Cena wojsk w B-35
-
- Caporal-Fourrier
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:50
- Lokalizacja: Baboszewo/powiat płoński/ województwo mazowieckie
Cena wojsk w B-35
Na innym forum ktoś stwierdził, że brakuje mu opcji kupywania jednostek za punkty z puli i pozniej rozgrywanie fikcyjnych scenariuszy. Spodobało mi się to, gdyż można byłoby stworzyć jakąś dłuższą kampanię, w której rozbudowywalibyśmy swoją armię od słabego batalionu do przepakowanego korpusu pancernego.
Na razie stworzyłem wzory, z których można obliczyć koszty jednostek. Jednak nie wiem czy są zbytnio sensowne tak więc mile widziane wszelki uwagi:)
Sztab PW * 20 + 30
Czołgi BSO + 1/2DSO + Pancerz * PS + 10 * każda czarna gwiazdka + 15 * każda zółta gwiazdka
Piechota Suma wartości PW * 4
Piechota zmot Suma wartości PW * 4 + 3 za każdy PS
Piechota opancerzona Suma wartości PW * 4 + 5 za każdy PS
Artyleria PS * 20
Artyleria zmot. PS * 20 + 20
Artyleria samobieżna PS * 20 + 40
Saperzy Suma wartości PW * 4 + 20
Rozpoznawcze Suma wartości PW * 5 + 10 za każdą gwiazdkę
P.lot lekkie PS * 15 + 20, zmot +5, panc + 10
P.lot ciężke PS * 20, zmot + 10, panc + 20
Działa p.panc PS * 15 + 2 *BSO * 1/2DSO razy pancerz, zmot + 5
Pancerzownice 35
Snajperzy Suma wartości PW * 15 + 20
Kolumny Transportowe PW * 15
Komandosi:arrow: Suma wartości PW * 5 + 20
Ckm Suma wartości PW * 4 + 10, zmot + 5
MO PS * 10 + 20 za każdą gwiazdkę
kpm 100
Spadochroniarze Suma wartości PW * 4 + 20
Kawaleria Suma wartości PW * 4 + 10
SS za każdy PW 8
NKWD + 50
Grupy bojowe 40
Amfibie PS * 20
Jednostki górskie za każdy PW 5
Jednostki forteczne za każdy PW 5
Lotnicwo PS * 25
Wszystkie sugestie mile widziane, przyznaje że nie myślałem jeszcze nad tym dłużej, dzielę się z Wami moimi pierwszymi, świeżymi spostrzeżeniami.
Pozdrawiam
Na razie stworzyłem wzory, z których można obliczyć koszty jednostek. Jednak nie wiem czy są zbytnio sensowne tak więc mile widziane wszelki uwagi:)
Sztab PW * 20 + 30
Czołgi BSO + 1/2DSO + Pancerz * PS + 10 * każda czarna gwiazdka + 15 * każda zółta gwiazdka
Piechota Suma wartości PW * 4
Piechota zmot Suma wartości PW * 4 + 3 za każdy PS
Piechota opancerzona Suma wartości PW * 4 + 5 za każdy PS
Artyleria PS * 20
Artyleria zmot. PS * 20 + 20
Artyleria samobieżna PS * 20 + 40
Saperzy Suma wartości PW * 4 + 20
Rozpoznawcze Suma wartości PW * 5 + 10 za każdą gwiazdkę
P.lot lekkie PS * 15 + 20, zmot +5, panc + 10
P.lot ciężke PS * 20, zmot + 10, panc + 20
Działa p.panc PS * 15 + 2 *BSO * 1/2DSO razy pancerz, zmot + 5
Pancerzownice 35
Snajperzy Suma wartości PW * 15 + 20
Kolumny Transportowe PW * 15
Komandosi:arrow: Suma wartości PW * 5 + 20
Ckm Suma wartości PW * 4 + 10, zmot + 5
MO PS * 10 + 20 za każdą gwiazdkę
kpm 100
Spadochroniarze Suma wartości PW * 4 + 20
Kawaleria Suma wartości PW * 4 + 10
SS za każdy PW 8
NKWD + 50
Grupy bojowe 40
Amfibie PS * 20
Jednostki górskie za każdy PW 5
Jednostki forteczne za każdy PW 5
Lotnicwo PS * 25
Wszystkie sugestie mile widziane, przyznaje że nie myślałem jeszcze nad tym dłużej, dzielę się z Wami moimi pierwszymi, świeżymi spostrzeżeniami.
Pozdrawiam
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43386
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3948 times
- Been thanked: 2514 times
- Kontakt:
Kiedyś ten pomysł już padł (oczywiście poza internetem). Wiem nawet, że byli chętni zapłacic za zrobienie im wybranych jednostek. Niestety, z tego co słyszałem, wydawca nie był do pomysłu pozytywnie nastawiony.
Co do wartości - obliczenia komplikuje Ci chyba kwestia pomieszania w nich PW i punktów siły. Dobrze też, gdybyś przyjął standardowe rozkłady PS - np. te z instrukcji do III edycji. To by ułatwiło porównanie.
Co do wartości - obliczenia komplikuje Ci chyba kwestia pomieszania w nich PW i punktów siły. Dobrze też, gdybyś przyjął standardowe rozkłady PS - np. te z instrukcji do III edycji. To by ułatwiło porównanie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Nighthunter
- Appointé
- Posty: 39
- Rejestracja: środa, 3 maja 2006, 12:08
- Kontakt:
Swojego czasu mialem rozbudowana i dopracowana tabele zakupowa dla kazdej jednostki w kazdej nacji. Bylo tam tego troche i mniej wiecej u mnie tez czolgi byly drogie.
Probowalem wprowadzic ten system do swoich gier (rozegralem bodaj 4-5 gier w tym systwmie) , jednak powiem Ci misiek000 ze jest to system dosc wypaczony.
Przede wszystkim dlatego ze kazdy kto ma olej w glowie kupi czolgi i zolte gwiazdki, wraz z saperami , sztabem i innymi waznymi jednostkami ( w zaleznosci od limitu punktow zakupowych). Co za tym idzie Wasze wojska moze beda roznic sie 2-4 jednostkami, a idac dalej jesli gracze reprezentuja wyrownany poziom to gra konczy sie na przepychaniu na srodku planszy (wojna okopowa) i gra traci caly swoj sens.
Probowalem wprowadzic jakies ograniczenia co do ilosci kupna czolgow itd , ale z regoly na nie wiele sie to zdawalo.
Takie sa moje doswiadczenia w tym systemie jesli chodzi o granie gracz vs gracz.
Co do kampani to jest to bardzo dobry system, chcialem go nawet wprowadzic w zadaniach, ale po namysle zrezygnowalem.
Pozdrawiam
Probowalem wprowadzic ten system do swoich gier (rozegralem bodaj 4-5 gier w tym systwmie) , jednak powiem Ci misiek000 ze jest to system dosc wypaczony.
Przede wszystkim dlatego ze kazdy kto ma olej w glowie kupi czolgi i zolte gwiazdki, wraz z saperami , sztabem i innymi waznymi jednostkami ( w zaleznosci od limitu punktow zakupowych). Co za tym idzie Wasze wojska moze beda roznic sie 2-4 jednostkami, a idac dalej jesli gracze reprezentuja wyrownany poziom to gra konczy sie na przepychaniu na srodku planszy (wojna okopowa) i gra traci caly swoj sens.
Probowalem wprowadzic jakies ograniczenia co do ilosci kupna czolgow itd , ale z regoly na nie wiele sie to zdawalo.
Takie sa moje doswiadczenia w tym systemie jesli chodzi o granie gracz vs gracz.
Co do kampani to jest to bardzo dobry system, chcialem go nawet wprowadzic w zadaniach, ale po namysle zrezygnowalem.
Pozdrawiam
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43386
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3948 times
- Been thanked: 2514 times
- Kontakt:
Ja się z kolei obawiam Nighthunterze, by nie przegiąc w drugą stronę tzn. by ten lepszy sprzęt nie był kompletnie niedostępny, a misiek właśnie tak starał się robic, żeby te lepsze rzeczy były dosc drogie punktowo.
A jak z mapami, też chcecie losowac?
A jak z mapami, też chcecie losowac?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43386
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3948 times
- Been thanked: 2514 times
- Kontakt:
Pod koniec takiej kampanii, jeśli ktoś by ciągle wygrywał, to jak znam życie drugiej stronie nie będzie się chciało grać, zwłaszcza jak ta pierwsza będzie miała przewagę i będzie ją sukcesywnie zwiększać poprzez swoje zwycięstwa, nikt nie lubi być chłopcem do bicia.
A skąd jesteś miśku? Dobrze takie rzeczy wpisywać w profilu - ułatwiają poszukiwania ludzi do grania.
A skąd jesteś miśku? Dobrze takie rzeczy wpisywać w profilu - ułatwiają poszukiwania ludzi do grania.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43386
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3948 times
- Been thanked: 2514 times
- Kontakt:
Ale może jakoś się wyrwiesz w któryś dzień... Jeśli nie, to rzeczywiście najlepszym wyjściem wydaje się granie po sieci tyle, że tutaj B-35 jest dosc trudne w stosowaniu, bo jest WO, są kontrataki i sam szybko zorientujesz się, że to się wtedy wlecze. Spytaj Grenadyera, on próbował kiedyś grac w B-35 przez maila i GG.
PS. Co do wieku, to myślałem, żeś starszy, ale to tym lepiej o Tobie świadczy
PS. Co do wieku, to myślałem, żeś starszy, ale to tym lepiej o Tobie świadczy
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)