System DWS

tstaszek
Adjoint
Posty: 728
Rejestracja: sobota, 18 marca 2006, 19:06
Lokalizacja: SKĄD SIĘ DA

Post autor: tstaszek »

Ale to dopiero praktyka o wsyzstkim rozstrzygnie :).

A propos praktyki, czy są znane już jakieś terminy odnośnie wydania gry, czy choćby przepisów??
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Tak, praktyka wszystko rozstrzygnie :)

Nie, nie chce podawac jakichkolwiek terminow jezeli nie moge ich dotrzymac lub tez niewiem czy je dotrzymam. Moge tylko powiedziec ze wydaje mi sie ze w tym roku gra bedzie gotowa do produkcji :)
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Anomander Rake
Général de Division
Posty: 3095
Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
Lokalizacja: Wawa i okolice
Been thanked: 3 times

Post autor: Anomander Rake »

Jeszcze co do 1945 r. i struktur niemieckich wówczas - wtedy to już jeden ersatz drugi ersatz ersatzem poganiał. Nie ma więc sensu brać z tego okresu jakichkolwiek standardów, bo ich faktycznie nie było.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

Można powiedzieć: Tysiącletnia Rzesza w pełnym rozkwicie! :D
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Akurat troche policzylem i powiem ze grajacy aliantami bedzie dysponowal w scenariuszu Crusader okolo 60-65 (liczba zalezy od tega jak rolokuje artylerie i czy bedzie musial wprowadzic rezerwy) zetonami a grajacy silami osi ok. 55 zetonow - liczylem na szybko wiec moze byc pomylka tak +-5 zetonow ;)
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Potwierdzam : mapa heksagonalna :)
Mało żetonów to taki żart? Bo nie łapię ;)
Awatar użytkownika
Anomander Rake
Général de Division
Posty: 3095
Rejestracja: poniedziałek, 29 maja 2006, 13:06
Lokalizacja: Wawa i okolice
Been thanked: 3 times

Post autor: Anomander Rake »

Gdy reguły są dobre to i żetonów nie musi być dużo. Często jest tak, że gry z niezbyt dużą ilością żetonów mają do nich opracowane świetne przepisy. Bywa też niestety odwrotnie.
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Malo zetonow (jest to liczba zetonow na Operation Crusader, w grze bedzie tez inny scenariusz)? Nie bardzo rozumiem...
W "Crusader" Alianci maja 11-14 jednostek sztabowych (dokladna liczba jeszcze nie znana ;) ), 16-20 jednostek piechoty (w tym tez grupy wsparcia dla wojsk pancernych), 5-6 jednostek artylerii, 17-18 jednostek pancernych i rozpoznawczych i tak okolo 10 jednostek lotniczych.
Os ma okolo 10 jednostek sztabowych, 15-16 jednostek piechoty, 8-9 jednostek artylerii (w tym tez formacje ppanc.), 10 jednostek pancernych i rozpoznawczych, ok.8 jednostek lotniczych i kilka innych ;)
Niech stosunkowo duza liczba formacji sztabowych nie przeraza (jest to skala pulkowa), ich sens i funckje maja duzy wplyw na rozgrywke.
Ilosc jednostek tez niewiele swiadczy o ich faktycznej sile (oczywiscie ilosc jednostek moze tez sie zmienic - cyfry ktore tutaj podaje to ostrozne oszacowanie ;) ).

Mysle ze zasady i gra przedstawia nam trudnosci i przeszkody jakie gracz musi sprostac by ta mala ilosc zetonow wykorzystac optymalnie ;)
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Post autor: ozy »

slowik pisze:Niech stosunkowo duza liczba formacji sztabowych nie przeraza (jest to skala pulkowa), ich sens i funckje maja duzy wplyw na rozgrywke.
Nie przeraża, a cieszy. Zawsze tyły były liczniejsze niż front :D
Wreszcie zwrot w dobrą stronę, jeszcze żetony magazynów, koulmn transportowych, punktów paliwa, punktów amunicji... i to wszystko dowieźć na front a po drodze zabezpieczyć, uchronić przed lotnictwem... nie no w ostatnim zdaniu żartuję ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Zetonow ku temu (tresci zartu ;) ) nie bedzie ale bedzie to oddane tym ze lotnictwo atakujac jednostki sztabowe moze oslabiac wlasnie mozliwosci owych na wykonywanie tych czynnosci...
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

to wszystko dowieźć na front a po drodze zabezpieczyć, uchronić przed lotnictwem... nie no w ostatnim zdaniu żartuję
To sobie tak nie żartuj... to jest w grach operacyjnych The Gamers :) Super sprawa. Jeszcze tak dobrej gry nie spotkałem o II WŚ. Niby brzmi trudno a jednak jest bardzo proste...Przez to gracz naprawdę bardzo chroni swoje zaopatrzenie. Nie ma czegoś takiego, że na głupiego odrywa się swoje oddziały by oskrzydlać przeciwnika i zostawiać nie chronione tyły. Bo tam zaopatrzenie nie pojawia się z "księżyca" :) Wszystko jest na planszy - strata zbyt dużej ilości wozów dostawczych załadowanych zaopatrzeniem to katastrofa dla ciebie, a dla przeciwnika dodatkowe punkty, za które może nas atakować.
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

To bedzie tez mialo miejsce (nie za pomoca zetonow ale atakow na sztaby i rezultaty owych etc.).
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Czyli sztab to nie tylko dowódca + mapa ale także całe zaplecze dla wojska :) To dobrze. Zobaczymy jaka wersja lepsza- czy bardziej uszczegółowiona czy też lekko uproszczona :D
tstaszek
Adjoint
Posty: 728
Rejestracja: sobota, 18 marca 2006, 19:06
Lokalizacja: SKĄD SIĘ DA

Post autor: tstaszek »

Nie mam OdB Crusadera w tej chwili, ale z tego co pamiętam to batalionów czołgów powinno być trochę więcej niż 15-18 po stronie Brytoli.
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Dla szczególnie zainteresowanych walkami w Afryce: polecam scenariusz do gry DAK II The Gamers - można zobaczyć jak zrobili tą operację pod względem ODB Amerykanie. Scenariusze są na ich stronce.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwum”