Island of Death (Avalanche Press)
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
Druga przekątna to nic innego jak odległość od naprzeciwległych boków. Nie widzę powodu dlaczego skala nie miała by być podana właśnie w ten sposób.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
To ja powtorze pytanie z poprzedniego postu - jaja se robisz? Nie ma roznicy? Geometrie to wasc na czym skonczyl?
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Odpowiedz proszę na pytanie i wyprowadź z błędu jeżeli się mylę. W np. Empire of the Sun w zasadach jest to tak podane: Each hex is about 150 miles across. (prawie dokładnie tak jak w Malcie) O która przekątną im chodzi? Bo przy różnych interpretacjach co do zastosowanych przekątnych wyjdzie inna odległość np. pomiędzy Tokio a Australią. Ja się tylko domyślam o jaką przekątna im chodzi z oglądu mapy i wyliczeń, tak aby się zgadzały, a Ty?Arteusz pisze:JB, a skąd wiesz o jaką przekątną wydawcą w grach chodzi, bo (jak słusznie zauważył WP) hex ma dwie przekątne. Czy w instrukcjach dokładnie podają, że skala hexu jest podana po którejś przekątnej? Bo jeżeli nie to można mierzyć na dwa sposoby i każdy da inny wynik.JB pisze:A ty tak powaznie z tym pytaniem, czy sobie jaja robisz?
Tak samo domyśliłem się z oglądu mapy do Island of Death.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Skoro nie widzicie w tym przypadku problemu z zachowaniem w takim ukladzie poprawnych odleglosci i skali, to coz. Ja pasuje.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Dyskutowaliśmy o skali, miałeś inne zdanie, a teraz się wycofujesz bez odpowiedzi. Szczerze chce usłyszeć Twój pogląd na tą sprawę. Odpowiedz proszę na moje pytanie.
Bo można zacząć podejrzewać, że
Bo można zacząć podejrzewać, że
jest tylko wymijaniem się od odpowiedzi.JB pisze:A ty tak powaznie z tym pytaniem, czy sobie jaja robisz?
Ostatnio zmieniony niedziela, 2 listopada 2008, 10:53 przez Arteusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Nie bede tlumaczyl rzeczy oczywistych, z ktorymi masz, nie wiem dlaczego, jakies problemy.
Edit, bo pominalem jakos ten post.
Edit, bo pominalem jakos ten post.
No nie napisales, przepraszam.Itagaki pisze:Gdzie ja napisałem, że nie ma różnicy?
I daruj sobie takie odzywki, proszę.
Powod jest prosty - pomiar odleglosci na siatce heksagonalnej wykonuje sie pomiedzy srodkami heksow. Wtedy najlatwiej zachowac i odleglosci i skale. Podanie jedynie odleglosci tej krotszej przekatnej spowoduje problemy i niedokladniosci w pomiarze odleglosci i w zachowaniu skali.Itagaki pisze:Nie widzę powodu dlaczego skala nie miała by być podana właśnie w ten sposób.
Ostatnio zmieniony niedziela, 2 listopada 2008, 12:41 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
No to jeżeli pomiar wykonywany jest pomiędzy środkami heksów, to nijak jest przekątna a jedynie odległość pomiędzy dwoma równoległymi bokami jednego z heksów.
Chciałbym też zauważyć, że przekątna to diagonal. Natomiast across w podręcznym słowniku Longmana oznacza min. przez, w poprzek (At its widest point, the river has two miles across). Inna sprawa, że to jest gra i niekoniecznie instrukcja musi być napisana językiem ścisłym.
Chciałbym też zauważyć, że przekątna to diagonal. Natomiast across w podręcznym słowniku Longmana oznacza min. przez, w poprzek (At its widest point, the river has two miles across). Inna sprawa, że to jest gra i niekoniecznie instrukcja musi być napisana językiem ścisłym.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
Racja, to mi sie pochrzanilo. Krotsza przekatna sie bierze pod uwage.
Co do twojego przykladu across to tam jest mowa o widest point, a heks jest najszerszy w miejscu dluzszej przekatnej. Ale masz racje z krotsza przekatna. Tyle, ze nie podaje sie skali poslugujac sie bokiem heksu, jak to sugeruje Arteusz, ze zostalo zrobione w tej grze.
Co do twojego przykladu across to tam jest mowa o widest point, a heks jest najszerszy w miejscu dluzszej przekatnej. Ale masz racje z krotsza przekatna. Tyle, ze nie podaje sie skali poslugujac sie bokiem heksu, jak to sugeruje Arteusz, ze zostalo zrobione w tej grze.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
- Itagaki
- Général de Brigade
- Posty: 2011
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
- Lokalizacja: Dublin
- Been thanked: 2 times
W przykładzie równie dobrze mogło by być thinest point, at this point etc.
Dłuższa przekątna to dwa razy długość boku sześciokąta foremnego. Nie pamiętam już w której grze ale spotkałem się z właśnie z takim (dł. boku) podaniem skali terenu.
Dłuższa przekątna to dwa razy długość boku sześciokąta foremnego. Nie pamiętam już w której grze ale spotkałem się z właśnie z takim (dł. boku) podaniem skali terenu.
Everyone sees that even a beautiful full moon starts to change its shape becoming smaller as the time passes. Even in our human lives things are as it is.
Takeda Harunobu
Takeda Harunobu
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Ja znam kilka sposobów na interpretacje w grach podanej w zasadach długości heksa:
1. Długość boku
2. Długość krótszej przekątnej
3. Długość dłuższej przekątnej
4. Odległość pomiędzy środkami dwóch przyległych heksów, ale to to samo co długość krótszej przekątnej - odległośc pomiędzy środkami dwóch równoległych boków).
Zazwyczaj w zasadach nie ma dokładnie powiedziane, który przykład trzeba zastosować aby się zgadzało z rzeczywistością. Wynika to dopiero z porównań planszy z mapą, co też zrobiłem w Island of Death. Tutaj pasuje długość boku hexa.
1. Długość boku
2. Długość krótszej przekątnej
3. Długość dłuższej przekątnej
4. Odległość pomiędzy środkami dwóch przyległych heksów, ale to to samo co długość krótszej przekątnej - odległośc pomiędzy środkami dwóch równoległych boków).
Zazwyczaj w zasadach nie ma dokładnie powiedziane, który przykład trzeba zastosować aby się zgadzało z rzeczywistością. Wynika to dopiero z porównań planszy z mapą, co też zrobiłem w Island of Death. Tutaj pasuje długość boku hexa.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Ale tu nie ma co interpretowac. Na tej podstawie sa wyliczane punkty ruchu.
Ale skoro sie upieracie to prosze w takim razie podac jeden przyklad gry, gdzie skala podana jest w odniesieniu do dlugosci krawedzi heksu. Link do instrukcji najlepiej, gdzie jest to napisane wprost.
Ale skoro sie upieracie to prosze w takim razie podac jeden przyklad gry, gdzie skala podana jest w odniesieniu do dlugosci krawedzi heksu. Link do instrukcji najlepiej, gdzie jest to napisane wprost.
Tylko o sprawach, które nas zupełnie nie interesują, możemy wydać rzeczywiście bezstronną opinię, co niewątpliwie jest powodem, że opinia bezstronna jest zawsze absolutnie bezwartościowa.
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Ok. Chyba wszystkim też o to chodzi.WP pisze:Chcę tylko aby dyskusja opierała się na jasnych podstawach.Arteusz pisze:Nie łapmy się za słowa, chyba wszyscy wiedzieli o co chodziło.WP pisze:W poprzek.
Nie ma czegoś takiego jak "poprzek".
..........
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Dostałem odpowiedź z Avalanche Press.
Dla jasności podam, że pytałem o poprawność skali w grze Island of Death, argumentując że jeżeli 1 hex to 1 km, to 18 hexów na planszy da 18 km szerokość Malty, a w rzeczywistości ma ona około 29 km.
Treść odpowiedzi od wydawcy:
"Dear Tom,
As you can see form the scale of this small map, Island of Death indeed has
the correct scale:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... FB_Map.png
Thank you!
Mike Bennighof
president, Avalanche Press".
Nadal nie wiadomo jak oni traktują ten 1 km. Zgadza się tylko jeżeli 1 km to długość boku.
Treść maila na obrazku:
Dla jasności podam, że pytałem o poprawność skali w grze Island of Death, argumentując że jeżeli 1 hex to 1 km, to 18 hexów na planszy da 18 km szerokość Malty, a w rzeczywistości ma ona około 29 km.
Treść odpowiedzi od wydawcy:
"Dear Tom,
As you can see form the scale of this small map, Island of Death indeed has
the correct scale:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... FB_Map.png
Thank you!
Mike Bennighof
president, Avalanche Press".
Nadal nie wiadomo jak oni traktują ten 1 km. Zgadza się tylko jeżeli 1 km to długość boku.
Treść maila na obrazku:
- Załączniki
-
[Rozszerzenie jpg zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".