A Victory Lost (MMP)
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: A Victory Lost (MMP)
Twoje wypowiedzi bardzo przypominały mi wypowiedzi w niedawnej dyskusji o przepisach Ścieżek Chwały, w której osoba poznająca przepisy uważała, że lepiej je rozumie niż kilku graczy, którzy w ciągu ostatnich 15 lat wielokrotnie grali w tę grę. Dodatkowo nie lubię jak ludzie dopatrują się w instrukcji tego czego tam nie ma.
Stąd moja irytacja, jednak twoje posługiwanie się translatorem jako podstawą do zrozumienia zasad AVL wiele wyjaśnia.
Zresztą druga część mojej wypowiedzi nie była krytyką tylko wyrażeniem zaskoczenia.
Natomiast pierwsza była krytyką i to zasadną. Skoro najpierw jest faza aktywacji, a później dopiero faza wprowadzania uzupełnień to jest logiczne, że uzupełnienia NIE MOGĄ już być w tym etapie aktywowane i będą aktywowane w etapie następnym. Nie wymaga to żadnych dodatkowych opisów w przepisach.
Natomiast cieszy, że pomimo ograniczeń językowych starasz się poszerzyć swoje doświadczenia. Wybrałeś zresztą do tego bardzo dobrą grę, która oprócz tego że jest świetna, to ma prostą i dobrze napisaną instrukcję. Nie trzeba się w niej doszukiwać ukrytych przesłań ani dwuznaczności.
Stąd moja irytacja, jednak twoje posługiwanie się translatorem jako podstawą do zrozumienia zasad AVL wiele wyjaśnia.
Zresztą druga część mojej wypowiedzi nie była krytyką tylko wyrażeniem zaskoczenia.
Natomiast pierwsza była krytyką i to zasadną. Skoro najpierw jest faza aktywacji, a później dopiero faza wprowadzania uzupełnień to jest logiczne, że uzupełnienia NIE MOGĄ już być w tym etapie aktywowane i będą aktywowane w etapie następnym. Nie wymaga to żadnych dodatkowych opisów w przepisach.
Natomiast cieszy, że pomimo ograniczeń językowych starasz się poszerzyć swoje doświadczenia. Wybrałeś zresztą do tego bardzo dobrą grę, która oprócz tego że jest świetna, to ma prostą i dobrze napisaną instrukcję. Nie trzeba się w niej doszukiwać ukrytych przesłań ani dwuznaczności.
Ostatnio zmieniony wtorek, 21 maja 2019, 13:30 przez RAJ, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Re: A Victory Lost (MMP)
Jakie jednostki obejmuje grupa Popowa..? Bo sztab wchodzi w 4 etapie... Jakie oznaczenie kolorystyczne ma ta Grupa...
- Teufel
- Legatus Legionis
- Posty: 2424
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:55
- Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 53 times
Re: A Victory Lost (MMP)
Chyba żadne. Jednostki rosyjskie w zasięgu sztabu, który jest aktualnie aktywowany po prostu zostają aktywowane. To tylko sztab, nie musi mieć przyporządkowanych jednostek aby móc je aktywować.
Legiony i ja mamy się dobrze.
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: A Victory Lost (MMP)
Przypisanie kolorystyczne mają tylko jednostki startujące na planszy oraz 1APz.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Re: A Victory Lost (MMP)
Czy przy wylosowaniu czita sztabu można wykonać ruch sztabem? Czy najpierw następuje aktywacja jednostek w zasięgu sztabu, ruch jednostek i sztabu.
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: A Victory Lost (MMP)
Sztab przesuwa się na końcu.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43344
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3919 times
- Been thanked: 2489 times
- Kontakt:
Re: A Victory Lost (MMP)
Dodam tylko, że gdyby można było poruszać sztab razem z jednostkami w tym samym czasie to de facto można by wykorzystać zasięg sztabu z dwóch różnych miejsc, co znacznie by go zwiększało. Problem tego rodzaju występuje w grze "Grunwald 1410" Dragona, gdzie mamy zasięg dowodzenia, natomiast w opisie faz nie ma podane, kiedy ruszają się dowódcy, więc dla porządku gry trzeba przyjmować, że albo na początku fazy ruchu, albo na końcu, ewentualnie jedna i druga opcja. Jeśli nie przyjmie się tu jakichś ustaleń, jest bałagan, albo prowadzi to do tego, że zasady o zasięgu dowodzenia nie stwarzają żadnych ograniczeń graczom (zwłaszcza krzyżackiemu). Przy okazji pokazuje to, że w grach dość dalekich od siebie i pod względem tematycznym, i skali, i czasu oraz miejsca powstania, pojawiają się podobne problemy do rozwiązania.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- nexus6
- Lieutenant
- Posty: 586
- Rejestracja: niedziela, 27 lipca 2014, 14:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Been thanked: 1 time
Re: A Victory Lost (MMP)
Sztab można ruszyć na samym początku. Faza aktywacji to jedno a faza ruchu to drugie.
Re: A Victory Lost (MMP)
Więc nadal nie mam jasności.... podam przykład,,sztab 69A gdyby nie mógł po aktywacji wykonać ruchu nie miałby całej armii w zasięgu dowodzenia....zaś po wykonaniu ruch juz miałby.....czy jest jakiś zapis w instrukcji kiedy poruszamy sztab...
Ja rozumiem to tak następuje aktywacja sztabu..a ten jeśli ma w zasięgu aktywuje jednostki....a jego ruch można wykonać po ruchach jednostek..ale tych które zostały aktywowane.....ale nie moge tego znalezc w instrukcji
Ja rozumiem to tak następuje aktywacja sztabu..a ten jeśli ma w zasięgu aktywuje jednostki....a jego ruch można wykonać po ruchach jednostek..ale tych które zostały aktywowane.....ale nie moge tego znalezc w instrukcji
Re: A Victory Lost (MMP)
Ponadto gdyby sztab mogl sie poruszyc..od razu to np Holidt..aktywowalby czesc jednostek armii romunskiej....bylby to blizsze prawdy...gdyz bierne oczekiwanie powoduje tylko okrazenie ruch sztabupo aktywacjo podoudje ze wspiera on ofensywe a podczas odwrotu powoduje spojnewycofanie.......nie wiem jedan czy dobrze to intepretuje..
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: A Victory Lost (MMP)
Dokładnie zgodnie z literą zasad:
Przepisy 4.1.2 podpunkty (1) i (2).
najpierw
(1) ciągniesz chit i aktywujesz sztab, sztab aktywuje do ruchu jednostki w swoim zasięgu
następnie
(2) aktywowane wcześniej jednostki oraz sztab poruszają się
Wersja uproszczona do stosowania w praktyce, w której nie trzeba pamiętać jaki był zasięg aktywacji sztabu:
aktywowane sztaby poruszają się na końcu, po aktywowanych przez siebie jednostkach
@nexus6, nie komplikuj. Dla Wernera, z uwagi na problem z odwołaniem się do instrukcji, potrzebna jest możliwie najłatwiejsza do implementacji interpretacja.
Przepisy 4.1.2 podpunkty (1) i (2).
najpierw
(1) ciągniesz chit i aktywujesz sztab, sztab aktywuje do ruchu jednostki w swoim zasięgu
następnie
(2) aktywowane wcześniej jednostki oraz sztab poruszają się
Wersja uproszczona do stosowania w praktyce, w której nie trzeba pamiętać jaki był zasięg aktywacji sztabu:
aktywowane sztaby poruszają się na końcu, po aktywowanych przez siebie jednostkach
@nexus6, nie komplikuj. Dla Wernera, z uwagi na problem z odwołaniem się do instrukcji, potrzebna jest możliwie najłatwiejsza do implementacji interpretacja.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Re: A Victory Lost (MMP)
Jasne jak słońce o tym właśnie pisałem, że tak interpretuję, ale w takim przypadku sztab 69 Armii nie aktywuje w 1 etapie wszystkich jednostek czy tak?
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: A Victory Lost (MMP)
Tak, aktywuje tylko te, które są w zasięgu dowodzenia a chwili aktywacji sztabu.
Przypisanie kolorystyczne jest czysto "fabularne" i nie ma wpływu na mechanikę rozgrywki.
Przypisanie kolorystyczne jest czysto "fabularne" i nie ma wpływu na mechanikę rozgrywki.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Re: A Victory Lost (MMP)
Jeśli jednostka stoi w strefie kontroli udziału może się przesunąć w jego strefie wydając... 3PR?
-
- Général de Division
- Posty: 3945
- Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 409 times
Re: A Victory Lost (MMP)
5RP (2 za wyjście z hexu ze strefą, 2 za wejście w następny hex ze strefą, 1 za ruch)
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."