Uwagi do nowego regulaminu Ligi - na szybko
-
- Colonel
- Posty: 1710
- Rejestracja: wtorek, 15 grudnia 2009, 10:52
- Lokalizacja: Warszawka, Opatów Kielecki
Panowie dajcie już spokuj z tym malowaniem.
Po pierwsze nie mamy na konkurs malarski nagrody,
Po drugie według mnie nawet Robson w rozmowie ze mną przyznał że punkty za pomalowanie armi na turnieju to przesada.
Rozważam jedynie jakąś mniejszą premię (2-3pkt) za przyjście na turniej z zupełnie nową armią. Ale jeśli to wprowadzę to z dużymi ograniczeniami typu.
1. Nową armią jest armia która nigdy wczesniej nie była użyta w żadnych turniejach.
2. Premii nie dostaje gracz który pierwszy raz staruje w turnieju nawet jeśli spełnia warunek z pkt 1.
3. Premii nie dostaje się za pożyczoną armie, ani za armie której malowanie gracz skończył wcześniej niż 3 miesiące przed turniejem w której ubiega się o punkty za nią. (ten ostani przepis wyłaczy mój pokój z armiami z tej klasyfikacji )
Robson przekonał mnie również że przy Amerykańskim systemie trochę za dużo jest punktowane zwyciestwo przy zabiciu tylko Generała.
12 (wygrana)+1 za element zniwszczony (Generał) + 2 (premia za zniszczenie Generała) = 15 pkt
"Hszpański" system daje to samo co "Amerykański" przy normalnym zwyciestwie (12 pkt przy wygranej 4:0) ale przy zabiciu samego Generała jest inaczej:
8 (wygrana) )+1 za element zniwszczony (Generał) + 2 (lub 1) (premia za zniszczenie Generała) = 11 (lub 10) pkt.
Zastanawiam się tylko jeszcze nad samą premią. U Hiszpanów jest to 1 pkt (co daje łącznie w powyższym przykładzie 10 pkt).
Po pierwsze nie mamy na konkurs malarski nagrody,
Po drugie według mnie nawet Robson w rozmowie ze mną przyznał że punkty za pomalowanie armi na turnieju to przesada.
Rozważam jedynie jakąś mniejszą premię (2-3pkt) za przyjście na turniej z zupełnie nową armią. Ale jeśli to wprowadzę to z dużymi ograniczeniami typu.
1. Nową armią jest armia która nigdy wczesniej nie była użyta w żadnych turniejach.
2. Premii nie dostaje gracz który pierwszy raz staruje w turnieju nawet jeśli spełnia warunek z pkt 1.
3. Premii nie dostaje się za pożyczoną armie, ani za armie której malowanie gracz skończył wcześniej niż 3 miesiące przed turniejem w której ubiega się o punkty za nią. (ten ostani przepis wyłaczy mój pokój z armiami z tej klasyfikacji )
Robson przekonał mnie również że przy Amerykańskim systemie trochę za dużo jest punktowane zwyciestwo przy zabiciu tylko Generała.
12 (wygrana)+1 za element zniwszczony (Generał) + 2 (premia za zniszczenie Generała) = 15 pkt
"Hszpański" system daje to samo co "Amerykański" przy normalnym zwyciestwie (12 pkt przy wygranej 4:0) ale przy zabiciu samego Generała jest inaczej:
8 (wygrana) )+1 za element zniwszczony (Generał) + 2 (lub 1) (premia za zniszczenie Generała) = 11 (lub 10) pkt.
Zastanawiam się tylko jeszcze nad samą premią. U Hiszpanów jest to 1 pkt (co daje łącznie w powyższym przykładzie 10 pkt).
- szeperd
- Adjudant-Major
- Posty: 344
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 16:30
- Lokalizacja: Bielsko Biała
- Been thanked: 8 times
I słusznie. Warunkiem uczestnictwa w turnieju jest wystawienie pomalowanej armii. To i tak o 1000 razy lepiej, niż np. na turniejach wfb, gdzie gra się samymi podstawkami. Może i tam premiowanie liczby czy poziomu pomalowanych figur ma sens. Turnieje DBA w naszym wykonaniu w tym względzie po prostu dawno wyszły z piaskownicy (czy nawet nie miały okazji tam zaczynać).Greebo pisze: Po drugie według mnie nawet Robson w rozmowie ze mną przyznał że punkty za pomalowanie armi na turnieju to przesada.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 399
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 17:22
- Lokalizacja: Las k. Żywca/Kraków
Ej, to ja też nie wnosze o to żeby robić konkursy malarskie Tylko dokładnie o to co napisał pogrubionym drukiem Greebo:
- Nową armią jest armia która nigdy wczesniej nie była użyta [przez tego gracza] w żadnych turniejach [żadnej ogólnopolskiej ligi. Dodatkowo zdjęcie gotowej armii musi autor umieścić na forum strategie, najpóźniej na tydzień przed turniejem.]
Premii nie dostaje gracz który pierwszy raz [w życiu] staruje w turnieju [ligi] nawet jeśli spełnia warunek z pkt 1.
Premii nie dostaje się za pożyczoną armie, ani za armie której malowanie gracz skończył wcześniej niż 3 miesiące przed turniejem w której ubiega się o punkty za nią.
{Ten zapis jest troche "na honor" bo zawsze mozna chowac po szafach pomalowane z dawna armie, ale wierze że ludzie grający w DBA są ludzmi honoru }
Noc poślubna Sun-tzu. Młoda żona leży na łóżku obok zamyślonego stratega i mówi z wyrzutem:
- Czemu nic nie robisz?
- Obmyślam najbliższe posunięcia...
- Czemu nic nie robisz?
- Obmyślam najbliższe posunięcia...
-
- Colonel
- Posty: 1710
- Rejestracja: wtorek, 15 grudnia 2009, 10:52
- Lokalizacja: Warszawka, Opatów Kielecki
Uważaj Robson bo poczuję się dotknięty ostatnią uwaga o honorze i chowaniu pomalowanych armii po szufladach.
(A tak wogóle to skąd wiesz że trzymam armie w szufladach, nigdy u mnie nie byłeś ;D )
A poważnie.
Warunek o zdjęciu gotowej armii na forum na tydzień przed turniejem jest nie do przyjęcia:
Po piewsze ujawniało by to armie gracza przed turniejem, a jest zapis że nie ma on obowiązku jej ujawniania do dnia turnieju.
A po drugie JA NIE POTRAFIE WIESZAĆ ZDJĘĆ NA FORUM!!!! :rotfl:
(A tak wogóle to skąd wiesz że trzymam armie w szufladach, nigdy u mnie nie byłeś ;D )
A poważnie.
Warunek o zdjęciu gotowej armii na forum na tydzień przed turniejem jest nie do przyjęcia:
Po piewsze ujawniało by to armie gracza przed turniejem, a jest zapis że nie ma on obowiązku jej ujawniania do dnia turnieju.
A po drugie JA NIE POTRAFIE WIESZAĆ ZDJĘĆ NA FORUM!!!! :rotfl:
-
- Colonel
- Posty: 1710
- Rejestracja: wtorek, 15 grudnia 2009, 10:52
- Lokalizacja: Warszawka, Opatów Kielecki
Poniżej przedstawiam zestawienie zmian jakie chce wprowadzić do regulaminu w wyniku dotychczasowej dyskusji.
6.1 …
Przykład: Do pierwszego turnieju w sezonie zgłosili się gracz A, B , C, D, E i F. Gracze A do D zajęli w poprzedniej Lidze miejsca II, V, VI i X). Gracze E i F nie grali wcześniej w Lidze. Do pierwszej bitwy pary będą tworzyć gracze A z B (miejsca z Ligi) C z F (losowanie) oraz D z E (losowanie).
Po pierwszej bitwie wyniki są następujące: Gracz A-11pkt (wygrał), B -1pkt., C-10pkt. (wygrał) D - 3pkt., E – 9pkt. (wygrał), F - 2pkt. W kolejnej bitwie pary będą tworzyć gracze A z C (wygrali swoje I bitwy), E z F (E wygrał a F ma mniej punktów niż D ale D grał już z E). Ostatnia parę tworzą D z C (obaj przegrali).
Jeśli liczba graczy byłaby nieparzysta (brak gracza F), [shadow=green]a organizator nie wyłączył się z turnieju aby zapewnić parzysta liczbę graczy[/shadow], gracz E pauzuje (C gra z D pierwszą bitwę) i E gra swoją pierwszą bitwę z graczem o najmniejszej liczbie punktów po pierwszej bitwie. Wynik takiej bitwy liczony jest tylko dla gracza E! W drugiej bitwie turnieju pauzuje gracz z najgorszym wynikiem po I bitwie i gra z graczem najsłabszym po II bitwie.
W ten sposób zalegalizowałem swoją decyzje o wyłączeniu się z Turnieju na który zgłosi się nieparzysta liczba graczy. Jak już pisałem nie chcę jednak do tego zmuszać innych organizatorów/Koordynatorów. Ja jednak zastosuje się do zasady „hiszpańskiej” którą przekazał mi Cezary29
6.2 Skład armii w turnieju w wersji otwartej jest ustalony raz na cały turniej (jeśli armia ma możliwość zmiany składu gracz musi wybrać skład armii którym będzie grać ze wszystkimi przeciwnikami. W przypadku turnieju w wersji historycznej organizatorzy mogą przyjąć zasadę że skład armii gracz ustala po uzyskaniu informacji z kim gra kolejną bitwę. Jeśli organizatorzy nie zastrzega takiej możliwości w regulaminie turnieju skład armii jest stały jak w turnieju w wersji otwartej.[shadow=green]Wszystkie elementy w armii gracza muszą być łatwo identyfikowalne (odzwierciedlać wojsko które reprezentują) a przed każdą bitwą gracz musi w pełni i jednoznacznie zdefiniować swoje wojsko. (Dokładnie określić przeciwnikowi jakie wojska będzie używał w grze.) Przez zdefiniowanie/określenie rozumie się jasne wskazanie nazwy (Włócznie, Rycerze itp.) i zdolności (w szczególności możliwości spieszania się i rodzaj wojska po spieszeniu)[/shadow] [shadow=red]5)[/shadow]
W związku z uwagami Pabla doprecyzowałem zapis (który wcześniej jednak już był) co do przedstawienia przeciwnikowi czym się gra. Dotyczy to również informacji o elementach które można spieszyć.
6.7 Jeśli gracz rezygnuje z gry w dowolnym momencie po pierwszym rzucie kości na Agresje jego przeciwnik otrzymuje maksymalną ilość punktów [shadow=green](patrz. 7.6). [/shadow][shadow=red]10)[/shadow]
Tu tylko zmiana odsyłacza
NOWA TREŚĆ:
[shadow=green]7.2 [/shadow]Zwycięzca gry (bitwy): otrzymuje[shadow=green]8 punktów za wygraną, plus 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała i SCh (obóz/BUA nie są elementami!), minus 1 punkt za każdy stracony element w tym element Generała i SCh (obóz/BUA nie są elementami!), minus 2 punkty za stracony obóz/BUA, minus 2punkty za stratę generała (dodatkowa kara). [/shadow] [shadow=red]13) i 16[/shadow]
[shadow=green]7.3[/shadow] Przy remisie lub nie rozstrzygniętej grze każdy gracz otrzymuje 4 punkty[shadow=green]plus 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała i SCh (obóz/BUA nie są elementami!), minus 1 punkt za każdy stracony element w tym element Generała i SCh (obóz/BUA nie są elementami!), , minus 2 punkty za stracony obóz/BUA, minus 2punkty za stratę generała (dodatkowa kara) , plus 2 punkty za zdobyty obóz/BUA, plus 2punkty za zabicie generała (dodatkowa premia). [/shadow][shadow=red]14)[/shadow]
[shadow=green]7.4[/shadow] Za remis lub nie rozstrzygniętą grę uznaje się grę która w ustalonym czasie nie została zakończona zwycięstwem zgodnie z zasadami DBA (patrz 6.3).
[shadow=green]7.5 [/shadow]Przegrany otrzymuje[shadow=green]plus 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała i SCh (obóz/BUA nie są elementami!), plus 2 punkty za zdobyty obóz/BUA, plus 2punkty za zabicie generała (dodatkowa premia). [/shadow]
Przykład: Gracz A zniszczył 5 elementów (w tym SCh) a Gracz B zniszczył 3 elementy (w tym Generała i obóz wroga). Gracz A wygrał bitwę [shadow=green](otrzymuje 8 pkt.) zniszczył 5 elementów (4 elementy wymagane do zwycięstwa i SCh) (+5), [/shadow]stracił jeden element punktowany tj. Generała (-1pkt) dodatkowo za stratę Generała otrzymuje (-2 pkt) i za stratę obozu (-2 pkt). Jego ostateczny wynik to (8+5-1-2-2=8). Gracz B przegrał bitwę (0 pkt.), [shadow=green]zniszczył jeden element punktowany (Generała) (+1pkt)[/shadow] dodatkowo za zabicie Generała otrzymuje (+2 pkt) i za zdobycie obozu (+2 pkt) Jego ostateczny wynik to (0+1+2+2=5)
[shadow=green]7.6[/shadow] Gracz rezygnujący z bitwy dostaje 0 pkt, a jego przeciwnik dostaje [shadow=green]8 pkt [/shadow]bez żadnych modyfikatorów.
[shadow=green]7.7 [/shadow]Graczom (z poza województwa w którym organizowany jest turniej [shadow=green]lub[/shadow] z miejscem zamieszkania poza miejscowością w której jest turniej [shadow=green]lub dojeżdżającym na turniej ponad 100 km [/shadow[shadow=green]]–ostateczne kryterium określa organizator/koordynator turnieju w regulaminie turnieju)[/shadow]dolicza się premie (do ogólnej punktacji w turnieju) w wysokości 5 pkt.[shadow=green](Premia ta jest dodawana po ustaleniu miejsca w turnieju w oparciu o wyniki bitew (patrz 8.2).[/shadow]) [shadow=red]15)[/shadow]
[shadow=green]7.8 Graczom dolicza się premie (do ogólnej punktacji w turnieju) w wysokości 3 pkt. za użycie przez gracza nowej armii. (Premia ta jest dodawana po ustaleniu miejsca w turnieju w oparciu o wyniki bitew (patrz 8.2).) Aby uzyskać taką premie muszą być spełnione następujące warunki:
a) Nową armią jest armią która nigdy wcześniej nie była użyta w żadnych turniejach przez tego gracza.
b) Premii nie dostaje się za pożyczoną armie, ani za armie której malowanie gracz skończył wcześniej niż 3-4 miesiące przed turniejem w którym ubiega się o punkty za nią.
c) Premii nie dostaje gracz który pierwszy raz staruje w turnieju nawet jeśli spełnia warunek z lit a i b. [/shadow]
8.1 Klasyfikacja końcowa w turnieju zaliczanym do Ogólnopolskiej Ligi DBA ustalana jest jako suma punktów uzyskanych z bitew [shadow=green]rozegranych[/shadow] w turnieju, plus premia za udział w turnieju poza województwem zamieszkania (patrz 7.7) i[shadow=green] premia za nową armię (patrz 7.8)[/shadow].
Tu też zmiany tylko kosmetyczne.
8.2 Jeśli dwóch lub więcej graczy uzyskało w turnieju tę samą liczbę punktów [shadow=green](za grę z pominięciem premii)[/shadow] ich miejsce w turnieju określa się przez ilość wygranych bitew, jeśli ta metoda jest niewystarczająca, bierze się pod uwagę miejsca w tym turnieju graczy z którymi wygrali bitwę, jeżeli to nie wystarczy, bierze się pod uwagę liczbę straconych elementów w tym turnieju (jeśli gracze grali ze sobą to przed porównaniem strat zastosuj kryterium wygranej miedzy graczami), jeśli i to nie wystarczy bierze się pod uwagę miejsca w Lidze (obecnej lub ubiegłorocznej) graczy z którymi wygrali bitwę. Ostatecznym kryterium może być miejsce w Lidze (obecnej lub ubiegłorocznej) graczy z którymi przegrali bitwę. Jeśli Nie można odnieść się do wyników Ligi (wszyscy gracze nie grali dotychczas w Lidze bierze się pod uwagę miejsca w turnieju graczy z którymi gracze przegrali bitwy. 17)
Tylko pogrubiłem wpis już istniejący żeby zwrócić na niego uwagę.
10.1 Poza klasyfikacją ogólną (wyniki z [shadow=green]turniejów[/shadow]) w Lidze przyznawane będą również nagrody w klasyfikacji „Kiler Generałów” i Łupieżca obozów”, zaleca się również nagradzanie w tych klasyfikacjach również na turniejach. W turniejach można wprowadzić limit zaliczenia do tych klasyfikacji od 2 (Generałów, Obozów). Dla ustalania miejsc w tych klasyfikacjach posiłkowo należy stosować zasady opisane dla turniejów/ ligi.[shadow=green]Graczowi który w turnieju zabije generała w każdej grze (zabije co najmniej 4 generałów) przysługuje tytuł „Super Kilera Generałów” i w miarę możliwości dodatkowa nagroda[/shadow].
Dodałem zapis o tytule „Super Kilera Generałów” jeśli ktoś byłby w stanie powtórzyć wynik Michałka z Niepołomic !
[shadow=green]10.2 Nagrody za I miejsce w Turniejach Ligi i za I miejsce w samej Lidze sponsoruje Główny Sponsor Ligi Konrad Sosiński i jego sieć sklepów Wargamer. Nagrodą za zajęcie I miejsca w turnieju będzie buster figurek 15mm do DBA a za zajęcie I miejsca w Lidze Paczka Armii do DBA w obu wypadkach nagrody będą wybierane z dostępnych w sklepach Wargamer. Nagrody za Kilera Generałów i Łupieżcę Obozów w sezonie 2010/2011 sponsoruje Greebo.[/shadow]
Sprecyzowałem zapisy o nagrodach które mamy już pewne.
Zmiany w stosunku do pierwotnego tekstu zaznaczone są na zielono.
NOWA TREŚĆ:Greebo pisze: 6.1 …
Przykład: Do pierwszego turnieju w sezonie zgłosili się gracz A, B , C, D, E i F. Gracze A do D zajęli w poprzedniej Lidze miejsca II, V, VI i X). Gracze E i F nie grali wcześniej w Lidze. Do pierwszej bitwy pary będą tworzyć gracze A z B (miejsca z Ligi) C z F (losowanie) oraz D z E (losowanie).
Po pierwszej bitwie wyniki są następujące: Gracz A-11pkt (wygrał), B -1pkt., C-10pkt. (wygrał) D - 3pkt., E – 9pkt. (wygrał), F - 2pkt. W kolejnej bitwie pary będą tworzyć gracze A z C (wygrali swoje I bitwy), E z F (E wygrał a F ma mniej punktów niż D ale D grał już z E). Ostatnia parę tworzą D z C (obaj przegrali).
Jeśli liczba graczy byłaby nieparzysta (brak gracza F) gracz E pauzuje (C gra z D pierwszą bitwę) i E gra swoją pierwszą bitwę z graczem o najmniejszej liczbie punktów po pierwszej bitwie. Wynik takiej bitwy liczony jest tylko dla gracza E! W drugiej bitwie turnieju pauzuje gracz z najgorszym wynikiem po I bitwie i gra z graczem najsłabszym po II bitwie.
6.1 …
Przykład: Do pierwszego turnieju w sezonie zgłosili się gracz A, B , C, D, E i F. Gracze A do D zajęli w poprzedniej Lidze miejsca II, V, VI i X). Gracze E i F nie grali wcześniej w Lidze. Do pierwszej bitwy pary będą tworzyć gracze A z B (miejsca z Ligi) C z F (losowanie) oraz D z E (losowanie).
Po pierwszej bitwie wyniki są następujące: Gracz A-11pkt (wygrał), B -1pkt., C-10pkt. (wygrał) D - 3pkt., E – 9pkt. (wygrał), F - 2pkt. W kolejnej bitwie pary będą tworzyć gracze A z C (wygrali swoje I bitwy), E z F (E wygrał a F ma mniej punktów niż D ale D grał już z E). Ostatnia parę tworzą D z C (obaj przegrali).
Jeśli liczba graczy byłaby nieparzysta (brak gracza F), [shadow=green]a organizator nie wyłączył się z turnieju aby zapewnić parzysta liczbę graczy[/shadow], gracz E pauzuje (C gra z D pierwszą bitwę) i E gra swoją pierwszą bitwę z graczem o najmniejszej liczbie punktów po pierwszej bitwie. Wynik takiej bitwy liczony jest tylko dla gracza E! W drugiej bitwie turnieju pauzuje gracz z najgorszym wynikiem po I bitwie i gra z graczem najsłabszym po II bitwie.
W ten sposób zalegalizowałem swoją decyzje o wyłączeniu się z Turnieju na który zgłosi się nieparzysta liczba graczy. Jak już pisałem nie chcę jednak do tego zmuszać innych organizatorów/Koordynatorów. Ja jednak zastosuje się do zasady „hiszpańskiej” którą przekazał mi Cezary29
NOWA TREŚĆ:Greebo pisze: 6.2 Skład armii w turnieju w wersji otwartej jest ustalony raz na cały turniej (jeśli armia ma możliwość zmiany składu gracz musi wybrać skład armii którym będzie grać ze wszystkimi przeciwnikami. W przypadku turnieju w wersji historycznej organizatorzy mogą przyjąć zasadę że skład armii gracz ustala po uzyskaniu informacji z kim gra kolejną bitwę. Jeśli organizatorzy nie zastrzega takiej możliwości w regulaminie turnieju skład armii jest stały jak w turnieju w wersji otwartej. W każdym wypadku gracz musi w pełni i jednoznacznie zdefiniować swoje wojsko w momencie ustawiania ich na planszy.[shadow=red]5)[/shadow]
6.2 Skład armii w turnieju w wersji otwartej jest ustalony raz na cały turniej (jeśli armia ma możliwość zmiany składu gracz musi wybrać skład armii którym będzie grać ze wszystkimi przeciwnikami. W przypadku turnieju w wersji historycznej organizatorzy mogą przyjąć zasadę że skład armii gracz ustala po uzyskaniu informacji z kim gra kolejną bitwę. Jeśli organizatorzy nie zastrzega takiej możliwości w regulaminie turnieju skład armii jest stały jak w turnieju w wersji otwartej.[shadow=green]Wszystkie elementy w armii gracza muszą być łatwo identyfikowalne (odzwierciedlać wojsko które reprezentują) a przed każdą bitwą gracz musi w pełni i jednoznacznie zdefiniować swoje wojsko. (Dokładnie określić przeciwnikowi jakie wojska będzie używał w grze.) Przez zdefiniowanie/określenie rozumie się jasne wskazanie nazwy (Włócznie, Rycerze itp.) i zdolności (w szczególności możliwości spieszania się i rodzaj wojska po spieszeniu)[/shadow] [shadow=red]5)[/shadow]
W związku z uwagami Pabla doprecyzowałem zapis (który wcześniej jednak już był) co do przedstawienia przeciwnikowi czym się gra. Dotyczy to również informacji o elementach które można spieszyć.
NOWA TREŚĆ:Greebo pisze: 6.7 Jeśli gracz rezygnuje z gry w dowolnym momencie po pierwszym rzucie kości na Agresje jego przeciwnik otrzymuje maksymalną ilość punktów (patrz. 7.7). [shadow=red]10)[/shadow]
6.7 Jeśli gracz rezygnuje z gry w dowolnym momencie po pierwszym rzucie kości na Agresje jego przeciwnik otrzymuje maksymalną ilość punktów [shadow=green](patrz. 7.6). [/shadow][shadow=red]10)[/shadow]
Tu tylko zmiana odsyłacza
Po uwagach Pablo i rozmowie z Robsonem zmieniłem całą konstrukcję części VII Wymogi punktacji dla turniejów Ogólnopolskiej Ligi DBA. Zmiany są zarówno redakcyjne (dla łatwiejszego zrozumienia) jak i przepisowe.(Troszkę nowa punktacja, ale jak widać po przykładzie tylko w częściach składowych i dodatkowe premie)Greebo pisze: 7.2 Gracz otrzymuje za jedną grę od 12 do 0 punktów. Uzyskanie ponad 12 punktów, podobnie jak uzyskanie wyniku ujemnego (poniżej 0 punktów) za jedną grę jest możliwe ale bardzo mało prawdopodobne.
7.3 Zwycięzca gry (bitwy): otrzymuje 12 punktów, plus punkty za elementy zniszczone ponad podstawowe zwycięstwo (4 elementy), minus punkty za własne straty. [shadow=red]13)[/shadow]
7.4 Przy remisie lub nie rozstrzygniętej grze każdy gracz otrzymuje 4 punkty plus punkty za elementy wroga minus punkty za własne straty. [shadow=red]14) [/shadow]
7.5 Za remis lub nie rozstrzygniętą grę uznaje się grę która w ustalonym czasie nie została zakończona zwycięstwem zgodnie z zasadami DBA (patrz 6.3).
7.6 Przegrany otrzymuje punkty za zniszczone elementy przeciwnika.
7.7 Gracz rezygnujący z bitwy dostaje 0 pkt, a jego przeciwnik dostaje 12 pkt bez żadnych modyfikatorów.
7.8 Graczom (z poza województwa w którym organizowany jest turniej) (z miejscem zamieszkania poza miejscowością w której jest turniej) dolicza się premie (do ogólnej punktacji w turnieju) w wysokości 5 pkt. [shadow=red]15)[/shadow]
7.9 Dla celów turnieju punkty za zniszczone elementy oblicza się w następujący sposób:
1 punkt - za element (w tym generała i rydwany z kosami, ale nie BUA/mieszkańcy BUA lub Obozy/ciury obozowe). [shadow=red]16)[/shadow]
2 punkty - za utratę własnego obozu/BUA lub za zdobycie wrogiego obozu/BUA.
2 punkty (dodatkowo) - za stratę własnego generała lub zniszczenie wrogiego generała.
Przykład: Gracz A zniszczył 5 elementów (w tym rydwan z kosami) a Gracz B zniszczył 3 elementy (w tym Generała i obóz wroga). Gracz A wygrał bitwę (otrzymuje 12 pkt.) zniszczył 1 element ponad 4 elementy wymagane do zwycięstwa (+1pkt), stracił jeden element punktowany tj. Generała (-1pkt) dodatkowo za stratę Generała otrzymuje (-2 pkt) i za stratę obozu (-2 pkt). Jego ostateczny wynik to (12+1-1-2-2=8). Gracz B przegrał bitwę (+0), zniszczył 3 elementy w tym jeden element punktowany tj. Generała (+1pkt) dodatkowo za zabicie Generała otrzymuje (+2 pkt) i za zdobycie obozu (+2 pkt) Jego ostateczny wynik to (0+0+1+2+2=5)
NOWA TREŚĆ:
[shadow=green]7.2 [/shadow]Zwycięzca gry (bitwy): otrzymuje[shadow=green]8 punktów za wygraną, plus 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała i SCh (obóz/BUA nie są elementami!), minus 1 punkt za każdy stracony element w tym element Generała i SCh (obóz/BUA nie są elementami!), minus 2 punkty za stracony obóz/BUA, minus 2punkty za stratę generała (dodatkowa kara). [/shadow] [shadow=red]13) i 16[/shadow]
[shadow=green]7.3[/shadow] Przy remisie lub nie rozstrzygniętej grze każdy gracz otrzymuje 4 punkty[shadow=green]plus 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała i SCh (obóz/BUA nie są elementami!), minus 1 punkt za każdy stracony element w tym element Generała i SCh (obóz/BUA nie są elementami!), , minus 2 punkty za stracony obóz/BUA, minus 2punkty za stratę generała (dodatkowa kara) , plus 2 punkty za zdobyty obóz/BUA, plus 2punkty za zabicie generała (dodatkowa premia). [/shadow][shadow=red]14)[/shadow]
[shadow=green]7.4[/shadow] Za remis lub nie rozstrzygniętą grę uznaje się grę która w ustalonym czasie nie została zakończona zwycięstwem zgodnie z zasadami DBA (patrz 6.3).
[shadow=green]7.5 [/shadow]Przegrany otrzymuje[shadow=green]plus 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała i SCh (obóz/BUA nie są elementami!), plus 2 punkty za zdobyty obóz/BUA, plus 2punkty za zabicie generała (dodatkowa premia). [/shadow]
Przykład: Gracz A zniszczył 5 elementów (w tym SCh) a Gracz B zniszczył 3 elementy (w tym Generała i obóz wroga). Gracz A wygrał bitwę [shadow=green](otrzymuje 8 pkt.) zniszczył 5 elementów (4 elementy wymagane do zwycięstwa i SCh) (+5), [/shadow]stracił jeden element punktowany tj. Generała (-1pkt) dodatkowo za stratę Generała otrzymuje (-2 pkt) i za stratę obozu (-2 pkt). Jego ostateczny wynik to (8+5-1-2-2=8). Gracz B przegrał bitwę (0 pkt.), [shadow=green]zniszczył jeden element punktowany (Generała) (+1pkt)[/shadow] dodatkowo za zabicie Generała otrzymuje (+2 pkt) i za zdobycie obozu (+2 pkt) Jego ostateczny wynik to (0+1+2+2=5)
[shadow=green]7.6[/shadow] Gracz rezygnujący z bitwy dostaje 0 pkt, a jego przeciwnik dostaje [shadow=green]8 pkt [/shadow]bez żadnych modyfikatorów.
[shadow=green]7.7 [/shadow]Graczom (z poza województwa w którym organizowany jest turniej [shadow=green]lub[/shadow] z miejscem zamieszkania poza miejscowością w której jest turniej [shadow=green]lub dojeżdżającym na turniej ponad 100 km [/shadow[shadow=green]]–ostateczne kryterium określa organizator/koordynator turnieju w regulaminie turnieju)[/shadow]dolicza się premie (do ogólnej punktacji w turnieju) w wysokości 5 pkt.[shadow=green](Premia ta jest dodawana po ustaleniu miejsca w turnieju w oparciu o wyniki bitew (patrz 8.2).[/shadow]) [shadow=red]15)[/shadow]
[shadow=green]7.8 Graczom dolicza się premie (do ogólnej punktacji w turnieju) w wysokości 3 pkt. za użycie przez gracza nowej armii. (Premia ta jest dodawana po ustaleniu miejsca w turnieju w oparciu o wyniki bitew (patrz 8.2).) Aby uzyskać taką premie muszą być spełnione następujące warunki:
a) Nową armią jest armią która nigdy wcześniej nie była użyta w żadnych turniejach przez tego gracza.
b) Premii nie dostaje się za pożyczoną armie, ani za armie której malowanie gracz skończył wcześniej niż 3-4 miesiące przed turniejem w którym ubiega się o punkty za nią.
c) Premii nie dostaje gracz który pierwszy raz staruje w turnieju nawet jeśli spełnia warunek z lit a i b. [/shadow]
NOWA TREŚĆ:Greebo pisze: 8.1 Klasyfikacja końcowa w turnieju zaliczanym do Ogólnopolskiej Ligi DBA ustalana jest jako suma punktów uzyskanych z bitew uzyskanych w turnieju, plus premia za udział w turnieju poza województwem zamieszkania (patrz 7.8).
8.1 Klasyfikacja końcowa w turnieju zaliczanym do Ogólnopolskiej Ligi DBA ustalana jest jako suma punktów uzyskanych z bitew [shadow=green]rozegranych[/shadow] w turnieju, plus premia za udział w turnieju poza województwem zamieszkania (patrz 7.7) i[shadow=green] premia za nową armię (patrz 7.8)[/shadow].
Tu też zmiany tylko kosmetyczne.
NOWA TREŚĆ:Greebo pisze: 8.2 Jeśli dwóch lub więcej graczy uzyskało w turnieju tę samą liczbę punktów (za grę z pominięciem premii) ich miejsce w turnieju określa się przez ilość wygranych bitew, jeśli ta metoda jest niewystarczająca, bierze się pod uwagę miejsca w tym turnieju graczy z którymi wygrali bitwę, jeżeli to nie wystarczy, bierze się pod uwagę liczbę straconych elementów w tym turnieju (jeśli gracze grali ze sobą to przed porównaniem strat zastosuj kryterium wygranej miedzy graczami), jeśli i to nie wystarczy bierze się pod uwagę miejsca w Lidze (obecnej lub ubiegłorocznej) graczy z którymi wygrali bitwę. Ostatecznym kryterium może być miejsce w Lidze (obecnej lub ubiegłorocznej) graczy z którymi przegrali bitwę. Jeśli Nie można odnieść się do wyników Ligi (wszyscy gracze nie grali dotychczas w Lidze bierze się pod uwagę miejsca w turnieju graczy z którymi gracze przegrali bitwy. 17)
8.2 Jeśli dwóch lub więcej graczy uzyskało w turnieju tę samą liczbę punktów [shadow=green](za grę z pominięciem premii)[/shadow] ich miejsce w turnieju określa się przez ilość wygranych bitew, jeśli ta metoda jest niewystarczająca, bierze się pod uwagę miejsca w tym turnieju graczy z którymi wygrali bitwę, jeżeli to nie wystarczy, bierze się pod uwagę liczbę straconych elementów w tym turnieju (jeśli gracze grali ze sobą to przed porównaniem strat zastosuj kryterium wygranej miedzy graczami), jeśli i to nie wystarczy bierze się pod uwagę miejsca w Lidze (obecnej lub ubiegłorocznej) graczy z którymi wygrali bitwę. Ostatecznym kryterium może być miejsce w Lidze (obecnej lub ubiegłorocznej) graczy z którymi przegrali bitwę. Jeśli Nie można odnieść się do wyników Ligi (wszyscy gracze nie grali dotychczas w Lidze bierze się pod uwagę miejsca w turnieju graczy z którymi gracze przegrali bitwy. 17)
Tylko pogrubiłem wpis już istniejący żeby zwrócić na niego uwagę.
NOWA TREŚĆ:Greebo pisze: 10.1 Poza klasyfikacją ogólną (wyniki z gier) w Lidze przyznawane będą również nagrody w klasyfikacji „Kiler Generałów” i Łupieżca obozów”, zaleca się również nagradzanie w tych klasyfikacjach również na turniejach. W turniejach można wprowadzić limit zaliczenia do tych klasyfikacji od 2 (Generałów, Obozów). Dla ustalania miejsc w tych klasyfikacjach posiłkowo należy stosować zasady opisane dla turniejów/ ligi.
10.1 Poza klasyfikacją ogólną (wyniki z [shadow=green]turniejów[/shadow]) w Lidze przyznawane będą również nagrody w klasyfikacji „Kiler Generałów” i Łupieżca obozów”, zaleca się również nagradzanie w tych klasyfikacjach również na turniejach. W turniejach można wprowadzić limit zaliczenia do tych klasyfikacji od 2 (Generałów, Obozów). Dla ustalania miejsc w tych klasyfikacjach posiłkowo należy stosować zasady opisane dla turniejów/ ligi.[shadow=green]Graczowi który w turnieju zabije generała w każdej grze (zabije co najmniej 4 generałów) przysługuje tytuł „Super Kilera Generałów” i w miarę możliwości dodatkowa nagroda[/shadow].
Dodałem zapis o tytule „Super Kilera Generałów” jeśli ktoś byłby w stanie powtórzyć wynik Michałka z Niepołomic !
NOWA TREŚĆ:Greebo pisze: 10.2 Nagrody zobowiązał się zapewnić Sponsor Ligi Konrad Sosiński i jego sieć sklepów Wargamer. Zakładamy że nagrodami w turniejach będą bustery figurek 15mm a w Lidze Paczki Armii DBA dostępne w sklepach Wargamer. W tej sprawie trwają jednak jeszcze ustalenia.
[shadow=green]10.2 Nagrody za I miejsce w Turniejach Ligi i za I miejsce w samej Lidze sponsoruje Główny Sponsor Ligi Konrad Sosiński i jego sieć sklepów Wargamer. Nagrodą za zajęcie I miejsca w turnieju będzie buster figurek 15mm do DBA a za zajęcie I miejsca w Lidze Paczka Armii do DBA w obu wypadkach nagrody będą wybierane z dostępnych w sklepach Wargamer. Nagrody za Kilera Generałów i Łupieżcę Obozów w sezonie 2010/2011 sponsoruje Greebo.[/shadow]
Sprecyzowałem zapisy o nagrodach które mamy już pewne.
Zmiany w stosunku do pierwotnego tekstu zaznaczone są na zielono.
-
- Colonel
- Posty: 1710
- Rejestracja: wtorek, 15 grudnia 2009, 10:52
- Lokalizacja: Warszawka, Opatów Kielecki
Pablo.
Przepraszam ale mylisz się. W przykladzie jest i powinno być 5pkt dla gracza który przegrał bitwę ale zabił Generała i zdobył obóz.
Przepis brzmi:
"plus 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała i SCh (obóz/BUA nie są elementami!), plus 2 punkty za zdobyty obóz/BUA, plus 2punkty za zabicie generała (dodatkowa premia)."
Specjalnie pogrubiłem zapis że obóz/BUA nie są elementami
Jak to mam jaśniej napisać ?!
Jest to zresztą na dodatek z przepisami DBA które mówią że tylko do wygrania bitwy zdobycie obozu liczy się jak zniszczenie 2 elementów!!!) Wałkowaliśmy to już zreszta chyba na turnieju.
Przepraszam ale mylisz się. W przykladzie jest i powinno być 5pkt dla gracza który przegrał bitwę ale zabił Generała i zdobył obóz.
Przepis brzmi:
"plus 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała i SCh (obóz/BUA nie są elementami!), plus 2 punkty za zdobyty obóz/BUA, plus 2punkty za zabicie generała (dodatkowa premia)."
Specjalnie pogrubiłem zapis że obóz/BUA nie są elementami
Jak to mam jaśniej napisać ?!
Jest to zresztą na dodatek z przepisami DBA które mówią że tylko do wygrania bitwy zdobycie obozu liczy się jak zniszczenie 2 elementów!!!) Wałkowaliśmy to już zreszta chyba na turnieju.
- Pablo
- Chef de bataillon
- Posty: 1036
- Rejestracja: czwartek, 1 października 2009, 00:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 7 times
Ty to wiesz ja już też, ale w Regulaminie nie jest to taka oczywista oczywistość. A punkty na turnieju każdy liczy sobie sam więc powinno to być przejrzyście opisane i jednoznacznie zrozumiałe.
Greebo pisze: Gracz B zniszczył 3 elementy (w tym Generała i obóz wroga).
Greebo pisze: Specjalnie pogrubiłem zapis że obóz/BUA nie są elementami
-
- Colonel
- Posty: 1710
- Rejestracja: wtorek, 15 grudnia 2009, 10:52
- Lokalizacja: Warszawka, Opatów Kielecki
Skoro ty to wiesz to czemu źle liczysz?Pablo pisze: Ty to wiesz ja już też, ale w Regulaminie nie jest to taka oczywista oczywistość. A punkty na turnieju każdy liczy sobie sam więc powinno to być przejrzyście opisane i jednoznacznie zrozumiałe.
Jeśli nadal uważasz że jest nie przejrzyście (właśnie dla przejrzystości dałem taki przykład) to zaproponuj nowy zapis skoro zgłaszasz zastrzeżenia.
I o co ci chodzi z tym drugim cytatem?
(pogrubienie i wykrzyknik - który jest w regulaminie - jest po to żeby zwrócić uwagę na ten zapis.)
- Pablo
- Chef de bataillon
- Posty: 1036
- Rejestracja: czwartek, 1 października 2009, 00:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 7 times
NOWA TREŚĆ (propozycja):
7.2 Podczas turnieju punkty zdobyte w trakcie bitwy oblicza się w następujący sposób:
Zwycięzca gry (bitwy): otrzymuje:
+ 8 punktów za wygraną,
+ 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała (SCh, obóz/BUA nie są elementami!)*,
+ 1 punkt za każdy zniszczony SCh*
+ 2 punkty za zabicie generała (dodatkowa premia)
+ 2 punkty za zdobyty obóz/BUA,
(- 1) punkt za każdy stracony element w tym element Generała (SCh, obóz/BUA nie są elementami!)*,
(- 1) punkt za każdy stracony SCh*
(- 2) punkty za stracony obóz/BUA,
(- 2) punkty za stratę generała (dodatkowa kara).
Przegrany otrzymuje:
+ 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała (SCh, obóz/BUA nie są elementami!)*,
+ 1 punkt za każdy zniszczony SCh*
+ 2 punkty za zabicie generała (dodatkowa premia)
+ 2 punkty za zdobyty obóz/BUA,
Przy remisie lub nie rozstrzygniętej grze każdy gracz otrzymuje:
+ 4 punkty każdy z graczy za remis
+ 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała (SCh, obóz/BUA nie są elementami!)*,
+ 1 punkt za każdy zniszczony SCh*
+ 2 punkty za zabicie generała (dodatkowa premia)
+ 2 punkty za zdobyty obóz/BUA,
(- 1) punkt za każdy stracony element w tym element Generała (SCh, obóz/BUA nie są elementami!)*
(- 1) punkt za każdy stracony SCh*
(- 2) punkty za stracony obóz/BUA,
(- 2) punkty za stratę generała (dodatkowa kara)
Uwagi:
* Należy pamiętać, że istnieją specjalne zasady liczenia zniszczonych elementów:
- elementy koszących rydwanów (SCh), ciur obozowych i obywateli miejskich nie są dodawane do liczby zniszczonych elementów;
- obóz ostatnio zajmowany przez wrogi element liczy się, jako dwa zniszczone elementy;
- BUA kontrolowana przez wroga liczona jest, jako dwa zniszczone elementy.
** Za remis lub nie rozstrzygniętą grę uznaje się grę która w ustalonym czasie nie została zakończona zwycięstwem zgodnie z zasadami DBA (patrz 6.3).
Przykład I: Gracz A zniszczył 4 elementy i SCh, a Gracz B zniszczył 1 element (Generała) i zdobył obóz wroga.
Gracz A wygrał bitwę (otrzymuje 8 pkt.) zniszczył 4 elementy (4 elementy wymagane do zwycięstwa) (+4 pkt) i zniszczył SCh (+1pkt), stracił jeden element punktowany tj. Generała (-1pkt) dodatkowo za stratę Generała otrzymuje (-2 pkt) i za stratę obozu (-2 pkt). Jego ostateczny wynik to (8+4+1-1-2-2=8). Gracz B przegrał bitwę, zniszczył jeden element punktowany (Generała) (+1 pkt), dodatkowo za zabicie Generała otrzymuje (+2 pkt) i za zdobycie obozu (+2 pkt) Jego ostateczny wynik to (0+1+2+2=5)
Przykład II: Gracz A zniszczył 2 elementy (w tym generała) oraz zdobył BUA, a Gracz B zniszczył 3 elementy i SCh.
Gracz A wygrał bitwę (otrzymuje 8 pkt.) zniszczył 2 elementów (2 pkt) oraz zdobył BUA (2 pkt), stracił 3 elementy punktowane (-3pkt) i SCh (-1 pkt). Jego ostateczny wynik to (8+2+2-3-1=8). Gracz B przegrał bitwę, zniszczył 3 elementy punktowane (3 pkt), dodatkowo zniszczył SCh (1 pkt) Jego ostateczny wynik to (3+1=4)
Przykład III (remis): Gracz A zniszczył 2 elementy (w tym generała), a Gracz B zniszczył 3 elementy i SCh. Przy tym stanie bitwa została zakończona jako nierozstrzygnięta.
Gracz A zremisował bitwę (otrzymuje 4 pkt.) zniszczył 2 elementy (+2 pkt) oraz dodatkowo za zabicie Generała otrzymuje (+2 pkt), natomiast za 3 elementów otrzymuje (-3 pkt), za stratę SCh (-1 pkt) Jego ostateczny wynik to (4+2+2-3-1=4).
Gracz B również zremisował bitwę otrzymuje (4 pkt.), zniszczył 3 element punktowane (+ 3 pkt), zniszczył SCh za co dostanie (+1 pkt) oraz stracił 2 elementy (-2 pkt), dodatkowo stracił Generała za co otrzymuje (-2 pkt). Jego ostateczny wynik to (4+3+1-2-2=4)
7.2 Podczas turnieju punkty zdobyte w trakcie bitwy oblicza się w następujący sposób:
Zwycięzca gry (bitwy): otrzymuje:
+ 8 punktów za wygraną,
+ 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała (SCh, obóz/BUA nie są elementami!)*,
+ 1 punkt za każdy zniszczony SCh*
+ 2 punkty za zabicie generała (dodatkowa premia)
+ 2 punkty za zdobyty obóz/BUA,
(- 1) punkt za każdy stracony element w tym element Generała (SCh, obóz/BUA nie są elementami!)*,
(- 1) punkt za każdy stracony SCh*
(- 2) punkty za stracony obóz/BUA,
(- 2) punkty za stratę generała (dodatkowa kara).
Przegrany otrzymuje:
+ 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała (SCh, obóz/BUA nie są elementami!)*,
+ 1 punkt za każdy zniszczony SCh*
+ 2 punkty za zabicie generała (dodatkowa premia)
+ 2 punkty za zdobyty obóz/BUA,
Przy remisie lub nie rozstrzygniętej grze każdy gracz otrzymuje:
+ 4 punkty każdy z graczy za remis
+ 1 punkt za każdy zniszczony element w tym element Generała (SCh, obóz/BUA nie są elementami!)*,
+ 1 punkt za każdy zniszczony SCh*
+ 2 punkty za zabicie generała (dodatkowa premia)
+ 2 punkty za zdobyty obóz/BUA,
(- 1) punkt za każdy stracony element w tym element Generała (SCh, obóz/BUA nie są elementami!)*
(- 1) punkt za każdy stracony SCh*
(- 2) punkty za stracony obóz/BUA,
(- 2) punkty za stratę generała (dodatkowa kara)
Uwagi:
* Należy pamiętać, że istnieją specjalne zasady liczenia zniszczonych elementów:
- elementy koszących rydwanów (SCh), ciur obozowych i obywateli miejskich nie są dodawane do liczby zniszczonych elementów;
- obóz ostatnio zajmowany przez wrogi element liczy się, jako dwa zniszczone elementy;
- BUA kontrolowana przez wroga liczona jest, jako dwa zniszczone elementy.
** Za remis lub nie rozstrzygniętą grę uznaje się grę która w ustalonym czasie nie została zakończona zwycięstwem zgodnie z zasadami DBA (patrz 6.3).
Przykład I: Gracz A zniszczył 4 elementy i SCh, a Gracz B zniszczył 1 element (Generała) i zdobył obóz wroga.
Gracz A wygrał bitwę (otrzymuje 8 pkt.) zniszczył 4 elementy (4 elementy wymagane do zwycięstwa) (+4 pkt) i zniszczył SCh (+1pkt), stracił jeden element punktowany tj. Generała (-1pkt) dodatkowo za stratę Generała otrzymuje (-2 pkt) i za stratę obozu (-2 pkt). Jego ostateczny wynik to (8+4+1-1-2-2=8). Gracz B przegrał bitwę, zniszczył jeden element punktowany (Generała) (+1 pkt), dodatkowo za zabicie Generała otrzymuje (+2 pkt) i za zdobycie obozu (+2 pkt) Jego ostateczny wynik to (0+1+2+2=5)
Przykład II: Gracz A zniszczył 2 elementy (w tym generała) oraz zdobył BUA, a Gracz B zniszczył 3 elementy i SCh.
Gracz A wygrał bitwę (otrzymuje 8 pkt.) zniszczył 2 elementów (2 pkt) oraz zdobył BUA (2 pkt), stracił 3 elementy punktowane (-3pkt) i SCh (-1 pkt). Jego ostateczny wynik to (8+2+2-3-1=8). Gracz B przegrał bitwę, zniszczył 3 elementy punktowane (3 pkt), dodatkowo zniszczył SCh (1 pkt) Jego ostateczny wynik to (3+1=4)
Przykład III (remis): Gracz A zniszczył 2 elementy (w tym generała), a Gracz B zniszczył 3 elementy i SCh. Przy tym stanie bitwa została zakończona jako nierozstrzygnięta.
Gracz A zremisował bitwę (otrzymuje 4 pkt.) zniszczył 2 elementy (+2 pkt) oraz dodatkowo za zabicie Generała otrzymuje (+2 pkt), natomiast za 3 elementów otrzymuje (-3 pkt), za stratę SCh (-1 pkt) Jego ostateczny wynik to (4+2+2-3-1=4).
Gracz B również zremisował bitwę otrzymuje (4 pkt.), zniszczył 3 element punktowane (+ 3 pkt), zniszczył SCh za co dostanie (+1 pkt) oraz stracił 2 elementy (-2 pkt), dodatkowo stracił Generała za co otrzymuje (-2 pkt). Jego ostateczny wynik to (4+3+1-2-2=4)
-
- Colonel
- Posty: 1710
- Rejestracja: wtorek, 15 grudnia 2009, 10:52
- Lokalizacja: Warszawka, Opatów Kielecki
Dzięki z propozycje.
Zastanowię się jak z niej skorzystać i może jeszcze coś zmienię.
Moim zdaniem jednak w niektórych miejscach twoje zapisy mogą być nawet trochę bardziej mylące jak wcześniejsze (chodzi mi o zapis o punktach za elementy i osobny zapis o SCh który jest też elementem!). No i zapis o BUA i Obozie pozostawiłeś taki jaki był, nie ma tez czegoś takiego jak element obywateli miejskich .
Zastanowię się jak z niej skorzystać i może jeszcze coś zmienię.
Moim zdaniem jednak w niektórych miejscach twoje zapisy mogą być nawet trochę bardziej mylące jak wcześniejsze (chodzi mi o zapis o punktach za elementy i osobny zapis o SCh który jest też elementem!). No i zapis o BUA i Obozie pozostawiłeś taki jaki był, nie ma tez czegoś takiego jak element obywateli miejskich .
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Greebo, łącznie zmieniany 1 raz.
- murass
- Sergent
- Posty: 123
- Rejestracja: środa, 30 września 2009, 12:10
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Ja mam tylko dwie male uwagi - po pierwsze to bardzo podoba mi sie pomysl zaproponowany przez Czarka, czyli zbanowanie na turniejach rzek i BUA. Mysle ze wiele to uprosci, a gra raczej niewiele na tym straci. Poza tym kwestia oddzialow ktore mozna spieszac - nie widze powodu aby zmieniac tutaj cokolwiek, ale jesli juz trzeba, to pomysl zaproponowany przez Greebo wydaje mi sie sluszny (spieszanie oddzialow przed bitwa).
-
- Colonel
- Posty: 1710
- Rejestracja: wtorek, 15 grudnia 2009, 10:52
- Lokalizacja: Warszawka, Opatów Kielecki
Na szybko przedstawiam NOWA TREŚĆ VII częsci regulaminu:
VII Wymogi punktacji dla turniejów Ogólnopolskiej Ligi DBA
7.1 W celu umożliwienia ogólnej klasyfikacji turnieje Ogólnopolskiej Ligi DBA muszą być rozgrywane zgodnie z jednolitą zasadą punktacji.
7.2 Gracz który wygrał bitwę zgodnie z zasadami DBA otrzymuje:
+ 8 punktów za wygraną,
+ 1 punkt za każdy z 12 elementów armii przeciwnika zniszczony w bitwie, w tym element Generała i SCh (należy pamiętać że obóz i BUA nie są elementami armii!),
+ 2 punkty dodatkowa premia za zabicie generała
+ 2 punkty za zdobyty obóz lub BUA,
- 1 punkt za każdy z 12 elementów własnej armii stracony w bitwie, w tym element Generała i SCh (należy pamiętać że obóz i BUA nie są elementami armii!)
- 2 punkty za stracony obóz lub BUA,
- 2 punkty dodatkowa kara za stratę generała. 13) i 16)
7.3 P Gracz który przegrał bitwę zgodnie z zasadami DBA otrzymuje:
+ 1 punkt za każdy z 12 elementów armii przeciwnika zniszczony w bitwie, w tym element Generała i SCh (należy pamiętać że obóz i BUA nie są elementami armii!),
+ 2 punkty dodatkowa premia za zabicie generała
+ 2 punkty za zdobyty obóz lub BUA,
Przykład I: Gracz A zniszczył 5 elementów z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym SCh) a Gracz B zniszczył 1 elementy z 12 tworzących armie przeciwnika (był to element z Generałem) i obóz wroga. Grę wygrał gracz A.
Gracz A otrzymuje: za wygranie bitwy (+8 pkt.) za zniszczenie 5 elementów z 12 tworzących armie przeciwnika (4 elementy wymagane do zwycięstwa i SCh) (+5), za stratę jednego elementu z 12 tworzących jego armie (tj. Generała) (-1pkt) dodatkową karę za stratę Generała (-2 pkt) za stratę obozu (-2 pkt).
Ostateczny wynik gracza A to (8+5-1-2-2=8).
Gracz B otrzymuje: za przegranie bitwy (0 pkt.), za zniszczenie jednego elementu z 12 tworzących armie przeciwnika (Generała) (+1pkt) dodatkową premię za zabicie wrogiego Generała (+2 pkt) i za zdobycie obozu (+2 pkt). Ostateczny wynik gracza B to (1+2+2=5)
Przykład II: Gracz A zniszczył 2 elementy z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym generała) oraz zdobył BUA, a Gracz B zniszczył 4 elementy z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym SCh nie liczony do wygrania bitwy). Grę wygrał gracz A.
Gracz A otrzymuje: za wygranie bitwy (+ 8 pkt.) za zniszczenie 2 elementów z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym generała) (+2 pkt) za zdobycie BUA (+2 pkt), dodatkową premię za zabicie wrogiego Generała (+2 pkt) za stratę 4 elementów z 12 tworzących jego armie (w tym SCh nie liczonego do wygrania bitwy) (-4pkt).
Ostateczny wynik gracza A to (8+2+2+2-4=10).
Gracz B otrzymuje: za przegranie bitwy (0 pkt.), za zniszczenie 4 elementów z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym SCh nie liczonych do wygrania bitwy) (+4 pkt),
Ostateczny wynik gracza B to (4=4)
7.4 Jeżeli gracze nie zakończyli gry zgodnie z zasadami DBA w wyznaczonym czasie (patrz 6.3) gra jest uznawana za remis lub grę nie rozstrzygniętą.
7.5. Przy remisie lub grze nie rozstrzygniętej obaj gracze biorący w niej udział otrzymują:
+ 4 punktów za grę,
+ 1 punkt za każdy z 12 elementów armii przeciwnika zniszczony w bitwie, w tym element Generała i SCh (należy pamiętać że obóz i BUA nie są elementami armii!),
+ 2 punkty dodatkowa premia za zabicie generała
+ 2 punkty za zdobyty obóz lub BUA,
- 1 punkt za każdy z 12 elementów własnej armii stracony w bitwie, w tym element Generała i SCh (należy pamiętać że obóz i BUA nie są elementami armii!)
- 2 punkty za stracony obóz lub BUA,
- 2 punkty dodatkowa kara za stratę generała. 14)
Przykład (remis): Gracz A zniszczył 2 elementy z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym generała), a Gracz B zniszczył 4 elementy z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym SCh nie liczony do wygrania bitwy). Przy tym stanie bitwa została zakończona jako nierozstrzygnięta.
Gracz A otrzymuje: za zremisowaną bitwę (+ 4 pkt.) za zniszczenie 2 elementów z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym generała) (+2 pkt) dodatkową premię za zabicie wrogiego Generała (+2 pkt), za stratę 4 elementów z 12 tworzących jego armie (w tym SCh nie liczonego do wygrania bitwy) (-4 pkt).
Ostateczny wynik gracza A to (4+2+2-4=4).
Gracz B otrzymuje: za zremisowaną bitwę (+4 pkt.), za zniszczenie 4 elementów z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym SCh nie liczonych do wygrania bitwy) (+ 4 pkt), za stratę 2 elementów z 12 tworzących jego armie (w tym Generała) (-2 pkt), dodatkową karę za stratę Generała (-2 pkt).
Ostateczny wynik gracza B to (4+4-2-2=4)
7.6 Gracz rezygnujący z bitwy dostaje 0 pkt, a jego przeciwnik dostaje 8 pkt bez żadnych modyfikatorów.
7.7 Graczom (z poza województwa w którym organizowany jest turniej lub z miejscem zamieszkania poza miejscowością w której jest turniej lub dojeżdżającym na turniej ponad 100 km [/shadow[shadow=green]]–ostateczne kryterium określa organizator/koordynator turnieju w regulaminie turnieju)dolicza się premie (do ogólnej punktacji w turnieju) w wysokości 5 pkt.(Premia ta jest dodawana po ustaleniu miejsca w turnieju w oparciu o wyniki bitew (patrz 8.2).) 15)
7.8 Graczom dolicza się premie (do ogólnej punktacji w turnieju) w wysokości 3 pkt. za użycie przez gracza nowej armii. (Premia ta jest dodawana po ustaleniu miejsca w turnieju w oparciu o wyniki bitew (patrz 8.2).) Aby uzyskać taką premie muszą być spełnione następujące warunki:
a) Nową armią jest armią która nigdy wcześniej nie była użyta w żadnych turniejach przez tego gracza.
b) Premii nie dostaje się za pożyczoną armie, ani za armie której malowanie gracz skończył wcześniej niż 3-4 miesiące przed turniejem w którym ubiega się o punkty za nią.
c) Premii nie dostaje gracz który pierwszy raz staruje w turnieju nawet jeśli spełnia warunek z lit a i b.
VII Wymogi punktacji dla turniejów Ogólnopolskiej Ligi DBA
7.1 W celu umożliwienia ogólnej klasyfikacji turnieje Ogólnopolskiej Ligi DBA muszą być rozgrywane zgodnie z jednolitą zasadą punktacji.
7.2 Gracz który wygrał bitwę zgodnie z zasadami DBA otrzymuje:
+ 8 punktów za wygraną,
+ 1 punkt za każdy z 12 elementów armii przeciwnika zniszczony w bitwie, w tym element Generała i SCh (należy pamiętać że obóz i BUA nie są elementami armii!),
+ 2 punkty dodatkowa premia za zabicie generała
+ 2 punkty za zdobyty obóz lub BUA,
- 1 punkt za każdy z 12 elementów własnej armii stracony w bitwie, w tym element Generała i SCh (należy pamiętać że obóz i BUA nie są elementami armii!)
- 2 punkty za stracony obóz lub BUA,
- 2 punkty dodatkowa kara za stratę generała. 13) i 16)
7.3 P Gracz który przegrał bitwę zgodnie z zasadami DBA otrzymuje:
+ 1 punkt za każdy z 12 elementów armii przeciwnika zniszczony w bitwie, w tym element Generała i SCh (należy pamiętać że obóz i BUA nie są elementami armii!),
+ 2 punkty dodatkowa premia za zabicie generała
+ 2 punkty za zdobyty obóz lub BUA,
Przykład I: Gracz A zniszczył 5 elementów z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym SCh) a Gracz B zniszczył 1 elementy z 12 tworzących armie przeciwnika (był to element z Generałem) i obóz wroga. Grę wygrał gracz A.
Gracz A otrzymuje: za wygranie bitwy (+8 pkt.) za zniszczenie 5 elementów z 12 tworzących armie przeciwnika (4 elementy wymagane do zwycięstwa i SCh) (+5), za stratę jednego elementu z 12 tworzących jego armie (tj. Generała) (-1pkt) dodatkową karę za stratę Generała (-2 pkt) za stratę obozu (-2 pkt).
Ostateczny wynik gracza A to (8+5-1-2-2=8).
Gracz B otrzymuje: za przegranie bitwy (0 pkt.), za zniszczenie jednego elementu z 12 tworzących armie przeciwnika (Generała) (+1pkt) dodatkową premię za zabicie wrogiego Generała (+2 pkt) i za zdobycie obozu (+2 pkt). Ostateczny wynik gracza B to (1+2+2=5)
Przykład II: Gracz A zniszczył 2 elementy z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym generała) oraz zdobył BUA, a Gracz B zniszczył 4 elementy z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym SCh nie liczony do wygrania bitwy). Grę wygrał gracz A.
Gracz A otrzymuje: za wygranie bitwy (+ 8 pkt.) za zniszczenie 2 elementów z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym generała) (+2 pkt) za zdobycie BUA (+2 pkt), dodatkową premię za zabicie wrogiego Generała (+2 pkt) za stratę 4 elementów z 12 tworzących jego armie (w tym SCh nie liczonego do wygrania bitwy) (-4pkt).
Ostateczny wynik gracza A to (8+2+2+2-4=10).
Gracz B otrzymuje: za przegranie bitwy (0 pkt.), za zniszczenie 4 elementów z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym SCh nie liczonych do wygrania bitwy) (+4 pkt),
Ostateczny wynik gracza B to (4=4)
7.4 Jeżeli gracze nie zakończyli gry zgodnie z zasadami DBA w wyznaczonym czasie (patrz 6.3) gra jest uznawana za remis lub grę nie rozstrzygniętą.
7.5. Przy remisie lub grze nie rozstrzygniętej obaj gracze biorący w niej udział otrzymują:
+ 4 punktów za grę,
+ 1 punkt za każdy z 12 elementów armii przeciwnika zniszczony w bitwie, w tym element Generała i SCh (należy pamiętać że obóz i BUA nie są elementami armii!),
+ 2 punkty dodatkowa premia za zabicie generała
+ 2 punkty za zdobyty obóz lub BUA,
- 1 punkt za każdy z 12 elementów własnej armii stracony w bitwie, w tym element Generała i SCh (należy pamiętać że obóz i BUA nie są elementami armii!)
- 2 punkty za stracony obóz lub BUA,
- 2 punkty dodatkowa kara za stratę generała. 14)
Przykład (remis): Gracz A zniszczył 2 elementy z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym generała), a Gracz B zniszczył 4 elementy z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym SCh nie liczony do wygrania bitwy). Przy tym stanie bitwa została zakończona jako nierozstrzygnięta.
Gracz A otrzymuje: za zremisowaną bitwę (+ 4 pkt.) za zniszczenie 2 elementów z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym generała) (+2 pkt) dodatkową premię za zabicie wrogiego Generała (+2 pkt), za stratę 4 elementów z 12 tworzących jego armie (w tym SCh nie liczonego do wygrania bitwy) (-4 pkt).
Ostateczny wynik gracza A to (4+2+2-4=4).
Gracz B otrzymuje: za zremisowaną bitwę (+4 pkt.), za zniszczenie 4 elementów z 12 tworzących armie przeciwnika (w tym SCh nie liczonych do wygrania bitwy) (+ 4 pkt), za stratę 2 elementów z 12 tworzących jego armie (w tym Generała) (-2 pkt), dodatkową karę za stratę Generała (-2 pkt).
Ostateczny wynik gracza B to (4+4-2-2=4)
7.6 Gracz rezygnujący z bitwy dostaje 0 pkt, a jego przeciwnik dostaje 8 pkt bez żadnych modyfikatorów.
7.7 Graczom (z poza województwa w którym organizowany jest turniej lub z miejscem zamieszkania poza miejscowością w której jest turniej lub dojeżdżającym na turniej ponad 100 km [/shadow[shadow=green]]–ostateczne kryterium określa organizator/koordynator turnieju w regulaminie turnieju)dolicza się premie (do ogólnej punktacji w turnieju) w wysokości 5 pkt.(Premia ta jest dodawana po ustaleniu miejsca w turnieju w oparciu o wyniki bitew (patrz 8.2).) 15)
7.8 Graczom dolicza się premie (do ogólnej punktacji w turnieju) w wysokości 3 pkt. za użycie przez gracza nowej armii. (Premia ta jest dodawana po ustaleniu miejsca w turnieju w oparciu o wyniki bitew (patrz 8.2).) Aby uzyskać taką premie muszą być spełnione następujące warunki:
a) Nową armią jest armią która nigdy wcześniej nie była użyta w żadnych turniejach przez tego gracza.
b) Premii nie dostaje się za pożyczoną armie, ani za armie której malowanie gracz skończył wcześniej niż 3-4 miesiące przed turniejem w którym ubiega się o punkty za nią.
c) Premii nie dostaje gracz który pierwszy raz staruje w turnieju nawet jeśli spełnia warunek z lit a i b.