Kreta 1941 (Dragon)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Post autor: ChevalierVernix »

Kurcze, patrząc wyżej na te obrazki żetonów to ja mam zupełnie inne, bo jakieś super deluxe wersje, piękne kolorystycznie, najładniejsze żetony Dragona, jakie widziałem w życiu :P Czyli pewnie mam drugie wydanie, nawet nie wiedziałem! :P
Awatar użytkownika
ChevalierVernix
Sous-lieutenant
Posty: 449
Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
Lokalizacja: obecnie Białystok
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Post autor: ChevalierVernix »

Raleen - przeczytałem, one nie są oryginalne! :P
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ale było późniejsze wydanie, ładniejsze. Różniło się m.in. tym, że tam żetony u aliantów są różnych kolorów. Jedne mają khaki, a część jest np. pomarańczowa itd. Z kolei to co my graliśmy to jest z konieczności wersja samoróbkowa, ale ta pierwsza tak dużo od niej wyglądem nie odbiega (żetony mają ikonki wyraźniejsze kolorystycznie, kolory są b. podobne, i rewersy są czarne, nie tak jak u Kristo).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Paweł Sulich
Podporucznik
Posty: 413
Rejestracja: wtorek, 7 listopada 2006, 10:16
Lokalizacja: Józefów
Been thanked: 3 times

Post autor: Paweł Sulich »

Raleen w recenzji pisze:7) Nie występuje w grze bezwzględny przymus ataku. Pojawia się on jedynie w przypadku, gdy zdecydujemy się na atak – wtedy mamy obowiązek zaatakowania wszystkich oddziałów znajdujących się w strefie kontroli atakującej jednostki. Bitwa toczy się na otwartych przestrzeniach, więc wydaje się, że z tego względu przymus ataku być powinien. Autor, jak sądzę, zrezygnował z niego, ponieważ przyniósłby złe efekty w powiązaniu z szeregiem innych zasad, m.in. punktem [4.22].
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119

W mojej wersji (po grafice żetonów wnioskuję, że to ostatnie z trzech wydań) jest przymus ataku:

[6.2.] Możliwości i zakazy przeprowadzania ataków

[6.21] Wszystkie jednostki wroga, które znajdują się w strefach kontroli oddziałów gracza atakującego, muszą zostać zaatakowane.
[6.22] Wszystkie oddziały własne, które na początku swojej fazy walki mają w strefach kontroli oddziały przeciwnika, muszą atakować.


Widać więc, że wraz z kolejnymi wydaniami gry ewoluowała nie tylko grafika, ale i przepisy.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Kreta 1941 (Dragon)

Post autor: Raleen »

Przeglądałem instrukcję odnośnie wątpliwości, która pojawiła się wyżej co do obowiązku ataku. Wygląda na to, że Paweł Sulich ma rację, więc zmieniłem ten fragment recenzji. Przyznam, że nie posiadam już wersji gry, którą miałem przy jej pisaniu, na ile pamiętam, tekst pisałem posiłkując się obficie instrukcją, co zresztą widać po odwoływaniu się dość licznie do konkretnych numerów przepisów - z głowy ciężko by było taki zabieg wykonać. Trudno mi powiedzieć czy ostatecznie były tam zmiany - nie byłem w stanie sprawdzić, ale żeby nie robić zamieszania, skoro taka wersja jest, jeśli nie wyłączna, to co najmniej dominująca, będzie to opisane zgodnie z nią.

Przy okazji w kwietniu udało się też uzupełnić trochę obrazków - pojawił się m.in. bardzo ładny, w mojej ocenie, skan żetonów do późniejszej edycji gry, w wykonaniu Pawła:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=119
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Kreta 1941 (Dragon)

Post autor: Raleen »

Ostatnio zapoznawałem się z grą o walkach na Krecie z czasopisma "Strategy & Tactics", czyli odpowiedniczką naszej polskiej produkcji, jeszcze starszą od niej. Nie wgłębiałem się zanadto, ale zwróciła moją uwagę tabelka walki i rodzaje rezultatów jakie można uzyskać. Powiem w skrócie: roi się od eliminacji po jednej i drugiej stronie. Stosunki w walce kończą się na 7:1, a nie mogą być niższe niż 1:3. Ogólnie pod tym względem zupełnie inne podejście niż nasza "Kreta", która jak wiadomo żadnych rezultatów w postaci eliminacji dla obrońcy nie przewiduje, nawet przy największej przewadze. Przeciwnika trzeba dopiero okrążyć, żeby uzyskać jakiś efekt. Pod tym względem przyznam, że mnie zaciekawiła bardzo, bo jakoś swego czasu gra wyrobiła mi pewien obraz tej bitwy, a przecież to była krwawa jatka, bo walki toczyły się w otwartym terenie, w porze późnowiosennej, przy dobrej pogodzie.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Kurcze Pióro
Adjudant-Major
Posty: 285
Rejestracja: piątek, 12 października 2007, 09:39
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kreta 1941 (Dragon)

Post autor: Kurcze Pióro »

Takie oto pytanie mam: dywizjon artylerii, który wykonał ruch w swojej fazie ruchu może wspierać swoje oddziały w swojej fazie walki (atak obrona) czy nie :roll: jak to jest rozwiązane w tej grze?
Kurcze Pióro
Adjudant-Major
Posty: 285
Rejestracja: piątek, 12 października 2007, 09:39
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kreta 1941 (Dragon)

Post autor: Kurcze Pióro »

Wychodzi mi, że po ruchu mogę wspierać walkę na odległość całością punktów siły zarówno w obronie jak w ataku, a więc jest inaczej niż w grach w które grałem :roll:
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Kreta 1941 (Dragon)

Post autor: Raleen »

Dokładnie tak, wyżej o tym dyskutowaliśmy. Jest inaczej niż w wersjach obecnych tego co grasz (zapewne). Przykładowo, pierwotna instrukcja do B-35 w kwestii wsparcia artylerii była niejasna, ale w zasadzie wynikało z niej, że artyleria może wspierać w tym samym etapie zarówno w obronie jak i w ataku. Z kolei w WB-95 to że artyleria się ruszała nie ma wpływu na jej siłę ognia. Tak więc to nie są jakieś całkiem odmienne zasady, raczej jedno z powiedzmy 3 najpopularniejszych rozwiązań spotykanych w grach Dragona i postdragonowych.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Kurcze Pióro
Adjudant-Major
Posty: 285
Rejestracja: piątek, 12 października 2007, 09:39
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kreta 1941 (Dragon)

Post autor: Kurcze Pióro »

Moim zdaniem po wykonaniu ruchu artyleria nie powinna wspierać na odległość ataku/obrony chyba że samobieżna artyleria i chyba zaczynam temat o mechanice B-35 :?
Kurcze Pióro
Adjudant-Major
Posty: 285
Rejestracja: piątek, 12 października 2007, 09:39
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kreta 1941 (Dragon)

Post autor: Kurcze Pióro »

Takie pytanie mam, czy w Krecie 1941 artyleria p-lot. wpływa na lotnictwo?
Awatar użytkownika
yans1979
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 16:09
Lokalizacja: Lublin

Re: Kreta 1941 (Dragon)

Post autor: yans1979 »

Witam
Grę "Kreta 1941" znam niemal "na pamięć" w wiele aspektach, zarówno jej budowę i zarys historyczny. Grę poznałem we wrześniu 1990 r - zakupiłem wtedy "Ardeny 1944" - a kolega zakupił "Kretę 1941". Szybko okazało się, że zasady gry Krety są (wtedy miałem 11 lat) łatwiejsze do opanowania niż Ardeny - również liczba żetonów tak nie przytłaczała i plansza i instrukcja łatwiejsza do opanowania i ustawiania. Grywaliśmy w nią (z kolegą Jakubem) na początku niemal co weekend - traktowaliśmy ją jak zabawę - bez rejestracji czegokolwiek (kto, czym, jak i kiedy wygrał /przegrał). W Ardeny wtedy trudniej było grać , mało miejsca - dużo żetonów, z tego co pamiętam to dużo zatrzymywania się i liczenia prawidłowości ruchów. Wszystko gdzieś to pękło z zazdrości (mądrości?) w marcu 1993 r. - wtedy graliśmy już na "serio-serio" i spisywaliśmy na kartkę - kto co opanował - od kiedy - kim - i statystyka bilansu walk - ilość jednostek poległych - ilość jednostek pozostałych, etc. Z moich notatek (a mam ich kilkaset!) co mam spisane od 1992 do 2014 spawa wtedy przedstawiła się w ten sposób
16.03.1993 wygrałem w Krecie na pkt. grając "Brytyjczykami" 15-0 (żetony były ustawiane zgodnie ze scenariuszem historycznym a nie dowolnym - takie ustaliliśmy zasady - czyli tak jak desantowali 20.05.1941 Niemcy ale misją jest nie opanować port/lot przez 10 et.a pkt zgodnie z ich wartością w scenariuszu "maskowania"). Nie dałem wtedy koledze żadnych szans, gra szybka- jednostronna - uczciwa.
17.03.1993 zagraliśmy w Ardeny - wygrałem 5-2 grając Niemcami i tutaj (z reguły były wyniki typu 1:0 2:1 a nie hokejowe) bardzo zabolała porażka - zaczęło się szukanie po instrukcji, że wygrałem "nie fair", sprawdzanie heks po heksie ile co kosztuje, etc. - niestety może kostka do gry była "za dobra" - skończyło się wspólne granie - we wszystko (Lew Morski)
Bez niczyjej "łaski" zakupywałem kolejne gry i zaczłąem rejestrować wszystko: Wiedeń (1994), Bzurę (1995), Kretę (1995- nowe pudełkowe wydanie), Ardeny (1995 -nowe pudełkowe wydanie), Tannenberg (1994), Szczury Pustyni (1995), Arnhem (1996). Grałem jednokrotnie również w Kircholm (1998) i w Grunwald (1995). Na stan dzisiejszy posiadam i grywam wyłącznie w Kretę - wszystkie pozostałem sprzedałem w 2010-2011 roku. Im późniejsze gry - tym byłem "starszy" ale wiele rozwiązań mnie nie satysfakcjonowało - szczególnie nieudana z błędami była gra Szczury Pustyni.
Na obecny stan (31.12.2013) mam zarejestrowane i spisane poniższe gry. Szkoda, że przepadło kilkadziesiąt danych z pierwszych rozgrywek Krety, ale i tak nie spotkałem nikogo, który ma taką lub podobną bazę o grach Dragonu z okresu 20 lat. Tworzę od roku w pliku exel pełną statystykę gry Kreta - extra sprawa która zawiera wszystko co da się zarejestrować w tej grze - czasu opanowania miast - jednostki zdobywające - jednostki poległe /pozostałe

1) Kreta 1941 - 119 rozgrywek (16.02.1993-31.12.2013) (stan scen. pkt. N-B: 754-896, stan scen. histor. N-B: 2-0, stan szybkiego zwycięstwa N-B: 6-0)
2) Ardeny 1944 - 42 rozgrywki (17.10.1992-14.12.2003) (stan. pkt. N-A: 50-37, stan automat. zwycięstwa 13 razy w momencie AUT ZWY. pkt. N-A 20-21)
3) Szczury Pustyni - 32 rozgrywki (22.10.1995-6.07.2003) (stan pkt. W/N-A 2110-2420)
4) Arnhem 1944 - 29 rozgrywek (01.09.1996-28.12.2003) (stan pkt. N-A 3006-3776)

inne

5) Wiedeń 1683 - 9 rozgrywek (09.09.1994-07.10.1995) (stan WS-T 8-1)
6) Bzura 1939 - 9 rozgrywek (20.06.1995-02.05.1996) (stan pkt. N-P 469-99)
7) Tannenberg 1914 - 8 rozgrywek (27.12.1994-11.01.1996) (stan pkt. R-N 0-680 AUT. R-N 1-2)
8) Grunwald 1410 - 1 rozgrywka (19.02.1995) (stan pkt. K-PLT 1-0)
9) Kircholm - brak danych

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Kreta 1941 (Dragon)

Post autor: Raleen »

@Kurcze Pióro
Art. p-lot. oddziałuje tylko na desant.

@yans1979
Ciekawa sprawa. Gratuluję wytrwałości :).
Jeśli będziesz chciał podzielić się na forum jakimiś relacjami, czy wnioskami z rozgrywek - zapraszamy.
Wielu z nas także zaczynało w tamtych czasach, właśnie z grami Dragona, więc potrafimy docenić starych graczy.

Szkoda, że przeciwnik się wykruszył, i to dość szybko (widzę, że ponad 20 lat temu). Z kim grałeś później w te wszystkie gry?
I dziwię się, że nic z późniejszych tytułów Ci się nie spodobało, np. "Tannenberg 1914" przez bardzo wielu graczy oceniany jest jako najlepsza gra wydawnictwa. "Szczury Pustyni" rzeczywiście z tego co się orientuję miały błędy, tak że tutaj po prostu źle trafiłeś. Jeszcze jak patrzę na to zliczanie punktów to nie do końca rozumiem, czy podajesz liczbę wygranych i przegranych partii?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
yans1979
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 16:09
Lokalizacja: Lublin

Re: Kreta 1941 (Dragon)

Post autor: yans1979 »

Witaj!
Wszystko mam zapisane w oryginale w 3 notesach, to bardzo długa i skomplikowana sprawa, ale chętnie mogę się podzielić skanami w jakiej formie to wyglądało na tamte czasy. Co do graczy, to bywało różnie (było 2-3) - najlepszy się ze mną bardzo poróżnił... i ostatni raz zagraliśmy w 1998 r... ale ogólnie to ciężko było namówić do nauki skomplikowanych reguł gry i ślęczenia czasami 3 dni przy 15 etapach! -nie było za dobrych warunków do gry i przechowywania plansz bez naruszenia - operację "Crusader" grałem w 1996 r. chyba z tydzień czasu, dużo partii za namową kolegi było rozegranych w roli symulacji 1 osobowej - tak - to brzmi może absurdalnie, ale tak było... każdy się ze mną zgodzi, że w każdej grze planszowej los kostkowy zawsze miał swoje oblicze - poprostu grałeś najlepiej jak potrafiłeś jedną stroną w swojej fazie ruchu-walk - następnie odwrotnie - nie było wtedy problemów i podejrzeń o oszukiwanie - wtedy bardziej losowo podawałeś ocenie trafność tabeli walki - idealną grą była i jest do tego Kreta i Ardeny ... prosty schemat.. proste zasady...
Tannenberg 1914 to była świetna gra - trudna niestety - gdyż wymagała jednoczesnego otwierania kart natarcie-odwrót - tutaj bez przeciwnika nie pograłeś..
Szczury Pustyni - to październik 1995 (mam genialną pamięć - pamiętam okoliczności i zakup każdej gry). Pierwsza gra Drago\ona z tabelami pkt. siły do skreślania i sztancowane żetony (beznadziejnej jakości). Pomysł z pkt. co najmniej dobry - 10x lepszy niż wkładanie żetonów z pkt, siły jak w Bzurze, który powodował ze stos rósł i rósł do kilku żetonów i często się przewalał:-) ale braki w tabelach Włoskich jednostek musiałem dorabiać bo ich w scenariuszach brakowało..
Punktacja
Jest to super sprawa, o każdej grze można napisać kolejnego posta. Skrótowo to co mam ZAREJESTROWANE dla:

Kreta 1941

1) wg "instrukcji" były jakby 3 możliwości zakończenia gry
a) historycznie - 10 et. ciągu masz port/lot - wygrywasz - tą opcją mam rozegranych 2 rozgrywki ze zwycięstwem Niemców (Z)
b) tzw. szybkie zwycięstwo - w ciągu 2 et. masz mieć 5 pkt za opanowane miasta - 7 razy Niemcy tak wygrali opanowując porty i lotniska na minimum 5 pkt.. (ZS)
Zrezygnowałem z tych opcji (przepisów) a i b w 1999 r. z uwagi, że rozgrywki stawały się trochę mało atrakcyjne i bezsensowne - trudno w zdaniu to opisać, ale bywały tzw. pionowe "mury" i przepychanki kostką o heks :-)
c) tryb maskowania - dowolność ustawienienia żetonów czarnym rewersem do góry + żetony jednostek i gra na pkt. za opanowane wyznaczone miasta/lot/porty
Tryb ten został zmodyfikowany przez Nas jeszcze w 1993 roku - czyli gramy z ustawianiami żetonów historycznymi otwarymi, ale zwycięstwo liczone na pkt za opanowane miasta a nie na zdobywanie portu/lot przez 10 et!!!
To rozwiązanie uważam osobiście za najlepszy układ - w każdej rozgrywce jest 15 pkt i ktoś wygra lub przegra, Stąd te pkt. Niemcy zdobyli ich przez 110 rozgrywek 754 a Brytyjczycy 896 (bez 2 rozgrywki Z + 7 z ZS)
Zagrałem typowym trybem maskowania kilka razy i okazał inne błędy:-) żetony maskowania puste 20 szt. były jak nówki na czarnej stronie nie wytarte i łatwo było je rozpoznać i zanim się zaczęło grać już była frustracja....

Ardeny 1944

Kto z niemieckich jednostek Mozę przekroczy ma automatyczne zwycięstwo... bywało różnie raz przekroczyli raz nie..
Ogólny bilans gry polegał na pkt. za opanowane miasta. Rozegrałem 42 razy z czego 14 raz doszło do sytuacji, w której Niemcy wygrali przekraczając Mozę, więc pkt jest dwu rodzajowa i gra nie zawsze kończyła się poi 16 etapach...
- normalna - 16 etapów - zliczmy zdobyta miasta: Niemcy -Amerykanie 50-37 (dla 28 rozgrywek)
- sytuacja w momencie zwycięstwa automatycznego (czyli Niemcy wygrali 14 razy i w momencie wygranej sytuacja na planszy była jakaś tam punktowa (np. Niemcy -Amerykanie 0-2) - sumując te "chwilowe" pkt. z 14 rozgrywek: Niemcy- Amerykanie 20-21)

Inne szczegóły w następnej korespondencji

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
yans1979
Chasseur
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 16:09
Lokalizacja: Lublin

Re: Kreta 1941 (Dragon)

Post autor: yans1979 »

Tak z wersji roboczej exel przedstawia się sprawa pkt. na Krecie 1941.

DATA ROZGRYWKI PKT N PKT B ŁĄCZNE PKT N ŁĄCZNE PKT B
16.03.1993 0 15 0 15
28.01.1995 9 6 9 21
03.02.1995 8 7 17 28
11.02.1995 4 11 21 39
25.02.1995 11 4 32 43
03.03.1995 8 7 40 50
18.03.1995 ZW X ZW1 ZW0
01.04.1995 5 10 45 60
06.04.1995 ZW X ZW2 ZW0
14.04.1995 14 1 59 61
03.05.1995 7 8 66 69
21.05.1995 5 10 71 79
03.06.1995 8 7 79 86
01.07.1995 12 3 91 89
16.07.1995 9 6 100 95
11.08.1995 ZS X ZS1 X
15.10.1995 9 6 109 101
29.10.1995 0 15 109 116
05.11.1995 8 7 117 123
31.12.1995 8 7 125 130
31.01.1996 15 0 140 130
06.02.1996 7 8 147 138
08.02.1996 9 6 156 144
25.02.1996 5 10 161 154
28.04.1996 14 1 175 155
26.05.1996 10 5 185 160
02.06.1996 ZS X ZS2 X
07.07.1996 5 10 190 170
14.07.1996 8 7 198 177
28.07.1996 3 12 201 189
11.08.1996 3 12 204 201
12.08.1996 8 7 212 208
25.08.1996 1 14 213 222
10.10.1996 2 13 215 235
27.10.1996 8 7 223 242
28.12.1996 15 0 238 242
27.01.1997 9 6 247 248
29.01.1997 9 6 256 254
01.02.1997 2 13 258 267
23.02.1997 9 6 267 273
02.03.1997 ZS X ZS3 X
27.04.1997 13 2 280 275
18.05.1997 ZS X ZS4 X
27.07.1997 2 13 282 288
21.09.1997 5 10 287 298
19.10.1997 8 7 295 305
23.11.1997 8 7 303 312
07.12.1997 7 8 310 320
31.12.1997 7 8 317 328
04.01.1998 9 6 326 334
01.02.1998 6 9 332 343
04.02.1998 2 13 334 356
28.02.1998 5 10 339 366
05.04.1998 9 6 348 372
12.04.1998 7 8 355 380
23.06.1998 4 11 359 391
25.06.1998 9 6 368 397
29.06.1998 6 9 374 406
29.06.1998 5 10 379 416
30.06.1998 10 5 389 421
02.07.1998 8 7 397 428
02.07.1998 15 0 412 428
03.07.1998 8 7 420 435
16.08.1998 12 3 432 438
06.09.1998 ZS X ZS5 X
11.10.1998 8 7 440 445
06.11.1998 7 8 447 453
02.01.1999 ZS X ZS6 X
03.01.1999 7 8 454 461
07.02.1999 7 8 461 469
18.07.1999 ZS X ZS7 X
19.09.1999 7 8 468 477
10.10.1999 3 12 471 489
24.10.1999 0 15 471 504
31.10.1999 13 2 484 506
05.12.1999 3 12 487 518
19.12.1999 10 5 497 523
28.12.1999 5 10 502 533
31.12.1999 8 7 510 540
19.02.2000 8 7 518 547
27.02.2000 8 7 526 554
29.02.2000 1 14 527 568
20.03.2000 12 3 539 571
26.03.2000 2 13 541 584
09.04.2000 8 7 549 591
20.05.2000 9 6 558 597
02.07.2000 8 7 566 604
25.07.2000 7 8 573 612
24.09.2000 10 5 583 617
05.11.2000 7 8 590 625
27.12.2000 3 12 593 637
11.02.2001 8 7 601 644
01.04.2001 10 5 611 649
30.06.2001 3 12 614 661
26.08.2001 15 0 629 661
14.10.2001 10 5 639 666
09.12.2001 10 5 649 671
03.03.2002 5 10 654 681
14.04.2002 7 8 661 689
30.06.2002 3 12 664 701
29.09.2002 3 12 667 713
31.12.2002 9 6 676 719
16.03.2003 7 8 683 727
25.05.2003 3 12 686 739
07.09.2003 8 7 694 746
29.02.2004 7 8 701 754
31.12.2005 7 8 708 762
30.12.2006 7 8 715 770
04.11.2007 5 10 720 780
10.11.2008 0 15 720 795
31.12.2009 8 7 728 802
30.12.2010 1 14 729 816
27.08.2011 0 15 729 831
31.10.2011 7 8 736 839
31.12.2012 3 12 739 851
16.01.2013 0 15 739 866
23.02.2013 7 8 746 874
26.03.2013 6 9 752 883
31.12.2013 2 13 754 896

Niestety dobre czasy i gracze już nie wrócą, ale historia pozostaje :-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”