Silvershoot pisze:I drugie:
Czy przekraczając slope muszę dodawać +1 zarówno poruszając się w dół jak i w górę ?
Pewnie zależy jak strome są te zbocza, ale jak dla czołgu, wydaje mi się, że hamowanie takim sprzętem przy jeździe z góry również może go spowalniać, w takim samym stopniu jak podjeżdżanie pod górę.
Nie chciałbym być w czołgu swobodnie zjeżdżającym z wzgórza.
Dawno nie grałem w Panzer i trochę mi się zapomniało. W związku z tym mam pytanie o dokładny przebieg ostrzału pomiędzy dwoma czołgami:
1. Rzut 2x10 - określenie celności (AP HIT)
2. Rzut 2x10 - określenie właściwej siły strzału (AP PENERATION)
3. Rzut 2x10 - określenie miejsca trafienia (AP HIT LOCATION) i uszkodzeń
4. Rzut 2x10 - określenie ilości strzałów (AP NUMBER OF HITS)
I tu drugie pytanie do tego ostatniego. Wartości w kolumnie P# biorę z karty pojazdu wedle siły strzału w danym zasięgu?
Dziękuję za odpowiedź.
"Gwardia umiera, ale się nie poddaje"
P. Cambronne
Bardzo dobra recenzja SPIDI. Cieszę się, że wraca u Ciebie zainteresowanie trochę "poważniejszymi" tytułami .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Recenzja faktycznie zachęca do gry. Choć ilość cyferek, tabelek itp wydaje się przytłaczająca. W połączeniu z dodatkami gra wydaje się interesująca, na stronie GMT opublikowane są playbooki i scenariuszy jest cała masa. Zastanawiam się tylko ile czasu zajmuje rozegranie scenariusza, grał w tą grę ktoś jeszcze?
SPIDI z tego co pisał ma się zająć też rozszerzeniami i trochę już pisał o nich na końcu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
"Ogromna, wręcz przytłaczająca ilość zasad uniemożliwia ich zapamiętanie i zmusza do grania z instrukcją pod ręką"
Nie zgodzę się. Większość zasad zaawansowanych jest prosta i logiczna, łatwa do zapamiętania już po pierwszym użyciu. Niestety instrukcja jest tak napisana, że zasady sprawiają odwrotne wrażenie, a czasami są tak mętne, że trzeba zapytać albo poszukać FAQ. Na zasadach podstawowych nie ma co grać, chyba, że grę szkoleniową - bo po co kastrować grę skoro można zagrać w inny tytuł, bardziej grywalny na tym poziomie abstrakcji. Zrozumiałbym już narzekanie na MBT - niby ten sam silnik ale liczba czynników wpływających na pole walki jest dużo większa. Panzer jest prościutki - wystarczy grać scenariusze po kolei, każdy dodaje nowe elementy. W zamian dostajemy świetną grę. Szkoda tylko, że większość scenariuszy koncentruje się na czołgach (jak sugeruje tytuł) bo sam silnik gry jest bardzo przyzwoitą reprezentacją combined arms z piechotą, artylerią, transportem, lotnictwem szturmowym.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Kupiłem najnowszy trzeci print, otwieram pudełko a tu zonk. Karty jednostek są źle wydrukowane. Po jednej stronie niemieckie a po drugiej sowieckie. Na każdej karcie jest napisane co powinno być po drugiej stronie i to się nie zgadza więc to ewidentny błąd w druku. Czytam na BGG że wydawca wysyłał poprawione karty dla tych co zamawiali w P500 a reszta ma się kontaktować ze sklepem. Napisałem maila ale na razie cisza. Miał ktoś ten problem? Udało się rozwiązać. Nie jest to rzecz przez którą nie da się grać ale kłuje mnie w oczy.
Grę już dwukrotnie próbowałem nabyć, ale za każdym razem odrzucają mnie zasady inicjatywy.
Super rozbudowana gra, multum parametrów, a inicjatywa jak w starutkiej grze "Pustynna burza" - ty wtedy byłeś pierwszy to ja teraz wszystkim strzelam.
Irytuje mnie to nieznośnie, że w tak rozbudowanym systemie nie dało się wymyśleć lepszego rozwiązania - pytanie do wyjadaczy tej gry:
bardzo to przeszkadza w grze? - w końcu może dojść do sytuacji, że jedna strona zostanie przynajmniej częściowo wystrzelana zanim w ogóle coś zrobi, może na bgg znalazł ktoś jakiś alternatywny system inicjatywy?
McNab pisze: ↑środa, 5 lipca 2023, 08:24
Grę już dwukrotnie próbowałem nabyć, ale za każdym razem odrzucają mnie zasady inicjatywy.
Super rozbudowana gra, multum parametrów, a inicjatywa jak w starutkiej grze "Pustynna burza" - ty wtedy byłeś pierwszy to ja teraz wszystkim strzelam.
Irytuje mnie to nieznośnie, że w tak rozbudowanym systemie nie dało się wymyśleć lepszego rozwiązania - pytanie do wyjadaczy tej gry:
bardzo to przeszkadza w grze? - w końcu może dojść do sytuacji, że jedna strona zostanie przynajmniej częściowo wystrzelana zanim w ogóle coś zrobi, może na bgg znalazł ktoś jakiś alternatywny system inicjatywy?
Wielkim specjalista nie jestem i grałem więcej w MBT ale ponieważ zasady są praktycznie takie same to się wypowiem. Inicjatywa jest ważna ale nie decydującą. Oczywiście ten kto pierwszy strzela ma większe szanse aby zniszczyć przeciwnika zanim sam zostanie zniszczony i wydaje mi się, że jest to bolączką dużej liczby systemów taktycznych. Początkowo mnie też to irytowało ale popełniałem ogromną ilość błędów taktycznych, szarżowałem prosto na wroga i jeśli inicjatywa nie przypasowała najczęściej traciłem większość jednostek. Ale trzeba zwrócić uwagę, że większość scenariuszy ma sporą liczbę tur (teraz nie pamiętam ile dokładnie ale na pewno więcej niż 10) więc jest czas aby powoli manewrować jednostkami, ukrywać się i starać zaskoczyć wroga przewaga ogniowa kiedy nawet wygrana inicjatywy mu nie pomoże. Wymiana ognia w tej grze potrafi być dość brutalna i niszcząca dla jednej strony.