Może zamiast rzucania kością i dodawania żetonu dać bonus za udział w walce jednostki zwiadowczej? Wydaje mi się że mogłoby to być szybsze rozwiązanie.Karel W.F.M. Doorman pisze: ↑środa, 22 września 2021, 21:57 Kolejny pomysł Michała (Gracza82) na dobrą zasadę: maskowanie.
Wszystkie oddziały nie odkryte są traktowane jak niewidoczne. Rozpoznawać oddziały wroga będą mogły tylko oddziały rozpoznawcze. Jeśli taki oddział wejdzie na heks przyległy rzut kością ustali, czy doszło do zaskoczenia oddziału rozpoznawczego. Jeśli nie, żeton gracza nieaktywnego przykrywamy markerem "Rozpoznany". Każdy atak alb ostrzał oddziału nierozpoznanego dokonuje się z niekorzystnym modyfikatorem. Ostrzał bądź szturm na taki oddział zawsze oznacza jego rozpoznanie. Wtedy przykrywamy go żetonem. Żeton jest ściągany, jeśli oddział taki przemieści się z tego heksu i "nie wróci od razu" na niego.
Jaki wpływ na walkę ma morale?
Pomyślałem, że przy tworzeniu Tabeli Wyników Walki możnaby od razu wsadzić wpływ morale. Powiedzmy przy stosunku sił 3:1 po rzucie kością wychodziłoby że jednostka o morale 6 nie poniosła strat natomiast jednostka o morale 5 została zdezorganizowana. Mogłoby to przyśpieszyć walkę i nie trzeba by za dużo liczyć. Tak samo wpływ terenu na starcie można by już wsadzić w tabele.