1941: Race to Moscow (Phalanx)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2515 times
Kontakt:

1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: Raleen »

Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 856
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 260 times
Kontakt:

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: dbj »

Mam wrażenie, że w kraju nad Wisłą o tej grze nie mówiło się wiele, przynajmniej w ostatnim czasie, a tu proszę, jest! Gratulacje dla Waldka!
I nawet obiecane 3,5 jest w metryczce.
Obrazek
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2515 times
Kontakt:

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: Raleen »

Dołączam się do gratulacji i ciekaw jestem wrażeń z rozgrywki w wydaną już grę.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Lampka
Adjudant
Posty: 258
Rejestracja: wtorek, 25 listopada 2008, 12:28
Lokalizacja: Zakopane
Has thanked: 94 times
Been thanked: 73 times

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: Lampka »

Na razie rozegrałem jedną grę solo. Udało mi się wygrać automatem przez zajęcie Leningradu bez większych problemów, ale dobrze mi podeszły karty - 4 Armia Pancerna natykała się na słabe jednostki sowieckie a oprócz tego dostawała zaopatrzenie z kart wydarzeń. Do tego karta OKH umożliwiła transport zaopatrzenia do Rygi. Możliwe, że za słabo potasowana talia przeciwników i dlatego ciągle wychodziły słabe jednostki. Zastanawia mnie tylko, czy przy grze solo nie powinna być talia przeciwników skalowana - mamy 21 kart słabszych jednostek sowieckich i 12 mocniejszych. Przy rozgrywce solo jest szansa, że nie wyjdziemy ze słabszych jednostek. Gra ładnie wydana, jedyne o co się martwię, to modele armii pieszych wyglądają na bardzo delikatne. Jak na razie jestem zadowolony - myślę, że jak komuś się podobał Ren, to Moskwa też podejdzie.
"I left my heart to the sappers round Khe Sanh
And the soul was sold with my cigarettes to the black market man"
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 856
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 260 times
Kontakt:

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: dbj »

Potwierdzam, że jakość wydania jest bardzo dobra oprócz znaczników armii polowych - ludziki się chwieją, trudno uchwycić i wyciągnąć z dołączonego insertu, wydają się kruche i jest obawa, że się zniszczą, trochę wyglądają jak armia z terakoty. Zastanawiam się czy nie zrobić znaczników z drewna. Z innej bajki są jeszcze karty frontów i logistyki - inny papier, druk i poszczępione cięcie; wymagają natychmiastowego zakoszulkowania.
Jeszcze nie grałem, więc w tym temacie narazie nie wypowiem się.
Całość jednak robi dobre wrażenie.

A VII Symfonia Leningradzka Szostakowicza leciała w tle? Bez niej Leningrad zawsze pada.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
Lampka
Adjudant
Posty: 258
Rejestracja: wtorek, 25 listopada 2008, 12:28
Lokalizacja: Zakopane
Has thanked: 94 times
Been thanked: 73 times

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: Lampka »

Nie leciała :) u mnie akurat armie polowe bez problemu wychodzą. Karty frontów i logistyki czym koszulkujesz? Rzeczywiście krawędzie się strzępią. Z innych "wad" żetony linii kolejowych Grupy Armii Północ są mało czytelne - ciemny żeton z czarnym symbolem torów - ale nie przeszkadza to w rozgrywce. I u mnie figurka stukasa z GA Północ ma odbarwienie przy ogonie - wygląda jak zmęczenie materiału, jakby ktoś zgiął go - nie wiem skąd się wzięło bo nie ma żadnej krzywizny, może przy pakowaniu? Ale to już jakby ktoś bardzo szukał wad na siłę.
Druga rozgrywka, Leningrad padł w 10 turze, ale karty pościgu gorzej siadały, za to z talii armii sowieckich same o wartości 2 skrzyń amunicji. Tym razem 18 Armia polowa zajęła Leningrad, znów dzięki przerzutowi zaopatrzenia do Tallina tym razem. Sprawdziłem talie armii sowieckich, w podstawowej mamy 12 kart o wartości 2 skrzyń, 5 o wartości dwóch skrzyń i 1 paliwa i 4 o wartości 3 skrzyń i 1 paliwa, więc przy grze solo jest szansa na to że nie napotkamy zmechanizowanych korpusów. Myślę, że trzeba zrobić mniejszą talię do gry solo.
Na BGG widziałem, że narzekał ktoś, że figurki samolotów są niepraktyczne, bo ciężko zaznaczyć że są zużyte - ja po prostu kładę je na mapie przy głównej bazie a po użyciu ściągam z mapy.
"I left my heart to the sappers round Khe Sanh
And the soul was sold with my cigarettes to the black market man"
Probe9
Sergent
Posty: 146
Rejestracja: środa, 8 kwietnia 2020, 01:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 36 times

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: Probe9 »

Bolączką Renu była niska regrywalność, przy solo to właściwie po 2-3 rozgrywkach daną stroną, gra była już rozpracowana. Czy zostało to jakoś rozwiązane?
Awatar użytkownika
Lampka
Adjudant
Posty: 258
Rejestracja: wtorek, 25 listopada 2008, 12:28
Lokalizacja: Zakopane
Has thanked: 94 times
Been thanked: 73 times

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: Lampka »

Ciężko powiedzieć, bo dopiero dwie gry solo za mna. Mam nadzieję, że dziś mi się uda zagrać GA Środek. W instrukcji są dodatkowe zasady by podnieść poziom trudności.
"I left my heart to the sappers round Khe Sanh
And the soul was sold with my cigarettes to the black market man"
Lehto
Adjudant
Posty: 208
Rejestracja: środa, 23 września 2015, 20:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 16 times

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: Lehto »

W najbliższą sobotę w Aninie jest Zgrany Wawer. Z tego co widziałem to można się zapisać na grę w Race to Moscow. Info jest na FGP.
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 856
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 260 times
Kontakt:

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: dbj »

Lampka pisze: niedziela, 20 lutego 2022, 17:24 Nie leciała :) u mnie akurat armie polowe bez problemu wychodzą.
U mnie też dobrze wychodzą, tylko bardzo trudno jest mi je chwycić palcami.
Lampka pisze: niedziela, 20 lutego 2022, 17:24 Karty frontów i logistyki czym koszulkujesz?
Karty o wymiarze 80 x 120, kiedyś kupiłem znaczną ilość do gry Dixit i mi zostały, więc bez problem wykorzystuję. Te co nam nie są najwyższej jakości, ale działają. Rebel powinien mieć też swoje karty w tym rozmiarze, może będą lepsze.
Obrazek
Lampka pisze: niedziela, 20 lutego 2022, 17:24 I u mnie figurka stukasa z GA Północ ma odbarwienie przy ogonie - wygląda jak zmęczenie materiału, jakby ktoś zgiął go - nie wiem skąd się wzięło bo nie ma żadnej krzywizny, może przy pakowaniu?
U mnie ten sam mankament tyle, że w Ju-87 Grupy Armii Południe i może trochę GA Środek.
Lampka pisze: niedziela, 20 lutego 2022, 17:24 Na BGG widziałem, że narzekał ktoś, że figurki samolotów są niepraktyczne, bo ciężko zaznaczyć że są zużyte - ja po prostu kładę je na mapie przy głównej bazie a po użyciu ściągam z mapy.
To już czyste marudzenie, przecież można wykorzystywać żetony, które są w standardzie.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
Awatar użytkownika
Lampka
Adjudant
Posty: 258
Rejestracja: wtorek, 25 listopada 2008, 12:28
Lokalizacja: Zakopane
Has thanked: 94 times
Been thanked: 73 times

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: Lampka »

Samoloty - wiem, przyznam że mnie to zszokowało, ale niektórzy chyba muszą na cokolwiek ponarzekać.
Dzieki za koszulki, poszukam sobie.
Zastanawiają mnie karty OKH w grze solo - przy trzech graczach rostawiamy 4, przy dwóch 3 a przy solo nie podali - czyli w teorii rozkładamy 4, ale nie wiem czy to też gry nie ułatwia.

Nie mogę znaleźć w instrukcji co oznacza przekreślona gwiazdka na kartach jednostek sowieckich, orientujesz się co ona symbolizuje?

W sumie ciekawe, że na kartach są symbole ale nigdzie w intrukcji nie ma wyjaśnienia. Karty pościgu i OKH są opisane co dana robi, więc nie jest to problem, ale można było dać jeszcze jedną stronę do instrukcji z wyjaśnieniem ikonek.
"I left my heart to the sappers round Khe Sanh
And the soul was sold with my cigarettes to the black market man"
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 856
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 260 times
Kontakt:

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: dbj »

Lampka pisze: poniedziałek, 21 lutego 2022, 09:48 Nie mogę znaleźć w instrukcji co oznacza przekreślona gwiazdka na kartach jednostek sowieckich, orientujesz się co ona symbolizuje?
Hmm, też się nad tym zastanawiałem, ale szczerze mówiąc nie przeczytałam jeszcze instrukcji od deski do deski, może gdzieś w przykładzie jest to wyjaśnione? Miałem wczoraj zagrać, ale wyszło inaczej.

Może solo gra się bez wsparcia OKH?
Trzeba będzie dopytać wydawcy.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
RAJ
Général de Division
Posty: 3945
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 120 times
Been thanked: 409 times

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: RAJ »

To raczej będzie na karcie pomocy, gdzie są ikonki wyjaśnione.

EDIT: zdaje się, ze nie ma tam takiej pomocy gracza...
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Awatar użytkownika
Lampka
Adjudant
Posty: 258
Rejestracja: wtorek, 25 listopada 2008, 12:28
Lokalizacja: Zakopane
Has thanked: 94 times
Been thanked: 73 times

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: Lampka »

Nie ma właśnie - w instrukcji jest opis co dana karta robi - jest podana nazwa karty i jej efekt, ale ikonek nigdzie nie ma. Nie przeszkadza to w grze, bo ikony raczej są czytelne i po przeczytaniu instrukcji wiadomo o co chodzi ale nie moge znaleźć o co chodzi z Tą gwiazdką na kartach sowieckich. Może że trzeba żeton z planszy zdjąć?
"I left my heart to the sappers round Khe Sanh
And the soul was sold with my cigarettes to the black market man"
Awatar użytkownika
dbj
Capitaine
Posty: 856
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:09
Lokalizacja: Muszyna
Has thanked: 269 times
Been thanked: 260 times
Kontakt:

Re: 1941: Race to Moscow (Phalanx)

Post autor: dbj »

Przekreślona gwiazdka oznacza prawdopodobnie to, że do dalszego poruszania się potrzebna jest likwidacja tej karty, plus oczywiście wydanie dodatkowego znacznika paliwa. Ja to tak czytam.

Edit: Waldek na bgg napisał, że został dodany do pobrania przewodnik z wyjaśnieniem ikonek. Rzeczywiście można go pobrać.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 21 lutego 2022, 17:32 przez dbj, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma idealnych systemów, są tylko takie, które akceptujemy bardziej lub mniej.
Autor nieznany, przełom XX i XXI wieku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”