systemem każdy z każdym a systemem pucharowym w dalszej (jeśli będzie potrzeba)
15. Gramy w trybie mecz i rewanż raz USA raz ZSRR (kto zaczyna którą stroną wedle uzgodnienia oponentów)
16. W razie zdobycia identycznej ilości punktów przez 2 osoby o awansie do fazy pucharowej decydują kolejno następujące rzeczy:
- lepszy bilans bezpośrednich gier
- lepszy bilans z 3 graczem / graczami w grupie od konkurenta
- lepszy bilans z 4 graczem / graczami w grupie od konkurenta
- lepszy bilans z 5 graczem w grupie od konkurenta
- większa liczba zwycięstw uzyskanych przed rozegraniem pełnych 10 tur
- losowanie
17. W razie zdobycia identycznej ilości punktów przez więcej niż 2 osoby o awansie do fazy pucharowej decydują kolejno następujące rzeczy:
- lepszy bilans z ostatnim graczem w grupie od konkurentów
- większa liczba zwycięstw uzyskanych przed rozegraniem pełnych 10 tur
- losowanie
18. W razie konieczności wyłonienia ostatniego półfinalisty, jeśli rozgrywki grupowe prowadzone były w 3 grupach, decydują kolejno następujące rzeczy:
- większa liczba zgromadzonych punktów
- większa liczba zwycięstw uzyskanych przed rozegraniem pełnych 10 tur
- losowanie

19. W związku z potencjalną możliwością porównywania zwycięstw uzyskanych automatycznie (przed rozegraniem pełnych 10 tur) celem wyłonienia uczestnika fazy pucharowej, w relacji z rozegranej partii konieczne jest wskazanie czy zakończyła się ona automatycznie (przed rozegraniem pełnych 10 tur) czy też nie.
20. Jeśli potrzebna będzie faza pucharowa gra się w niej do uzyskania przez kogoś 2 pkt., co jest równoznaczne ze zwycięstwem , gra się na przemian USA i ZSRR (kto zaczyna decyduje losowanie wykonane przez Sędziego Ligi pierwszego dnia danej fazy pucharowej )
21. Spory rozstrzygają strony między sobą, w razie braku porozumienia rozstrzyga ostatecznie Sędzia Ligi
22. Notoryczne uchylanie się od partii (do 3 terminów) lub rezygnacja z udziału w Lidze, skutkuje odpowiednio walkowerem/walkowerami na rzecz przeciwników uchylającego się/rezygnującego. Ukarany walkowerem otrzymuje 0 pkt. natomiast jego oponent 1 pkt. O przyznaniu walkowerów decyduje Sędzia Ligi.
23. W razie niemożliwości skontaktowania się z dwoma graczami mającymi prowadzić rozgrywkę, przed wyznaczonym terminem końca rozgrywek (lub fazy rozgrywek) Sędzia Ligi może przyznać obustronny walkower (po 0 pkt.)
24. Żadne wyniki z partii Twilight Struggle granych pomiędzy uczestnikami Ligi przed 10.01.2011 (tj. jej pierwszym dniem) nie są wliczane do punktacji turniejowej.
25. Każdą partię Ligi można dowolną ilość razy zatrzymywać, zapisywać i ponownie grać od zapisanego miejsca, jedynie ograniczenie dotyczy czasu skończenia całej partii a wyznaczane jest przez koniec Ligi (lub fazy w Lidze)
Awatar użytkownika
Marcon
Podporucznik
Posty: 375
Rejestracja: czwartek, 13 sierpnia 2009, 20:15
Lokalizacja: Wieliczka
Been thanked: 2 times

Post autor: Marcon »

Jestem za zmianą zasad z Deluxe na standardowe +3 pkt dla USA. Było dużo zastrzeżeń co do balansu rozgrywek (lwia część zwycięstw przypadła ZSRR), wariant z dodatkowymi punktami jest używany w rozgrywkach ligowych na zachodzie, więc być może działa lepiej.
Zablokowany

Wróć do „Forumowa Liga Twilight Struggle”