[XXV] [5] BMP-2 [GOTOWE]

Konkurs z nagrodami dla malujących figurki.
Gingerhead18848
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: środa, 3 stycznia 2024, 07:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

[XXV] [5] BMP-2 [GOTOWE]

Post autor: Gingerhead18848 »

Cześć!

Długo się zbierałem ale za namową kolegi dołączam (i to nie będzie jedyne moje słowo ;) ).
Na warsztacie BMP-2 w skali 28mm (bazowo do gier Spectre Ops i Zona Alfa).

Wydruk 3D własny, model od BobMack3d.
Wybór padł bo długo już czekałem na model tego wozu którym będzie warto się zająć, więc... zaczynamy!


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Miały być jeszcze inne projekty w 28mm but well, doba ciągle ma tylko 24 godziny.
Wstępna obróbka, położy podkład z Black Surfacer 1000 od Mr. Hobby
(na zdjęciach kilka poprawionych niedoróbek i zdarte miejsca pokryte wcześniej. Kolejny krok- Aero!)
Ostatnio zmieniony sobota, 17 lutego 2024, 02:06 przez Gingerhead18848, łącznie zmieniany 1 raz.
Gingerhead18848
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: środa, 3 stycznia 2024, 07:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: [XXV] [5] BMP-2

Post autor: Gingerhead18848 »

BeWup Part 2 - Aero

Na wstęp poleciały poprawki podkładu- niektóre miejsca mniej niektóre bardziej. Zobaczę w praniu jaki efekt przyniesie.
Całość farb Mr.Hobby.
Na podstawę poszedł H512 z H309, następnie czysty H512 a na koniec H512 z H81.
Finalnie jestem całkiem zadowolony z pierwszego psikania, chociaż widok w białym świetle podpowiada jeszcze rozjaśnienie (mając w głowie plan na późniejsze etapy).

Obrazek

Obrazek

Zatem kolejny etap: Part 2.5 z poprawką aero lub Part 3, wstępy detailing :D
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43399
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Re: [XXV] [5] BMP-2

Post autor: Raleen »

Dobrze idzie :)

Powodzenia!
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
rilian
Lieutenant
Posty: 569
Rejestracja: środa, 4 grudnia 2019, 20:34
Has thanked: 77 times
Been thanked: 348 times

Re: [XXV] [5] BMP-2

Post autor: rilian »

Ekstra! Sam jestem po przeczytaniu podręcznika do Zony, daj znać, jak z grywalnością, jeśli już grałeś :)
Gingerhead18848
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: środa, 3 stycznia 2024, 07:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: [XXV] [5] BMP-2

Post autor: Gingerhead18848 »

rilian pisze: czwartek, 4 stycznia 2024, 09:15 Ekstra! Sam jestem po przeczytaniu podręcznika do Zony, daj znać, jak z grywalnością, jeśli już grałeś :)
Grałem - nawet mieliśmy swoje poprawki do systemu (mechanika, mutanty, środowisko), dedykowane tereny i zaczynaliśmy grać kampanię fabularną (2 graczy współpracowało nad wykonaniem questa).
Gingerhead18848
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: środa, 3 stycznia 2024, 07:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: [XXV] [5] BMP-2

Post autor: Gingerhead18848 »

Part 3 - Malowania ciąg dalszy i brudzenia początek.

Jako że na tym etapie farba z Aero odeszła na dalszy plan- czas na pędzel. Gąsienice poleciały mieszanką German Grey Vallejo i Black Scale 75 mniej więcej 3:1 a gumowe otoki na kołach czystym Black.
Więcej kombinowania miałem z tyłem - nie mogłem znaleźć pasujących zdjęć BMP-2 z dodatkowym dopancerzeniem/przestrzenią ładunkową na tyle (nawet skończyło się kilkoma pytaniami do osób znających się bardziej na ruskich jeździkach niż ja. Finalnie uznałem że skoro instrukcji albo popularnych rozwiązań nie ma, to model maluje ja, a patrzę na niego z perspektywy użytkowników.
Dolny element stał się stalową płytą a górny deską dosztukowaną naprędce nawet bez standardowej farby wojskowej (efekt podbije jeszcze potem olejami)

Kolejną częścią był wstępny chipping, gąbką i US Army Tank Crew od Vallejo - kolor bardziej wybijający się od bazowego.
Następnie dopełnienie pędzlem z ostrym szpicem i wszelkie przetarcia od elementów w trakcie jazdy.
Uzupełnienie chippingu mieszanką Black i Abbysal Blue, oba od Scale 75 - nie jest idealnie ale do poprawki w późniejszych etapach.

Na koniec dodatki na tylnej części poleciały z początku Military green a potem mieszanką z dodatkiem Goblin Green (oba od Vallejo) oraz British Tank Crew i Khaki.
Czy trzeba będzie podbijać je później? Zapewne tak ale jak bardzo to pokażą efekty po olejach na kadłubie.

Na wierzy z ciekawszych tematów kolorów nabrał PPK Konkurs, nieco bardziej żywy i musztardowy od pancerza ale pewnie w późniejszych etapach będzie się jeszcze bardziej wybijał.

Obrazek

Obrazek

To by było na tyle części 3 a następnie - dalszy ciąg brudzenia, tym razem do akcji wkraczają oleje i sztuczki.
PaPapiór
Appointé
Posty: 35
Rejestracja: piątek, 10 czerwca 2022, 13:37
Has thanked: 2 times
Been thanked: 22 times

Re: [XXV] [5] BMP-2

Post autor: PaPapiór »

rilian pisze: czwartek, 4 stycznia 2024, 09:15 Ekstra! Sam jestem po przeczytaniu podręcznika do Zony, daj znać, jak z grywalnością, jeśli już grałeś :)
Oj grało się w zonę grało :)
Tak jak Karol mówił zrobiliśmy kilka poprawek do samego systemu, cześć z nieoficjalnego dodatku do zona Alfa pod tytułem Kontraband dostępnego online inne na podstawie testowania i grania.

Gra lubi dużo makiet i luźne klimaciarskie podejście.
Niestety u nas gra się nie przyjęła, a szkoda. Zwłaszcza że dużo terenów do niej przygotowaliśmy...

A co do bewupa to jestem ciekaw ostatecznego efektu!
Ruski sprzęt się "ładnie starzeje" w sensie można się pobawić wetheringiem :)
Gingerhead18848
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: środa, 3 stycznia 2024, 07:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: [XXV] [5] BMP-2

Post autor: Gingerhead18848 »

Bewup port kolejny - czyli 4.

Całe washowanie i brudzonko zacząłem od pinwasha a potem poprawek w co gorszych miejscach Dark Wash od Miga. Niestety za różowo być nie może bo zdarzyła się awaria ze schnięciem washa i po kiedy po kilku dniach ciągle dało się go rozetrzeć - uznałem że trzeba mu trochę pomóc.
Po uporaniu się z problemem najpierw na całość poszedł delikatny pin wash z Panel Liner for Brown and Green a potem dodatki taki jak Engine Oil i engine grime na szpary przy pokrywach czy Fuel Stains na wlew paliwa (wszak jak to tak nalać z kanistrów bez rozlewania).
Efektu detali dopełnił Rainmark Effects.
Całość skupiając się tym razem na dolnej części poleciałem sporą ilością Panel Linera (brown and green i black), jako że pasuje mi pod kolor błotka i zabrudzeń których efekt chce uzyskać- nie do tego tego są ale efekt osiągnięty.

Na koniec poleciał lakier i przygotowanie pod kolejny etap, który miejmy nadzieje potrwa krócej - pigmenty i finisz!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PS. Do kolejnego etapu dojdą też pierdoły wożone przez wojaków na bewupie - nie może być tak że załoga na ćwiczenia zabiera tyle wolnego miejsca ;)
Gingerhead18848
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: środa, 3 stycznia 2024, 07:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: [XXV] [5] BMP-2

Post autor: Gingerhead18848 »

No i ostatnie już podsumowanie projektu BMP-2

Najpierw przed pigmentami wleciały wszelkiego rodzaju pierdoły i dodatki. Męczyłem się z wymyśleniem i znalezieniem ich od samego początku projektu (wszak jak to jak ruski wóz bez bambetli)
Patelka, wielki Gar, i wiadro coby załoga miała w czym się oporządzić i ugotować.
Skrzynka na narzędzia wyzwolona z mijanego warsztatu, termos na obiad którego przypadkiem zapomnieli oddać do polowej kuchni
Piła uzupełniająca możliwości maskowania wozu w razie napotkania lasu.
Do kompletu skrzynka bo gdzieś trzeba trzymać pod ręką magazynki i na górę radyjko, coby sobie Kino albo Molchat Doma posłuchać.
Wala się też kilka butelek, zgrzewka pękła albo szybko chowając się do wieży rzucili byle gdzie na pancerz.
Dodatkowy PKM też nie zawadzi, walał się gdzieś tak bezpańsko

Specjalnym elementem dla mnie są- łuski które nie spadły jeszcze z przedniej płyty po kilku wystrzałach z armaty. Znalezione modele były na tyle niedopasowane do skali że zrobiłem własne modele.

Wracając jednak do głównego tematu- pigmenty i finalne brudzonko
Starałem się znaleźć jak najbardziej odpowiadające mi zdjęcia wozu, najlepiej z relacji bojowej jednak albo nie dałem rady znaleźć, albo nie umiem szukać (obie opcje prawdopodobne)
Stanęło na ogólnym wyglądzie z 1 wojny w czeczenii - duża ilość błotnistej i brudnej wody.

Na wóz poleciały mieszanki pigmentów Russian Earth, Dark Earth, Concrete i Sand, potem dopiero poprawki z Wet Effect. Efekt wyszedł mi nieco mniej zadowalająco niż chciałem (a Wet Effect nie współpracuje z thinnerem przez co ,,woda" nie leje się tak jak powinna)

Finalnie jednak Wyszło to co wyszło- jestem całkiem zadowolony, patrząc na to ile pracy włożyłem w projekt.

Czy zamknięty?
Zależy od czasu w tym tygodniu, więc jeszcze może coś się dorobi
Jednak na chwile obecną mogę powiedzieć że 995 prac skończone
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Gingerhead18848
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: środa, 3 stycznia 2024, 07:34
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: [XXV] [5] BMP-2

Post autor: Gingerhead18848 »

No bo kto nie lubi ostatecznych posumowań

Czegoś mi brakowało i na wieżyczce wylądowała antena. Teraz mogę przede wszystkim sam sobie powiedzieć - główny projekt na tą edycje Strategii skończony ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PS. Tak, to włos z miotły ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Konkurs Modelarski Forum Strategie”