Hacksaw Ridge - Przełęcz Ocalonych

Filmy, seriale, programy telewizyjne i wszelkie inne tematy związane z kinem i telewizją.
RAJ
Général de Division

Re: Hacksaw Ridge - Przełęcz Ocalonych

Post autor: RAJ »

A, to uważasz, że kilkudziesięciu ludzi nie pamiętało kto im uratował życie? I porównujesz to do obiadu? Nie wiem jak to skomentować żeby nie było obraźliwie...
Ostatnio zmieniony piątek, 19 sierpnia 2022, 10:11 przez RAJ, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Darth Stalin
Censor

Post autor: Darth Stalin »

prezestomek pisze: piątek, 19 sierpnia 2022, 08:10 Przeczytaliście. No i pamiętaj, że papier przyjmie wszystko. A na potrzeby propagandy to już na pewno. Ludzie nie pamiętają co jedli 2 tygodnie temu na obiad a świadkowie, którzy byli ranni, pod ostrzałem na pewno wszystko zapamiętali dokładnie.
Zakładam, że doskonale pamiętasz swój zestaw obiadowy sprzed 14 dni ;)
Czekaj, a może zaraz powiesz, że filmy są jak książki Olgi T. Jak myślisz ile % widzów podchodzi do oceny filmu na zasadzie podobał/nie podobał mi się vs. przeszukam internet, żeby zobaczyć czy aby prawdę ukazali i mnie nie okłamali. Imo mało szuka. Chyba.
Smutne, że straciłem życiową szansę siedzieć cicho. Co zrobić.
Ale czy masz jakiekolwiek podstawy do tego, żeby podważyć te zeznania?

Nb. tutaj masz dla odmiany Marine, który dostał MoH:
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Basilone
i uzasadnienie:
The President of the United States in the name of The Congress takes pride in presenting the MEDAL OF HONOR to

SERGEANT
JOHN BASILONE
UNITED STATES MARINE CORPS
for service as set forth in the following CITATION:

Medal of Honour
For extraordinary heroism and conspicuous gallantry in action against enemy Japanese forces, above and beyond the call of duty, while serving with the 1st Battalion, 7th Marines, 1st Marine Division in the Lunga Area, Guadalcanal, Solomon Islands, on 24 and 25 October 1942. While the enemy was hammering at the Marines' defensive positions, Sgt. BASILONE, in charge of 2 sections of heavy machine guns, fought valiantly to check the savage and determined assault. In a fierce frontal attack with the Japanese blasting his guns with grenades and mortar fire, one of Sgt. BASILONE'S sections, with its gun crews, was put out of action, leaving only 2 men able to carry on. Moving an extra gun into position, he placed it in action, then, under continual fire, repaired another and personally manned it, gallantly holding his line until replacements arrived. A little later, with ammunition critically low and the supply lines cut off, Sgt. BASILONE, at great risk of his life and in the face of continued enemy attack, battled his way through hostile lines with urgently needed shells for his gunners, thereby contributing in large measure to the virtual annihilation of a Japanese regiment. His great personal valor and courageous initiative were in keeping with the highest traditions of the U.S. Naval Service.

FRANKLIN D. ROOSEVELT
I co, też uważasz, że to była propaganda? Że nikt tego nie weryfikował?
prezestomek
Adjudant-Major

Post autor: prezestomek »

RAJ pisze: piątek, 19 sierpnia 2022, 08:50 A, to uważasz, że kilkudziesięciu ludzi nie pamiętało kto im uratował życie? I porównujesz to do obiadu? Nie wiem jak to skomentować żeby nie było obraźliwie...
No napisz :) w końcu wspomniałeś o 3 cechach swoich na końcu wypowiedzi wcześniejszej :D
Ostatnio zmieniony piątek, 19 sierpnia 2022, 10:33 przez prezestomek, łącznie zmieniany 1 raz.
prezestomek
Adjudant-Major

Post autor: prezestomek »

Darth Stalin pisze: piątek, 19 sierpnia 2022, 09:59
prezestomek pisze: piątek, 19 sierpnia 2022, 08:10 Przeczytaliście. No i pamiętaj, że papier przyjmie wszystko. A na potrzeby propagandy to już na pewno. Ludzie nie pamiętają co jedli 2 tygodnie temu na obiad a świadkowie, którzy byli ranni, pod ostrzałem na pewno wszystko zapamiętali dokładnie.
Zakładam, że doskonale pamiętasz swój zestaw obiadowy sprzed 14 dni ;)
Czekaj, a może zaraz powiesz, że filmy są jak książki Olgi T. Jak myślisz ile % widzów podchodzi do oceny filmu na zasadzie podobał/nie podobał mi się vs. przeszukam internet, żeby zobaczyć czy aby prawdę ukazali i mnie nie okłamali. Imo mało szuka. Chyba.
Smutne, że straciłem życiową szansę siedzieć cicho. Co zrobić.
Ale czy masz jakiekolwiek podstawy do tego, żeby podważyć te zeznania?

Nb. tutaj masz dla odmiany Marine, który dostał MoH:
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Basilone
i uzasadnienie:
The President of the United States in the name of The Congress takes pride in presenting the MEDAL OF HONOR to

SERGEANT
JOHN BASILONE
UNITED STATES MARINE CORPS
for service as set forth in the following CITATION:

Medal of Honour
For extraordinary heroism and conspicuous gallantry in action against enemy Japanese forces, above and beyond the call of duty, while serving with the 1st Battalion, 7th Marines, 1st Marine Division in the Lunga Area, Guadalcanal, Solomon Islands, on 24 and 25 October 1942. While the enemy was hammering at the Marines' defensive positions, Sgt. BASILONE, in charge of 2 sections of heavy machine guns, fought valiantly to check the savage and determined assault. In a fierce frontal attack with the Japanese blasting his guns with grenades and mortar fire, one of Sgt. BASILONE'S sections, with its gun crews, was put out of action, leaving only 2 men able to carry on. Moving an extra gun into position, he placed it in action, then, under continual fire, repaired another and personally manned it, gallantly holding his line until replacements arrived. A little later, with ammunition critically low and the supply lines cut off, Sgt. BASILONE, at great risk of his life and in the face of continued enemy attack, battled his way through hostile lines with urgently needed shells for his gunners, thereby contributing in large measure to the virtual annihilation of a Japanese regiment. His great personal valor and courageous initiative were in keeping with the highest traditions of the U.S. Naval Service.

FRANKLIN D. ROOSEVELT
I co, też uważasz, że to była propaganda? Że nikt tego nie weryfikował?
Jeśli tak weryfikowali jak obecność broni masowego rażenia w Iraku to można mieć wątpliwość.
Rozumiem, że masz dane, że 100% decyzji o nadaniu nagród było zgodnie ze sztuką podejmowanych, prawdą i tylko prawdą bez koloryzowania. No fajnie.
Panowie bardzo mnie przekonaliście, super film, historia super. Dziękuję. "Pan porucznik to jednak fachowiec jest"
ODPOWIEDZ

Wróć do „Film”