Gothic II - Kroniki Myrtany
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Gothic II - Kroniki Myrtany
https://www.youtube.com/watch?v=hQ90G4xtDCY
Kto lubi Gothica ten powinien świętować. Właśnie wyszedł wielki mod, który w niczym nie ustępuje podstawowej wersji gry. Nawet dubbing profesjonalny, z udziałem kilku starych aktorów.
Chyba będę nie przesypiał nocy.
Kto lubi Gothica ten powinien świętować. Właśnie wyszedł wielki mod, który w niczym nie ustępuje podstawowej wersji gry. Nawet dubbing profesjonalny, z udziałem kilku starych aktorów.
Chyba będę nie przesypiał nocy.
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Gothic II - Kroniki Myrtany
Proszę bardzo.
Mod będzie dostępny 10.12.2021. Nie znam szczegółów, opieram się przede wszystkim na tym co ujrzałem na trailerach i powiem jedno - zrobił na mnie ogromne wrażenie np. cutscenkami podczas dialogów. Są takie rzeczy, których w pierwowzorze po prostu nie było, a to wszystko z porządnym (ba - profesjonalnym) dubbingiem.
Mod będzie dostępny 10.12.2021. Nie znam szczegółów, opieram się przede wszystkim na tym co ujrzałem na trailerach i powiem jedno - zrobił na mnie ogromne wrażenie np. cutscenkami podczas dialogów. Są takie rzeczy, których w pierwowzorze po prostu nie było, a to wszystko z porządnym (ba - profesjonalnym) dubbingiem.
- Dajmiech
- Adjudant-Major
- Posty: 303
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2007, 21:50
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 11 times
Re: Gothic II - Kroniki Myrtany
Faktycznie bardzo fajnie to wygląda. Ja czekałem na "Dzieje Khorinis" (nie żebym jakoś bardzo śledził, ale kibicowałem temu projektowi), ale zacząłem wątpić, czy coś z tego w końcu będzie. W ogóle nie byłem świadomy, że powstaje coś równoległego.
Ostatnio zmieniony środa, 1 grudnia 2021, 20:44 przez Dajmiech, łącznie zmieniany 1 raz.
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Gothic II - Kroniki Myrtany
https://store.steampowered.com/app/1467 ... /?l=polish tutaj link do strony steam. Jeszcze 8 dni.
- Dajmiech
- Adjudant-Major
- Posty: 303
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2007, 21:50
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 11 times
Re: Gothic II - Kroniki Myrtany
Tu z kolei link do dodatku na GOG: https://www.gog.com/game/the_chronicles ... a_archolos
Jak mam wybór, to wolę tę platformę, pytanie, czy pojawi się tam równie szybko i też darmowo.
W poprzednim poście miałem na myśli "Dzieje Khorinis" (poprawiłem).
Jak mam wybór, to wolę tę platformę, pytanie, czy pojawi się tam równie szybko i też darmowo.
W poprzednim poście miałem na myśli "Dzieje Khorinis" (poprawiłem).
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Gothic II - Kroniki Myrtany
Ja mam Gothica na steamie (oraz na płytach) i stąd mój wybór. Będzie prawdopodobnie wymagać zainstalowania kopii Gothica 2 Noc Kruka (zgaduję).
Strona moda:
https://kronikimyrtany.pl/pl/
Mod z całą pewnością będzie darmowy. Przynajmniej na samym początku - popularność może zachęcić do jego komercjalizacji.
Strona moda:
https://kronikimyrtany.pl/pl/
Mod z całą pewnością będzie darmowy. Przynajmniej na samym początku - popularność może zachęcić do jego komercjalizacji.
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Gothic II - Kroniki Myrtany
Zdążyłem pograć kilkadziesiąt minut. Doszedłem do wioski.
To faktycznie wygląda jak rasowy dodatek do Gothica II. Taki, który zachował klimat oryginału i jednocześnie dodał szereg nowych rzeczy jak np. zaawansowane gotowanie i rzemiosło.
Coś z optymalizacją jest nie do końca tak jak powinno. Gra lubi "chrupnąć", a nie widziałem jakiś wodorotrysków graficznych.
To faktycznie wygląda jak rasowy dodatek do Gothica II. Taki, który zachował klimat oryginału i jednocześnie dodał szereg nowych rzeczy jak np. zaawansowane gotowanie i rzemiosło.
Coś z optymalizacją jest nie do końca tak jak powinno. Gra lubi "chrupnąć", a nie widziałem jakiś wodorotrysków graficznych.
- Dajmiech
- Adjudant-Major
- Posty: 303
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2007, 21:50
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 11 times
Re: Gothic II - Kroniki Myrtany
Ja na razie zrobiłem mini-questy pod pokładem statku, rozpocząwszy grę od nowa po tym, jak za pierwszym razem za wcześnie zacząłem jedną rozmowę, co spowodowało przedwczesny koniec rejsu.
Również mam pozytywne pierwsze wrażenia. Pod względem technicznym u mnie póki co bez zarzutów.
Również mam pozytywne pierwsze wrażenia. Pod względem technicznym u mnie póki co bez zarzutów.
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Gothic II - Kroniki Myrtany
Korzystając z wymuszonego odpoczynku poszczepiennego pograłem łącznie 3 godziny. Parę drobniutkich zadań, myślę o ścieżce maga Adanosa. Być może nieco się cofnę aby opracować coś łatwiejszego, pod eksplorację krainy (Gildia Kupiecka brzmi ciekawie... i zarazem brutalnie po tym jak wysłuchałem pierwszych opowieściach wieśniaków o drapieżnej kompanii z logiem inspirowanym British East India Company). Tajemniczy, odizolowany klasztor też brzmi dobrze... pierwszego kręgu magii można się nauczyć błyskawicznie... ale jak dotąd nie natrafiłem na żadną runę bojową, która pomogłaby Marvinowi przebić się przez "warstwy" potworów.
Staram się sobie przypomnieć budowę maga z Gothica II (mana, kręgi, zręczność, broń jednoręczna) ale czuję, że tutaj jednak będzie trzeba jeszcze bardziej wyspecjalizować postać (np. alchemia może stała się w końcu bardziej przydatna, a przepisywanie zwojów być może zastąpi w pewnym sensie klasyczne zbieranie trofeów z bestii).
Bardzo profesjonalnie wykonany mod. Dobrze w to się gra tylko przy sugerowanej długości moda (min. 60 godzin) będę go chyba przechodził przez pół roku. Jedną ścieżką kariery. Spadki FPSów są delikatne (dość powszechnie występują u innych). Może wynika to z dystansu widzenia (sporawy) bo sam mod nie zawiera jakiś graficznych wodorotrysków w porównaniu z rozmaitymi modzikami graficznymi do starszych części. Zgaduję iż wynika to z troski o jak najlepszą stabilność "Kronik".
INTRO:
https://www.youtube.com/watch?v=qCNOBIaq9qE
Staram się sobie przypomnieć budowę maga z Gothica II (mana, kręgi, zręczność, broń jednoręczna) ale czuję, że tutaj jednak będzie trzeba jeszcze bardziej wyspecjalizować postać (np. alchemia może stała się w końcu bardziej przydatna, a przepisywanie zwojów być może zastąpi w pewnym sensie klasyczne zbieranie trofeów z bestii).
Bardzo profesjonalnie wykonany mod. Dobrze w to się gra tylko przy sugerowanej długości moda (min. 60 godzin) będę go chyba przechodził przez pół roku. Jedną ścieżką kariery. Spadki FPSów są delikatne (dość powszechnie występują u innych). Może wynika to z dystansu widzenia (sporawy) bo sam mod nie zawiera jakiś graficznych wodorotrysków w porównaniu z rozmaitymi modzikami graficznymi do starszych części. Zgaduję iż wynika to z troski o jak najlepszą stabilność "Kronik".
INTRO:
https://www.youtube.com/watch?v=qCNOBIaq9qE
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Gothic II - Kroniki Myrtany
Uwaga dla tych, którzy chcieliby grać magiem.
Nie da się dołączyć do Magów Wody (do zakonu na wyspie). Czarowania można się nauczyć tylko poprzez szukanie ksiąg w ruinach, na bagnach, u kupców, w trupach itd.
Ja się dowiedziałem o tym kilkanaście godzin od rozpoczęcia gry, gdy dotarłem do klasztoru. Nie chciałem sobie utrudniać życia ani tym bardziej zaczynać od nowa zatem za pomocą konsoli przekonwertowałem punkty many i "magii" na punkty siły. Klasyczny wojownik.
Gracz może dołączyć jedynie do dwóch frakcji. Gildia Kupiecka (najemnicy) bądź Straż Miejska (armia).
Jeżeli chodzi o główne miasto na wyspie to jest ono ogromne. Co najmniej Novigrad z Wiedźmina 3.
Nie da się dołączyć do Magów Wody (do zakonu na wyspie). Czarowania można się nauczyć tylko poprzez szukanie ksiąg w ruinach, na bagnach, u kupców, w trupach itd.
Ja się dowiedziałem o tym kilkanaście godzin od rozpoczęcia gry, gdy dotarłem do klasztoru. Nie chciałem sobie utrudniać życia ani tym bardziej zaczynać od nowa zatem za pomocą konsoli przekonwertowałem punkty many i "magii" na punkty siły. Klasyczny wojownik.
Gracz może dołączyć jedynie do dwóch frakcji. Gildia Kupiecka (najemnicy) bądź Straż Miejska (armia).
Jeżeli chodzi o główne miasto na wyspie to jest ono ogromne. Co najmniej Novigrad z Wiedźmina 3.
- Dajmiech
- Adjudant-Major
- Posty: 303
- Rejestracja: sobota, 21 lipca 2007, 21:50
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 11 times
Re: Gothic II - Kroniki Myrtany
Szkoda, że nie można grać magiem/zakonnikiem.
Twórcy dodatku mieli rozmach. Wioska to jak na crpg-owe standardy bardziej miasteczko, więc nie dziwi mnie, że miasto jest ogromne (w intro na gog zresztą widać go chyba z lotu ptaka - robi wrażenie).
Drobna ciekawostka - wielu narzeka, że w Gothicu II, jak zresztą w wielu crpg, sporo wczesnych questów było typu "przynieś-odnieś-pozamiataj". W Archolos należy dosłownie pozamiatać i jestem pewien, że to nieprzypadkowe
Twórcy dodatku mieli rozmach. Wioska to jak na crpg-owe standardy bardziej miasteczko, więc nie dziwi mnie, że miasto jest ogromne (w intro na gog zresztą widać go chyba z lotu ptaka - robi wrażenie).
Drobna ciekawostka - wielu narzeka, że w Gothicu II, jak zresztą w wielu crpg, sporo wczesnych questów było typu "przynieś-odnieś-pozamiataj". W Archolos należy dosłownie pozamiatać i jestem pewien, że to nieprzypadkowe
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Gothic II - Kroniki Myrtany
Zamiatania będzie więcej. Całe miasto. Wczoraj próbowałem je przejść (odcinek od bramy do morza) i poddałem się po 10 minutach...
Minus jest taki, że w mieście mam stosunkowo mało FPSów.
Minus jest taki, że w mieście mam stosunkowo mało FPSów.
- Telamon
- Maréchal d'Empire
- Posty: 6920
- Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
- Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
- Has thanked: 697 times
- Been thanked: 404 times
- Kontakt:
Re: Gothic II - Kroniki Myrtany
Przebiłem się do trzeciego rozdziału (ze zwyczajowych 6). Teraz mam wymuszoną przerwę od tej gry.
Twórcy moda wycisnęli co tylko się dało z tego silnika. Mnóstwo cutscenek, nowych broni (wielkość ma znaczenie), animacji, skryptów, potworów. Niektóre rzeczy skopiowano np. z wiedźmina (konieczność podejmowania decyzji w trakcie cutscenki, zła kończy się zgonem).
Porządna fabuła główna. Mniejsze zadania z czasem też stają się coraz bardziej rozbudowane. Mam nadzieję, że za kilka tygodni ujrzę poradnik do moda i sam będę mógł zobaczyć co pominąłem przez złą decyzję / ogrom świata. Ten do pewnego stopnia "żyje" i zmienia się wraz z wykonywaniem nawet pomniejszych misji. Np. znalezione w lesie zwłoki mogą z czasem zamienić się w bardzo silnego zombie.
Mapa nie jest aż tak duża jak myślałem... choć do najmniejszych także nie należy i przemieszczanie się po niej zajmuje chwilę. Tym bardziej iż wyraźnie widać inspirację Nordmarem. W Gothicu 3 była to kraina wyjątkowo niegościnna, a choć na mapie świata nie zajmowała wiele miejsca to nadrabiała to górską "wielopoziomością". Jest co zwiedzać i gdzie zginąć przez nieostrożność.
Soundtrack moda:
https://www.youtube.com/watch?v=ErbjmJlO8aY
Twórcy moda wycisnęli co tylko się dało z tego silnika. Mnóstwo cutscenek, nowych broni (wielkość ma znaczenie), animacji, skryptów, potworów. Niektóre rzeczy skopiowano np. z wiedźmina (konieczność podejmowania decyzji w trakcie cutscenki, zła kończy się zgonem).
Porządna fabuła główna. Mniejsze zadania z czasem też stają się coraz bardziej rozbudowane. Mam nadzieję, że za kilka tygodni ujrzę poradnik do moda i sam będę mógł zobaczyć co pominąłem przez złą decyzję / ogrom świata. Ten do pewnego stopnia "żyje" i zmienia się wraz z wykonywaniem nawet pomniejszych misji. Np. znalezione w lesie zwłoki mogą z czasem zamienić się w bardzo silnego zombie.
Mapa nie jest aż tak duża jak myślałem... choć do najmniejszych także nie należy i przemieszczanie się po niej zajmuje chwilę. Tym bardziej iż wyraźnie widać inspirację Nordmarem. W Gothicu 3 była to kraina wyjątkowo niegościnna, a choć na mapie świata nie zajmowała wiele miejsca to nadrabiała to górską "wielopoziomością". Jest co zwiedzać i gdzie zginąć przez nieostrożność.
Soundtrack moda:
https://www.youtube.com/watch?v=ErbjmJlO8aY