SL - Przyszłość systemu

Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43401
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3972 times
Been thanked: 2529 times
Kontakt:

SL - Przyszłość systemu

Post autor: Raleen »

Post Gościa - przeniesniony

Witam wszystkich forumowiczow.

Mam pytanie na temat ASL. Jak wszyscy wiemy w ostatnich czasach ukazal sie Starter Kit#1, zapowiedziane sa takze dwie nastepne czesci. Czy ktos ma jakies informacje, na temam przyszlosci systemu? Czy beda sie ukazywaly kolejne dodatki? (jakie, kiedy?). Czy warto kupic ten starter? Pytam, bo nie chce inwestowac w system, do ktorego dodatki bede musial sciagac z USA z ebaya :)
z gory dziekuje za odpowiedz
Ostatnio zmieniony środa, 11 stycznia 2006, 09:42 przez Raleen, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Drogi gościu.
ASL SK skłąda się z trzech zestawów. W każdym z nich są nowe armie, mapy, scenariusze- natomiast zaasady są sukcesywnie dodawana z części do części. Tj. w dodatku 2 masz zasady z jedynki.
Podobno jak czytałem na boardgamegeeku zasady nie są przedstawione tak super extra jasno.
JEdnak w zasadzie wszscy uważają że ASL SK jest dobry dla początkujących. Wydaje mi się jednak że posiadanie jednego dodatku tego pierwszego nie jest też super pomysłem.
Wiem że Wargamer ma w ofercie ASL SK1 za 130 zł. Ja jednak czekam na ich drugi ruch czyli kiedy zamówią ASL SK 2. Narazie w USA będzie rozsyłany lada moment, więc w Polsce trzeba poczekać. JA w ASL SK wejdę, ale pod warunkiem że będą zagwarantowane wszystkie III części :)Jeśli pojawi się II to mamy prawo przypuszczać że będzie i trzecia:)
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

Dzieki za odpowiedz, Wojpajek. :)
ASL SK#2 ma byc w Wargamerze, tak przynajmniej zapowiedzial sosna (ja bedzie, to go sprowadzimy). Nie wiem, tylko jak z cena, bo raczej nie bedzie w promocji (130), tylko normalnie (150).
Pozyjemy, zobaczymy!
A ktos ma/widzial SK#1? Zadam przedstawienia wszystkich wrazen 8)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43401
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3972 times
Been thanked: 2529 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Hudson pisze:Ten Gosciu to ja, ale zapomnialem sie zalogowac
Dzieki za odpowiedz, Wojpajek. :)
ASL SK#2 ma byc w Wargamerze, tak przynajmniej zapowiedzial sosna (ja bedzie, to go sprowadzimy). Nie wiem, tylko jak z cena, bo raczej nie bedzie w promocji (130), tylko normalnie (150).
Pozyjemy, zobaczymy!
A ktos ma/widzial SK#1? Zadam przedstawienia wszystkich wrazen 8)
A to kolega głębiej siedzi w temacie a się nic nie przyznaje :) czy się mylę :?:

Jak Sosna sprowadza, to do nas też pewnie zawita.

PS. W każdym razie widzę, że dobrze trafiłem zapraszając na forum :)
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

NA forum TiS słyszałem taką wypowiedz że to bardziej jest reklamówka. JA tego nie mam w wersji oficjalnej- przyznaję się że Emulem ściagnąłem sobie żeby zobaczyć co to jest- nie drukowałem a ni nic z tych rzeczy poprostu zobaczyć zasady i myślę że jest to to co mi się może spodobać. Oczywiście jest to znaczne uproszczenie ASl nie ma tam tylu opcji ale myślę że jest to dobra gra. Wydaje mi się że walki piechoty w ASL SK są bardziej grywalne niż w SL. Przedewszystkim bardzo podba mi się pomysł z wprowadzeniem ELR- jest to taki wskaźnik, który jak zostanie podczas testu morale przekroczony to oddział ulega pewnemu obniżeniu w swojej efektywności- jest zastępowany przez gorszy żeton. MI się to podoba.
Graficznie co można sobie na boardgamegeeku zobaczyć mapy mi się nie podobają- chyba wolałem te ręcznie malowane z poprzednich modułów. Co do żetonów to nie wiem jakie są bo nie widziałem.
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

Glebiej siedzi w temacie, to znaczy jak? :) Bo to w nawiasie to byl cytat slow Sosny, w sensie jego firma sprowadza, ja nie mam z tym nic wspolnego :)
Z grami wojennymi to mam wspolnego tyle, ze ma sie w domu pare gier Dragona (a gralo sie tylko w trzy), Scierzki Chwaly (przegralem prawie wszystkie partie:), Sukcesorow (nie cierpie)...i tyle. Nie leza mi gry TiS (ale to nie czas ani miejsce...) wiec szukam czegos innego. Jestem w tej komfortowej sytuacji, ze nie przerazaja mnie ani proste, ani skomplikowane zasady - dla mnie wazna jest grywalnosc. Upatrzylem sobie ASL, ale zanim go kupie chce sie rozeznac w sytuacji - bo jezeli sie okaze, ze kupie SK 1, a pozniej nie bede w stanie dostac niczego wiecej... :(
Ae jakby cos, to pomozecie z zasadami? :)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43401
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3972 times
Been thanked: 2529 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ach, myślałem Hudson, że współpracujesz w jakiejś luźnej formie z Sosna ale nieważne...
Ae jakby cos, to pomozecie z zasadami? :)
Mam nadzieję, byle nie wyszło na odwrót :wink:
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Upatrzylem sobie ASL, ale zanim go kupie chce sie rozeznac w sytuacji
ASL nie kupisz w Polsce jeśli Ci o to chodzi. ASl nie wiem czy wiesz wymaga podręcznika czyli poprostu ASL a potem potrzeba Ci jeszcze kolejnego moduły- żetony i mapy (no chyba że sam jes sobie zrobisz, ale z tym może być ciężko) najprawdopodobniej to będzie4 Beyond Valour- front wschodni. To ma kosztować 80$? czy 100$? nie pamiętam. Każdy kolejny modul tj. conajmniej 20$ bite, jeśli chcesz nowych map i żetonów i scenariuszy. Generalnie MMP zrobiło z ASL coś w stylu Warhammera- naciągają na wszystko jak można najbardziej.
Wiesz ja pisząc o ASL że jest grywalny to miałem na myśli że ma dużo możliwości taktyk, jest masa możliwości gry. ASL SK to upraszcza- ale zasad masz nie porównywalnie mniej. A ja naprawdę choć na boardgamegeeku jest dużo pochlebnychy opinii to jednak sporo ludzi mówi że przed grą duuuużo czasu poświęca się na czytanie zasad, a w trakcie gry jest duuużo wątpliwości- kiepska pamięć? ;)
Ja dlatego się wstrzymałem z zakupem ASL SK1 bo chyba wolę kupić coś pełniejszego. Choć i tak najlepiej by było zaczekać do modułu 3 gdzie będą pojazdy. Poza tym tak jakoś nie leżą mi armie w ASL SK2 ponoć mają być to głównie Włosi i Brytole. ALe cóż liczą się zasady... :)
Jeśli nie znasz angielskiego to ja Ci będę może wstanie pomóc w zasadach...
A tak na marginesie jak Ciebie kręci ASL dalej to wejdz na MMP i zobacz sobie kilka stron do zasad z erraty- drobny druk i bardzo dużo zasad- a tam masz kilka stron z kilkudziesięciu conajmniej- ja juuż się z ASL wyleczyłem i czekam na jego uproszczenie właśnie w postaci ASL SK.
A masz może SL? Masz tam z grubsza wszystkie zasady do pojzadów, piechoty i artylerii- myślę że na tym mniej więcej bazuje też ASL SK- z pewnymi zmianami. Dodatkowo SL na allegro to koszt 50 zł i myślę że jak Ci się spodoba to na pewno spodoba Ci się ASL SK, bo jeśli nie to po co wywalać 150 zł w błoto.
Awatar użytkownika
Hudson
Sous-lieutenant
Posty: 497
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hudson »

Dzieki za rozjasnienie sytuacji. Myslalem, ze jak kupie te startery, to bede mial zasady, mapy i sporo zetonow :?

Sosna poleca zamiast ASL Mein Panzer, ale malowanie figurek i robienie makiet juz dawno mnie nie kreci. Pokochalem zetony i mapy.

A angielski to znam, ale zawsze mozna sie zagmatwac w tych przepisach.
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Sosna poleca zamiast ASL Mein Panzer
Hehe ciekawe dlaczego :lol: :wink:
Dzieki za rozjasnienie sytuacji. Myslalem, ze jak kupie te startery, to bede mial zasady, mapy i sporo zetonow
eeee Hudson- czy my się rozumiemy? Zobacz ASL jest systemem, ok? Żeby zagrać w ASL potrzebne są zasady- osobny zakup, oraz scenariusze, żetony, mapy itp... ale to jest w osobnych modułach....
Ale powyżej powiedział Ci o grze ASL full serwis. NAtomiast ASL SK to jest też moduł do ASL ale tu masz wszystko co potrzeba- żetony, mapy, scenariusze :D - tyle że w wersji uproszczonej dla uczących się :) ... ASL SK to kompletna gra :)
A angielski to znam, ale zawsze mozna sie zagmatwac w tych przepisach.
Żekomo tak, ale wiesz ASL SK jest chyba już napisany dla początkujących.... co prawda nie wszystko jasno wyjaśnili, ale jest masa kolorowych przykładów z szerokim wyjaśnieniem- myślę że zgubić się w tym to nie da :). Serio :)
Awatar użytkownika
kru
Caporal
Posty: 61
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:17
Lokalizacja: City of Discovery - Dundee
Kontakt:

Post autor: kru »

Wtrace sie do rozmowy.
W tej chwili na rynku sa juz ASL SK1, ASL SK2, oraz zasady ASL IIed. IIIprinting.
Startowe warto kupic, poniewaz maja fajne scenariusze, stworzone na potrzeby poczatkujacych, i umozliwiaja szybkie rozeznanie sie w temacie.
Jesli ktos nie gral wczesniej w ASL, to odradzam rzucanie sie na glebokie wody siegajac to pelnej instrukcji. (bo zginie w nich) :wink:
W starterze 1 mamy Amerykanów, Niemców, Rosjan. W starterze 2 sa Amerykanie, Niemcy, Brytyjczycy, Wlosi, Rosjanie, Grecy i Francuzi (tzw. minor allies).
Kiedy sie jest w posiadaniu obu starterów jest juz calkiem sporo zetonów, wojsk, broni i informacyjnych. Instrukcje sa przejrzyste i maja duza przykladów. Takze polecam.

A odpowiadajac na pytanie zadane w poscie powiem ze w SL przyszlosci nie ma, mimo iz jest to prekursor ASL i dobra gierka.
Z dwóch powodów: jest juz ASL, a SL jest nie produkowany, a co za tym idzie niepraktykowany.
Awatar użytkownika
kru
Caporal
Posty: 61
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:17
Lokalizacja: City of Discovery - Dundee
Kontakt:

Post autor: kru »

Wojpajek pisze:... Beyond Valour- front wschodni. To ma kosztować 80$? czy 100$? nie pamiętam. Każdy kolejny modul tj. conajmniej 20$ bite, jeśli chcesz nowych map i żetonów i scenariuszy. Generalnie MMP zrobiło z ASL coś w stylu Warhammera- naciągają na wszystko jak można najbardziej.

Skad masz takie dane??
Nowy zafoliowany Beyond Valor kupisz juz za 65$, uzywany taniej.
Kazdy kolejny modul jest równie drogi, pamietam raz jak uczestniczylem w licytacji 'West of Alamein', który sie sprzedal za 75funtów :shock: na eBay'u.
Zwlaszcza dlatego bo jest bardzo rzadki.
Najtanszy jest chyba Partisan, i mini moduly jak np. Third Bridge.
A scenario pack to juz za 70zl.

MMP nie nazwal bym naciagaczami, to jest po prostu droga firma, dzieki strategii marketingowej polegajacej na produkowaniu w limitowanych edycjach. Takze zdarza sie ze nawet Amerykanie maja problemy z kupieniem czego chca.
Piechur
Caporal
Posty: 68
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:01
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Piechur »

Osobiście chciałem pozostać przy SL, ale zacząłem tłumaczyć instrukcję do Startera 1 i wciągnęło mnie. Przechodzę jednak na ASL. W niedługim czasie zakupię Startera 1 i będę oczekiwał na sprowadzenie 2.
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Nowy zafoliowany Beyond Valor kupisz juz za 65$, uzywany taniej.
III ed., Beyound Valour ma być z czerwoną barykadą i jeszcze czymś tam.
MMP jest naciągaczem. Cały ASL jest tak zrobiony by móc zagrać w coś muysisz mieć masę innych rzeczy. I nie jest to tylko moja opinia- polecam Boardgamegeek.
Kru czy masz może ASL? GRaleś w to? Jeśli tak to podziel się wraznieami, bo ja narazie czytam tylko instrukcje elektroniczne.
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Tu jest link do stronby MMP http://www.multimanpublishing.com/ASL/modules.php
Cena BV 95$ i to przed wydaniem !!!
Zoabczcie też jak moduły są od siebie zależne.
Acha no i pamiętajcie BV to podstawa w zasadzie do każdego innego moduły. Tak wiec na początek już trzeba zainwestować 95$ za BV plus 80$ za rulsy. Na tej podstawie podzielam zdanie tych co uważają że MMP zdziera forse za swoje produkty.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwum”