Ardeny 1944 (Dragon) - moduł vassala

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: Ardeny 1944 (Dragon) - moduł vassala

Post autor: Darth Stalin »

episodic pisze: poniedziałek, 19 kwietnia 2021, 23:32 Super sprawa, ale czy moduł będzie publiczny...

Moje oryginalne żetony są w trochę kiepskim stanie i jakiś czas temu zacząłem robić nowe, wzorowane na starych + koncepcja a'la GMT (przynajmniej tak mi się wydaje). Na razie jednak zająłem się czymś innym. Tutaj zrobiony kawałek, wersja nieostateczna, podaję jako ciekawostkę / przykład:

https://imgur.com/a/Bteum62
Fajne, aczkolwiek 9 DPancSS miała nazwę "Hohenstaufen" (bez "d" na końcu!).

Poza tym w oryginalnej grze Tygrysy I były u SS (z wyjątkiem 150 brygady pancernej), Wehrmacht miał Pantery, a żeby było śmieszniej to brygady (de facto zmechanizowane) FBB i FGB miały... Tygrysy Królewskie... :D
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2027 times
Been thanked: 2759 times

Re: Ardeny 1944 (Dragon) - moduł vassala

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Biały Vilk
Sous-lieutenant
Posty: 444
Rejestracja: poniedziałek, 23 marca 2009, 22:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 36 times
Been thanked: 59 times

Re: Ardeny 1944 (Dragon) - moduł vassala

Post autor: Biały Vilk »

Na żetonie gen. Johna Millikina brakuje jednego "l".
"Zjeżdżaj z drogi, ty gnojku!" - adm. Andrew B. Cunningham z pokładu "Warspite" do dowódcy HMS "Griffin", będącego na linii strzału
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2027 times
Been thanked: 2759 times

Re: Ardeny 1944 (Dragon) - moduł vassala

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Poprawiam.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: Ardeny 1944 (Dragon) - moduł vassala

Post autor: Darth Stalin »

Jakiej czcionki używasz do nanoszenia symboli jednostek w standardzie NATO?
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2027 times
Been thanked: 2759 times

Re: Ardeny 1944 (Dragon) - moduł vassala

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Komponenty "nietekstowe" do gier robię w programie Corel Draw 12.0. Symbole natowskie to są figury rysowane w tym programie.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
episodic
Caporal
Posty: 68
Rejestracja: sobota, 22 sierpnia 2020, 18:51
Has thanked: 57 times
Been thanked: 42 times

Re: Ardeny 1944 (Dragon) - moduł vassala

Post autor: episodic »

Po bardzo dobrej jakości obrazkach żetonów od razu widać, że używasz tego co trzeba, czyli grafiki wektorowej. Ja do tworzenia ostatecznych wersji żetonów używam darmowego Inkscape. Natomiast posługiwanie się grafiką rastrową/piskelową i używanie czcionek jako symboli NATO powoduje dużo ograniczeń i wg mnie jest bardziej czasochłonne jak na tak proste symbole. Ogólnie grafika rastrowa nie nadaje się do tworzenia dobrej jakości czytelnych żetonów. Zaś odnośnie map do gier wojennych - nie wiem jak to wygląda od profesjonalnej strony, ale podejrzewam że do małych elementów graficy też posługują się grafiką wektorową.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”