Panzer (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Panzer (GMT)

Post autor: xardas12r »

Raleen pisze:
Silvershoot pisze:I drugie:
Czy przekraczając slope muszę dodawać +1 zarówno poruszając się w dół jak i w górę ?
Pewnie zależy jak strome są te zbocza, ale jak dla czołgu, wydaje mi się, że hamowanie takim sprzętem przy jeździe z góry również może go spowalniać, w takim samym stopniu jak podjeżdżanie pod górę.
:D
Nie chciałbym być w czołgu swobodnie zjeżdżającym z wzgórza.
Obrazek
Silvershoot
Adjudant
Posty: 201
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Silvershoot »

Dawno nie grałem w Panzer i trochę mi się zapomniało. W związku z tym mam pytanie o dokładny przebieg ostrzału pomiędzy dwoma czołgami:

1. Rzut 2x10 - określenie celności (AP HIT)
2. Rzut 2x10 - określenie właściwej siły strzału (AP PENERATION)
3. Rzut 2x10 - określenie miejsca trafienia (AP HIT LOCATION) i uszkodzeń
4. Rzut 2x10 - określenie ilości strzałów (AP NUMBER OF HITS)

I tu drugie pytanie do tego ostatniego. Wartości w kolumnie P# biorę z karty pojazdu wedle siły strzału w danym zasięgu?

Dziękuję za odpowiedź.
"Gwardia umiera, ale się nie poddaje"
P. Cambronne
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Hauptmann
Posty: 766
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Panzer (GMT)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2490 times
Kontakt:

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Raleen »

Bardzo dobra recenzja SPIDI. Cieszę się, że wraca u Ciebie zainteresowanie trochę "poważniejszymi" tytułami ;).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Miku
Sergent-Major
Posty: 194
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 17:16
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 13 times

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Miku »

Recenzja faktycznie zachęca do gry. Choć ilość cyferek, tabelek itp wydaje się przytłaczająca. W połączeniu z dodatkami gra wydaje się interesująca, na stronie GMT opublikowane są playbooki i scenariuszy jest cała masa. Zastanawiam się tylko ile czasu zajmuje rozegranie scenariusza, grał w tą grę ktoś jeszcze?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2490 times
Kontakt:

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Raleen »

SPIDI z tego co pisał ma się zająć też rozszerzeniami i trochę już pisał o nich na końcu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Hauptmann
Posty: 766
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Panzer (GMT)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Scenariusze poniżej 8 żetonów na stronę konfliktu to maks pół godziny. W te duże nie grałem jeszcze.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Hauptmann
Posty: 766
Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 10:37
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Re: Panzer (GMT)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Recenzja dodatku Panzer: Advanced Rules i Expansion set No. 3 „Drive to the Rhine” na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
Awatar użytkownika
ash73
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: piątek, 9 września 2011, 23:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Panzer (GMT)

Post autor: ash73 »

"Ogromna, wręcz przytłaczająca ilość zasad uniemożliwia ich zapamiętanie i zmusza do grania z instrukcją pod ręką"

Nie zgodzę się. Większość zasad zaawansowanych jest prosta i logiczna, łatwa do zapamiętania już po pierwszym użyciu. Niestety instrukcja jest tak napisana, że zasady sprawiają odwrotne wrażenie, a czasami są tak mętne, że trzeba zapytać albo poszukać FAQ. Na zasadach podstawowych nie ma co grać, chyba, że grę szkoleniową - bo po co kastrować grę skoro można zagrać w inny tytuł, bardziej grywalny na tym poziomie abstrakcji. Zrozumiałbym już narzekanie na MBT - niby ten sam silnik ale liczba czynników wpływających na pole walki jest dużo większa. Panzer jest prościutki - wystarczy grać scenariusze po kolei, każdy dodaje nowe elementy. W zamian dostajemy świetną grę. Szkoda tylko, że większość scenariuszy koncentruje się na czołgach (jak sugeruje tytuł) bo sam silnik gry jest bardzo przyzwoitą reprezentacją combined arms z piechotą, artylerią, transportem, lotnictwem szturmowym.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2490 times
Kontakt:

Re: Panzer (GMT)

Post autor: Raleen »

Relacja z rozgrywki - scenariusz "The Crossing":

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=121

Autorem relacji jest Arno.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
karawanken
Adjudant
Posty: 206
Rejestracja: środa, 18 lipca 2018, 13:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 29 times
Been thanked: 31 times

Re: Panzer (GMT)

Post autor: karawanken »

Kupiłem najnowszy trzeci print, otwieram pudełko a tu zonk. Karty jednostek są źle wydrukowane. Po jednej stronie niemieckie a po drugiej sowieckie. Na każdej karcie jest napisane co powinno być po drugiej stronie i to się nie zgadza więc to ewidentny błąd w druku. Czytam na BGG że wydawca wysyłał poprawione karty dla tych co zamawiali w P500 a reszta ma się kontaktować ze sklepem. Napisałem maila ale na razie cisza. Miał ktoś ten problem? Udało się rozwiązać. Nie jest to rzecz przez którą nie da się grać ale kłuje mnie w oczy.
McNab
Carabinier
Posty: 22
Rejestracja: piątek, 9 września 2016, 12:59
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Panzer (GMT)

Post autor: McNab »

Grę już dwukrotnie próbowałem nabyć, ale za każdym razem odrzucają mnie zasady inicjatywy.
Super rozbudowana gra, multum parametrów, a inicjatywa jak w starutkiej grze "Pustynna burza" - ty wtedy byłeś pierwszy to ja teraz wszystkim strzelam.
Irytuje mnie to nieznośnie, że w tak rozbudowanym systemie nie dało się wymyśleć lepszego rozwiązania - pytanie do wyjadaczy tej gry:
bardzo to przeszkadza w grze? - w końcu może dojść do sytuacji, że jedna strona zostanie przynajmniej częściowo wystrzelana zanim w ogóle coś zrobi, może na bgg znalazł ktoś jakiś alternatywny system inicjatywy?
Awatar użytkownika
karawanken
Adjudant
Posty: 206
Rejestracja: środa, 18 lipca 2018, 13:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 29 times
Been thanked: 31 times

Re: Panzer (GMT)

Post autor: karawanken »

McNab pisze: środa, 5 lipca 2023, 08:24 Grę już dwukrotnie próbowałem nabyć, ale za każdym razem odrzucają mnie zasady inicjatywy.
Super rozbudowana gra, multum parametrów, a inicjatywa jak w starutkiej grze "Pustynna burza" - ty wtedy byłeś pierwszy to ja teraz wszystkim strzelam.
Irytuje mnie to nieznośnie, że w tak rozbudowanym systemie nie dało się wymyśleć lepszego rozwiązania - pytanie do wyjadaczy tej gry:
bardzo to przeszkadza w grze? - w końcu może dojść do sytuacji, że jedna strona zostanie przynajmniej częściowo wystrzelana zanim w ogóle coś zrobi, może na bgg znalazł ktoś jakiś alternatywny system inicjatywy?
Wielkim specjalista nie jestem i grałem więcej w MBT ale ponieważ zasady są praktycznie takie same to się wypowiem. Inicjatywa jest ważna ale nie decydującą. Oczywiście ten kto pierwszy strzela ma większe szanse aby zniszczyć przeciwnika zanim sam zostanie zniszczony i wydaje mi się, że jest to bolączką dużej liczby systemów taktycznych. Początkowo mnie też to irytowało ale popełniałem ogromną ilość błędów taktycznych, szarżowałem prosto na wroga i jeśli inicjatywa nie przypasowała najczęściej traciłem większość jednostek. Ale trzeba zwrócić uwagę, że większość scenariuszy ma sporą liczbę tur (teraz nie pamiętam ile dokładnie ale na pewno więcej niż 10) więc jest czas aby powoli manewrować jednostkami, ukrywać się i starać zaskoczyć wroga przewaga ogniowa kiedy nawet wygrana inicjatywy mu nie pomoże. Wymiana ognia w tej grze potrafi być dość brutalna i niszcząca dla jednej strony.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”