IV Gladius (21-22 maja 2022)

Konwent gier bitewnych odbywający się w Warszawie w klubie "Agresor"
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

psborsuk pisze: czwartek, 14 kwietnia 2022, 09:39 Czy przy rzeczonej bibliotece jest jakiś parking, z którego możemy skorzystać? Chciałbym się pojawić, ale przyjazd inny niż autem raczej nie wchodzi w grę.
Parking na pewno jest. Będziemy się starali załatwić bezpłatny tuż przy bibliotece przynajmniej dla wystawców i prezentujących systemy. Dla gości też powinno starczyć miejsca, przynajmniej części. Pytanie jakie będzie zapotrzebowanie. Natomiast co do płatnego parkingu - tu w ogóle nie ma problemu, jest blisko w okolicy duży płatny parking, tak że w ogóle zaparkować na pewno jest gdzie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Dla wystawców/prezentujących systemy na konwencie i co bardziej zasłużonych i zaangażowanych forumowiczów mamy zarezerwowane pewną liczbę darmowych miejsc parkingowych na terenie SGGW, w bezpośrednim sąsiedztwie budynku, gdzie będzie impreza. Od wszystkich zainteresowanych tą opcją będę potrzebował numerów rejestracji. Umożliwi to wjazd na teren uczelni. Ogólnie tych miejsc trochę mamy, więc liczę, że nie będzie problemu - zależy oczywiście ile osób będzie chciało skorzystać. Poza wspomnianymi na początku osobami priorytet będą mieć także ci, którzy przyjeżdżają z daleka tzn. spoza Warszawy i najbliższych okolic.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Mortal Gods”

Z dniem dzisiejszym rozpoczynamy prezentację systemów bitewnych, które będą pokazywane na IV edycji konwentu Gladius, oraz innych punktów programu imprezy. Pierwszym systemem jest „Mortal Gods”, którego pokaz przeprowadzi w tym roku Karol Siadul.

***

Obrazek

Jest wiele możliwości, by pomóc wyobraźni znaleźć się w antycznej Grecji: „Assassin Creed Odyssey”, „300” czy „Cyklady”. „Mortal Gods” to kolejna opcja do realizacji tego celu. Jest to gra figurkowa, w której kierujemy małymi grupkami greckich wojowników. Oddział złożony z hoplitów, lekkozbrojnych peltastów oraz procarzy i oszczepników ma do wykonania zadanie specjalne takie jak przeniknięcie na tyły wroga, przejęcie bądź zniszczenie zapasów lub wybicie nieprzyjaznych oddziałów. Analogiczna grupa (dowodzona przez drugiego gracza), składająca się z podobnie wyposażonych zbrojnych stara się przeszkodzić w wypełnieniu misji i zarazem zrealizować własne cele.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/04/iv ... rtal-gods/
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Seven Days to the River Rhine”

Obrazek

„Seven Days to the River Rhine” to zestaw szybkich zasad symulujących walkę pancerną w Europie w latach 80-tych, kiedy zimna wojna między sojuszem NATO a kierowanym przez ZSRR Układem Warszawskim z łatwością mogła stać się gorąca.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/05/iv ... river-ren/
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Victory at Sea”

Obrazek

„Victory at Sea” to gra o starciach morskich podczas Drugiej Wojny Światowej, podczas której mocarstwa ówczesnego świata odkryły, że fundamentalne zasady bitew morskich ulegają szybkim zmianom z powodu pędzącego rozwoju technologicznego.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/05/iv ... ry-at-sea/
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: MKG »

Niestety jak odpadam tym razem. Mam radosne kombo komunii oraz egzaminów ósmoklasisty.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Co zrobić... może następnym razem.

Nowa wiadomość organizacyjna dotycząca imprezy jest natomiast taka, że do 16 maja potrzebuję numery rejestracji wszystkich, którzy chcą parkować na terenie uczelni (darmowy parking, o którym wcześniej pisałem).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Grimdark Future”

Obrazek

„Grimdark Future” to prosty, tani i szybki system sci-fi. Główne zasady są darmowe, przetłumaczyliśmy je na polski i mieszczą się na jednej kartce A4. Można grać dowolnymi modelami (także innych wytwórców lub wydrukami 3D), a partia zwykle trwa poniżej jednej godziny. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozegrać wielką bitwę. Chcesz spróbować gier bitewnych, ale zniechęcają Cię koszty i złożoność? Zapraszamy na wprowadzającą partię, gdzie nauczymy grać i, jeśli się spodoba, podpowiemy, jak tanio skompletować pierwszą armię. Wystarczy już kilkanaście modeli. Masz już figurki sci-fi (GW, Mantic itp.), ale duże systemy straszą erratami i brakiem balansu? Również zapraszamy! Powiemy, jaką armią z GF możesz grać swoimi modelami. Wolisz mniej modeli i skirmishe? Mamy siostrzany system „Grimdark Future: Firefight”, do którego wystarczy już kilka modeli. Co wyróżnia „Grimdark Future”? Naprzemienna aktywacja, balans oraz stabilne, darmowe i proste zasady.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/06/iv ... rk-future/
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Age of Fantasy”

Obrazek

„Age of Fantasy” to prosty, tani i szybki system osadzony w świecie fantasy. Główne zasady są darmowe, przetłumaczyliśmy je na polski i mieszczą się na jednej kartce A4. Można grać dowolnymi modelami (także innych wytwórców lub wydrukami 3D), a partia zwykle trwa poniżej jednej godziny. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozegrać wielką bitwę. Chcesz spróbować gier bitewnych, ale zniechęcają Cię koszty i złożoność? Zapraszamy na wprowadzającą partię, gdzie nauczymy grać i, jeśli się spodoba, podpowiemy, jak tanio skompletować pierwszą armię. Wystarczy już kilkanaście modeli. Masz już figurki fantasy (GW, Mantic itp.), ale duże systemy straszą erratami i brakiem balansu? Również zapraszamy! Powiemy, jaką armią z AoF możesz grać swoimi modelami. Wolisz mniej modeli i skirmishe? Mamy siostrzany system „Age of Fantasy: Skirmish”, do którego wystarczy już kilka modeli. Preferujesz starcia regimentów na trayach? Dostępny jest też „Age of Fantasy: Regiments”, które je odwzorowuje. Co wyróżnia „Age of Fantasy”? Naprzemienna aktywacja, balans oraz stabilne, darmowe i proste zasady.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/06/iv ... f-fantasy/
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „In Bellonae Hortis”

Obrazek

INBELLONÆ HORTIS to system bitewny stworzony przez Warszawski Klub Miłośników Gier Bitewnych „Yelonky”. Przeznaczony jest do rozgrywania największych bitew starożytności, ze szczególnym uwzględnieniem okresu od śmierci Aleksandra Wielkiego po schyłek Republiki Rzymskiej (IV-I wiek p.n.e.). Został zaprojektowany tak, by zapewnić szybką i przyjemną rozgrywkę, pozwalając jednocześnie graczom wczuć się w role dowódców ogromnych, antycznych armii. W trakcie gry kluczowe będzie planowanie, przewidywanie przebiegu bitwy, wyczucie punktu krytycznego, ale także osobista odwaga Graczy. Czy w decydującym momencie rzucą się w wir walki, ryzykując śmierć dowódcy i klęskę swojej armii, lecz także zagrzewając żołnierzy do walki i wzmacniając ich morale, co może przynieść zwycięstwo? Czy też pozostaną z tyłu, kierując oddziały na zagrożone kierunki i skupiając się na koordynacji wojsk i dowodzeniu? Każda z tych decyzji może okazać się kluczowa dla przebiegu starcia.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/07/iv ... ae-hortis/
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Ravenfeast”

Obrazek

„Ravenfeast” jest darmowym, szybkim i prostym systemem bitewnym pozwalającym rozgrywać starcia zbrojnych grup Wikingów i Anglosasów. Zasady mają wyłącznie sześć stron, przez co w mgnieniu oka zaczniecie najeżdżać i grabić wybrzeża dawnej Anglii, tocząc starcia w akompaniamencie szczęku oręża i okrzyku kruków. Do nauki systemu zachęcamy szczególnie początkujących graczy, którzy pragną poprowadzić swoich wojowników na wyprawy łupieżcze i zapisać się w sagach śpiewanych po wsze czasy w długich domach. „Ravenfeast”, autorstwa Ala Haldena, został wydany przez Little Wars TV jako darmowe wrota do świata historycznych gier bitewnych, z którym przygodę możesz rozpocząć z około dziesięcioma figurkami. Prosta i szybka mechanika systemu czyni go idealnym dla nowicjuszy, lecz Karty Runiczne, formacje i mnogość scenariuszy pozwolą również weteranom hobby czerpać przyjemność z tych zasad.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/07/iv ... avenfeast/
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Blood Red Skies”

Obrazek

Lipiec 1940: do pokonania Wielkiej Brytanii brakuje Niemcom tylko jednego: obezwładnienia królewskich sił powietrznych. Czy słabnący RAF zdoła odeprzeć falowe naloty wroga? Lipiec 1941: rozpędzony Wehrmacht przemierza stepy Ukrainy: Luftwaffe masakruje przeciwnika na ziemi. Nieliczne choć bardzo zdeterminowane Wojenno Wozdusznyje Siły próbują powstrzymać Luftwaffe. Czy uda im się obronić rodzinny kraj? Wiosna 1945, Iwo Jima: pętla zacieśnia się wokół Cesarstwa Japonii. Amerykańskie wyprawy bombowe coraz częściej pojawiają się nad Wyspami Macierzystymi. Czy lotnikom spod znaku wschodzącego słońca uda się powstrzymać to, co nieuniknione?

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/08/iv ... red-skies/
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Saga”

Obrazek

Na tegorocznym Gladiusie będziecie mogli zapoznać się z jednym z bardziej popularnych systemów para-historycznych w Polsce. Mowa o grze SAGA, czyli osadzonym w różnych epokach od antyku aż po średniowiecze systemie skirmishowym.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/08/iv ... temu-saga/
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Rozgrywka pokazowa w „Pike & Shotte”

Obrazek

„Pike & Shotte” to gra, która wyewoluowała z „Black Powder” – główne zmiany dotyczą oczywiście odtworzenia w rozgrywce sztuki wojennej XVI i XVII wieku, kiedy to na polach bitewnych zaczęła na większą skalę pojawiać się broń palna, a główną siłą bojową były bloki piechoty uzbrojone w piki. Dzięki tym zasadom możemy rozgrywać bitwy z okresu Wojen Religijnych, Angielskiej Wojny Domowej, Wojny Trzydziestoletniej czy bardziej egzotycznych konfliktów feudalnej Japonii. W „Pike & Shotte” można rozgrywać małe potyczki regimentów jazdy i duże batalie, gdzie ścierają się pikinierskie bloki wspomagane muszkieterami i artylerią, a kawaleria próbuje szczęścia we wspaniałych szarżach. Można też rozgrywać kampanię składającą się z wielu bitew.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/09/iv ... ke-shotte/
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43314
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3901 times
Been thanked: 2474 times
Kontakt:

Re: IV Gladius (21-22 maja 2022)

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Basic Impetus 2”

Obrazek

Zainteresowanych starożytnością, średniowieczem, renesansem czy nawet czasami biblijnymi – zapraszamy do zapoznania się z systemem „Basic Impetus 2”. Niedawna premiera polskiej wersji językowej, relatywnie mała ilość zasad i niewielka ilość figurek potrzebnych do gry (w porównaniu z innymi historycznymi systemami bitewnymi) czynią z „Basic Impetus” idealną propozycję na początek zabawy z grami historycznymi. „Basic Impetus” powstał jako uproszczona wersja demo gry „Impetus – włoskiego zestawu zasad do rozgrywania gier osadzonych w okresie od czasów biblijnych do wczesnego renesansu”. Z czasem wersja Basic zyskała na tyle dużą popularność, że ewoluowała w samodzielną grę z własną grupą fanów (choć nadal posiadającą wiele wspólnych elementów ze swoim obszerniejszym pierwowzorem).

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/09/iv ... impetus-2/
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Konwent GLADIUS”