1) W części pierwszej (A), tam gdzie mowa jest o liczbie wyprodukowanych PzKpfw III A. Wcześniej, opierając się na książkach J. Ledwocha, podałem za nim, że czołgów tych wyprodukowano 15. Tak najczęściej podaje się w polskiej literaturze i na polskich stronach internetowych, powielając ustalenia J. Ledwocha. Okazuje się jednak, że wyprodukowano ich 10, z czego 8 było uzbrojonych i te wzięły udział w kampanii w Polsce. Anglojęzyczne publikacje i strony internetowe są tutaj dość zgodne. Jednocześnie wyraźnie wspominane jest tam, iż opieranie się na numerach seryjnych, tak jak robi to J. Ledwoch, jest błędem. Zainteresowanych szczegółami odsyłam do literatury.
Zmieniłem podając, że czołgów tych wyprodukowano nie więcej niż 10 sztuk. Zmianie uległ też przypis nr 3 i obecnie wygląda on następująco:
Dla całości moich wywodów nie ma to żadnego istotnego znaczenia, ale wiem, że pasjonaci tematu przywiązują wagę do takich szczegółów.W polskiej literaturze za J. Ledwochem najczęściej podaje się, że wyprodukowano 15 sztuk. Z. Borak, J. Ledwoch, Panzer III, Warszawa 1994, s. 4; J. Ledwoch, Czołgi… s. 97. W rzeczywistości czołgów oznaczonych jako PzKpfw III A wyprodukowano 10 sztuk, z czego 8 uzbrojonych, które wzięły udział w kampanii w Polsce. Pozostałe 2 egzemplarze były nieuzbrojone i służyły wyłącznie do testów i szkolenia. A. Tucker-Jones, Panzer III: Hitler's Beast of Burden, Barnsley, South Yorkshire 2017, s. 12; https://tanks-encyclopedia.com/ww2/germany/panzer_iii; https://panzerworld.com/pz-kpfw-iii.
2) W części pierwszej (A), podając sprzęt, jaki posiadały poszczególne pododdziały pancerne operujące w ramach Armii "Modlin" i SGO "Narew" nie uwzględniłem samochodów pancernych wz. 29, które występowały w 11 dywizjonie pancernym. Opierałem się na publikacji A. Jońca, R. Szubański, J. Tarczyński, Wrzesień 1939. Pojazdy Wojska Polskiego, Warszawa 1990, do której odwołuję się w przypisie nr 8. Dalej, w kolejnym przypisie jest informacja o występowaniu tych wozów w jednostkach Armii "Modlin". Wydawało mi się, że była jakaś rozbieżność w ustaleniach historyków, stąd tak to zostawiłem, nie zagłębiając się w temat. Obecnie zweryfikowałem te informacje w oparciu o dalszą literaturę i poprawiłem dane co do 11 dywizjonu pancernego, żeby nie było wątpliwości.
Nowa wersja przypisu nr 8:
Przy okazji polecam stronę M. Dereli o samochodach pancernych wz. 29, na którą przy sprawdzaniu informacji o tych wozach trafiłem. Świetnie zrobiona, oby więcej takich miejsc w sieci.A. Jońca, R. Szubański, J. Tarczyński, Wrzesień 1939. Pojazdy Wojska Polskiego, Warszawa 1990, s. 28-44; J. Haber, Wielki Leksykon Uzbrojenia. Wrzesień 1939. Tom 16: Samochody pancerne wz. 28, wz. 29, wz. 34, Warszawa 2013, s. 50-51; http://derela.pl/wz29pl.htm
Znowu, dla całości moich wywodów kwestia ta nie ma istotnego znaczenia, ale miłośnikom tematu wiem, że nie jest obojętna.
3) W części trzeciej (C), w punkcie 11 o lotnictwie, wspominałem, że w grze brakuje żetonów pomocniczych S1 do oznaczania efektów ataków lotniczych w postaci utraty punktów siły. Okazuje się, że takie żetony jednak są, w każdym razie tak można wywnioskować ze zdjęć gry na jednej z aukcji na allegro. W moim egzemplarzu ich nie było, stąd napisałem jak napisałem. Jednak, jako że okazuje się, iż te żetony są w grze, w ogóle pomijam tę kwestię.
Ponownie, dla całokształtu moich wywodów nie ma to żadnego znaczenia, natomiast fakty są tu raczej bezsporne i nie chciałbym by recenzja kogokolwiek wprowadzała w błąd, zwłaszcza sprzedających i nabywców tej gry na aukcjach.
Ponadto dokonałem jeszcze kilku pomniejszych zmian redakcyjno-stylistycznych.
Dziękuję za wszystkie uwagi i opinie dotyczące recenzji, jakie otrzymałem.