[Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Inny bohater zmagań arktycznych.
Akurat większość ikonek brytyjskich mam zrobione, a i część żetonów też.
Stąd - wbrew pozorom - zrobienie komponentów do gry będzie szybkie i proste.
PS: trójka po prawej to ilość jednostek lotniczych, jakie można zaokrętować na danym lotniskowcu. To akurat pod Morze Śródziemne, gdzie nie było stałych składów grup lotniczych.
Akurat większość ikonek brytyjskich mam zrobione, a i część żetonów też.
Stąd - wbrew pozorom - zrobienie komponentów do gry będzie szybkie i proste.
PS: trójka po prawej to ilość jednostek lotniczych, jakie można zaokrętować na danym lotniskowcu. To akurat pod Morze Śródziemne, gdzie nie było stałych składów grup lotniczych.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 8 stycznia 2024, 13:14 przez Karel W.F.M. Doorman, łącznie zmieniany 1 raz.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
I jeszcze jeden Weteran, by się na sercu zrobiło cieplej w ten zimowy dzień.
W obronie PQ-16 zginęło 23 członków załogi Garlanda, a pewna część została jeszcze ranna. Lekarz okrętowy za walkę o życie załogantów otrzymał srebrne Virtuti.
W obronie PQ-16 zginęło 23 członków załogi Garlanda, a pewna część została jeszcze ranna. Lekarz okrętowy za walkę o życie załogantów otrzymał srebrne Virtuti.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Ten tez tam był. Jedyna ofiara U-378 z października 1943, ale to na północnym Atlantyku. Na pokładzie ORP "Orkan" zginął zwycięzca spod Czarnobyla (27 kwietnia 1920), kmdr Stanisław Hryniewiecki.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- bartek_sanok
- Lieutenant
- Posty: 531
- Rejestracja: niedziela, 14 września 2014, 19:18
- Lokalizacja: Sanok
- Has thanked: 946 times
- Been thanked: 306 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Liczba w nawiasie to ilość dział na burcie? Jak HMS "Victory"???Karel W.F.M. Doorman pisze: ↑poniedziałek, 8 stycznia 2024, 13:13 I jeszcze jeden weteran. Od 1940 do 1943. Stary, ale jary.
Pewnie numer kodowy, ale nie mogłem się powstrzymać!
"Czyń coś powinien, a będzie co być może"
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Ale oczywiście. HMS "Malaya" miała pennant number 01, czyli miała aż 1 działo. Za to Orkan? Hoho! G jak gun i 90 armat grzmiało!
Numer to sygnatura ("pennant number"), tak jak z okrętami amerykańskimi, tylko na Salomonach mało jest pojedynczych okrętów.
Numer to sygnatura ("pennant number"), tak jak z okrętami amerykańskimi, tylko na Salomonach mało jest pojedynczych okrętów.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Ostatnio zmieniony sobota, 13 stycznia 2024, 22:52 przez Karel W.F.M. Doorman, łącznie zmieniany 1 raz.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Jeden z najdziwniejszych typów okrętów. W zasadzie rozbity na kilka grup. Związane było to z planowanym uzbrojeniem w 5 armat 150 mm, z czego na dziobie w dwulufowej wieży, która skopiowano z wież z pancerników, ale nie zdążono dopracować przed wprowadzaniem okrętów do służby. Stąd pierwsze okręty wcielano z 4 armatami, z czego na dziobie z pojedyncza tak jak na rufie. Potem, podczas remontów montowano wieże na dziobie, co okazało się być podwójnym niewypałem:
z przeciążonym dziobem okręt rył wodę, na dodatek wieża była niedopracowana i ulegała awariom instalacji elektrycznej.
Tu przedstawiciel takiego cudactwa: Z-28 uzbrojony w cztery armaty, ale po 2 na dziobie i rufie, zdaje się jako okręt flagowy. Okazało się, że taki sposób montażu uzbrojenia głównego, zupełnie tradycyjny dla niszczycieli, był najlepszy.
z przeciążonym dziobem okręt rył wodę, na dodatek wieża była niedopracowana i ulegała awariom instalacji elektrycznej.
Tu przedstawiciel takiego cudactwa: Z-28 uzbrojony w cztery armaty, ale po 2 na dziobie i rufie, zdaje się jako okręt flagowy. Okazało się, że taki sposób montażu uzbrojenia głównego, zupełnie tradycyjny dla niszczycieli, był najlepszy.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Dowcip Ci sie bardzo udał. W oryginale HMS Renown z 1798 roku był okrętem 74-działowym.bartek_sanok pisze: ↑poniedziałek, 8 stycznia 2024, 15:21 Liczba w nawiasie to ilość dział na burcie? Jak HMS "Victory"???
Pewnie numer kodowy, ale nie mogłem się powstrzymać!
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
My name is Boot. Das Boot.
HMS Graph (P715), ex U-570. Trzy patrole bojowe pod White Ensign, z czego jeden w osłonie konwoju JW51A/B.
HMS Graph (P715), ex U-570. Trzy patrole bojowe pod White Ensign, z czego jeden w osłonie konwoju JW51A/B.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Zawodnik z ekipy oraczy. Typ 35 z napędem prawie jak Titanic (kotły opalane ropą, ale za to para buch w maszyny potrójnego rozprężania).
Na Dalekiej Północy raczej typ wołu roboczego także do eskorty konwojów.
Dopiero robiąc grę człowiek zaczyna pewne rzeczy ze sobą wiązać. Niemcy musieli do Kirkenes dowieźć ropę, bo kolej tam nie dojeżdżała, zresztą do Narwiku tylko ze Szwecji, a nie wiem czy Szwedzi przepuszczali niemieckie transporty z ropą. Węgiel - co wiem z dobrego artykułu o działaniach brytyjskich OP na komunikacjach pod Norwegią - Niemcy wozili wodą, bo kilka transportowców wylądowało pod lustrem Morza Północnego. Bez ropy wielkie okręty miały ograniczone możliwości działania. Jeszcze bardziej, bo nie wolno było ich zbytnio narażać, co niemieckie decyzje o atakach czyniło gra w statki - Alianci zawsze osłaniali konwoje ciężkimi okrętami artyleryjskimi, a nawet znacznie słabsze od niemieckich okręty artyleryjskie potrafiły zrobić nieźle krzywdę (patrz pocisk 203 z HMS Norfolk, który 25/26 grudnia 1943 koło Nordkappu "tylko" zniszczył urządzenia radarowe pancernika "Scharnhorst" i zabił ich obsługę). W normalnych warunkach Norfolk tylko rozśmieszyłby Niemców (którzy w drugiej rundzie jednym pociskiem 280 rozbili 1/4 brytyjskiej artylerii głównej - znowu z obsługą), a tak znienacka, w nocy polarnej i wśród zamieci śnieżnej rozbił im okulary i wtedy Niemcy ruszali się jak krety. Po omacku, co skończyło się wjazdem pod lufy znacznie groźniejszego i dysponującego znakomitym radarem artyleryjskim przeciwnika.
Wracamy do niemieckich oraczy.
Na Dalekiej Północy raczej typ wołu roboczego także do eskorty konwojów.
Dopiero robiąc grę człowiek zaczyna pewne rzeczy ze sobą wiązać. Niemcy musieli do Kirkenes dowieźć ropę, bo kolej tam nie dojeżdżała, zresztą do Narwiku tylko ze Szwecji, a nie wiem czy Szwedzi przepuszczali niemieckie transporty z ropą. Węgiel - co wiem z dobrego artykułu o działaniach brytyjskich OP na komunikacjach pod Norwegią - Niemcy wozili wodą, bo kilka transportowców wylądowało pod lustrem Morza Północnego. Bez ropy wielkie okręty miały ograniczone możliwości działania. Jeszcze bardziej, bo nie wolno było ich zbytnio narażać, co niemieckie decyzje o atakach czyniło gra w statki - Alianci zawsze osłaniali konwoje ciężkimi okrętami artyleryjskimi, a nawet znacznie słabsze od niemieckich okręty artyleryjskie potrafiły zrobić nieźle krzywdę (patrz pocisk 203 z HMS Norfolk, który 25/26 grudnia 1943 koło Nordkappu "tylko" zniszczył urządzenia radarowe pancernika "Scharnhorst" i zabił ich obsługę). W normalnych warunkach Norfolk tylko rozśmieszyłby Niemców (którzy w drugiej rundzie jednym pociskiem 280 rozbili 1/4 brytyjskiej artylerii głównej - znowu z obsługą), a tak znienacka, w nocy polarnej i wśród zamieci śnieżnej rozbił im okulary i wtedy Niemcy ruszali się jak krety. Po omacku, co skończyło się wjazdem pod lufy znacznie groźniejszego i dysponującego znakomitym radarem artyleryjskim przeciwnika.
Wracamy do niemieckich oraczy.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Kolejny okręcik dla Kulegi Bartka.
Stawiacz min "Brummer" to zdobyczny norweski "Olaf Tryggvason". Co ciekawe jedyny "oryginalny" stawiacz min Kriegsmarine. Reszta to przebudowane statki handlowe.
Tryggvason odpowiadał w pewnym sensie naszemu "Gryfowi" z tym, że nasz oryginalnie miał 6 armat 120 Boforsa, zaś Norweg 4 identyczne chyba armaty boforsowskie, też 120 mm.
Niemcy przezbroili go po swojemu.
Stawiacz min "Brummer" to zdobyczny norweski "Olaf Tryggvason". Co ciekawe jedyny "oryginalny" stawiacz min Kriegsmarine. Reszta to przebudowane statki handlowe.
Tryggvason odpowiadał w pewnym sensie naszemu "Gryfowi" z tym, że nasz oryginalnie miał 6 armat 120 Boforsa, zaś Norweg 4 identyczne chyba armaty boforsowskie, też 120 mm.
Niemcy przezbroili go po swojemu.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
- Karel W.F.M. Doorman
- Admiraal van de Vloot
- Posty: 10588
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
- Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
- Has thanked: 2104 times
- Been thanked: 2831 times
Re: [Zulu Wargames] Orzeł Morski: Arktyka 1942-43
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.