Chwalebne Pola - impreza wargamingowo-historyczna w Bolterze

Pokazy, turnieje, informacje sklepowe
Awatar użytkownika
Torgill
General of the Army
Posty: 6209
Rejestracja: poniedziałek, 14 czerwca 2010, 00:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 917 times
Been thanked: 435 times
Kontakt:

Chwalebne Pola - impreza wargamingowo-historyczna w Bolterze

Post autor: Torgill »

Zapraszamy wszystkich serdecznie na wydarzenie historyczne "Chwalebne Pola - Wrocław 2020".
Poświęcone ono będzie historycznemu wargamingowi, czyli formie rozrywki, gdzie historia przeplata się z modelarstwem oraz z toczeniem bitew za pomocą miniaturowych żołnierzy na wspaniale wyglądających makietach.
WSTĘP GRATIS
Czas trwania: godz. 10.oo-18.oo
Miejsce: Bolter, ul. Podwale 6 (50-043 Wrocław)
A co w programie? 😉
BOGOWIE WOJNY: LEE - gra w mikroskali 6mm. Jej tematyką są bitwy, które rozgrywały się w szeroko rozumianej połowie XIX wieku. Rozmiar figurek połączony z super klimatycznym wystrojem stołów bitewnych powoduje, że rozgrywki są mega epickie - nawet dla osób pełniących rolę obserwatorów. Podczas naszego wydarzenia odbędzie się turniej, gdzie wirtuozi tej gry będą starali się poprowadzić swoje wojska do zwycięstwa.
BLACK POWDER - to gra osadzona w realiach, gdzie głównym orężem decydującym o wygraniu bitwy była broń prochowa.
W naszym wykonaniu zajmiemy się Wojnami Napoleońskim. Czemu? To proste! Jest to najbardziej kolorowa i wciągająca część historii tego okresu. I z tych właśnie powodów zaprezentujemy Wam nie jedną, a dwie bitwy. Odtwarzać one będą Wojnę na Półwyspie Iberyjskim oraz Kampanię Naddunajska.
BOLT ACTION - czym było by wydarzenie historyczne bez II Wojny Światowej? No właśnie 😉 Specjalnie dla Was przygotujemy stół do nauki w grę, która specjalizuje się w tym konflikcie. Całość będzie wystylizowana na Talvisotę, czyli Wojnę Zimową pomiędzy Finlandią i Związkiem Sowieckim. Sama gra jest fajnym połączeniem rozgrywki taktycznej - gdzie decyduje szybkość reakcji na właśnie zaistniałą sytuację - z przemyślnym planowaniem 🙂
ANNO DOMINI 1666 - jest połączenie gry planszowej z bitewniakiem. Tłem rozgrywki jest XVII-wieczna Europa z mocnym elementem fantastycznym. Golemy, diabły, bazyliszki są codziennością na planszy, ale jeśli jesteście fanami grania historycznego to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pominąć te elementy. Gra posiada bardzo ładne modele. Oczywiście zachęcamy do ich malowania.
A POWYŻSZE TO NIE WSZYSTKO.
W celu zwiększenia immersji i nadania nielichego klimatu poprosiliśmy zaprzyjaźnionych z nami REKONSTRUKTORÓW do odpicowania swoich mundurów (i ubiorów z epoki) i przytuptanie ranną porą do naszego przybytku 🙂
Będzie można z nimi porozmawiać o ich hobby, o tym jak wyglądają spotkania plenerowe, a może i się zaciągnąć 😉

LISTA REKONSTRUKTORÓW
GRH Suomen Armeija - Armia Fińska II Wojna Światowa
https://www.facebook.com/GrhSuomenArmeija/
Kompanija Oleśnickich Waszmościów - sarmacki XVII wiek
https://www.facebook.com/waszmosciowie/
58th New York State Volunteer Regiment - Wojska Unii Wojna Secesyjna 1861-65
https://www.facebook.com/58NYSV
Marta Dardzińska - dawne stroje kobiece
https://www.instagram.com/silva.rerum.xvii/
Konrad Kuna - rekonstrukcją warsztatu fotograficznego z lat 20-30 XX wieku
https://www.facebook.com/zakladfotograficznykonradkuna/
GRH Semper Fidelis
https://www.facebook.com/GRH-Semper-Fid ... 295477430/

---------------------------------------------------------------------------------
Całość wydarzenia jest trybutem i ukłonem w stronę Niepołomickich Pól Chwały, czyli jednej z największej (a na pewno najfajniejszej) imprez poświęconej historii w naszym kraju. W tym roku ze względu na pandemię nie można było jej zorganizować stąd pomysł naszego wydarzenia 😉
---------------------------------------------------------------------------------
NOWA RZECZYWISTOŚĆ SANITARNA
- Na miejscu są środki do dezynfekcji oraz rękawiczki jednorazowe.
- Wszyscy uczestnicy/goście powinni mieć ze sobą osobiste maseczki ochronne (lub ich ekwiwalent) i używanie ich.
- Prosimy o odpowiedzialne zachowanie podczas całego wydarzenia.
---------------------------------------------------------------------------------
Jako baner wykorzystaliśmy fragment obrazu Wojciecha Kossaka "Wizja Żołnierska" 🙂
---------------------------------------------------------------------------------
ZAPRASZAMY do ODWIEDZIN 🙂

W ramach tej imprezy odbędzie się również: II Wrocławski turniej gry Bogowie wojny: Robert E. Lee w sezonie 2020 - „Chwalebne Pola”
Miejsce: Wrocławski sklep Bolter, ul Podwale 6 , 50-043 Wrocław
Data: 27.09.2020
Start: 10.00
Sędzia: Torgill – grający w przypadku nieparzystej liczby graczy.
Wejściówka: zakupy za min. 20 zł w sklepie. W ramach zakupu otrzymuje się standardowy napój w kawiarni GRATIS.
Limit miejsc: 8 osób.
------------------------------------
NOWA RZECZYWISTOŚĆ SANITARNA
- Na miejscu są środki do dezynfekcji oraz rękawiczki jednorazowe.
- Stoły zostaną rozstawione tak by utrzymać odpowiedni dystans 2m.
- Wszyscy uczestnicy powinni mieć ze sobą osobiste maseczki ochronne.
Prosimy o odpowiedzialne zachowanie podczas całego turnieju.
------------------------------------
ZASADY ZACHOWANIA W LOKALU
https://www.facebook.com/.../a.26118282 ... 881713797/
Osoby chcące wziąć udział prosimy o przeczytanie regulaminu klubowego.
Przyjście na turniej oznacza zgodę na respektowanie go.
------------------------------------
Akcja TOKEN: każdy z uczestników otrzyma też token (pieczątkę) w programie lojalnościowym sklepu Bolter.pl (szczegóły u obsługi sklepu.)
Posiłki: Na miejscu jest kawiarnia z napojami na zimno, kawą i herbatą oraz słodyczami. Zachęcamy do korzystania.
------------------------------------
PLAN TURNIEJU:
Przygotowanie do rozgrywek: 10.00
Pierwsza bitwa: 10.30 – 13.30
Druga bitwa: 14.00 – 17.00
Podsumowanie turnieju nastąpi zaraz po zakończeniu ostatniej bitwy.
Bardzo ważne jest trzymanie się rozkładu czasowego, aby zdążyć rozegrać wszystkie bitwy. Jeśli upłynie regulaminowy czas, dogrywamy obecną turę do końca i podliczamy punkty. Nie zaczynamy nowej tury jeśli do końca regulaminowego czasu zostało 15 minut i mniej.

REGULAMIN
§ 1
Postanowienia ogólne i przygotowania przed turniejem
1. Jest to turniej klasy ogólnopolskiej, będący również częścią kampanii do gry.
2. UWAGA. Z uwagi na nowe zasady rezerwacji w sklepie Bolter i obostrzenia związane z Covid-19, zgłoszenia do bitwy należy wysyłać do wtorku 22.09.2020 roku, do godziny 23.59 na adres: biuro@gmboardgames.com, z tytułem „zgłoszenie do turnieju – nick”. W mailu należy przesłać:
rozpiskę w formacie pdf, stworzoną w dedykowanym kreatorze armii, dostępnym na stronie www.gmboardgames.com/ab,
gracze Unii i Konfederacji muszą również napisać, których 7 kart bitewnych odrzucają (nie będą one uwzględniane w losowaniu kart bitewnych dla nich).
3. Obowiązują wszystkie zasady z II edycji podręcznika do BW: Lee.
4. Gracze przygotowują jedną rozpiskę o wartości punktowej 1500$, której używają podczas wszystkich bitew turnieju.
5. Gramy na stołach o wielkości 120x120 cm.
6. Każda bitwa trwa maksymalnie 6 tur.
7. Rok gry, to: 1863 (jest to istotne ze względu na dostępność niektórych jednostek).
8. Gramy z użyciem figurek w skali 6 mm, produkcji GM Boardgames. Wszystkie figurki powinny być całkowicie pomalowane, a podstawki wykończone.
9. Na dzień przed turniejem sędzia losuje graczom 2 zestawy generałów i kart bitewnych. Gracze mogą je dowolnie przydzielić (np. 1 zestaw generałów do 2 zestawu kart), ale każdy zestaw może być użyty w turnieju tylko raz. Wyjątkiem jest sytuacja, w której np. generał określa liczbę dostępnych kart – wtedy gracz musi zagrać zestawem, który został wylosowany do zestawu generałów z tym dowódcą.
10. Unia posiada jedno przelosowanie generała na każdą bitwę. Obowiązuje ono tylko jeśli wylosuje wodza naczelnego lub generała korpusu z dowodzeniem "2" (np. jeśli w drugim losowaniu WN i wszyscy dowódcy korpusu będą mieli poziom dowodzenia 3 i więcej, to nie ma przelosowania, ale gdy w trzecim losowaniu pojawi się generał z „2”, to znowu stosujemy przelosowanie).
Pozostałe nacje posiadają przelosowania zgodnie z ich zasadami, kartami, które otrzymają itd.
11. Na turniej należy przynieść:
pomalowane i umieszczone na podstawkach figurki dla swojej armii,
wydrukowaną rozpiskę,
miarkę calową,
wszystkie karty dla swojej armii – bitewne, generałów, taktyki armii i kawalerii – zgodnie z danymi podanymi w losowaniu przez sędziego.
znaczniki (rozkazów, podstawy operacyjnej, inne) i potrzebną do rozgrywki liczbę kostek k6.
§ 2
Przygotowania do bitwy
12. Gracz po poznaniu przeciwnika może wybrać, którego zestawu kart będzie używać. Podczas turnieju każdy zestaw może być użyty tylko 1 raz (nie można użyć tego samego zestawu podczas drugiej bitwy), natomiast jeżeli tak wypadło w losowaniu, to niektóre karty generałów i bitewne mogą się powtarzać (np. w 1 i 3 bitwie Konfederacja będzie miała gen. Lee).
13. Z uwagi na sposób losowania może się zdarzyć, że dwie przeciwne armie będą miały tego samego generała.
14. Przed pierwszą bitwą sędzia dokonuje losowania przeciwników. W pierwszej rundzie armie tych samych nacji (np. Unia vs Unia) mogą grać ze sobą tylko, jeśli nie ma innej możliwości. W kolejnych rundach nie ma już takiego ograniczenia.
15. Przed drugą bitwą pary graczy są dobierane według tzw. „drabinki”, uwzględniając miejsce na turnieju po zakończonej rundzie walki, tj: gracz zajmujący pierwsze miejsce w tabeli będzie grał z graczem zajmującym drugie miejsce w tabeli itd. Jeśli gracze Ci toczyli już bitwę ze sobą, to ich przeciwnikiem musi być gracz, z którym nie toczyli jeszcze bitwy, jak najbliższy miejsca, które zajmują w tabeli (np. gracz zajmujący pierwsze miejsce grał już bitwę z graczem zajmującym drugie miejsce, więc zagra bitwę z tym, który zajmuje 3 miejsce itd.).
16. Przed każdą bitwą możliwe są wyzwania na pojedynek. Przed losowaniem stron, gracz może wyzwać przeciwnika „na pojedynek”. Jeżeli drugi gracz zaakceptuje wyzwanie, to będą ze sobą grali. Jeżeli nie, to będą normalnie losowani.
17. Sędzia po wylosowaniu wszystkich par graczy losuje stoły na których będą toczyły się dane bitwy.
18. Przed rozpoczęciem bitwy gracze rzucają na inicjatywę i wybór pola bitwy (zgodnie z rozdziałami 13.7 i 13.8 podręcznika) oraz wybierają taktyki armii. Gracz, który wygra rzut na inicjatywę, wybiera również swoją stronę stołu.
§ 3
Stoły i tereny
19. Tereny na stole i punkty strategiczne są rozstawiane przez sędziego przed rozpoczęciem turnieju.
Gracze – począwszy od gracza, który wygrał pierwszy rzut na inicjatywę mogą przestawić po jednym terenie zwykłym. Nie można przestawiać terenów już przestawionych.
20. Zgodnie z zasadami danej armii, wybranych taktyk, czy wylosowanymi kartami bitewnymi, możliwe są również zamiany terenów miejscami i ich przestawianie terenów. Nie można zamienić lub przestawić terenów, które zostały zamienione, przestawione lub wystawione przez innego gracza.
§ 4
Postanowienia dodatkowe
21. Proxy – dopuszczone jest przedstawianie niedostępnych aktualnie w ofercie GM Boardgames jednostek, za pomocą innych figurek, np. milicję, za pomocą zwykłej piechoty. Wysyłając rozpiskę do zatwierdzenia gracz ma obowiązek poinformować sędziego o używaniu takich figurek.
22. Aby uniknąć nieporozumień wszystkie jednostki poza regularnymi powinny być opisane w sposób nie budzący wątpliwości (np. ołówkiem na spodzie podstawki). Należy zapisać ich wyszkolenie, liczebność itd.
23. Opisane również muszą być znaczniki patroli (na rozpisce – numer i korpus, który ukrywa).
§ 5
Wyniki turnieju
24. Punktacja. Gracze zdobywają małe i duże punkty. Małe punkty to liczba punktów zdobytych w trakcie wszystkich bitew na turnieju, zgodnie z rozdziałem 14.2 podręcznika. Duże punkty przydziela się zgodnie z wielkością opisanego w tym rozdziale poziomu zwycięstwa. Wartości w nawiasie określają liczbę dużych punktów zdobytych przez przegranego – wygranego gracza.
Remis (1 – 1)
Małe zwycięstwo (1 – 2)
Duże zwycięstwo (0 – 3)
Zdecydowane zwycięstwo (0 – 4)
Masakra (0 – 5)
25. Gracz, który wygrał wyzwanie na pojedynek otrzymuje dodatkowy 1 duży punkt.
26. O pierwszym i pozostałych miejscach w turnieju decyduje liczba zdobytych dużych punktów.
Jeśli będzie taka sama to zajmowane miejsce określa:
liczba zdobytych małych punktów (im więcej, tym lepiej),
następnie liczba straconych małych punktów (im mniej, tym lepiej),
różnica między zdobytymi, a straconymi małymi punktami (im większa, tym lepiej. Jeśli straconych małych punktów jest więcej, niż zdobytych to różnica jest ujemna),
wynik bezpośredniej bitwy między remisującymi graczami.
Jeśli nadal będzie remis, to o miejscu w tabeli decyduje rzut kostką, wykonany przez sędziego.
27. Nagrody dodatkowe:
Zwycięzca turnieju w następnym turnieju dostaje darmową kartę „Rebell yell” (Konfederacja) „Union cheer” (Unia), „Angielska Flegma (Wielka Brytania) lub „Elan” (Francja). Bonus obowiązuje tylko w następnej bitwie kampanii, jeśli zwycięzca nie weźmie udziału w kolejnej bitwie – karta przepada.
§ 6
Kampania
28. Kampania.
Po rzucie na inicjatywę i wybór pola bitwy, gracz, który wygrał ten rzut, wybiera, które terytorium swojego przeciwnika lub terytorium neutralne zaatakuje w trakcie kampanii. Wynik tej bitwy będzie liczony do wyniku kampanii.
29. Regulamin kampanii jest dostępny w osobnym pliku.
§ 7
Najważniejsza zasada
30. We wszystkich nieuregulowanych zasadami regulaminu sytuacjach sędzia ma zawsze rację.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43344
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3919 times
Been thanked: 2489 times
Kontakt:

Re: Chwalebne Pola - impreza wargamingowo historyczna w Bolterze

Post autor: Raleen »

Relacja z imprezy na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=135

Autorem relacji jest Maciej „Torgill” Molczyk.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogłoszenia, informacje, wydarzenia”