XVII-wieczne wojny w Warhammer Ancient Battles

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Gorzałka daje oddziałom zasadę 'rash'
Bęben Siczy działa dla wszystkich oddziałów w 16" (albo 12 - już nie pamiętam) jako muzyk oddziału.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Wprowadziłem drobne zmiany do armii P-L (dragoni i piechota niemiecka + dodatkowa zasada Kopii husarskiej).

Poprawiona armia Królestwa Szwecji (wersja. 2.0, sporo jeszcze do zrobienia):

0-1 Generał:
Generał – M6 WS4 BS4 S3 T3 W3 I4 A2 Ld 10 - 110 pkt
Pułkownik – M6 WS4 BS4 S3 T3 W2 I4 A3 Ld 9 - 90 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje – pistolety +3 pkt, ciężka zbroja + 3 pkt, mogą zsiąść z konia za –5 pkt i być wystawionym w oddziale piechoty, pułkownik za +5 pkt może być Galloperem (+1M), generał i pułkownik za -5 pkt mogą być piechurami,
Zasady specjalne:
Weteran wojny trzydziestoletniej – generał może po wystawieniu wystawiania obu armii przemieścić jeden oddział własnej kawalerii i jeden oddział własnej piechoty w obrębie swojej strefy rozstawienia
Naprzód dzieci! – pułkownik jest Stubborn i daję re-roll testów psychologicznych dla oddziału w którym się znajduje
Wszyscy ci charakterzy mają zasadę Trotters

Chorąży – M6 WS4 BS3 S3 T3 W2 I4 A2 Ld8 – 75 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, lekka zbroja
Opcje – ciężka zbroja + 3 pkt, pistolety +3 pkt, +5 pkt Galloper (+1M), za -5 pkt może walczyć jako piechur,
Zasady specjalne:
Sztandar Armijny – zgodnie z zasadami
Trotter

Pułkownik piechoty – M4 WS4 BS4 S3 T3 W2 I4 A2 Ld8 – 70 pkt
Ekwipunek – broń ręczna, pistolet
Opcje – lekka zbroja + 2 pkt,
Zasady specjalne:
Za króla i Szwecję! – uciekający oddział własnej piechoty znajdujący się w 10 calach od pułkownika automatycznie się zbiera.

I. Kawaleria:

Rajtarzy:
Szwedzcy – M6 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 13 pkt za model
Niemieccy - M6 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld6 13 pkt za model
Fińscy - M7WS4 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld8 15 pkt za model
Ekwipunek:
Rapier (broń ręczna), para pistoletów,
Opcje:
lekka zbroja + 1 pkt
„Weterani" za +3 pkt Ld8 (Szwedzi i Niemcy), karabin +3 pkt, co druga jednostka może być fińska
Trotters, Finowie to Gallopers z +1 do rankow,

0-1 Konna Gwardia Szwedzka
Gwardia - M6 WS4 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld8 16 pkt za model
Ekwipunek:
Rapier (broń ręczna), para pistoletów,
Opcje:
lekka zbroja + 1 pkt
karabin +3 pkt,
Trotters, za +1 pkt mogą być Galloperami (M7, +1 do ranków),
Gwardia Konna jest Stubborn,
W armii musi być przynajmniej jeden oddział rajtarii szwedzkiej by móc wystawić Konną Gwardię.


Arkebuzerzy
M6 WS3 BS3 S3 T3 I3 A1 Ld7 12pkt za model
Ekwipunek:
Broń ręczna, arkebuz,
Opcje:
Lekka zbroja +1 pkt, pistolet +2 pkt, "Weterani" +3 pkt za Ld8, +1 za zamki kołowe,
Lekka Jazda,
Trotters


II. Piechota
Jednostka muszkieterów może za +15 pkt kupić kozły hiszpańskie. Działają one tak długo jak oddział się nie rusza. Szarżująca na kozły hiszpańskie piechota ma -1 do trafienia.

Szwedzi:
Pikinierzy - M4 WS3 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 11 pkt. za model
Strzelcy - M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 12 pkt. za model
pikinierzy - pika, broń ręczna
strzelcy - muszkiet, broń ręczna
Opcje - lekka zbroja +1 pkt, "Weterani" za +3 pkt. Ld 8
Zasady ze str. 56 ECW (podział na podjednostki strzelcze i pikinierów),
‘Szwedzka salwa’ – wciąż zabiera dwa ładunki prochu, ale mogą strzelać co turę.

Niemcy
Pikinierzy – M4 WS3 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 10 pkt. za model
Strzelcy – M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 - 11 pkt. za model
pikinierzy - pika, broń ręczna
strzelcy - muszkiet, broń ręczna
Opcje - lekka zbroja +1 pkt, "Weterani" za +3 pkt. Ld 8
Zasady ze str. 56 ECW (podział na podjednostki strzelcze i pikinierów)

0-1 Pieszej Gwardii Szwedzkiej
Szwedzi:
Pikinierzy - M4 WS4 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld8 - 14 pkt. za model
Strzelcy - M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 Ld8 - 16 pkt. za model
pikinierzy - pika, broń ręczna
strzelcy - muszkiet, broń ręczna
Opcje - lekka zbroja +1 pkt,
Zasady ze str. 56 ECW (podział na podjednostki strzelcze i pikinierów),
‘Szwedzka salwa’ – wciąż zabiera dwa ładunki prochu, ale mogą strzelać co turę.
Gwardia ma zasadę Stubborn.
Armia musi mieć przynajmniej jeden oddział piechoty szwedzkiej, by moc wystawić pieszą gwardię.

Dragoni:
M4/7 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld 7 - 12 pkt. za model
ekwipunek - broń ręczna, karabin
opcje - pistolet + 2 pkt. +1 pkt zamek kołowy w co drugim oddziale, nie może to byc najwiekszy oddział w armii, muszkiet +2 pkt zamiast karabinu,
Lekka kawaleria, można na początku fazy ruchu (za całośc ruchu) przejść z formacji pieszej w konną lub odwrotnie,
"Weterani" - za +3 pkt. Ld 8


Najemna piechota szkocka
jak piechota niemiecka

Artyleria:
Działa 3-funtowe - zasięg max. 30", minimalna obsługa 2, S5, T4, W1, koszt - 45 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.3)
Działo 6-funtowe - zasięg max. 40", minimalna obsługa 3, S6, T5, W1, koszt - 60 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.4)
Działo 12-funtowe - zasięg max. 50", min. obsługa 4, S7, T5, W2, koszt - 70 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.5)
Działo 24-funtowe - zasięg max. 72", min. obsługa 5, S8, T6, W3. koszt - 90 pkt, + 5 pkt za każdego członka obsługi (max.6)

Na każde działo w armii musi być oddział piechoty
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Zagrałem jak do tej pory największa bitwę testową - 2100 pkt z każdej strony, Szwedzi kontra armia Koronna :) Bitwę grało się świetnie, ale klęska szwedzka straaaaszliwa. Grałem już z uwzględnieniem zmienionych zasad Szwedów z postu powyżej. I tak działa to coraz lepiej, ale jeszcze sporo do poprawienia.

Armie:
Szwedzi:
- Generał - pistolety,konno,
- Chorąży - pistolety, piechur,
- Regiment Pikinierów Szwedzkich - 20 z FCg,
- I i II Podregiment Muszkieterów Szwedzkich - po 12 w każdym + kozły hiszpańskie,
- Regiment Pikinierów Niemieckich - 20 z FCG,
- I Podregiment Muszk. Niem. - 12 z kozłami hiszpańskimi,
- I i II regiment dragonów - po 10 z muzykiem,
- Regimenty Rajtarów Szwedzkich i Niemieckich - każdy po 12 rajtarów z FCG,
- dwa działa 6 funtowe z czterema kanonierami każde

Polacy:
- Strażnik Koronny (Oficer) - pistolety,
- Rotmistrz Husarii (Oficer) - ciężka zbroja, ekwipunek husarza,
- Choragiew Husarii - 10 - Lider i Sztandar,
- 2x Chorągiew Pancerna - 12 w każdej - łuki, tarcze, Lider i Sztandar,
- Chorągiew Wołoska - 12 - Weterani (a co!), łuki, FCG,
- Chorągiew Wolentarska - 10,
- Chorągiew Dragonów - 10 z muzykiem,
- Chorągiew Kozaków Konnych - 12 - łuki, muzyk,
- 2x Chorągiew węgierska - 10 piechurów w każdej,
- działo 3 funtowe - 3 kanonierów,
- działo 6 funtowe - 4 kanonierów,

Rozstawienie (od szwedzkiej lewej flanki):
Dragoni w szyku rozproszonym, za nimi obydwa regimenty rajtarów (jeden przeniesiony z drugiej flanki dzięki zasadzie specjalnej Generała), dalej Pikinierzy Szwedzcy flankowani przez swoje obydwa oddziały muszkieterów, Chorązy w Pikinierach, Generał za oddziałem. Muszkieterzy niemieccy, pikinierzy niemieccy, obydwa działa, dragoni spieszeni w budynku.

(od polskiej prawej flanki, naprzeciw dragonii i rajtarii szwedzkiej):
Obydwie chorągwie pancerne (jedna ze Strażnikiem), za nimi Husaria z Rotmistrzem, obok Pancernych Dragoni, dalej 3 funtówka, chorągiew wołoska, 6 funtówka, piechota wegierska, Kozacy, Wolentarze, piechota węgierska.

Przebieg bitwy:
Polacy rozpoczęli... [opis bedzie skrótowy, ale jeżeli ktoś ma jakieś pytania to prosze pytać]. Polska jazda pancerna i husaria powoli zbliżały się do szwedzkiej flanki, na drugim skrzydle lekkiej chorągwie (Kozacy, Wołoska, Wolentarze) zaczęły manewr oskrzydlający. Polska artyleria strzelała zadziwiająco dobrze (póki jej się proch nie skończył - żadnej jednostce w grze nie kupiłem dodatkowego zapasu prochu, co okazało się dużym błedem), zabijając 8 szwedzkich pikinierów i raniąc samego Generała. Szwedzcy muszkieterzy skutecznie ostrzeliwywali Pancernych, niemniej jednak musieli uważac na konczący sie zapas prochu (ale ,szwedzka salwa' potrafi zaboleć). Wykrwawiona chorągiew pancerna zaszarżowała na pikinierów szwedzkich (raz kozie śmierć!), podczas gdy druga chorągiew pancerna i husaria zajmowała pozycję do szarży na rajtarów. Ogień dragonów szwedzkich z lasu osłaniającego rajtarów był nieskuteczny.
Wolentarze zdobyli szwedzkie działa, zabijając uciekających kanonierów, jazda wołoska i Kozacy do końca bitwy 'zabawiali' dragonów szwedzkich w budynku ostrzałem (z miernym skutkiem). Pancerni bili się dwie tury z pkinierami, szwedzki Chorązy stawał dosłownie na głowię i sam zabił trzech Polaków. Wtedy nastapiła decydująca szarża bitwy. Druga chorągiew pancerna ze Strażnikiem zaszarżowała rajtarów niemieckich, złamała ich, zagoniła i wpadła w rajtarów szwedzkich (i ci zostali rozbici w następnej turze i wybici w odwrocie). Husaria zaszarżował w bok pikinierów zajętych walka z Pancernymi i wybiła ich do nogi. Jeden oddział szwedzkich muszkieterów nie zdał paniki i sromotnie uciekł z pola bitwy. Bitwa dobiegła końca...

Straty:
Polacy:
- 1/2 choragwi pancernej,
- 1/2 chorągwi piechoty węgierskiej,
Razem - 203 pkt.
Szwedzi:
- Chorąży,
- Pikinierzy szwedzcy,
- obydwa regimenty rajtarów,
- obydwa działa,
- muszkieterzy niemieccy
Razem: 967 pkt + 400 za zdobyte sztandary.
Polacy wygrywają różnicą 1164 pkt - straszliwa porażka Szwedów.

Niedługo wrzucę moje wnioski i przemyślenia z bitwy...
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Ok, pora na trochę przemyśleń po bitwie (może ktoś to przeczyta :)):
- Polacy/Litwini zaczynają przybierać chyba korzystną formę - armia ta jest już w miarę zrobiona (oczywiście przydałoby się więcej testów). Zastanawiam się jeszcze nad drobnymi zmianami (np. by połowa Pancernych z drugiego szeregu mogła strzelać), ale to raczej kosmetyka. Być może niedługo potestuję moje pomysły z poznanym w Glasgow Szkotem - skonfrontujemy moje pomysły z Jego i zobaczymy jak to wypadnie.
- Szwedzi - ta armia wciąż w powijakach, ciężko mi idzie opracowanie jesj porządnie. O ile łatwo zrobić armie spod Kircholmu (kawaleria z karakolem, piechota mieszana w formacji jak z WECW) to wciąż nie mogę opracować zmodyfikowanej armii podczas i po Wojnie Trzydziestoletniej. Chyba musze na razie sobie dać spokój...
- Chyba dla odpoczynku wezmę się za Kozaków, będzie to ciekawa odmiana od Szwedów :wink: Niedługo wrzucę pierwszy test listy, chętnie wysłucham opinii specjalistów - Zeki, Raleena i Bagu :D

Zapraszam chętnych do testowania i dzielenia się spostrzezeniami. Wystarczą tylko chęci, znajomość rulebooka WAB i podręcznika WECW oraz trochę proxów do grania :wink:
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Pierwsza przymiarka do Kozaków (zmieniłem też nieco opcje Rejestrowych Kozaków w armii P/L):

1. Piechota kozacka:
Regularna (rejestrowi) - M5 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 8 pkt za model
Nieregularna (Niżowcy) - M5 WS3 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 6 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna,
Opcje: spisa (jak thrusting spear) +1 pkt, strzelba +2 pkt , łuk +1 pkt, co drugi oddział Regularnych może mieć muszkiety +3 pkt.
Oddział może mieć zasadę Mixed Formation – pierwszy szereg ma broń palną lub łuki, reszta spisy. Straty zawsze z modeli ze spisami.
Light Infantry

2. Czerń – M4 WS2 BS2 S3 T3 W1 I2 A1 Ld5 4 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna,
Opcje: spisa (jak thrusting spear)+1 pkt, łuk +1 pkt, co drugi oddział może mieć strzelbę za +2 pkt.
Zasady specjalne:
Levy – odczuwają ‘FEAR’ do każdej jednostki nad którą nie mają przewagi liczebnej 2:1 (oprócz innych oddziałów z zasadą Levy),
‘A w diabły z nimi!’ – pozostałe oddziały ignorują panikę za uciekający oddział Czerni (ale nie za jego złamanie).
Oddział może mieć zasadę Mixed Formation – pierwszy szereg ma broń palną lub łuki, reszta spisy. Straty zawsze z modeli ze spisami.


3. Tabor:
Profil wozu:
T6, W3, koszt – 20 pkt.
Kozacki oddział piechoty może dokupić wóz taborowy (uwaga! czerń nie używa wozów). Załogę wozu stanowi od 5 do 10 modeli – w przypadku wykupienia opcji wozu, cały oddział musi zająć pozycje na wozach (przykładowo: 17 Kozaków zajmie przynajmniej 2 wozy, 25 zajmie przynajmniej3). Wszystkie wozy danego oddziału sa wystawiane jako jedna formacja (w tym samym momencie), na stole ustawiamy je max. 3” od siebie. Od tej pory stanowią subjednostki – najlepiej zanotować ich wartości punktowe, by łatwiej było potem notować straty punktowe. Raz ustawionego wozu nie można już w ciągu gry poruszyć, ale oddział (cały, nie pojedyncza subjednostka) może w fazie reorganizacji opuścić w całości tabor i przejść w dowolnie wybrany szyk w odległości do 3” od wozów (w dowolnym kierunku). Raz opuszczonych wozów nie można obsadzić ponownie.
Walka:
Strzelać mogą wszystkie modele z wozu (jeżeli oczywiście posiadają broń palną)
Oddziały w wozach nie mają szeregów, flanki ani tyłu, moga jednak korzystać z FCG (w dowolnym wozie oddziału, ale wszystkie modele z CG w jednym), LD Generała i przerzutów z ASB. Do pięciu modeli z załogi danego wozu może walczyć z przeciwnikiem którego chociaż jeden model styka się z danym wozem. W przypadku różnej broni w załodze, gracz ze strony kozackiej wybiera jak uzbrojone modele walczą. Załoga wozu nie może ścigać pokonanego przeciwnika. Jeżeli załoga wozu zmuszona jest do ucieczki, traktujemy ją wtedy jako samodzielną jednostkę – w kwesti paniki, późniejszego zbierania oddziału,
Rzut na pancerz załogi wozu (save) jest wzmacniany o +2.
W przypadku walki wręcz przeciwnik rzuca k6 za każde udane trafienie – na 1-4 trafia w wóz, na 5-6 w załogę (ta zasada pokazuje przeciwników próbujących zniszczyć osłonę jaką daje wóz). Rzuty na ranienie (to wound) normalnie.
Ostrzał:
W przypadku ostrzału z broni strzeleckiej (ale nie artylerii) dla każdego trafienia rzucamy k6. Załoga jest trafiana na 5-6, wóz na 1-4. Trafienia w wóz odrzucamy, rzucamy tylko na zranienie załogi,
Z kolei przy ostrzale z artylerii trafiamy wszystkie cele na linii strzału, tylko w ten sposób wóz może być uszkodzony i zniszczony.
Wóz jest dużym celem (Large Target) i wszystkie bronie używające BS mają +1 do trafienia w niego.






4. Jazda kozacka - M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 12 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, spisa (jak thrusting spear)
Opcje: łuk +1 pkt, pistolety + 2 pkt.
Light Cavalry, Parthian Shot, Gallopers.

5. Semeni - M8 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 Ld7 12 pkt za model
Ekwipunek: broń ręczna, karabin,
Opcje: pistolety +2 pkt, co drugi oddział może mieć muszkiety za +2 pkt.
Zasady specjalne jak u Dragonów. tak długo jak oddział porusza się konno ma zasadę Parthian Shot.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Post autor: Jarek »

Być może już to widzeliście, jeśli tak to przepraszam że zaśmiecam wątek.

http://wab-ramblings.blogspot.com/
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Znam pracę tego pana, niestety jak na moją skromną wiedzę - sporo błedów, zwłaszcza w armii polskiej. Na moje emaile już nie odpowiada :wink:
Kontakt tylko na maila
Zeka

Post autor: Zeka »

Przejrzałem listę, a nieco już na PM pogadaliśmy :) Zaraz się zabieram za porobienie notatek i w najbliższym czasie Ci je wyślę.
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Z góry dzięki Zeko!

Kilka nowych zasad nad którymi się zastanawiam:
1. Wszystkie formacje kawalerii (poza skirmisherami) posiadające broń palną (arkebuzy, karabiny wszelkiej maści, muszkiety, łuki - ale nie pistolety!) oprócz strzałów z pierwszego szeregu mogą strzelać 1/2 ilości modeli z drugiego szeregu (zaokrąglając w dół).
2. Nie wiem czy stosować ograniczenie amunicji - dodatkowe ładunki strasznie będą podrażać koszt formacji. Zastanawiam się nad ignorowaniem tej zasady.
3. Nowe zasady pistoletu (modyfikacja zasad pistoletu ze strony 47 podręcznika WECW):
- punkty 2 i 3 zostają takie same (brak modyfikacji za ruch i daleki zasięg, użycie pistoletu w walce wręcz),
- punkty 1 i 4 zostają zastąpione następującą zasadą:
Oddział kawalerii posiadający pistolety (poza Husarią i Pancernymi) może ich uzyć w walce wręcz w nastepujący sposób:
a) jako reakcję Stand and Shoot (S-a-S) [traktujemy pistolety jako naładowaną parę] - jeden pistolet + dodatkowy atak (+1A) z modyfikacją pistoletu (S3, -1 do save'a) w II fazie walki (czyli nie w tej samej w której nastąpiła reakcja S-a-S) - drugi pistolet. W tej walce, jeżeli trwa dłuzej niż dwie fazy walki (zawsze się może zdarzyć :wink: ) nie używa już pistoletów,
b) jako dodatkowy atak w I i II fazie walki (bez reakcji S-a-S).
Husaria i Pancerni (uzywający włóczni lub lancy) mogą użyć pistoletów w nastepujący sposób:
a) jako reakcja S-a-S w I fazie walki (nawet podczas Kontrszarży) - jeden pistolet + dodatkowy atak z drugiego pistoletu w II fazie walki,
b) dodatkowe ataki z pistoletu w II i III fazie walki.
Komentarz do tej zasady: Chciałem uniknąc nadmiernego uzycia pistoletów w walce wręcz - karakolujący Szwedzi wypłacają wtedy kosmiczną ilosc ataków, jeżeli walka trwa dłużej. Poza tym nie chciałem, by Husaria i lepiej uzbrojeni Pancerni mieli oprócz bonusów z lancy/włóczni dodatkowe bonusy z pistoletów w szarży - czyniłoby to z nich zbyt mocne jednostki.
4. Dodatkowe zasady do jednostek polskich:
Husaria za -2 punkty może nie mieć zasady 'Chwalebna Szarża', za -2 punkty może nie mieć zasady 'Elita armii'.
Pancerni za -1 punkt mogą być bez włóczni, za -1 punkt bez lekkiej zbroi.
Wolentarze i Lekka jazda wołoska i tatarska za -1 punkt moga nie mieć włóczni.
Komentarz do tej zasady: - chodziło o pokazanie tych formacji w różnych okresach, poza tym można w ten sposób wystawiać różne modyfikacje jednostek.
5. Nowa jednostka w armii polskiej (będzie uwzględniana w niektórych listach tematycznych):
Pospolite Ruszenie: M7 WS3 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 Ld6 10 pkt za model
ekwipunek: broń ręczna,
opcje: pistolety +2 pkt, lekka zbroja +2 pkt, włócznia +1 pkt,
Specjalna zasada:
Zmodyfikowana Rabble ze str. 53 WECW:
Pospolite Ruszenie otrzymuje +1 do LD za każdy szereg (max. do +2 ), mimo że szeregi te nie dają modyfikacji w walce,
PR zaszarżowane przez kawalerię (włączając skirmish i dragonów) musi zdać test Paniki (bez modyfikacji za ranki).
Gallopers.

To taki zestaw na dzisiaj, oczekuję komentarzy (zwłaszcza krytycznych).
Pozdrawiam
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Basileus Oliwier I
Chasseur
Posty: 10
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Wrocław/Konstantynopol

Post autor: Basileus Oliwier I »

Jak na razie mam tylko jedną myśl która mi się nasuneła, apropo piechoty wybranieckiej, czemu tacy słabi, przecie ta formacja często biła się lepiej i odnosiła więkse sukcesy niż normalna regularna piechota. :P

Ja bym ich widział z wyższą Ld i może jeszcze stubborn do wykupienia, ale drogo :wink:
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Basileusie, w tej armii nie ma piechoty wybranieckiej - to piechota polska/wegierska/litewska. Piechoty wybranieckiej/łanowej nie uwzględniałem właśnie z powodu jej miernej możliwości bojowej.

Jeżeli chcesz przeczytać wszystkie listy armijne to pisz na Priva, podam Ci adres pod którym mozna je znależć
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Basileus Oliwier I
Chasseur
Posty: 10
Rejestracja: niedziela, 29 lipca 2007, 12:36
Lokalizacja: Wrocław/Konstantynopol

Post autor: Basileus Oliwier I »

A no tak bo to jest pospolite ruszenie a nie wybraniecka :wink: :P
pomyłka, jak zwykle czegoś się nie doczyta :wink:

A co do twoich poprwek:
1. Jestem za! Przecież pomimo szyku i tak iluś jeźdzców z drugiego szeregu będzie miała okazje oddać strzał
2. Nie stosować, albo stosować, ale żeby amunicja była bardzo tania
3. Ok
No to takie jest moje zdanie, jeśli się w ogule po ostatnich wpadkach liczy :wink:
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Lista ukończonych rozdziałow moich zasad, jeżeli ktos jest zainteresowany lekturą to prosze o kontakt na priva, mogę podesłać na maila (wszystko jako pliki w Wordzie):

0. Od Pskowa do Parkan - zasady podstawowe, wersja 1.08
1. Matka wszystkich wojen - Wojna Trzydziestoletnia, wersja 1.03
2. Pierwsza wojna Wazow -wojna w Inflantach 1600-1611, wersja 1.03
3. Rok klęski - wyprawa mołdawska 1620 r., wersja 1.02
4. Rok chwały - kampania chocimska 1621 r., wersja 1.01
5. Jatagany i muszkiety - walki persko-tureckie 1602-1623, wersja 1.01
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

kadrinazi pisze: 5. Jatagany i muszkiety - walki persko-tureckie 1602-1623, wersja 1.01
o a to ciekawie brzmi
jest jakas latwo dostepna ciekawa literatura na ten temat ?
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: kadrinazi »

Niestety nie ma :( zebrałem z kawałeczkow znalezionych to tu to tam ;D
Kontakt tylko na maila
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - do końca XIX w.”