@RAJ:
Uniwersalny to trzeba by napisać od nowa
. Z grubsza to nie trzeba definiować, bo w SVG możesz sobie wszystko ustawić w locie (to taki html do grafiki). Jedynie ikonkę trzeba by mieć z gotowca. Definicja rozkładu, elementów na żetonie może być w pliku tekstowym/csv/czymś tam.
dixie75 pisze:Kolorki kolorkami, dziewczyny niech się tym podniecają
Dobra dobra, kolorki to pierwsze na co zwracasz uwagę
dixie75 pisze:
Widzę, że poradziłeś sobie z wyśrodkowaniem oznaczenia dywizji w tym narożnym kwadraciku. Szacuneczek
To wygląda coraz lepiej.
Dzięki
. Trzeba było trochę podłubać...
dixie75 pisze:
W moim odczuciu (zaznaczam to wyraźnie!) ikony piechurów niemal "wyłażące" z żetonu i zakrywające fragmenty innych komponentów (pola współczynników czy numery dywizji) są takie trochę mało profesjonalne.
Czy to celowy efekt, czy tak po prostu się na początku wkleiło i fajnie wygląda (no przecież komuś innemu może się podobać), albo mniejszy obrazek piechura jest niewyraźny?
Przyglądając się temu stwierdziłem, że można by wstawić lustrzane odbicie i zmieściłby się chłopina między prostokącikami na żetonie. Do tego miałby kierunek biegu zgodny z kierunkiem jazdy czołgów
Jak się na to zapatrujesz i jaka była Twoja idee fix przy komponowaniu żetonu piechoty?
To celowy zabieg i skoro o tym piszesz znaczy, że się udał
Dopierając postacie na ikonki szukałem takich, które są w ruchu, zakrywanie fragmentów komponentów daje wrażenie perspektywy. Co do kierunku, no wiesz, on ucieka, a czołgi jadą na ratunek
. A poważnie to zgadzam się, że kierunek biegu powinien być zgodny z czołgami. Akurat piechota i kawaleria pochodzą z moich wcześniejszych zabaw z SVG i tam o tym nie myślałem więc są tak jak były.
Zastanawiam się też, nad ustawianiem ikon tak, aby przeciwne strony konfliktu były do siebie przodem (twarzami/lufami
), ale to już zależy od układu na mapie.
dixie75 pisze:
Druga sprawa, to już typowa rozmowa o gustach
Rozumiem, że ilustracje sprzętu masz z różnych źródeł. Czy ujednolicasz jakoś ich ogólnie pojętą kolorystykę, żeby np. miały z bliżoną temperaturę barw albo nasycenie, kontrast itp.. Bo teraz trochę widać, że niektóre czołgi są z "innej wsi"
Wypatrzyłem też, że koniki także w różnych stajniach czym innym były wysmarowane
Różnice historyczne w malowaniu sprzętu, to sprawa oczywista, Chodzi mi o coś trochę innego. Nie wiem jak to się precyzyjnie określa, niestety nie jestem grafikiem
Teraz to już naprawdę subtelności zostały do dopracowania, ale one chyba decydują o "smaku", że to waśnie te, a nie inne żetony są "mniamniaśne"
Tak ikony biorę z grafik znalezionych w sieci, w różnych skalach, rozdzielczościach, jakości, kolorystyce, nasyceniu... Wektoryzacja załatwia problem z jakością i rozmiarami. Jeżeli chodzi o kolory to po wektoryzacji robię kopię ikony i podmieniam jej kolory ścieżek na takie jakie ma żetonu wzorcowy (ścieżka 1 do ścieżki 1, itp). Akurat dla Niemców wzorcowa jest de-panther-g.svg. I tak, dla przykładu:
- de-art-wespe.svg (oryginał) de-art-wespe-2.svg (kolory z pantery)
- de-jagdtiger.svg (oryginał) de-jagdtiger-2.svg (kolory z pantery)
- de-pzIV.svg (oryginał) de-pzIV-2.svg (kolory z pantery)
Problem z tym jest taki iż, każdy żeton ma inne procentowe pokrycie daną ścieżką i potem jedne wychodzą jaśniejsze a inne ciemniejsze. Właśnie dobrym przykładem jest porównanie de-panther-g.svg z de-pzIV-2.svg. Wyglądają dość różnie, ale zestaw kolorów jest ten sam. Tą podmianę kolorów robiłem tylko na pojazdach, na innych ikonach jeszcze do tego nie podchodziłem. Na pewno muszę zmienić ikonę niemieckiej ciężarówki, bo jest okropna. Jeżeli chodzi o kawalerie..., no co, każdy jedzie na swoim koniu
I na koniec, jako ciekawostka, ikonki mają tylko 7 kolorów. Myślę, że tych kolorów z brakiem spójności kolorystycznej nie da się za łatwo rozwiązać. Ręczne korygowanie i dopieranie kolorów to jak dla mnie za dużo pracy, ewentualnie jak mi z nieba spadnie wymagany zestaw ikon/grafik w jednej tonacji i stylistyce....
No i jeszcze jedna jest bolączka - skala ikon względem siebie. I znów skalowanie to trochę roboty, bo trzeba by ręcznie przeliczyć proporcje i pytanie czy finalnie ikony na żetonach nie były by za małe.
GEEK mode ON
Mając totalną fazę można szukać po sieci informacji jakie maskowania i kolorystykę miała dana jednostka w danym okresie czasu/bitwie i robić dedykowane żetony. Kto bogatemu zabroni
GEEK mode OFF