Dyskusje o zasadach

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 »

Coś takiego powinno zająć gdyby grać w 3 na 3. Przy jednym graczu na stronę raczej bliżej 6-7h.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

E, to nie jest źle. Jako heksówkowicz jestem przyzwyczajony, że gre się kończyło w kilku sesjach 4-5 godzinnych.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

Czy ktoś eksperymentował, aby rozkazy ambush i reserve move były robione w sekrecie?
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 »

Nie próbowałem, pozostawienie ich jawnie daje i tak ciekawe opcje taktyczne.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

Patrząc na tabele rzutów obronych doszedłem do wniosku, że zasady nie uwzględniają faktu, że działa mają osłonę dla obsługujących nią żołnierzy. Moim zdaniem osłona taka powinna dawać całkowitą osłonę od frontu przed pociskami z rifli i mg (mi na innym forum zasugerowano przyjecie lekkiej lub twardej osłony) natomiast parametry z tabeli odnosić się powinny do boków i tyłu, no chyba że działo jest za lepszą osłoną to wtedy i od frontu.
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 230
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: MaaX »

:lol:

Nie.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

Jakieś argumenty? A nie tylko śmiech.
DKDK
Carabinier
Posty: 29
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: DKDK »

:lol:
1. amunicja przeciwpancerna do kmów
2. cytując klasyka z dowcipów "ilu was za tą łopatą się chowa - dziesięciu?"
3. obsługa działa się porusza w trakcie ładowania i celowania a nie kampi za tarczą osłonową
4. tak to obsługi dział byłyby nieśmiertelne wg zasad jakie chcesz przyjąć
Wiciu
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Wiciu »

A z innej beczki, wiecie może gdzie obecnie dostępne są Dispatches 1 i 2?
Awatar użytkownika
MaaX
Adjudant
Posty: 230
Rejestracja: poniedziałek, 6 stycznia 2014, 13:56
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: MaaX »

Wiciu pisze:A z innej beczki, wiecie może gdzie obecnie dostępne są Dispatches 1 i 2?
Jak masz facebooka to tu: https://www.facebook.com/groups/237995539700701/files/
Jak nie masz to wyslij mi swoj mail na PW to Ci podesle
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

DKDK pisze::lol:
1. amunicja przeciwpancerna do kmów
2. cytując klasyka z dowcipów "ilu was za tą łopatą się chowa - dziesięciu?"
3. obsługa działa się porusza w trakcie ładowania i celowania a nie kampi za tarczą osłonową
4. tak to obsługi dział byłyby nieśmiertelne wg zasad jakie chcesz przyjąć
1. A wiesz,że przy ogniu punktowym z AP działa mają klasę N ? To jest lepiej niż niektóre wozy opancerzone, a do tych ogień z riffli i km jest nieskuteczny (chyba że coś nie wiem) Nie słyszałem, aby zasady uwzględniały amunicję przeciwpancerną do kmów, inaczej można by było ostrzelać wozy opancerzone.
2. Wystarczy poszperać w sieci by zobaczyć zdjęcia, czy za taką osłoną można się schować czy nie. Ilość obsługi działa była adekwatna do wielkości działa np. pak37 miał 2 osoby.
3. Mówimy tu o ogniu na wprost, czyli spokojnie może trzymać skrzynki z amunicją w osi za działem.
4. Myślę, że gdyby dać twardą osłonę na wprost, to byłoby w sam raz. Mówisz o nieśmiertelnych załogach, a co powiesz na okopane działo - to dla ciebie dopiero problem, co (osłona wzmocniona i to nie tylko od frontu)?
DKDK
Carabinier
Posty: 29
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: DKDK »

1. A wiesz,że przy ogniu punktowym z AP działa mają klasę N ? To jest lepiej niż niektóre wozy opancerzone, a do tych ogień z riffli i km jest nieskuteczny (chyba że coś nie wiem) Nie słyszałem, aby zasady uwzględniały amunicję przeciwpancerną do kmów, inaczej można by było ostrzelać wozy opancerzone.
2. Wystarczy poszperać w sieci by zobaczyć zdjęcia, czy za taką osłoną można się schować czy nie. Ilość obsługi działa była adekwatna do wielkości działa np. pak37 miał 2 osoby.
3. Mówimy tu o ogniu na wprost, czyli spokojnie może trzymać skrzynki z amunicją w osi za działem.
4. Myślę, że gdyby dać twardą osłonę na wprost, to byłoby w sam raz. Mówisz o nieśmiertelnych załogach, a co powiesz na okopane działo - to dla ciebie dopiero problem, co (osłona wzmocniona i to nie tylko od frontu)?

ad.1 no nie wiesz ale co tam większość Pz I i Pz II w kampanii wrześniowej załatwiły ckmy z amunicją ppanc,wozy opancerzone zawsze możesz ostrzelać vide zasady pinningu ale to chyba wiesz?
ad. 2 tarcze ochronne nawet na zdjęciu w linku który zapodałeś jakiej są wysokości? bo stać za nimi nie dasz rady. radzę mały eksperyment z paintballem stań za małą zasłoną i spróbuj coś zrobić jak na każdy Twój ruch leci w Twoją stronę może kulek z farbą (per analogiam kal. np. 7,62 mm z maxima) poza tym tarcze np dp paka 36/37 nie zasłonią całej sylwetki.
ad.3 skrzynki za działem dobre!! amunicja była tam gdzie było poręczniej ale ja się nie znam.
ad. 4 jeszcze raz przeczytaj zasady pinningu i takie magiczne słowo suppression fire, a z okopanym działem nie mam problemu tak jak i na wojnie nie mieli problemu wezwij moździerze albo artylerię przygwoźdź rozstrzelaj albo obejdź a nie pchaj się pod lufę.
ad.... poza tym tura gry to kilka minut więc manewry w grze nie są tylko pustym słowem strzelcy zmieniają pozycję a nie stoją na wprost i strzelają w osłonę działa. i przy okazji nabój karabinowy 7,62 mm jest w stanie przestrzelić szynę kolejową, tak wiem usłyszę że to z kałacha ale...
zresztą najskuteczniejszym sposobem likwidacji oddziałów w Battlegrupie jest pinning, bo spinowane nic nie mogą zrobić co chyba też wiesz.
Awatar użytkownika
nexus6
Lieutenant
Posty: 586
Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: nexus6 »

Rozumiem, że mogę strzelać z ckm do wozów opancerzonych i je załatwić. Jaka jest procedura, skoro o tym piszesz?

Link był z wikipedii i chodziło mi tylko o tekst, w którym pisało, że tarcza chroni od broni strzeleckiej, ale jak ci zależy na zdjęciach, to sobie popatrz na to - https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 3%BCtz.jpg Jedno z mniejszych działek, pak36 - pchają prawie na stojąco i wystają im tylko czubki hełmów, no i widać, że nawet czterech ludzi może się spokojnie schować.

To z okopanym działem nie masz problemu, bo możesz wezwać moździerze, a działko nie okopane stanowi dla ciebie problem. To co ja proponuję, twarda ochrona to nawet oczko mniej na kości niż ochrona wzmocniona. Nie rozumiem tego toku myślenia.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 30 października 2017, 17:37 przez nexus6, łącznie zmieniany 1 raz.
DKDK
Carabinier
Posty: 29
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 13:46

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: DKDK »

Czytamy ze zrozumieniem str. 25 Example of Suppressing Fire Battlegroup Rulebook ed.2 czego kolega nie zrozumiał? Jak niszczymy pojazdy? Spinnowany nic nie zrobi czytaj ze zrozumieniem co? Bo na razie biłeś pianę w dwóch wątkach gdzie cierpliwie Ci tłumaczyli ludzie żebyś rulebooka przeczytał ze zrozumieniem a tu dalej tysiąc pytań do .... i ból nie powiem czego że jest inaczej a tego nie uwzględnili a to jest be bo powinno być inaczej a tarcza w dziale nie jest kuloodporna. A tak de fakto odpowiedzi są w rulebooku tylko trzeba przeczytać a nie pytać a potem się dziwować że ruskie to oficerów w Barbarossie ino trzech mają i dlaczego przecież czołgów mają dużo. i jak to BT7 takie przegięte z szybkością jest, bo bez gąsienic Panie mknie jak polska husaria pod Kircholmem i ani się obejrzysz a na karkach biednych Niemców w ich strefie rozstawienia siedzą i strzelają. A to Zis 2 jest zły bo Zis3 to ma lepsze coś tam i dlaczego tak.Po to są wprowadzenia do zasad, rys historyczny że jak nie wiem czemu to mi objaśnią w prostych słowach. Poza tym jak już wiele razy było poruszane każda gra jest tylko ułomnym odwzorowaniem rzeczywistości. Ja rozumiem że chcesz grać jak najwierniej historycznie ale Battlegroup ma swoje uproszczenia które trzeba zamienić w zalety, ktoś te zasady testował i balansował po to żeby gra miała sens, a nie po to żeby co chwilę coś zmieniać bo to źle a tamto niedobrze. Także kończąc wywód proszę przeczytaj rulebooka i nie staraj się szukać dziury.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Dyskusje o zasadach

Post autor: Przemos19 »

Panowie, spokój proszę i bez wycieczek osobistych. W tej chwili dyskusja jest zagmatwana, zaginął sens pytań nexus6.
Po ponownym rozważeniu sprawy proszę wszystkich dyskutantów o spokój. Nexus6, na Guildwargamers zdołałeś obrazić innych użytkowników i twórców w temacie podobnym do tego. Po co się pytam, po co inicjować kłótnie?

Odnośnie zasad i balansu, Battlegroup odwzorowuje historycznie że ruscy nie mieli za bardzo czym postrzelać do Panter i Tygrysów na Kursku. Natomiast wiele rozwiązań mechaniki jest uwarunkowanych balansem, ale z najważniejszym kontekstem historycznym. Stąd z KM można dokonać pinowania pojazdów pancernych ale nie je niszczyć. Przykład tego - to mój pojedynek Panzer I z samochodem pancernym Wz 35 na ostrzał z KM z tegorocznego konwentu Gladius.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”