<OWWII> [NATO] Tura 1 - REAKCJE

Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Tomek robisz tą mapkę czy nie, bo czekamy wszyscy na ciebie. Napisz co i jak bo jak nie masz czasu zrobić to sie każdy określi bez niej co robią jego oddziały i jedziemy z rundą 2.
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
tnnn
Programista poduszek
Posty: 73
Rejestracja: środa, 22 kwietnia 2009, 22:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: tnnn »

Thomas pisze:Tomek robisz tą mapkę czy nie, bo czekamy wszyscy na ciebie. Napisz co i jak bo jak nie masz czasu zrobić to sie każdy określi bez niej co robią jego oddziały i jedziemy z rundą 2.
Chcialem zrobic nieco ulepszona mapke (z dodanymi LoS), ale jak na razie dalej nie wiem czy Rangerzy / Bradley cos widza. Bez informacji o tych LoS, ciezko mi wydawac rozkazy.

Mapke wkleje zaniedlugo - w wersji normalnej.

PS - Tomek, a moze Ty mi powiesz bo tego nie lapie - czemu Bradley nie ostrzelal BMPa jak ten jechal zaatakowac Alphe?
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

PS - Tomek, a moze Ty mi powiesz bo tego nie lapie - czemu Bradley nie ostrzelal BMPa jak ten jechal zaatakowac Alphe?
W sumie to nie wiem i sam czekam na wyjaśnienie tego zjawiska. Skoro przejeżdżał mu przed nosem to powinna być możliwa nasza reakcja. Nie wiem czemu qb tego nie pokazał. Chyba, że to jeszcze inny BMP o którym nie wiedzieliśmy, ale wątpię...
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
tnnn
Programista poduszek
Posty: 73
Rejestracja: środa, 22 kwietnia 2009, 22:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: tnnn »

Obrazek

1) T-80BW (posiada pancerz reaktywny)
2) BTR-80
3) BTR-80
4) T-80BW (posiada pancerz reaktywny)
5) BMP-1 (posiada PPK)
6) BMP-1 (posiada PPK)
7) BMP-1 (posiada PPK)

a) Milicja Osetyńska (3 trafionych)
b) Specnaz lub Zmotoryzowani spadochroniarze
c) Specnaz (trafiony dowodca i strzelec) (nie dam glowy ze tam dalej sa)
d) Zmotoryzowani spadochroniarze
e) Milicja Osetyńska (nie wiem czy wogle istnieja :D)
f) Milicja Osetyńska

Thomas pisze:W sumie to nie wiem i sam czekam na wyjaśnienie tego zjawiska. Skoro przejeżdżał mu przed nosem to powinna być możliwa nasza reakcja. Nie wiem czemu qb tego nie pokazał. Chyba, że to jeszcze inny BMP o którym nie wiedzieliśmy, ale wątpię...
Zacytuje opowiedz qb na pytanie czy to ten sam BMP:
1) Tak to ten sam - niestety w myśl zasad w tamtej sytuacji nie można go było ostrzelać z MILAN'a
I dlatego czekam na klaryfikacje :)
Ostatnio zmieniony piątek, 5 listopada 2010, 10:10 przez tnnn, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

Panowie! Parę zdań sprostowania:

1) W kwestii Bradley'a - nie było deklaracji z Waszej strony w turze 1. Chodzi mi o wyszczególnienie rodzaju reagowania wg FAQ Wookusha, więc w tej turze musiałem improwizować (według tego co pamiętałem z rozmów z Tomkiem na gg) oraz z waszego planowania i wyszło łańcuchowo według tego co rozkazał Thomas (a więc reagował na ruchy FSB i nawiązał mniej lub bardziej skuteczną walkę - według mnie skuteczną).

Nawet jeśli dalibyście te deklaracje Bradleowi to w myśl zasad - łańcuch testów reakcji (TQ TEST) oraz sam ostrzał rozpoczyna się od jednostek, które są najbliżej celu. Więc zaczęło się od SAS-u ALPHA. Koniec dywagacji w tej kwestii.

2) Na mapce macie przekłamanie - BMP (czerwony klocek nr7) stoi tuż przy krańcu pola (za drzewem - teraz jest pod nim, ma przed kadłubem ten płot drewniany)

3) Jeśli chodzi o kwestie zabity/ranny to musze Wam przypomnieć - w turze 2. na samym początku robię testy na Casualties na K6 i dopiero wtedy się dowiecie kto zginął a kto jest w jakim stanie poraniony, tudzież uszedł bez szwanku - więc póki co nie dzielcie skóry na niedźwiedziu :)

4) Zdjęcia FPP postaram się wrzucić jutro. Kiedy to nastąpi - oczekuję, że do Niedzieli dacie mi rozkazy dla nieaktywowanych do tej pory jednostek (powtórzę to raz jeszcze: w tej fazie wróg Was nie ostrzela - chyba że Wy go ostrzelacie z deklaracji to wtedy może odpowiadać ogniem) i zakończymy Turę nr 1, a zaczniemy Turę nr 2.
"Duty, Honor, Country"
tnnn
Programista poduszek
Posty: 73
Rejestracja: środa, 22 kwietnia 2009, 22:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: tnnn »

q.b. pisze:Nawet jeśli dalibyście te deklaracje Bradleowi to w myśl zasad - łańcuch testów reakcji (TQ TEST) oraz sam ostrzał rozpoczyna się od jednostek, które są najbliżej celu. Więc zaczęło się od SAS-u ALPHA. Koniec dywagacji w tej kwestii.
Ale juz abstrahujac od aktualnej sytuacji (chodzi mi o sama zasade) - to jak to jest - bradley nie bedzie mogl ostrzlelac w inicjatywie wrogiej jednostki jesli blizej jest inna sojusznicza jednostka ktora ma LoS? Czy cos zle zrozumialem?
2) Na mapce macie przekłamanie - BMP (czerwony klocek nr7) stoi tuż przy krańcu pola (za drzewem - teraz jest pod nim, ma przed kadłubem ten płot drewniany)
Tzn. strzelil i sie schowal?
3) Jeśli chodzi o kwestie zabity/ranny to musze Wam przypomnieć - w turze 2. na samym początku robię testy na Casualties na K6 i dopiero wtedy się dowiecie kto zginął a kto jest w jakim stanie poraniony, tudzież uszedł bez szwanku - więc póki co nie dzielcie skóry na niedźwiedziu
Ci trafieni przez IED tez? :D
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

1) Wszelkie wymiany ognia zaczyna się (według zasad, gdy kilka jednostek sojuszniczych na raz przerywa wrogą akcję) od tej jednostki, która jest najbliżej i zdała test reakcji. Odsyłam do zasad - rozdział CHAINS OF REACTION

2) Nie strzelił i się schował - tylko dojechał na maksymalny dystans, który mógł pokonać i strzelił.

3) Tak - nawet ci trafieni z IED'a są tylko w rozumieniu gry CASUALTIES. Bada się ich na K6 tak jak trafienia z broni ręcznej. Odsyłam do zasad rozdział FIRST AID.
"Duty, Honor, Country"
tnnn
Programista poduszek
Posty: 73
Rejestracja: środa, 22 kwietnia 2009, 22:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: tnnn »

q.b. pisze:1) Wszelkie wymiany ognia zaczyna się (według zasad, gdy kilka jednostek sojuszniczych na raz przerywa wrogą akcję) od tej jednostki, która jest najbliżej i zdała test reakcji. Odsyłam do zasad - rozdział CHAINS OF REACTION
Tzn. chodzi Ci o rozdzial Aggresive & Defensive actions (strona 18 i kolejne)?
Oczywiscie masz calkowita racje jesli chodzi o kolejnosc rozliczania poszczegolnych akcji defensywnych (czyli np. wymian ognia). Ale z tego co rozumiem z zasad to test reakcji przeprowadza sie tylko aby ocenic ktora z jednostek (atakujacy czy obronca) pierwsza wykonuje atak w danej wymiania ognia (lub czy jednostka broniaca zdazy sie przemiescic zanim jednostka atakujaca ma szanse zareagowac) a nie aby sprawdzic czy moze wykonac jakakolwiek akcje defensywna - zle rozumiem ten podpunkt? Tak samo nie bardzo rozumiem co ma do rzeczy fakt obecnosci blizszej jednostki sojuszniczej do przeciwnika - czy nie jest tak, ze ma to wplyw tylko na kolejnosc rozliczania akcji, zas swoje akcje defensywne moga wykonac wszystkie oddzialy broniace sie (i majace LoS do przeciwnika)?
2) Nie strzelił i się schował - tylko dojechał na maksymalny dystans, który mógł pokonać i strzelił.
Analityk byl juz zmeczony i strzelil babola - zle na katy popatrzyl i stad to pytanie (wydawalo mi sie na zdjeciu, ze BMP stoi inaczej i nijak nie pasowalo mi to do opisanej przez Ciebie pozycji - to moj oczywisty blad). Dzieki ponownej analizie zdjecia wywiad wykryl jeszcze wiekszego babola - przeciez tam przy tym BMPie jakis rosyjski wojak stoi :]
Mapka zaktualizowana, odkryte bledy poprawione :)
3) Tak - nawet ci trafieni z IED'a są tylko w rozumieniu gry CASUALTIES. Bada się ich na K6 tak jak trafienia z broni ręcznej. Odsyłam do zasad rozdział FIRST AID.
Zasugerowalem sie zbytnio tym "odparowaniem" - nie wzialem pod uwage ze moga resublimowac... ;)
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Qb piszesz ze nie było deklaracji z naszej strony w turze 1, ale jak już mamy być dokładni to nie podalismy ZADNEJ deklaracji dla żadnego oddziału wiec teoretycznie nie powinnismy w ogóle reagować. Wg mnie powinieneś nam dać znać ze bmp przejezdza w LoSie Bradleya i ze możemy wykonać ostrzał tak jak to było w przypadku Alphy która odpalila Milana do BTRa.
Nie mam teraz książki przed oczami ale chyba oczywistym jest ze tak powinno być. Wg mnie powinnismy mieć możliwość zareagowania na ruch BMPa.
Ale nic to. Było minęło - Alpha dostała po dupie. Miejmy nadzieje, ze medycy coś zdzialaja i Alpha będzie jeszcze w stanie walczyć.

Wiecej pogadamy jak wrócę z roboty.
Pozdro.
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

EDIT

jednak mam zasady przy sobie :)
Str. 20 - Resolving chains of defensive actions - pierwszy podpunkt z kropką - należy pamiętać ze Defensywne Akcje deklarowane są w momencie aktywowania jednostek agresora. Od tego momentu gracz defensywny musi zgłosić wszystkie defensywne akcje w zasięgu LoS.

Jedynym wyjątkiem jest sytuacja kiedy jednostka agresora wkracza w LoS oddziału broniacego się który wcześniej nie miał linii widzenia w momencie aktywacji.

Wg mnie dokładnie to co zrobił BMP z Bradleyem. Wjechał mu w Los wiec powinnismy mieć możliwość zareagowania. Jest dalej napisane ze akcje defensywne rozpatrywane są od najbliższej ale to już nie ma znaczenia skoro do BMPa nikt nie miał linii widzenia.

Qb nie denerwuj się ale zarzut ze nie zadeklarowalismy akcji defensywnych jest w tym wypadku nie na miejscu. Tak jak pisałem. Nie ma co się uzalac nad rozlanym mlekiem. Zrzucmy to na barki wojennej zawieruchy i grajmy dalej. To pierwsza gra dopiero ;) mam nadzieje ze dobrze zrozumiałem zasady w ogóle i ze się nie wymadrzam;)

do pózniej
pozdro
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

To powiem to prościej - Bradley nie miał zadeklarowanego rodzaju reagowania (dynamicznego, pasywnego, agresywnego) więc się bezczynnie przyglądał. Po to wyszczególniliśmy z Wookushem te rodzaje reagowania by upłynnić grę - nie chciałem tutaj krok po kroku robić łańcucha reagowania na forum bo gralibyśmy do przyszłej jesieni w tym tempie, więc to miało nam ułatwić prowadzenie gry w zmieniających się dynamicznie sytuacjach... I od drugiej tury będę tego przestrzegał (brak określenia dla każdej jednostki tego reagowania = brak jakichkolwiek reakcji w razie pojawienia się wroga) Koniec kropka! :faja:

ps. Zdjęcia będą jednak jutro, bo właśnie lecę po styrodur na projekt Monte Cassino do Grenadiera 2011.
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

q.b. pisze:To powiem to prościej - Bradley nie miał zadeklarowanego rodzaju reagowania (dynamicznego, pasywnego, agresywnego) więc się bezczynnie przyglądał.
Żaden nasz oddział nie miał zadeklarowanego rodzaju reagowania cwaniaczku, więc nie wiem czemu Bradley nie posłał TOW'a do BMPa :)

czekamy na fotki

Pozdro
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
q.b.
Major
Posty: 1211
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:07
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: q.b. »

A powinien mieć każdy... - po to Wookush pisał ten FAQ żeby ktoś go przeczytał i żeby go stosować - nieważne. Tura ma się ku końcowi i odkrętki w akcji nie będzie. Zamykam dyskusje!
"Duty, Honor, Country"
Awatar użytkownika
Thomas
First Lieutenant
Posty: 626
Rejestracja: czwartek, 1 czerwca 2006, 12:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Thomas »

Spoko loko dyskusji koniec ale to było trochę nie fair ze wszystkie oddziały mogły wykonać akcje a bradley nie:P
.:: !! POSZUKIWANI WARGAMERZY Z ŁODZI I OKOLIC. ZGŁOSZENIA I INFO NA PW !! ::.
Awatar użytkownika
Wookush
Lieutenant
Posty: 508
Rejestracja: wtorek, 3 lipca 2007, 12:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wookush »

Zadeklarowaliście tylko ewentualne reakcje dla snajperów, SAS i samochodów pułapek. To były konkretne reakcje. W deklaracji padło także słowo, że chcecie ich podpuścić jak najbliżej. Nie było mowy o jakichkolwiek reakcjach ze strony innych jednostek, więc nie reagowaliśmy nimi. A starczyło napisać "pozostałe jednostki reagują agresywnie" i Rosja już miałaby więcej sprzętu do złomowania. Dlatego Bradley nie strzelił, bo nie przypisano mu jakiegokolwiek rozkazu.
Gram w: "Kompfgruppe Normandy"
Gram w: "Ambush Alley: Force On Force"
I JESTEM Z TEGO DUMNY !!! :D
Zablokowany

Wróć do „Archiwum rozgrywek”