ADVANCED SQUAD LEADER Starter KIT

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące II wojny światowej.
Awatar użytkownika
cadrach
Capitaine
Posty: 875
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
Lokalizacja: Puszcza Piska
Has thanked: 82 times
Been thanked: 139 times
Kontakt:

Re: ADVANCED SQUAD LEADER Starter KIT

Post autor: cadrach »

Znalazłem świetna ciekawostkę na polter.pl. Polecam zajrzeć: https://polter.pl/ASLowa-Warszawa-w-obiektywie-b21329
no school, no work, no problem
wittwelsh
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: niedziela, 23 października 2011, 10:58
Has thanked: 30 times
Been thanked: 10 times

Re: ADVANCED SQUAD LEADER Starter KIT

Post autor: wittwelsh »

Bounding Fire Productions (third party publisher na licencji MMP) wydało moduł "Poland in Flames", poświęcony w całości wrześniowi '39. Planują też zrobić HASL (czyli historyczne mapy i OdB) zajmujący się walkami na przyczółku czerniakowskim. Kolejny powód, żeby chodzić z mapą z gry jak turysta wyższej rangi. :>
Awatar użytkownika
cadrach
Capitaine
Posty: 875
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 10:30
Lokalizacja: Puszcza Piska
Has thanked: 82 times
Been thanked: 139 times
Kontakt:

Re: ADVANCED SQUAD LEADER Starter KIT

Post autor: cadrach »

Zostałem wczoraj wprowadzony w zasady ASL z marszu, bez czytania nawet jednej linijki instrukcji, a potem jeszcze zdołaliśmy rozegrać małą potyczkę o fabrykę traktorów w Stalingradzie... Wielki plus dla gry za prostotę.

Pytanie do znawców: czy istnieje jakaś forma przykrycia ogniem danego pola w ten sposób, aby przeciwnik nie mógł z niego prowadzić ostrzału obronnego? (Coś na zasadzie "suppresed" w Red Winter i Operation Dauntless).

W fazie prep fire można strzelić przed wykonaniem ruchu, a jednostki, które to zrobią, nie mogą się potem poruszyć, ale zdaje się, że jedyne, co można tym ostrzałem osiągnąć, to tradycyjne efekty ostrzału. Wyeliminuje się nimi ogień obronny przeciwnika głównie wtedy, jeśli się tym ostrzałem rozbije cały oddział. Nie ma natomiast akcji w rodzaju "Rambo, osłaniaj mnie", gdzie Rambo strzela na oślep w cały obszar, nie próbując kogoś trafić, a jego kolega ma w tym momencie wolny ruch, tzn. nie jest zagrożony ostrzałem obronnym z tego pola.
no school, no work, no problem
wittwelsh
Sergent
Posty: 133
Rejestracja: niedziela, 23 października 2011, 10:58
Has thanked: 30 times
Been thanked: 10 times

Re: ADVANCED SQUAD LEADER Starter KIT

Post autor: wittwelsh »

cadrach pisze: czwartek, 28 lipca 2022, 08:58 Zostałem wczoraj wprowadzony w zasady ASL z marszu, bez czytania nawet jednej linijki instrukcji, a potem jeszcze zdołaliśmy rozegrać małą potyczkę o fabrykę traktorów w Stalingradzie... Wielki plus dla gry za prostotę.

Pytanie do znawców: czy istnieje jakaś forma przykrycia ogniem danego pola w ten sposób, aby przeciwnik nie mógł z niego prowadzić ostrzału obronnego? (Coś na zasadzie "suppresed" w Red Winter i Operation Dauntless).

W fazie prep fire można strzelić przed wykonaniem ruchu, a jednostki, które to zrobią, nie mogą się potem poruszyć, ale zdaje się, że jedyne, co można tym ostrzałem osiągnąć, to tradycyjne efekty ostrzału. Wyeliminuje się nimi ogień obronny przeciwnika głównie wtedy, jeśli się tym ostrzałem rozbije cały oddział. Nie ma natomiast akcji w rodzaju "Rambo, osłaniaj mnie", gdzie Rambo strzela na oślep w cały obszar, nie próbując kogoś trafić, a jego kolega ma w tym momencie wolny ruch, tzn. nie jest zagrożony ostrzałem obronnym z tego pola.
Nie, w Starter Kicie oddział musi zostać w pełni zdemoralizowany, żeby stracić wartość bojową. Praktycznie zresztą raczej nie zdarzały się sytuacje, w których pododdział jest tak przygnieciony ostrzałem, by nie był w stanie kompletnie odpowiedzieć choćby symbolicznie i sporadycznie ogniem (chyba że puściły nerwy, co symbolizuje właśnie demoralizacja) - to pokazuje status "Pin", gdy przygwożdżony oddział traci połowę siły ognia, ma też trudności z ogniem defensywnym.

Sorki za spóźnioną odpowiedź, sporadycznie zaglądam na forum. :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II wojna światowa”