Własne żetony do WB-95 i podobnych

Dostępne w sieci instrukcje gier i ich tłumaczenia, cyberboardy (gameboxy) i różnego rodzaju inne moduły do grania w planszówki przez sieć, home rulesy, erraty i uzupełnienia zasad gier, wykazy żetonów, użyteczne programy do tworzenia gier i wszystko inne co się graczowi przydać może.
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: Własne żetony do WB-95 i podobnych

Post autor: RAJ »

Chodzi mi po głowie pomysł żeby zrobić z tego program uniwersalny.
Żeby można było zdefiniować wielkość żetonu, oraz dowolną ilość paneli (choć nie musi być dowolna, np. 20 starczyłoby z wielokrotnym naddatkiem).
Każdy panel miałby punkt zaczepienia, wysokość, szerokość, przezroczystość tła, kolor tła, kolejność wyświetlania i mógłby być wypełniony obrazkiem lub napisem z ustawionym kolorem, czcionką, rozmiarem itp.
Innymi słowy panelem byłby każdy obiekt na żetonie, taki jak numer oddziału, ikona, obrazek czy punkty siły i ruchu.
W ten sposób tworzyłoby się szablony żetonów, wystarczy dołożyć serializację i heja.
Trzeba by oczywiście użyć bazy danych, spokojnie wystarczy podstawowe ORM pythona.
W efekcie powstałby uniwersalny program do robienia dowolnych żetonów do dowolnej gry.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
waclaw
Carabinier
Posty: 25
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Własne żetony do WB-95 i podobnych

Post autor: waclaw »

@RAJ:
Uniwersalny to trzeba by napisać od nowa :). Z grubsza to nie trzeba definiować, bo w SVG możesz sobie wszystko ustawić w locie (to taki html do grafiki). Jedynie ikonkę trzeba by mieć z gotowca. Definicja rozkładu, elementów na żetonie może być w pliku tekstowym/csv/czymś tam.

dixie75 pisze:Kolorki kolorkami, dziewczyny niech się tym podniecają :lol:
Dobra dobra, kolorki to pierwsze na co zwracasz uwagę :P
dixie75 pisze: Widzę, że poradziłeś sobie z wyśrodkowaniem oznaczenia dywizji w tym narożnym kwadraciku. Szacuneczek 8-)
To wygląda coraz lepiej.
Dzięki :). Trzeba było trochę podłubać...
dixie75 pisze: W moim odczuciu (zaznaczam to wyraźnie!) ikony piechurów niemal "wyłażące" z żetonu i zakrywające fragmenty innych komponentów (pola współczynników czy numery dywizji) są takie trochę mało profesjonalne.
Czy to celowy efekt, czy tak po prostu się na początku wkleiło i fajnie wygląda (no przecież komuś innemu może się podobać), albo mniejszy obrazek piechura jest niewyraźny?
Przyglądając się temu stwierdziłem, że można by wstawić lustrzane odbicie i zmieściłby się chłopina między prostokącikami na żetonie. Do tego miałby kierunek biegu zgodny z kierunkiem jazdy czołgów :lol:
Jak się na to zapatrujesz i jaka była Twoja idee fix przy komponowaniu żetonu piechoty?
To celowy zabieg i skoro o tym piszesz znaczy, że się udał :D Dopierając postacie na ikonki szukałem takich, które są w ruchu, zakrywanie fragmentów komponentów daje wrażenie perspektywy. Co do kierunku, no wiesz, on ucieka, a czołgi jadą na ratunek :lol:. A poważnie to zgadzam się, że kierunek biegu powinien być zgodny z czołgami. Akurat piechota i kawaleria pochodzą z moich wcześniejszych zabaw z SVG i tam o tym nie myślałem więc są tak jak były.
Zastanawiam się też, nad ustawianiem ikon tak, aby przeciwne strony konfliktu były do siebie przodem (twarzami/lufami :)), ale to już zależy od układu na mapie.

dixie75 pisze: Druga sprawa, to już typowa rozmowa o gustach :?
Rozumiem, że ilustracje sprzętu masz z różnych źródeł. Czy ujednolicasz jakoś ich ogólnie pojętą kolorystykę, żeby np. miały z bliżoną temperaturę barw albo nasycenie, kontrast itp.. Bo teraz trochę widać, że niektóre czołgi są z "innej wsi" ;) Wypatrzyłem też, że koniki także w różnych stajniach czym innym były wysmarowane :lol:
Różnice historyczne w malowaniu sprzętu, to sprawa oczywista, Chodzi mi o coś trochę innego. Nie wiem jak to się precyzyjnie określa, niestety nie jestem grafikiem :(
Teraz to już naprawdę subtelności zostały do dopracowania, ale one chyba decydują o "smaku", że to waśnie te, a nie inne żetony są "mniamniaśne" :ugeek:
Tak ikony biorę z grafik znalezionych w sieci, w różnych skalach, rozdzielczościach, jakości, kolorystyce, nasyceniu... Wektoryzacja załatwia problem z jakością i rozmiarami. Jeżeli chodzi o kolory to po wektoryzacji robię kopię ikony i podmieniam jej kolory ścieżek na takie jakie ma żetonu wzorcowy (ścieżka 1 do ścieżki 1, itp). Akurat dla Niemców wzorcowa jest de-panther-g.svg. I tak, dla przykładu:
- de-art-wespe.svg (oryginał) de-art-wespe-2.svg (kolory z pantery)
- de-jagdtiger.svg (oryginał) de-jagdtiger-2.svg (kolory z pantery)
- de-pzIV.svg (oryginał) de-pzIV-2.svg (kolory z pantery)

Problem z tym jest taki iż, każdy żeton ma inne procentowe pokrycie daną ścieżką i potem jedne wychodzą jaśniejsze a inne ciemniejsze. Właśnie dobrym przykładem jest porównanie de-panther-g.svg z de-pzIV-2.svg. Wyglądają dość różnie, ale zestaw kolorów jest ten sam. Tą podmianę kolorów robiłem tylko na pojazdach, na innych ikonach jeszcze do tego nie podchodziłem. Na pewno muszę zmienić ikonę niemieckiej ciężarówki, bo jest okropna. Jeżeli chodzi o kawalerie..., no co, każdy jedzie na swoim koniu :) I na koniec, jako ciekawostka, ikonki mają tylko 7 kolorów. Myślę, że tych kolorów z brakiem spójności kolorystycznej nie da się za łatwo rozwiązać. Ręczne korygowanie i dopieranie kolorów to jak dla mnie za dużo pracy, ewentualnie jak mi z nieba spadnie wymagany zestaw ikon/grafik w jednej tonacji i stylistyce....

No i jeszcze jedna jest bolączka - skala ikon względem siebie. I znów skalowanie to trochę roboty, bo trzeba by ręcznie przeliczyć proporcje i pytanie czy finalnie ikony na żetonach nie były by za małe.

:ugeek: GEEK mode ON :ugeek:
Mając totalną fazę można szukać po sieci informacji jakie maskowania i kolorystykę miała dana jednostka w danym okresie czasu/bitwie i robić dedykowane żetony. Kto bogatemu zabroni :lol:
:ugeek: GEEK mode OFF :ugeek:
dixie75
Sous-lieutenant
Posty: 462
Rejestracja: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 08:06
Been thanked: 1 time

Re: Własne żetony do WB-95 i podobnych

Post autor: dixie75 »

Mając gotowy silnik można się bawić ikonami. Ja tam zwracam na takie rzeczy uwagę choćby z racji przechylenia modelarskiego (dokumentacja, rzecz święta :ugeek: ).
Na ten przykład rozbawiło mnie niedawno, gdy zobaczyłem jak ktoś poprawiał autorów RAF'u 1940 i zrobił naprawdę prześliczne żetony. Tylko dlaczego wszystkie 109-tki to Friedrichy, skoro to był jeszcze (schyłkowy) czas królowania Emili, to nie wiem :lol: Kamuflaż, to już kabaret pełną gębą: każdy JG ma taki sam.
A przecież BoB dorobił się olbrzymiej literatury i zostało to opisane dzień po dniu kto, kogo, gdzie, kiedy, na czym i jak to było pomalowane itd.
Gdy już się robi dla siebie, to można pojechać po bandzie i walnąć numery seryjne, a co, jak wypas, to wypas 8-)
Awatar użytkownika
waclaw
Carabinier
Posty: 25
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Własne żetony do WB-95 i podobnych

Post autor: waclaw »

UPDATE:
Trochę nowych ikon, do obejrzenia w indexach w pierwszym poście. Wrzuciłem też moje żetony do Budapesztu (uwagi i link poniżej) z paroma zupełnie nie testowanymi zmianami :)

Arkusze do Budapeszt 1945:
Zestaw żetonów do Budapesztu 1945 trochę zmodyfikowany przeze mnie. Zmiany to:
- likwidacja żetonu artylerii w niemieckich dywizjach pancernych (siła wliczona do ogólnej siły dywizji)
- zamiana jednego pułku panc. na dwa bataliony panc. w niemieckich dywizjach pancernych (sumaryczna siła dywizji bez zmian)
- likwidacja żetonów artylerii radzieckich korpusów piechoty (siła wliczona do ogólnej siły armii)
- mnogość gwiazdek - rzecz bardzo dyskusyjna :)


Pod linkiem poniżej można obejrzeć wydrukowane żetony
http://budapeszt1945.szafa.eu.org/druk-1/

Moje uwagi to tak:
1) na zdjęciach wyglądają lepiej niż rzeczywiście - lepiej widać kolory, chyba kwestia fotek z lapą
2) Czarny kolor dla współcznników nie jest za bardzo czytelny (zwłaszczan na ciemnych żetonach)
3) Czarne tło się nie sprawdza przy druku w domowych warunkach
4) Ikonki mogły by być jednak mniejsze....
Grzeinjk
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 24 sierpnia 2017, 00:13

Re: Własne żetony do WB-95 i podobnych

Post autor: Grzeinjk »

Przepraszam, za odkopywanie tematu ale czy ktokolwiek znajduje się w posiadaniu tegoż generatora żetonów? Pytam bo linki niestety już wygasły a rzecz jak najbardziej przydatna : /
Awatar użytkownika
waclaw
Carabinier
Posty: 25
Rejestracja: czwartek, 6 listopada 2014, 15:52
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Własne żetony do WB-95 i podobnych

Post autor: waclaw »

Grzeinjk pisze: Pytam bo linki niestety już wygasły /
Tu możesz pobrać same pliki exe: https://github.com/gites/board-chips/bl ... p?raw=true

A tu całość (z plikami SVG): https://github.com/gites/board-chips/archive/master.zip (~180MB)
Grzeinjk
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 24 sierpnia 2017, 00:13

Re: Własne żetony do WB-95 i podobnych

Post autor: Grzeinjk »

Dziękuje bardzo serdecznie, wspaniała robota :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Akcesoria do gier planszowych”