Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące okresu po II wojnie światowej.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Andy »

W kwestii Aleksandra Ci nie pomogę, bo nie mam i nie grałem. Phantom - na ile będę umiał, proszę bardzo i to całkiem bezinteresownie. Choć ostatnio najbardziej mi smakuje mazurskie Świeże (niepasteryzowane!) ;)
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Strategos »

W celu zrozumienia mechanizmów PL można śmiało wykorzystywać polskie tłumaczenie reguł do "bliźniaczej gry", bo Hornet Leader jest rozwinięciem Phantoma :) .

http://boardgamegeek.com/filepage/89044/rules-pl
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Indar »

Czy 18 kart eventów to nie za mało? Nie powtarzają się podczas gry?
Rozumiem że pilota można promować tylko raz w trakcie gry - strona karty z gwiazdką jest jego ostateczną "wersją"?
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Andy »

Też miałem na początku wątpliwości co do liczby kart wydarzeń, a w praniu okazało się, że powtarzalność wcale nie jest dokuczliwa.

W wersji podstawowej gry pilot nie mógł awansować powyżej strony karty z gwiazdką. W Deluksie mieli to chyba zmienić na podobieństwo Horneta, ale tego ostatniego nie mam i nie wiem jak to teraz wygląda.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Indar »

Powiem jedno - wciągające.
Za pierwszym razem chyba godzinę wybierałem rodzaj amunicji :) Pierwsza misja skończyła się ostrym łomotem, straciłem jeden samolot, kolejny uszkodzony i ogólnie wracałem z podkulonym ogonem. Ciężko zadać 12 hitów lecąc 6 samolotami z -2WP.
:lol:

Pierwsze wnioski.
Szkoda marnować Specjalne Punkty na promocję pilotów na początku - lepiej przeznaczyć na lepsze bombki albo tankowanie w powietrzu. -2 do WP to naprawdę sporo.
Piloci - jak można to koniecznie Ci "Fast". To ogromny bonus!
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
2010cobra25
Appointé
Posty: 49
Rejestracja: wtorek, 6 grudnia 2011, 14:04

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: 2010cobra25 »

Mam pytanie czy instrukcja z Hornet Leader może służyć do nauki Phantom leadera ? Wiem że głupio to brzmi no ale mój angielski jest na poziomie zero .
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Strategos »

Żeby poznać mechanikę gry możesz ją wykorzystać( dużo kwestii brzmi identycznie) , pisałem o tym wyżej . Powinieneś tylko sprawdzać różnice :mając przed sobą instrukcje zarówno do FL jak i HL .
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Indar »

Przeczytałem pobieżnie i odpowiem że tak. "Szkielet" zasad jest identyczny, mechanika ta sama - w Phantomie nie masz punktów "zmysłu bitewnego" i pilota prowadzącego. Tyle zobaczyłem na szybko. Oczywiście są inne samoloty, inne uzbrojenie, dodatkowa faza rakiet Phoenix (które są dostępne dla F-14) itd. Ale zasady trafiania celów, trafiania przez bandytów i cele naziemne, opis reakcji na atak, stres - dokładnie te same.
W razie wątpliwości pytaj, nie mówię że pojąłem już Phantoma na blachę, bo cały czas sięgam do instrukcji, ale zasady są proste. Albo ja, albo ktoś inny z chęcią pomożemy.

PS - Strategos mnie uprzedził, ma rację - porównaj.
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
2010cobra25
Appointé
Posty: 49
Rejestracja: wtorek, 6 grudnia 2011, 14:04

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: 2010cobra25 »

Dzięki za odpowiedź. Czyli jeśli nigdzie nie dostane Horneta czeka mnie zakup Phantoma .
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Indar »

Phantom Leadera można czasem wyrwać z drugiej ręki za rozsądne PLeNy. Ja mój egzemplarz kupiłem miesiąc temu za stówę - praktycznie nieużywany. Chyba nawet pojawia się dosyć często w ogłoszeniach "sprzedam".
Za to Hornet Leadera z drugiej ręki nie widziałem.
Cena nowych to ponad 300 zł za grę - nawet moja "bardzo tolerancyjna w tych sprawach ukochana" patrzyłaby krzywo na taki wydatek.

Ps. Przeglądając strony sklepów z grami natrafiłem na pozycję - Hornet Leader - The Cthulu Conflict". To żart czy faktycznie taka gra...?
:)
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
2010cobra25
Appointé
Posty: 49
Rejestracja: wtorek, 6 grudnia 2011, 14:04

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: 2010cobra25 »

Te 300-400 zł za Horneta myślę że nie były by taką przeszkodą jaką jest brak dostępności w polskich sklepach :(
Awatar użytkownika
Indar
Błędny rycerz
Posty: 1088
Rejestracja: piątek, 5 maja 2006, 20:08
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Indar »

Znalazłem, i Phantoma i Horneta - po 331 PLN. Widnieją jako dostępne, namiary wysłałem Ci na PW.
http://www.freha.pl - Forum Rekreacji Historycznych
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Strategos »

Indar pisze:Ps. Przeglądając strony sklepów z grami natrafiłem na pozycję - Hornet Leader - The Cthulu Conflict". To żart czy faktycznie taka gra...?
:)
Faktycznie dodatek do Horneta, ach ci Amerykanie :!: :lol:
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: Andy »

No niestety, Danowi czasem odbija i marnuje czas na dziwne rzeczy. A potem wpuszcza niedopracowane gry. :cry:
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
krzysztofm
Caporal
Posty: 56
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2012, 01:53
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Phantom Leader - Solitaire (DVG)

Post autor: krzysztofm »

Świetna gra.
Skończyłem bez strat pierwszą długą kampanię War in the South 1965 USAF
Total wynik 11 punktów Adequate, grałem spokojnie bez ryzyka:
lot 1 - cel 11 - zniszczony - 3 pkt
lot 2 - cel 14 - uszkodzony - 1 pkt
lot 3 - cel 15 - zniszczony - 2 pkt
lot 4 - cel 14 ponownie - zniszczony 1 punkt
lot 5 - cel 5 - zniszczony - 1 punkt
lot 6 - cel 6 - bez trafień - 0 punktów
lot 7 - cel 4 - zniszczony - 3 punkty.

W pierwszej kampanii opłaca się wziąć nawet 4 F100 Super Sabre i mieć za każdego 6 SO points aby zakupić CBU i Tanker Priority. Nie opłaca się używać napalmu.

Do następnej kampanii odstawić 2 Super Sabre i zabrać 2 F105 Thunderchief i 1 żeby był Wild Weasel najlepiej FAST żeby skasować jakieś SA- 2 na początku których nie było w pierwszej kampanii.
2 Super Sabre można zostawić bo jest w Rolling Thunder kilka misji na pograniczu Wietnamu Płn i Płd a tam one mogą się przydać. W ogóle bez sensu jest zabierać je nad Hanoi.
Za SO za Super Sabry warto zakupywać GBU 10 i GBU 12 bo branie zwykłych Mk 82, 84 nad silnie bronione cele może nie wystarczyć.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Po II wojnie światowej”