Zeeland 1985 (TiS)
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 180 times
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Zeeland 1985 (TiS)
Nowa wersja 336 BPM autorstwa Dartha Stalina.
Dodano artylerię i batalion rozpoznawczy. Myślimy jeszcze czy by 879. batalionu nie przerobić jako aeromobilny, ale ta zasada (obecna w Ardenach 24) zniknęła z instrukcji do Zelandii.
Dodano artylerię i batalion rozpoznawczy. Myślimy jeszcze czy by 879. batalionu nie przerobić jako aeromobilny, ale ta zasada (obecna w Ardenach 24) zniknęła z instrukcji do Zelandii.
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 180 times
Re: Zeeland 1985 (TiS)
Ja go chyba jednak zrobię ze śmigłowcem w tle - co najwyżej jako wariant opcjonalny, plus dorzucę alternatywny 112 baon czołgów z T-55AD Drozd (siła 5/3).
Za to wzmocnić trzeba duńskie baony brygad zelandzkich (i chyba zrobię im osobne sztaby, bo to były samodzielne jednostki) - baony zmech były mieszane - 3 kompanie na M113 plus rozpoznawcze plus samobieżne TOW plus kompania Centurionów Mk 5DK (10 sztuk), i tak samo pancerne - 3 kompanie Centurionów plus 1 kompania M113. Jako, że Centuriony to lepsze czołgi niż nasze PT-76 czy niezmodernizowane T-55 (niewiele, ale jednak), to IMHO bataliony pancerne miałyby siłę 4, a zmechanizowane - 3 czy 4?
I jeszcze jedno - jak wygląda kwestia lądowania desantu morskiego? Po prostu pojawia się na (określonych?) plażach? I czy jest różnica w lądowaniu jednostek wyspecjalizowanych/szkolonych w takim desancie oraz transportowanych morzem jak nasza 15. Dywizja (że tylko do portów)?
Jeśli tak, to od razu można by wrzucić na ikonki symbol kotwicy dla "morpiechów".
Za to wzmocnić trzeba duńskie baony brygad zelandzkich (i chyba zrobię im osobne sztaby, bo to były samodzielne jednostki) - baony zmech były mieszane - 3 kompanie na M113 plus rozpoznawcze plus samobieżne TOW plus kompania Centurionów Mk 5DK (10 sztuk), i tak samo pancerne - 3 kompanie Centurionów plus 1 kompania M113. Jako, że Centuriony to lepsze czołgi niż nasze PT-76 czy niezmodernizowane T-55 (niewiele, ale jednak), to IMHO bataliony pancerne miałyby siłę 4, a zmechanizowane - 3 czy 4?
I jeszcze jedno - jak wygląda kwestia lądowania desantu morskiego? Po prostu pojawia się na (określonych?) plażach? I czy jest różnica w lądowaniu jednostek wyspecjalizowanych/szkolonych w takim desancie oraz transportowanych morzem jak nasza 15. Dywizja (że tylko do portów)?
Jeśli tak, to od razu można by wrzucić na ikonki symbol kotwicy dla "morpiechów".
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Zeeland 1985 (TiS)
Zasady desantu są... tylko IMHO znów prostota zmienia się w prostatctwo. Rzuty k6 w czterech tabelkach i już.
No i nie ma różnicy między desantem z ODŚ a ze statku typu ro-ro.
No i nie ma różnicy między desantem z ODŚ a ze statku typu ro-ro.
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 385
- Rejestracja: sobota, 12 sierpnia 2017, 20:39
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 154 times
Re: Zeeland 1985 (TiS)
"Uderzenia okrętów torpedowych"? To chyba chodzi o okręty podwodne. Albo okręty typu Willemoes i Brave, ale w przypadku tych pierwszych podstawowym uzbrojeniem były RGM-84 Harpoon i było ich dwa razy więcej niż Brave.
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 180 times
Re: Zeeland 1985 (TiS)
Ha. Wypadałoby:
1) oznaczyć na mapie porty i plaże (wiadomo, które plaże, jest do tego fajna mapka z czasów PRL)
2) oznaczyć jednostki desantowe (7. ŁDD, 28. MSR, 336. BPM) i przewożone - te pierwsze na plaże i w portach, te drugie tylko do kontrolowanych portów; wtedy - straty od min i rakiet (artyleria nadbrzeżna) nie dotyczyłyby jednostek transportowanych (albo byłyby ograniczane np. ujemnym modyfikatorem -1)
3) zrobić dodatkowy rzut na przewagę na morzu - jeśli NATO to tabelka bez zmian, jeśli UW to -1 na ataki duńskich (i niemieckich...) kutrów
4) oprócz tego przewaga w powietrzu UW = dodatkowy modyfikator -1 do duńskich rakiet (poza tym wypadałoby IMHO dodać żetony tych wyrzutni - tego nie było zbyt dużo, a zniszczone już by nie strzelały... można by je atakować siłami specjalnymi, lotnictwem i "klasycznie" - siła "1" ew. automatyczny "rozjazd")
5) straty na minach - bodaj w starym "NATO" (ale chyba nie "Next war" tylko tym drugim) była dość rozbudowana symulacja morska
- tutaj można by to uprościć wprowadzając "rozminowanie" - rzut na skuteczność rozminowania = modyfikator -1 do min, przy czym przewaga UW w powietrzu oraz przewaga UW na morzu dawałyby dodatkowe modyfikatory do skutecznego rozminowania (po -1 każdy), a wyniki rozminowania mogłyby być kumulowane aż do całkowitego oczyszczenia (coś jak w Blue Water Navy)
6) do tego zdobycie Korsor (baza marynarki) daje stały modyfikator -1 (albo nawet -2?) do rozminowania oraz rzutów na miny (brak możliwości uzupełniania zagród minowych), ataków kutrów, przewagi na morzu - wszystko kumulowane.
1) oznaczyć na mapie porty i plaże (wiadomo, które plaże, jest do tego fajna mapka z czasów PRL)
2) oznaczyć jednostki desantowe (7. ŁDD, 28. MSR, 336. BPM) i przewożone - te pierwsze na plaże i w portach, te drugie tylko do kontrolowanych portów; wtedy - straty od min i rakiet (artyleria nadbrzeżna) nie dotyczyłyby jednostek transportowanych (albo byłyby ograniczane np. ujemnym modyfikatorem -1)
3) zrobić dodatkowy rzut na przewagę na morzu - jeśli NATO to tabelka bez zmian, jeśli UW to -1 na ataki duńskich (i niemieckich...) kutrów
4) oprócz tego przewaga w powietrzu UW = dodatkowy modyfikator -1 do duńskich rakiet (poza tym wypadałoby IMHO dodać żetony tych wyrzutni - tego nie było zbyt dużo, a zniszczone już by nie strzelały... można by je atakować siłami specjalnymi, lotnictwem i "klasycznie" - siła "1" ew. automatyczny "rozjazd")
5) straty na minach - bodaj w starym "NATO" (ale chyba nie "Next war" tylko tym drugim) była dość rozbudowana symulacja morska
- tutaj można by to uprościć wprowadzając "rozminowanie" - rzut na skuteczność rozminowania = modyfikator -1 do min, przy czym przewaga UW w powietrzu oraz przewaga UW na morzu dawałyby dodatkowe modyfikatory do skutecznego rozminowania (po -1 każdy), a wyniki rozminowania mogłyby być kumulowane aż do całkowitego oczyszczenia (coś jak w Blue Water Navy)
6) do tego zdobycie Korsor (baza marynarki) daje stały modyfikator -1 (albo nawet -2?) do rozminowania oraz rzutów na miny (brak możliwości uzupełniania zagród minowych), ataków kutrów, przewagi na morzu - wszystko kumulowane.
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Zeeland 1985 (TiS)
Też sadze, że dużo dałoby wprowadzenie dodatkowych modyfikatorów w zależności od sytuacji.
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 180 times
Re: Zeeland 1985 (TiS)
Już wiem - to było "The Next War - modern conflict in Europe", obecnie wydane w zmodernizowanej wersji jako "Under an Iron Sky" oraz "Deadly Northern Lights".
- swampgoblin
- Sous-lieutenant
- Posty: 377
- Rejestracja: środa, 16 października 2019, 13:45
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 86 times
Re: Zeeland 1985 (TiS)
Fajne te żetony. Dużo lepsze, niż oryginalne, "syntetyczno-komputerowe".
"Tak! nie będzie zmiany; będziecie, jacy jesteście & nikim innym. A zatem królowie ziemi będą Królami na wieki; niewolnicy będą służyć."
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 180 times
Re: Zeeland 1985 (TiS)
Dzięki sylwetki z netu, oczywiście wykorzystanie tylko niekomercyjne (sołdaci to Ron Volstad, pojazdy głównie Tank Encyclopedia, ale nie tylko, bo TOPAS-2AP będzie z TBiU)...
No i faktycznie zrobię dwa komplety jednostek transportowanych, zwłaszcza dla jednostek amfibijnych (zasada "zastępowania żetonu") - nie wiem, czy jednostek "zwykłych" (15. Dywizja) nie zrobić bez możliwości zastępowania (mieli tylko przepłynąć, nie szkolono ich do radzenia sobie po stratach w transporcie).
BTW: co sądzicie odnośnie siły Duńczyków?
Nb. trzeba by dodać jeszcze jeden batalion HESK/VK(Gardehusarregimentets Hesteskadron, szwadron konny Regimentu Huzarów Gwardii) - jedna z dwóch jednostek garnizonu Kopenhagi w czasie pokoju (drugim była Kompania Gwardii Królewskiej - Vagtkompagniet) - razem około 450 ludzi.
No i ten pułk czołgów naszej 15. Dywizji zrobię dwuczęściowy - siła 3 i 5 (2 kompanie i 3 kompanie czołgów).
No i faktycznie zrobię dwa komplety jednostek transportowanych, zwłaszcza dla jednostek amfibijnych (zasada "zastępowania żetonu") - nie wiem, czy jednostek "zwykłych" (15. Dywizja) nie zrobić bez możliwości zastępowania (mieli tylko przepłynąć, nie szkolono ich do radzenia sobie po stratach w transporcie).
BTW: co sądzicie odnośnie siły Duńczyków?
Nb. trzeba by dodać jeszcze jeden batalion HESK/VK(Gardehusarregimentets Hesteskadron, szwadron konny Regimentu Huzarów Gwardii) - jedna z dwóch jednostek garnizonu Kopenhagi w czasie pokoju (drugim była Kompania Gwardii Królewskiej - Vagtkompagniet) - razem około 450 ludzi.
No i ten pułk czołgów naszej 15. Dywizji zrobię dwuczęściowy - siła 3 i 5 (2 kompanie i 3 kompanie czołgów).
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Zeeland 1985 (TiS)
Na szybko to sprawdziłem tylko że III batalion piechoty Bornholm Værn sformowano dopiero w 1986 czyli nie powinno go być w grze. Choć wtedy byłby gładki spacerek już w ogóle.
No i brakuje stałych fortyfikacji na Zelandii.
No i brakuje stałych fortyfikacji na Zelandii.
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 180 times
Re: Zeeland 1985 (TiS)
Raptem Stevnsfortet z baterią dział 155mm po "Gneisenau"... ale jakoś by to trzeba oddać.
Nb. myślałem o alternatywnym (od 1986 roku) 20. dywizjonie artylerii 7. ŁDD czyli 2 baterie Goździków plus bateria Gradów (ew. rozwijana do dwóch na czas W?).
Nb. myślałem o alternatywnym (od 1986 roku) 20. dywizjonie artylerii 7. ŁDD czyli 2 baterie Goździków plus bateria Gradów (ew. rozwijana do dwóch na czas W?).
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Zeeland 1985 (TiS)
Za MSiO Spec 3/2014
Rejon Umocniony Helsingor
Rejon Umocniony Kopenhaga - forty Dragorfort (4x170mm, 4x120mm), Middelsgrunds (12X170mm, 6x120mm, 4x105mm) i Flakfort (6x150mm, 4x105mm) na wyspie Amager
Rejon Umocniony Kogelundsfort (9 wyrzutni HAWK, 6 wyrzutni NIKE)
Rejon Umocniony Stevnsfort (4x150mm)
Mosede (2x150mm) - aktywny tylko do poczatków lat 70tych.
Rejon Umocniony Helsingor
Rejon Umocniony Kopenhaga - forty Dragorfort (4x170mm, 4x120mm), Middelsgrunds (12X170mm, 6x120mm, 4x105mm) i Flakfort (6x150mm, 4x105mm) na wyspie Amager
Rejon Umocniony Kogelundsfort (9 wyrzutni HAWK, 6 wyrzutni NIKE)
Rejon Umocniony Stevnsfort (4x150mm)
Mosede (2x150mm) - aktywny tylko do poczatków lat 70tych.