Kock 1939 (S.R.)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Kurcze Pióro
Adjudant-Major
Posty: 285
Rejestracja: piątek, 12 października 2007, 09:39
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kock 1939 (S.R.)

Post autor: Kurcze Pióro »

Mam pytanie, chciałbym sobie kupić tę grę, lecz mam pewne opory ponieważ przeczytałem w recenzji aby grać w nią potrzebna jest errata korygująca rozstawienie wojsk, skąd ją można pobrać?
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43382
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3944 times
Been thanked: 2510 times
Kontakt:

Re: Kock 1939 (S.R.)

Post autor: Raleen »

U nas w recenzji było o tej erracie czy w "Dragonie"?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Kurcze Pióro
Adjudant-Major
Posty: 285
Rejestracja: piątek, 12 października 2007, 09:39
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kock 1939 (S.R.)

Post autor: Kurcze Pióro »

A więc była gdzieś errata ale nie wiadomo gdzie :) to tak jak z yetim każdy o nim słyszał lecz nikt nie widział :)
Kurcze Pióro
Adjudant-Major
Posty: 285
Rejestracja: piątek, 12 października 2007, 09:39
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kock 1939 (S.R.)

Post autor: Kurcze Pióro »

Tak, to było w twojej recenzji Raleenie, porównywałeś stary Piotrków z nowym Piotrkowem :)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43382
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3944 times
Been thanked: 2510 times
Kontakt:

Re: Kock 1939 (S.R.)

Post autor: Raleen »

Odnalazłem w grze "Piotrków 1939" (starej, wyd. MAG albo KMGS), ale dotyczy ona tylko tej gry i zawiera tabele i zmienione rozstawienie oddziałów polskich. Ponadto autor przeprasza za to, że nie będzie żetonów magnetycznych. Jest to strona 19a do dołożenia do instrukcji "Piotrkowa 1939".
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Kurcze Pióro
Adjudant-Major
Posty: 285
Rejestracja: piątek, 12 października 2007, 09:39
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kock 1939 (S.R.)

Post autor: Kurcze Pióro »

Ok, dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
malik
Caporal
Posty: 52
Rejestracja: sobota, 20 marca 2021, 19:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 41 times
Been thanked: 19 times

Re: Kock 1939 (S.R.)

Post autor: malik »

Zainspirowany recenzją Raleena i przecierając krew z oczu nabiegłą od patrzenia na stronę graficzną tej gry postanowiłem na własne potrzeby zrobić nową wersję graficzną Kocka SR.
Z poprawionym nieco OdB z nową zupełnie mapą - dostosowaną wielkościowo do żetonów 14mm x 14mm - by nie była zbyt wielka ale by uciec o mikrożetonów :)
Mapa jest praktycznie gotowa żetony również.
Teraz czas na nowy setup, poprawianie tabel sił jednostek, korekty.
Jeśli ktoś ma chęć sprawdzić, podzielić się uwagami, etc. zapraszam do kontaktu :)

Uprzedzając pytania - nie wchodzę w korekty przepisów tabel, ale jeśli ktoś miałby jakieś interesujące pomysły co do np. korekty tabel to czemu nie ;)
Awatar użytkownika
jacus1944
Lieutenant
Posty: 536
Rejestracja: czwartek, 21 listopada 2019, 22:41
Has thanked: 145 times
Been thanked: 195 times

Re: Kock 1939 (S.R.)

Post autor: jacus1944 »

Super, że podjąłeś się takiego zadania. Dobrze narysowana mapa, nawiązująca do mapy z epoki zawsze tworzy super klimat i zachęca do rozgrywki.
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 855
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 258 times
Kontakt:

Re: Kock 1939 (S.R.)

Post autor: dbj »

Dobry pomysł z poprawą grafiki tej gry i będę trzymał kciuki za powodzenie przedsięwzięcia.

Do przemyślenia:
Żetony zrobiłbym w standardowym rozmiarze 15 × 15 mm.
Na awersie żetonów umieściłbym punkty siły, ruchu i zasięg ognia artylerii.
Na rewersie to samo tylko z połową punktów siły.

Co nam to da? Gracze posiadający takie gry jak: Wojny Napoleońskie, Tannenberg 1914, Waterloo 1815, Ostrołęka 26 maja 1831 mogą wykorzystać zawarte tam markery z cyframi do zaznaczania poziomu strat.
I dostajemy wybór, czy korzystać z tabel, czy żetonów. Jak dla mnie, taki upgrade, byłby zachętą do sięgnięcia ponownie po grę.

Przy dystrybucji w systemie PnP, można zrobić drugą wersję rewersu z symbolami nacji, wtedy mamy dodatkowy wybór gry z maskowaniem lub bez niego.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
malik
Caporal
Posty: 52
Rejestracja: sobota, 20 marca 2021, 19:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 41 times
Been thanked: 19 times

Re: Kock 1939 (S.R.)

Post autor: malik »

dbj pisze: sobota, 19 listopada 2022, 13:00 Żetony zrobiłbym w standardowym rozmiarze 15 × 15 mm.
14x14mm pozwala zrobić mapę o szerokości 70cm ale sprawdzę jak by się miały żetony 15x15 przy zachowaniu szerokości.
dbj pisze: sobota, 19 listopada 2022, 13:00 Na awersie żetonów umieściłbym punkty siły, ruchu i zasięg ognia artylerii.
Na rewersie to samo tylko z połową punktów siły.
Ruch i ZO jest.
Z siłą można opcjonalnie - osobiście nie lubię góry żetonów a arkusz z boku mi nie przeszkadza, ale gusta są różne :)
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 855
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 258 times
Kontakt:

Re: Kock 1939 (S.R.)

Post autor: dbj »

malik pisze: niedziela, 20 listopada 2022, 17:02
dbj pisze: sobota, 19 listopada 2022, 13:00 Żetony zrobiłbym w standardowym rozmiarze 15 × 15 mm.
14x14mm pozwala zrobić mapę o szerokości 70cm ale sprawdzę jak by się miały żetony 15x15 przy zachowaniu szerokości.
O tym, że mapa może być mniejsza przy mniejszych żetonach, to pisałeś w pierwszym poście i jest to jeden z argumentów. Natomiast standardowe żetony pozwalają na sięgnięcie po dowolne markery z innych gier, jeżeli ktoś tego zapragnie.
malik pisze:
dbj pisze: sobota, 19 listopada 2022, 13:00 Na awersie żetonów umieściłbym punkty siły, ruchu i zasięg ognia artylerii.
Na rewersie to samo tylko z połową punktów siły.
Ruch i ZO jest.
Z siłą można opcjonalnie - osobiście nie lubię góry żetonów a arkusz z boku mi nie przeszkadza, ale gusta są różne :)
To tylko jeden dodatkowy żeton do zaznaczania strat, nie jest to dużo w małej grze. Dodatkowo wiele jednostek polskich ma 2 PS, to załatwia awers i rewers. Danie możliwości zagrania bez sięgania do tabel jednostek może być bardzo atrakcyjne. To, że będą punkty siły nie oznacza, że trzeba zrezygnować z tabel i korzystać z markerów, to jest po prostu dodatkowa opcja. I można grać wedle gustu.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”