Iskra (3CG)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
stary gracz
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: środa, 18 lutego 2015, 10:00
Has thanked: 128 times
Been thanked: 93 times

Iskra (3CG)

Post autor: stary gracz »

Obrazek

After numerous attacks on the German bottleneck at Ladoga, desperatly trying to close the gap between the Volkhov Front and the Leningrad Front, Soviet muster for a new assault.
Confident after the great victories at Stalingrad and Velikye-Luki, Soviet, once and for all, try to close the gap and relief Leningrad after being besieged for over 900 days.
The game is starts January 12th 1943 and is 10 turns long, 1 turn being one day.
Even if out numbering the Germans, it is not a cake walk for the Soviet player. And the German player may not sit quiet in the boat. To many fires to put out and Comrades in arms to save.

Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: about 1 km
Units: Battalion to Regiments

Solitaire Playability: High
Replayability: High
Complexity Level: Medium
Players: 1 or more
Playing Time: 3-10 hours

Iskra – instrukcja (PL) do ściągnięcia na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=217
monkey
Appointé
Posty: 44
Rejestracja: sobota, 5 maja 2018, 22:01
Has thanked: 1 time

Re: Iskra (3CG)

Post autor: monkey »

Super, że zrobiłeś tłumaczenie! Dużo w ogóle jest różnic do poprzednich cześci?
Awatar użytkownika
stary gracz
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: środa, 18 lutego 2015, 10:00
Has thanked: 128 times
Been thanked: 93 times

Re: Iskra (3CG)

Post autor: stary gracz »

Jest troszkę.
Dodatkowo dodałem erratę i mój komentarz wyjaśniający przy niektórych zasadach.
Awatar użytkownika
stary gracz
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: środa, 18 lutego 2015, 10:00
Has thanked: 128 times
Been thanked: 93 times

Re: Iskra (3CG)

Post autor: stary gracz »

Iskra – instrukcja (PL) do ściągnięcia na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=217
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43399
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Re: Iskra (3CG)

Post autor: Raleen »

Na portalu pojawiła się nowa wersja tłumaczenia zasad z drobnymi zmianami, przygotowana przez starego gracza. Zamieniłem dotychczasowy plik na nowy, więc jest do ściągnięcia pod dotychczasowym linkiem. Zmiany są minimalne i z tego co się orientuję nie są to poprawki tłumaczenia, a kwestie jakichś korekt wykonanych przez autora, ale o tym najlepiej stary gracz napisze.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
stary gracz
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: środa, 18 lutego 2015, 10:00
Has thanked: 128 times
Been thanked: 93 times

Re: Iskra (3CG)

Post autor: stary gracz »

Warunkiem umieszczenia zasad w internecie było usunięcie rozstawienia początkowego i posiłków. W międzyczasie w sieci pojawiły się karty z rozstawieniem początkowym, więc autor poprosił mnie o usunięcie wydarzeń z rozdziału 19. Dlatego w tej wersji instrukcji nie ma wydarzeń. Dodatkowo wyłapałem jeszcze błąd w tłumaczeniu przy zagrywaniu wydarzeń, który poprawiłem. Przy okazji porobiłem drobne poprawki, aby lepiej wyjaśnić pewne zasady.


Ci co mają poprzednią wersję instrukcji to w rozdziale 19.0 Wydarzenia losowe powinni rozpatrywać je wg reguły z oryginalnej instrukcji:

"W fazie wydarzeń losowych jeden z graczy rzuca kostką i odnajduje w tabeli wydarzeń losowych (RET), jakie wydarzenia będą miały miejsce. Wszystkie wyniki posiadają dwa wydarzenia, pierwszoplanowe i drugoplanowe; najpierw rozpatrz wydarzenie pierwszoplanowe, a po nim drugoplanowe. Niektóre wydarzenia używają modyfikatora do rzutu kością (DRM)."

a nie:

"W fazie wydarzeń losowych jeden z graczy rzuca kostką i odnajduje w tabeli wydarzeń losowych (RET), jakie wydarzenie będzie miało miejsce. Wszystkie wyniki posiadają dwa wydarzenia, pierwszoplanowe i drugoplanowe; rozpatrz wydarzenie pierwszoplanowe. Jeśli wylosowane wydarzenie jest pierwszoplanowym, które miało miejsce w poprzednim etapie, wówczas jest ono ignorowane i korzysta się z wydarzenia drugoplanowego. Niektóre wydarzenia używają modyfikatora do rzutu kością (DRM)."

Jest to zmiana względem innych gier z tej serii i umknęła mi podczas tłumaczenia.

W tej wersji tłumaczenia nie ma tej zasady, z powodu o którym pisałem wyżej.

Podsumowując, nowsza wersja tłumaczenia jest uboższa o dział wydarzeń, ale zawiera drobne poprawki w tłumaczeniu aby doprecyzować zasady.
Awatar użytkownika
PLama80
Oberfeldwebel
Posty: 208
Rejestracja: poniedziałek, 28 listopada 2022, 19:31
Lokalizacja: Festung Thorn
Has thanked: 91 times
Been thanked: 52 times

Re: Iskra (3CG)

Post autor: PLama80 »

stary gracz pisze: środa, 13 września 2023, 21:11 Jest troszkę.
Jak wrażenia z rozgrywki? Gra bardziej podobna do Stargardu czy Tolling Bell? Chodzi mi o samą, grę, nie o zasady.
Awatar użytkownika
stary gracz
Adjudant-Major
Posty: 325
Rejestracja: środa, 18 lutego 2015, 10:00
Has thanked: 128 times
Been thanked: 93 times

Re: Iskra (3CG)

Post autor: stary gracz »

PLama80 pisze: czwartek, 9 listopada 2023, 15:19
stary gracz pisze: środa, 13 września 2023, 21:11 Jest troszkę.
Jak wrażenia z rozgrywki? Gra bardziej podobna do Stargardu czy Tolling Bell? Chodzi mi o samą, grę, nie o zasady.
Jeszcze w Iskrę nie zagrałem, bo pracuję nad tłumaczeniem do North Africa '41.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”